יום חמישי, 19.09.2024 שעה 12:38
ערן סלע

ככה מכבי לא תגיע לכלום

ערן סלע בטור אישי ל-ONE: גם אם תעבור את קאנטו, מכבי לא תגיע רחוק. אי אפשר לבנות רק על לנגפורד בהתקפה והנדריקס בהגנה, ואיפה סופו, בלו וסמית'?

גם אם מכבי ת"א תעבור את קאנטו בשלום בשבוע הבא, הכדורסל הזה לא יביא אותה לשום מקום מיוחד ביורוליג העונה. הגנה שמאפשרת לקאנטו 49 נקודות במחצית הראשונה ו-82 נקודות בסך הכל - שיא לאיטלקים במשחקי הבית ביורוליג העונה – לא תוכל ללכת רחוק.

נכון לעכשיו, יש למכבי ת"א שני עוגנים: לנגפורד בהתקפה והנדריקס בהגנה. רכז שיחזיק את הקבוצה הזו למשך משחק שלם אין לה, כי מאלט יכול לקלוע אבל לא ממש מוסר או מרכז או שומר, ואוחיון יכול לשמור ולהניע אבל לא ממש קולע.

לנגפורד לוקח אחריות ונראה מצוין לעומת תחילת דרכו כאן, אבל הסגנון שלו מכתיב משחק עומד וסלים קשים. הנדריקס עושה מעל ומעבר והוא באמת שחקן נהדר, אבל לרוע המזל הוא נגמר אחרי 203 סנטימטרים מהרצפה וקשה לו להתמודד בעקביות מול שחקנים של 2.10 ומעלה כמו שהציגו בפניו ברצלונה וקאנטו, ולנצח בכל המאבקים.

מיצוב עולה לזריקה, אף אחד לא שומר (GettyImages)
מיצוב עולה לזריקה, ואיפה ההגנה של מכבי? (GettyImages)
 

איפה סופו בכל הסיפור הזה? לא ממש כאן בתקופה האחרונה. כן ברך או לא ברך, כדאי לספור פעם אחת את כל התנועות שלו עד האחרונה שבהן, כולל הוצאות הכדורים המאוחרות לקלעים, מספר הצעדים ועבירות התוקף שהוא מבצע, מספר האיבודים האחרים וההחטאות מתחת לסל, כדי להבין שישנם משחקים רבים הנזק גדול מהתועלת. בכל מקרה, כשהקלעים לא מפצחים את ההגנה מבחוץ, ומכבי סובלת בתחום הזה לאורך כל העונה, סופו מתקשה מאוד מול שניים ושלושה שחקנים שעטים עליו. כל אחד אחר היה מתקשה כמוהו לפחות ואולי יותר.

אז מה הלאה? תיאורטית, מכבי צריכה לנצל טוב יותר את העובדה שמשחקים אצלה שני סקוררים מוכחים, לנגפורד ומאלט. שניהם על המגרש יחד אומר גם מינוס הגנתי, אבל הפלוס ההתקפי לא בא מספיק לידי ביטוי. או שישתפרו מהר וביחד הגנתית, או שמכבי תדע לשחק איתם טוב יותר התקפית. אחת הבעיות היא, שמכבי לא מצליחה להקים לעצמה בטופ 16 מישהו שיהיה צלע מאיימת שלישית. אחד שכאשר יקבל כדור ומאלט ולנגפורד ייסגרו חזק בידי ההגנה, יוכל לקחת את הכדור ולהשחיל אותו בקלות.

ניקולאס מזארינו קולע מעל סופו. לאן נעלם הסנטר? (GettyImages)
ניקולאס מצארינו קולע מעל סופו. לאן נעלם הסנטר? (GettyImages)
 

בלו אמור היה לעשות את זה, אבל הוא על 1 מ-9 לשלוש בשלושת המשחקים האחרונים. דווין סמית' יכול היה (אולי) לעשות את זה אבל הוא יושב על 5 נקודות בממוצע וב-31% מהשדה בטופ 16. העסק לא עובד. גיא פניני לא בעניינים נכון לעכשיו. מכבי ת"א נפלה במפתחות למשחק שלפחות חלק מהם היו למנוע שלשות נוחות (10 ב-45% של האיטלקים), ובטח שלא לאפשר לבאסילה להיכנס לזון הידוע שלו שמטריף את הקהל האיטלקי יותר מכל דבר אחר.

ואם מכבי לא יודעת או לא רוצה לשחק כדורסל שמבוסס על שני סקוררים מוכחים שהקבוצה עובדת למענם על כל המשתמע מזה, כולל העובדה שזה סגנון שמאפיין בדרך כלל קבוצות קטנות, היא צריכה לשחק אחרת. ואחרת זה אומר לשחק הגנה והתקפה קבוצתית לעילא במשך ארבעים דקות, כדי לשמור על סיכוייה לעשות משהו מיוחד בעונה הזו. ולרצות יותר. כמו קאנטו.

למזלה של מכבי יש לה מנוחה בליגה השבוע ושבוע שלם להטריף את המערכת לקראת הגומלין. כרגע, עושה רושם, החץ של הפוזשן הבא מצביע לכיוון של האיטלקים ואם לא הם, כל קבוצה טובה אחרת שמכבי תפגוש בהמשך ותשחק כמו אתמול.             

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר