יום שישי, 20.09.2024 שעה 13:34
דן שדה

עדיף שמכבי פ"ת תרד ליגה

דעה: אין מקום לקבוצות בלי קהל בליגה, לבלם של בית"ר אין מה לחפש בכרמל בשנה הבאה. אוהדי הפועל זרקו "רק" אבן, סיכום שבת קצת אחר מאת עורכי ONE

המחזור ה-29 בליגת העל יצא הערב (שבת) לדרך עם שישה משחקים, ויחסית לאירועי הדרבי האחרון אפשר להגיד שהכול עבר בשקט יחסי. כן שני אוהדי מכבי פ"ת פרצו למגרש בסיום וניסו לתקוף את השופט, אבל אנחנו כבר רגילים לזה לצערנו. עורכי ONE בחרו לסכם את השבת, כל אחד מהזווית שלו, החל ממכבי פ"ת, דרך פילאבסקי ועד ג'יבריל סיסה.

שמכבי פ"ת תרד ליגה - דן שדה
מכבי פ"ת הפסידה 2:3 לבית"ר ירושלים, והתקרבה צעד נוסף לקראת מעבר לליגה שאליה היא ראויה - הליגה הלאומית. לו הייתי אני יו"ר ההתאחדות לכדורגל, ולא הבעלים לשעבר (?) של הקבוצה, אבי לוזון, הייתי קובע כי קבוצה ללא סף קהל כלשהו לא יכולה להיות בליגת העל.

כמובן שבליגה המצחיקה שלנו זה היה פוסל בערך חצי מהקבוצות, אבל כדורגל הוא משחק של קהל. כל ספורט הוא משחק של קהל. לראות משחקים של מכבי פ"ת עם 200 צופים זה לא ספורט, במקסימום אימון בעל קצת יותר משמעות.

עמוס לוזון (שי לוי)
עמוס לוזון. צריך קבוצות עם קהל (שי לוי)
 

לכן אין מקום לקבוצות כאלה בליגה שלנו, ויש מצב שאפילו הקיזוז השערורייתי, לו היה נשאר - לא היה עוזר. כך או כך, קבוצות כמו הפועל כפ"ס, הפועל ירושלים, מכבי אחי נצרת ועוד ראויות הרבה יותר להיות בליגה הראשונה מאשר קבוצות ללא קהל בכלל, במקרה זה מכבי פ"ת.  

סיסה (GettyImages)
סיסה. החלטה נבונה (GettyImages)
 

סוף סוף סיסה עשה החלטה נכונה - מור מרקוס
החלוץ הצרפתי, ג'יבריל סיסה, ידע הרבה עליות ומורדות בקריירה שלו. צריך להודות, יותר מורדות מאשר עליות. אבל כעת, בגיל 30, סיסה סוף כל סוף קיבל החלטה נכונה כאשר עבר לקבוצה צנועה יחסית, לקווינס פארק ריינג'רס מתחתית הפרמייר ליג.

כבר במשחק הראשון שלו כבש הצרפתי ובמשחק שלאחר מכן הורחק באדום שערורייתי שבגללו הפסיד שלושה משחקים. הערב הוא חזר, ולמרות שקבוצתו הפסידה לבולטון הוא כבש והיה הטוב על המגרש. שני שערים בשלוש הופעות, נתון נחמד לא? החלוץ יסיים בסוף העונה את ההשאלה ויחזור אוטומטית ללאציו. כדאי לו לשקול לעבור לקבצה בסדר הגודל של קווינס פארק ריינג'רס בתחילת העונה הבאה. Alle Djibril.

בלוף ושמו אנדריי פילאבסקי - גיא וקנין
בזמן האחרון ישנם לא מעט דיבורים על כך שאנדריי פילאבסקי יחזור בעונה הבאה למכבי חיפה וקשה לי להבין מדוע. לאלופה היוצאת יש בסגל שלושה בלמים (צוצאליץ', פלאח ובוליאט) שכל אחד מהם טוב מהאוקראיני גבה הקומה ששותף לאחת מהעונות הגרועות בהיסטוריה של בית"ר ירושלים.

פילאבסקי (יוסי ציפקיס)
פילאבסקי. אין לו מה לחזור לכרמל (יוסי ציפקיס)
 

המשחק במושבה, למרות הניצחון של בית"ר, הוכיח עד כמה פילאבסקי חלש. הוא לא סגר נכון בשער הראשון של מכבי פ"ת ואת השער השני כבש בעצמו לשערו הוא. נכון שהוא זכה באליפות עם חיפה, אבל אסור לשכוח מי הבלם ששיחק לצידו - אריק בנאדו, שהפך כל שחקן ששיחק לצידו לטוב יותר. במקום יעקב שחר לא הייתי ממהר להחזיר את פילאבסקי לכרמל ואפילו מחפש אפשרות למכור אותו למרבה במחיר.

עוד גאון שצריך לשבת בכלא - גל ינובסקי
תוצאות מפתיעות במיוחד לא היו הערב בליגת העל, וגם העובדה שאבן נזרקה על ביתו של אלי טביב כבר לא מפתיעה אף אחד. מספיק מילים נכתבו על אוהדי הפועל תל-אביב אחרי מה שקרה בתום הדרבי, רובן היו מוצדקות. אבל בעוד במגרש יכול להיות שלא היה אפשר לתפוס כל אוהד ואוהד, הפעם הפושע נתפס. והוא היה עז מצח מספיק כדי להגיש בעצמו תלונה במשטרה נגד המאבטח "שהרביץ לו".

אוהדי הפועל מקללים את טביב (יוסי ציפקיס)
אוהדי הפועל. הפעם זרקו אבן (יוסי ציפקיס)
 

באמת, קשה להבין את המאבטח. למה להרביץ לאותו שה תמים שזורק אבן ושובר חלון זכוכית? אז מה אם יכול להיות שיש ילדה בבית שיכולה להיפגע - הרי אותו אוהד נפגע גם ממנה, או מאבא שלה. והוא בא לחסל חשבונות. נשמע לגיטימי, לא? לא. אם להתאחדות יש טיפת כח, כדאי להפעיל אותו וללחוץ על המשטרה כדי ש"בן הטובים" (ברור שהוא כזה) שנסע עד לצפון תל-אביב כדי לזרוק אבן ולנפץ חלון יבלה יותר מלילה בכלא. אולי כמה חודשים. לכו תדעו, אולי כל אותם אנשים שהפחתת הנקודות, הרדיוסים והקנס הכספי לא מזיזה להם, ייכנסו לפרופורציות. האמת? קשה להאמין שזה יקרה.

מבחנו של בית הדין - מור רכס
אין ספק כי בית"ר ירושלים היא אחת הקבוצות שסבלו יותר מכל מבית הדין של ההתאחדות לכדורגל העונה. לא פעם ולא פעמיים האשימו בבירה את משפחת לוזון על ההחלטות הדי שנויות במחלוקת שבסופו של דבר פגעו בקבוצה בגלל התנהגות אוהדיה.

אוהדי בית&qout;ר ירושלים. מה היה קורה אם הם היו תוקפים אוהד (משה חרמון)
אוהדי בית"ר ירושלים. מה היה קורה אם הם היו תוקפים אוהד (משה חרמון)
 

היום במהלך המשחק ובסיומו נרשמו שני אירועים אלימים בהם דווקא הקהל הפתח תקוואי היה מעורב. לא ברור האם זריקת החפצים וניסיון התקיפה של אלון יפת יגררו תגובה מצד ההתאחדות לכדורגל אך די ברור לכולנו מה היה קורה אם חלילה האוהדים הבית"רים היו נוהגים באותה צורה.

כואב הלב על אוהדי הפועל באר שבע - איציק זיאת
אני מניח שלא ממש כיף להיות אוהד הפועל באר שבע או תושב העיר ביום שכזה. לאחר שהתעוררו מאזעקות במהלך הלילה, עשו את הדרך כ-2,000 אוהדים מבירת הנגב לאצטדיון בלומפילד כדי לראות את קבוצתם חוטפת 5:1 מבני יהודה, ומסתבכת עוד יותר בתחתית.

אוהדי הפועל באר שבע. מרגש (יוסי ציפקיס)
אוהדי הפועל באר שבע. מרגש (יוסי ציפקיס)
 

אני מודה שביקרתי לא פעם את הקהל של הפועל באר שבע, בתקופה שהוא התנכל לגיא עזורי. אבל הפעם אני מרגיש חייב להודות שאוהדי הפועל באר שבע חייבים שהקבוצה שלהם תישאר בליגת העל. יודעים מה, גם הליגה צריכה את הקהל הנפלא הזה גם בעונה הבאה: נאמן, לא מתפשר, נותן את הנשמה, עד הסוף. בואו נקווה שבאר שבע תישאר.

הכתוב הינו טור דעה
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר