יום שישי, 20.09.2024 שעה 11:34
עמנואל רוזן

ילדי טביב האבודים

עמנואל רוזן בטור אישי ל-ONE: לילה ואני בדרך לצומת גלילות. הלקח מהניצחון? לשלוח את השחקנים בפעם הבאה ברגל. הפועל נלחמה מול מי שאיים לחרבה

אחת עשרה בלילה, אני בדרכי לצומת גלילות עם סנדוויצ'ים ותרמוס קפה. עוד מעט החבר'ה מגיעים עם האוטובוס ויורדים לעצור טרמפים הביתה. מישהו צריך לדאוג להם בשעה המאוחרת הזו, שבה אפילו הדודות של האגודה למען החייל הלכו לישון.

מה נשאר לנו אם לא לצחוק?! יכול להיות שהלקח העיקרי מן המשחק הזה הוא לא שצריך לשחק עם חמישה קשרים וחלוץ אחד, אלא שבמשחק החוץ הבא צריך לשלוח את השחקנים יום לפני ברגל עם חניית ביניים בדרך בקמפינג אוהלים.

שמעתי שאלי טביב כועס על השחקנים "שלו" על כך שהם לא מגנים את הקהל. טביב מצליח לשבור בכל שבוע מחדש את שיאי החוצפה מה שאומר שתואר אחד לפחות תיקח השנה הפועל והתואר הזה יינתן בלעדית לבעלים הכושל שלה. כושל אבל מצטיין בחוצפתו.

הסיפור של המשחק הזה גדול הרבה יותר מהמשחק עצמו ומהתוצאה המדהימה שלו. זה אולי סיפורו של הכדורגל שהוא הרבה יותר מסתם 22 שחקנים שרצים אחרי כדור. הפועל תל אביב, מה שנשאר ממנה, נלחמה על הכבוד. היא נלחמה נגד כל אלה שמאיימים להחריבה: נגד טביב, נגד הדיינים המתלהמים, נגד כל מי שחשב ביומיים האחרונים שתם סיפורו של המועדון המפואר הזה וגם נגד האוהדים שלה עצמה שהרסו וחרבו את מה שעוד נותר.

יגאל אנטבי. פעם הבאה ברגל? (חגי ניזרי)
יגאל אנטבי. פעם הבאה ברגל? (חגי ניזרי)
 
אין טעם להיכנס עכשיו לחישובים מה היה אילו, מה יקרה אם ומה יהיה בערעור. אין טעם גם לפנטז על גביע או על מקום שני. צריך רק לומר ששרידי הפועל תל אביב, הילדים האבודים של אלי טביב, צריכים להילחם על הכבוד כי הפועל תל אביב והסמל שלה גדולים הרבה יותר מכל מי שניסה ועדיין מנסה לחבל בה בעונה העצובה והמיותרת הזו.

כמה סמלי שבמשחק הזוי כל כך יהיו שני הזרים הבלתי ברורים של הפועל, נוסא איגייבור ומירקו אורמוש, מהבולטים ואולי המצטיינים על כר הדשא. כנראה שיש להם כדורגל. הרי גם להפועל יש כדורגל. אבל מה שקרה במועדון הזה לא קשור לכדורגל. הוא קשור לתחומי חיים אחרים ונדמה לי שדי ברמז הזה כדי להבין למה אני מתכוון.

אני כמובן מקווה שהערעור שמגישה הפועל יפחית את העונש חסר התקדים, חסר הפרופורציות וחסר ההגיון שהוטל על הקבוצה. בראש ובראשונה, משחק האליפות של עירוני קרית שמונה ביום ראשון הבא צריך להיות מול אצטדיון מלא. זה מגיע לקבוצה מהצפון יותר מאשר לכל אחד אחר.

בעונה חלשה כל כך, לא צריך אולי להתפלא שמכבי חיפה נראית כמו שהיא נראית. האלופה היוצאת עם יומרות למקום השני, משחקת כמו קבוצת מרכז טבלה טיפוסית, חלשה וחיוורת, כזו שאינה מזכירה במאומה את מי שקראנו לה הקבוצה של המדינה. עבור הפועל זה כבר משחק שני ברציפות שהיא מפגינה כדורגל טוב. הדרבי נגמר כפי שהוא נגמר בגלל עניינים שאינם קשורים לכדורגל כמו העונה כולה.

איגייבור. כנראה שיש לו כדורגל (עמית מצפה)
איגייבור. כנראה שיש לו כדורגל (עמית מצפה)
 
ומילה אחרונה על השיפוט. כמה כיף היה לראות את מאיר לוי, שופט שאיננו חף מטעויות ושטויות אבל אדם בוגר ומכובד שלא מגיע לאצטדיון כדי לגנוב את ההצגה. הוא מבין שהשופט הוא דמות שולית במשחק, לא מרכזית. כמה חבל שההתפרעות של אוהדי הפועל אפשרה למנשה משיח לחמוק מהביקורת שהוא כה ראוי לה. השיפוט של משיח בדרבי נראה בעיניי גם עכשיו, שבוע אחרי, כגרוע ביותר שבו חזיתי מזה שנים ארוכות. ואני מציע לאוהדי הקבוצות היריבות לא לשמוח ולא לצהול. משיח לא הושעה, משיח ממשיך לטלפן והוא עוד יבוא גם אליכם. לטדי ולקרית אליעזר, לווסרמיל ולבלומפילד. חכו חכו, הוא עוד לא אמר את המילה האחרונה. ועוד תיווכחו שזה לא המשיח שחיכיתם לו.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר