יום שני, 08.07.2024 שעה 09:22
פיני גרשון

פאו קבוצה של מאמן

פיני גרשון בטור אישי ל-ONE: אוברדוביץ' ענק, תחבולן ושועל קרבות ותיק, אבל בהחלט לא בלתי מנוצח. צריך לנצל יותר את הצמד הנדריקס את סופו

במשחק ידידות על הכבוד בלבד, שני המאמנים החליטו לוותר על שחקניהם החשובים. בניגוד אליהם, ריצ'ארד הנדריקס, שנלחם על כל 100 אלף דולר בחוזה שלו לעונה הבאה, ניצל את הבמה כדי להרים את המחיר שלו. בטח בספרד.

לא כל שחקן יכול לעשות את מה שהנדריקס עשה נגד ארבעה גבוהים של ברצלונה. נכון, חלק מהנקודות שלו הגיעו בגלל השמירות הכפולות על סופו, אבל עדיין כדאי למכבי להזדרז אם היא רוצה שהנדריקס יישאר שנה הבאה בקבוצה. הוא וקית' לנגפורד אגב, היו היחידים שהצליחו לעשות כמה סלים ל-2, כי כל שאר עמדו על 0 מ-12.

אולי בגלל האילוצים סוף סוף ראינו את סופו והנדריקס משחקים ביחד מספר רב של דקות. זה נראה מצוין. הבעיה היא שסופו לא יכול לשחק מספיק דקות כדי שנראה את זה שוב. אבל חייבים לנצל את הצמד הזה ביחד במשחק נגד פנאתינאיקוס. ההתאמה בפיק אנד רול בין הנדריקס לתיאו פפאלוקאס כמעט מושלמת. סופו במחצית הראשונה רץ כאילו שהוא ילד ילד בשבוע שעבר ולא אשתו.

יוגב אוחיון הוכיח בשבועות האחרונים שעם שיפור הקליעה שלו קשה מאוד לעזוב אותו כאשר רוצים להביא שמירה כפולה על סופו. אגב, אין ספק שהעייפות של היווני היא זו שהכריעה את המשחק. הוא שיחק ארבע-חמש דקות יותר מהממוצע שלו ובדקה האחרונה הוא איבד כדור ולקחו עליו ריבאונד התקפה שאולי היה ההבדל בין ניצחון להפסד.

דווין סמית´ מול ויקטור סאדה (GettyImages)
דווין סמית´ מול ויקטור סאדה (GettyImages)
 

דייויד בלאט שיתף ברבע הראשון שלושה רכזים, אחד מהם הוא דמונד מאלט, שגורם לנו לשאול איך מכבי פספסה את דורון פרקינס. בחלוקת זמנים כזאת, אף רכז לא יכול לצבור ביטחון להמשך המשחק. דייויד הוסיף גם תרגילי התקפה והיה לו אומץ לעשות אותם כמו שצריך במשחק חוץ נגד אחת ההגנות הטובות באירופה. הוא יצטרך אותם בביצוע טוב בחוץ נגד פאו.

פיט מיקאל ניצל את חסרונם של צ'אק אידסון וחואן קרלוס נבארו. הוא הוכיח שאין ואקום במשחק כדורסל. הוא לקח את הזריקות שלהם ועשה את זה בצורה מוצלחת מאוד. מאז הפציעה שלו הוא לא הצליח להציג את היכולת הזאת. בלי אידסון ונבארו, הקלעים הבולטים של ברצלונה מהשלוש, לבארסה היה קשה לפתוח את ההגנה של מכבי, במיוחד בדקות שזו שמרה איזורית. היא נתקעה עד סוף הרבע השלישי על פחות מ-30 אחוז.

למרות שהמאמן הספרדי החליט שלא לשתף את אראזם לורבק המצוין במחצית השניה, שאר הגבוהים הצליחו לקזז את מספר איבודי הכדור של הגארדים בלקיחת 15 ריבאונדים בהתקפה ואת החשוב ביותר הם לקחו בדקה האחרונה וזה היה ריבאונד התקפה שהכריע את המשחק.

סופו צמוד לאנדונג (GettyImages)
סופו צמוד לאנדונג (GettyImages)
 

מכבי צריכה יותר מהנדריקס ולנגפורד טובים במשחקי החוץ מול פאו. צריך לזכור שכל קבוצה שמשחקת שני משחקים בבית בסדרה של חמישה משחקים, חוששת ליפול באחד מהם. זה קורה ב-NBA, זה קורה באירופה וזה קרה גם לי. צריך לנצל את הלחץ על הקבוצה הביתית. פאו היא קבוצה של מאמן, לא של שחקנים.

נכון, מדובר במאמן ענק, יצירתי, שועל קרבות ותיק ותחבולן גדול, אבל לא בלתי מנוצח. דימיטריוס דיאמנטידיס זה לא אותו שחקן מפחיד מלפני שנה ובטח לא מלפני שנתיים ואם שאראס בגיל 35 בלט בניצחון על קאזאן וגם לפני שבוע בדרבי היווני נגד אולימפיאקוס שבו הייתי והוא לא היה מספיק טוב למכבי, זה אומר שאפשר לעשות את זה. אם דייויד אמר שמכבי ניצחה עד עכשיו 80 אחוז מהמשחקים, אז מעכשיו היא צריכה לנצח רק 70 אחוז, משמע 5 מ-7 המשחקים שנותרו לה.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
יורו 2024 ראשי יורו
פנטזי יורו
משחק הניחושים
לוח משחקים להדפסהכדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים