יום שישי, 20.09.2024 שעה 20:50
עמנואל רוזן

המגרש חדש, המאמן ישן

עמנואל רוזן בטור אישי ל-ONE: קשטן קטנוני. הקבוצות של לחמן מוציאות שם רע לכדורגל. חכמון לא יודע לספור עד 22 ומכבי? היא עוד תיקח אליפות

ליגת העל מודל 2011 היא כנראה החלשה ביותר מאז שהמשטרה הבריטית לקחה את האליפות הראשונה אי שם בשנות ה-40. אם בליגה הזאת הפועל תל אביב לא תיקח השנה אליפות, האשמה מוטלת על כתפיו של איש אחד. קוראים לו דרור קשטן.

קשטן לא נכח הערב על הקווים. אנחנו כמובן משתתפים באבלו על מות אחיו. אבל ההיעדרות הזו לא פוטרת אותו מהאחריות מאחריות למה שמתרחש. מה שמתרחש הוא התעקשותו של האיש שבוע אחר שבוע להעלות למגרש את ההרכב הכי לא נכון שיש. מאחר וקשטן מבין כדורגל יותר מכולנו אין לי אלא להעריך שמדובר בהתעקשות נטו שנובעת מהתחשבנויות קטנוניות וחוסר יכולת להודות בטעויות.

הטעויות של קשטן הגיעו במשחק הזה מול מכבי פתח תקווה לשיא חדש. עומר דמארי מורחק ומה הפיתרון? עולים לשחק עם חלוץ אחד. במשחק שידוע מראש שיהיה קרב חפירות מול בונקר מגעיל של אייל לחמן, מחליט קשטן על חלוץ אחד משום שהוא כנראה לא מחזיק ממהראן ללה ולעומת זאת מחזיק מאוד מהתופעה הבלתי מוסברת העונה לשם מירקו אורמוש.

אם לא די בכך ממשיך המאמן הוותיק להושיב על הספסל את עומרי קנדה ולתת את הצ'אנס שבוע אחר שבוע לגל שיש שפשוט לא מסוגל לעשות פעולת כדורגל טובה אחת.

גל שיש. לא מסוגל לבצע פעולה חיובית אחת (יוסי ציפקיס)
גל שיש. לא מסוגל לבצע פעולה חיובית אחת (יוסי ציפקיס)
 
וזה עוד לא נגמר: במשחק שידוע שיהיו בו אינספור בעיטות עונשין אל מול טקטיקת הכסאח של לחמן שכבר הוזכרה כאן, מחליט קשטן להושיב על הספסל את שני השחקנים היחידים בהפועל שכל כדור נייח שלהם הוא חצי גול, טועמה ואבוטבול. את טועמה הכניסו רק בתחילת המחצית השניה ועל אף שהבחור אינו בשיאו, כל הגבהה והרמה שלו יצרו במחצית השניה את כל ההזדמנויות של הפועל לשער.

ביציע הכבוד ישב רן בן שמעון (בא לחלוק כבוד לבלם האגדי של מכבי פתח תקווה, מוראד מגמאדוב). בן שמעון הנבון יכול היה להבין, כפי שכנראה הבין כבר בשבוע שעבר, שדרכו לאליפות עוברת דרך טעויותיו הבלתי נתפסות של קשטן. בן שמעון בקושי נולד כשקשטן התחיל לאמן, אבל כיום הוא יכול ללמד את קשטן פרק על כדורגל חכם.

פער חמש הנקודות מקרית שמונה איננו סוף פסוק. בליגה כל כך חלשה גם מכבי תל אביב עוד עלולה לקחת אליפות, שלא לדבר על מכבי חיפה ואפילו על הפועל תל אביב. אבל הפער הזה כל כך מיותר. הפועל היתה צריכה לקחת בהליכה את העונה הזו ובמקום זאת היא מסתבכת במשחקים שאמורים להיות עבורה הקלים ביותר.

רן בן שמעון. דרכן לאליפות עוברת מטעויות של קשטן (עמית מצפה)
רן בן שמעון. דרכן לאליפות עוברת מטעויות של קשטן (עמית מצפה)
 
האם יש סיכוי שקשטן ילמד את הלקח משני הפסדים ואפס שערים וישנה משהו בהרכב לקראת השבוע הבא? כמובן שלא. הכל כשר ורק לא לעלות את טועמה או את קנדה להרכב הראשון. למה? ככה. כי אם כולם אומרים שזה נכון, קשטן יודע הרי יותר טוב מכולם.

אינני נוהג במשחקים שאנחנו מפסידים למתוח ביקורת על הקבוצה היריבה או על השופטים. אבל הפעם קשה לי להתאפק.

לא משנה איזו קבוצה אייל לחמן מאמן, היא תמיד תהיה מגעילה, אלימה ומוציאה שם רע לכדורגל. לא ברור מה לחמן משיג באהבה שלו לכדורגל מגעיל. הישגים זה בטח לא נותן, לפעמים זה אפילו לא מבטיח הישארות בליגה. לחמן אולי יחגוג את שלוש הנקודות האלו אבל מכבי פתח תקווה תחת הנהגתו היתה ותישאר קבוצה גרועה.

על השופט אלי חכמון, שכשמו כל כך לא כן הוא. חכמון מתחרה על תואר אחד השופטים הגרועים שהיו כאן אי פעם בליגה. לשיאו הוא הגיע כאשר פתח את המחצית השניה מבלי לשים לב שאחד משחקני מכבי פתח תקווה נתקע בשירותים ועדיין לא הגיע.

אייל לחמן. הקבוצות שלו תמיד מגעילות (יוסי ציפקיס)
אייל לחמן. הקבוצות שלו תמיד מגעילות (יוסי ציפקיס)
 
אין פלא ששופט שלא מסוגל לספור עד 22 מסיים משחק כזה עם שלושה כרטיסים צהובים בלבד לקבוצה שלא הפסיקה לבצע עבירות משריקת הפתיחה. אין לי גם ספק שהסלחנות של חכמון כלפי מכבי פתח תקווה אינה מקרית. אם היה מדובר בסכנין, המשחק הזה היה מסתיים לפחות בחמישה צהובים ובאדום אחד לקבוצה המכסחת.

ומילה אחת על האצטדיון החדש בפתח תקווה. תענוג אמיתי. לפחות 2,000 מן הצופים שהגיעו עשו זאת משום שידעו שבמקום האורווה מחכה להם הפעם אצטדיון שמכבד את הבאים עליו. חבל רק שגם באצטדיון הזה ממשיכה הנהלת מכבי פתח תקווה בתופעה הישראלית ואיננה מקצה את המספר הנדרש על פי החוק לכרטיסי חיילים ונוער. הגיע הזמן שהתאחדות לכדורגל תתערב בכך (כן כן, אני יודע שהצחקתי אתכם, אפילו קצת את עצמי).

האצטדיון החדש בפתח תקווה אכן תענוג לעיניים. חבל רק שהכדורגל על הדשא היה מגעיל. האחראית הראשית על הגועל הזה היתה, צריך להודות, הפועל תל אביב. והאחראי הראשי לכך היה המאמן שלה. אצטדיון חדש, מאמן ישן.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר