יום שבת, 05.10.2024 שעה 03:43
גל ינובסקי

מבט שונה על סאגת ק"ש

דעה: בן שמעון מתקרב להישארות בקרית שמונה - האם זו ההחלטה הנכונה? על ההרגשה בחיפה, היחסים עם שירצקי והדמיון לקטש. ואיך קשור גידי גוב?

איזי שירצקי בעיקר דיבר, רן בן שמעון בעיקר שתק, אבל נראה כי אחת מהסאגות המוזרות בכדורגל הישראלי תסתיים עם סוף טוב. המאמן שמוליך את קרית שמונה לאליפות היסטורית, צפוי לסכם בתקופה הקרובה על הארכת חוזהו בקבוצה ובכך לוותר באופן סופי על האפשרות להגיע למכבי חיפה בקיץ.

האם הישארות של בן שמעון תהיה ההחלטה הנכונה? או שאולי הוא צריך לחזור בו, לעזוב את אצבע הגליל לטובת הסיכוי לעמוד על הקווים אצל הירוקים מהכרמל? מה צריכים להרגיש אחרי הסאגה בקרית שמונה ומה צריך לעשות יעקב שחר? ארבע דעות בנוגע לסאגה שככל הנראה, מתקרבת לסיום.

גיא וקנין - ראובן עטר, בוא הביתה
בתור מי שגדל על ראובן עטר, אני מודה שלא יכולתי להסתיר את החיוך אחרי שהתברר כי בן שמעון יישר את ההדורים עם שירצקי. לא מהסיבה שמאמנה של קרית שמונה לא מתאים למכבי חיפה, אלא מכיוון שהגיע הזמן של ראובן. כל-כך הרבה שנים הוא חיכה בשקט ובצניעות האופיינית לו ואין ראוי ממנו לרשת את אלישע לוי בתפקיד הנחשק בכדורגל הישראלי.

עטר, שבתחילת דרכו על הקווים נחשב כמאמן הגנתי, שינה עם השנים את התפיסה והפך אט-אט להתקפי יותר. אני מקווה ומצפה שראובן ימשיך את התהליך ואף יילך איתו צעד קדימה כשהוא חוזר הביתה. יעשה נכון עטר אם יביא איתו שיטה חדשה למועדון שתונהג גם בכל מחלקת הנוער, בדיוק כפי שקורה בברצלונה ובניגוד לקדנציה של אלישע לוי.

ראובן עטר (גיא בן זיו)
ראובן עטר. הגיע הזמן שלו (גיא בן זיו)
 

מאור דייטש - דילמת הקריירה
רן בן שמעון, אתה אחד המאמנים היותר מוערכים בארץ ואת המוניטין שלך הרווחת בצדק. טוב, אתה בטח לא צריך אותי כדי לדעת את זה. כעת, אתה בצומת דרכים. אפשר להבין את הרצון שלך לא לאכזב את איזי שירצקי - איש כלפיו אתה מרגיש חובה גדולה ובצדק. מצד שני, עמוק בפנים אני מניח שמעבר אפשרי למכבי חיפה קורץ לך מאוד ואתה רואה עצמך עומד על הקווים בקרית אליעזר בעונה הבאה.

אסור לך לתת למערכת היחסים עם שירצקי להפריע לך בקריירה. בשורה התחתונה, הקריירה שלך היא עסק ואתה צריך שהעסק הזה יילך ויתרומם. את העונה הזו קרית שמונה כבר לא תוכל לשחזר לפחות בשנים הקרובות. רן, את שלך עשית ובגדול. אחרי שתזכה באליפות עם קרית שמונה, עליך להיפרד יפה מאיזי ולהגיע לכרמל.

רן בן שמעון. צריך להיפרד מאיזי (יניב גונן)
רן בן שמעון. צריך להיפרד מאיזי (יניב גונן)
 

אלחנן מלמוד - שלא יעשה את הטעות של קטש
רן בן שמעון כבר למד על בשרו את הצד המכוער של תפקיד המאמן בליגת העל. שמונה מחזורים בלבד הוא החזיק מעמד בסיר הלחץ של מכבי ת"א ופוטר במהלך שהיה יכול לפרק כל מאמן צעיר. למזלו, לבן שמעון יש איזי שירצקי. כמו שעמית גל הוא עבור עודד קטש, כך שירצקי בשביל בן שמעון. הוא המשיך להאמין בו, גם לאחר שהלך מאחורי גבו למכבי, נכשל שם והוריד את הקבוצה שלו ליגה.

כעת, מגיע הרגע בו ידו של בן שמעון על העליונה. הוא מאמן מבוקש על סף הישג היסטורי. בגידה נוספת תפגע קשות באמינות המקצועית שלו ובתדמית שלו. הוא מקבל את כל התנאים להצליח בקרית שמונה והגיע הזמן שהוא יחזיר קצת לעיר ולשירצקי, יישאר עוד שנה ויוביל אותה לשלב הבתים של ליגת האלופות.

עודד קטש. בן שמעון צריך ללמוד מהטעות שלו (איתי ישראל)
עודד קטש. בן שמעון צריך ללמוד מהטעות שלו (איתי ישראל)
 

גל ינובסקי - העיקר זה הרומנטיקה?
"עוד בנעוריי, כשפגשתי בחורה יפה, ניגשתי, גיששתי, ביקשתי, 'תחננתי. עוד בנעוריי - היא כבר אז אמרה לי לא". רן בן שמעון כבר היה בקבוצה גדולה בנעוריו כמאמן. שמונה מחזורים במכבי תל-אביב הספיקו. הצהובים לא האמינו בו. לא בטוח שבן שמעון ידע להתמודד עם הלחץ. היום המצב שונה. השנים חלפו.

"השנים חלפו ושיניתי את הטקטיקה, ניגשתי, גיששתי, ביקשתי, 'תחננתי, השנים חלפו"... הן כבר לו אומרות לו לא! בן שמעון שינה טקטיקה - חזר לקרית שמונה ועכשיו הוא צועד לאליפות. פתאום הוא המאמן הכי טוב בישראל, פתאום במכבי תל-אביב היו מתים שיהיה להם מאמן כזה. אבל הוא לא יחזור לשם, לא מגיע להם. גם להפועל תל-אביב ומכבי חיפה אין מאמן סגור לעונה הבאה. אז למה לא לעבור לקבוצה גדולה?

גידי גוב ביציע. איך הוא קשור לסיפור הזה? (איתי ישראל)
גידי גוב ביציע. איך הוא קשור לסיפור הזה? (איתי ישראל)
 

"היום ארוך, אבל קצר לי. מלהתחיל, עוד לא נגמר לי. אני לבד, זה לא אכפת זה די נחמד לי לעשות עוד ניסיון ו...". יאללה - עוד ניסיון. עם כל הכבוד לקרית שמונה, זה הזמן לוותר על הרומנטיקה. ק"ש תהיה "One Hit Wonder", כמו הפועל כפר-סבא ובני יהודה בשנות השמונים, כמו הפועל חיפה בשנות התשעים. בן שמעון גדול ומכיר כבר את הטכניקה, כבר לא צריך לגשש, לבקש, הוא זה שצריך להתחנן בפניו. בן שמעון צריך לעבור לקבוצה גדולה, כזו שמתאימה למידותיו. היום, אף אחת לא תגיד לו "לא".

הכתוב הינו טור דעה

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר