יום שישי, 20.09.2024 שעה 23:40
רז אמיר

הקפיצו את הפיוז

דעה: נמאס כבר לטחון את המאבק בין מסי לרונאלדו. מספיק להאשים את המצבים הנייחים בכישלונות הכדורגל הישראלי ודי עם הבכי על העומס של מכבי

יום שישי הגיע לטובה ואיתו סוף השבוע באופן רשמי. רגע לפני שאנחנו מתפנים לחידושי המאבקים בליגת העל, הקלאסיקו "המרגש" של הכדורסל בין מכבי תל אביב להפועל ירושלים והקרב המרתק בין צ'לסי לליברפול בפרמייר ליג, זה גם הזמן לסכם את ששת הימים האחרונים שעברו עלינו, חלקם לטובה וחלקם פחות.

הפעם נציג בפניכם שלושה נושאים שהפריעו לנו להעביר את השבוע בצורה נעימה. מהסיקור הבלתי פוסק והדי מטריד של כריסטיאנו רונאלדו מול ליונל מסי, דרך האשמת הכישלונות של הנבחרות שלנו במצבים הנייחים ועד פסטיבל שלושת המשחקים של מכבי תל אביב בארבעה ימים.

די כבר עם מסי נגד רונאלדו/בעז גורן
ההתעסקות הזו ב'מי טוב יותר?', 'מי מנפק סטטיסטיקה מרשימה יותר? וכו' נמאסה. היטיב לתאר את זה חריסטו סטויצ'קוב בביקורו בארץ לאחרונה כשנשאל מי מהם טוב יותר. “זה חוסר כבוד להשוות ביניהם או בינם לבין שחקני עבר". 

אני מסכים. זה באמת מגעיל ולא שם הישגים או כשלונות בפרופורציה נכונה. להגיד שמסי ורונאלדו לא טובים בנבחרת ומה זה אומר עליהם? זה פשוט טיפשי ולא מעניין. להגיד על שני הענקים האלו ש'הם לא מנהיגים' זה לא להבין איך המשחק הזה בנוי.
 

רונאלדו מול מסי. נמאסתם (רויטרס)
רונאלדו מול מסי. נמאסתם (רויטרס)
 

הנבירה הזו במסי ורונאלדו ובניסיון למצוא כותרת וסיבה אחת פשוטה להצלחה או אי הצלחה של נבחרת, כאילו מדובר בטניס ולא במשחק כדורגל, אחד הקבוצתיים שבענפי הספורט, עושה רק עוול לכולם.

נבחרת המצבים הנייחים/נבו זעירא
כמה פעמים שמעתי את המשפט: "ושוב הנבחרת סובלת ממחלת המצבים הנייחים" ? יותר מדי. הרבה יותר מדי. למה?

כי זה כמו להגיד בסוף משחק כדורסל: "שוב הנבחרת הפסידה כי ספגה נקודות ממהלכים קבוצתיים וזריקות חופשיות". מה לעשות, מדובר בחלק מהמשחק. בדיוק כמו שהנבחרות והקבוצות הישראליות סופגות ממצבים נייחים, כך הן גם כובשות. כי זה פשוט חלק מהמשחק ואף יותר מזה. זה חלק עיקרי מאוד במשחק הכדורגל, חלק עליו ההתקפות עובדות באימונים. שום דבר לא מקרי. קרן או מצב נייח אלכסונית לשער במרחק סביר הן סיטואציות שכל מאמן מתפלל אליהן במהלך משחק. אחוז גבוה מאוד מהשערים כיום מובקע כתוצאה מהמצבים האלה ואחת הסיבות היא השיפור בבעיטה של שחקני ההתקפה. הדיוק, העוצמה והאתלטיות של הנוגחים, הפכה את המצבים הנייחים לאיום הגדול ביותר על ההגנות והשוערים.

אם ברחבי אירופה לא מצאו תשובה להגבהות ולבעיטות של בקהאם או רונאלדו, לא צריך לשבור את הכלים אם גם פה ממשיכים לספוג מהמצבים האלה. סלים טועמה הפך את המצבים האלה לאומנות ולנשק העיקרי שלו בדיוק כשם שדייויד בלו עושה זאת עם יכולת הקליעה שלו מבחוץ. זו לא בעיה של ההגנה אלא מעלה גדולה של ההתקפה.

שחקני נבחרת הנוער. בסוף הם עלו לשלב העילית (יניב גונן)
שחקני נבחרת הנוער. בסוף הם עלו לשלב העילית (יניב גונן)
 

אני מקווה שנלמד להבחין בין עיקר לטפל ושנבין סוף סוף שמעבר לבעיטה כזו או אחרת, כדורגל משחקים 90 דקות, וקורים בהן עוד דברים, אלמנטים נוספים. לא הכל כותרת של הרגע האחרון.

72/רז אמיר
ביום ראשון החלו לצוץ להן הידיעות על סדר המשחקים של מכבי תל אביב החל מיום חמישי ועד ליום ראשון בערב. שלושה משחקים, ארבעה ימים. השם ישמור, הקבוצה של המדינה בדרך ל-72 שעות שאותן לא חוותה מעולם.

ליבי יוצא לאנשי מכבי תל אביב, שבידיעה ברורה נכנסו העונה לליגה האדריאטית, תוך הבנה מוחלטת שהם הולכים להיתקל במצבים לא נוחים, עם עונה עמוסה יותר מעונת NBA. מסכנים. אני מניח שגם התגמול הכספי לו זכו + אירוח פיינל-פור הליגה הלא מובנת בה הם לוקחים חלק, הפריע להם מאוד גם כן.

שרלרואה הבלגית המאיימת כבר הפסידה בהיכל נוקיה, הבאה בתור לעמוד מול הסגל העמוס של דייויד בלאט היא אולימפיה לובליאנה ואחריה, ביום ראשון, הפועל ירושלים תגיע להיכל הכי ביתי באירופה.

בלאט עם הנדריקס. ידע מראש לאן הוא נכנס (יוסי ציפקיס)
בלאט עם הנדריקס. ידע מראש לאן הוא נכנס (יוסי ציפקיס)
 
מסכנה היא מכבי תל אביב שנאלצת לעמוד בכזה לוח זמנים צפוף. ההתעסקות בכך היתה מרגיזה ואנשי מכבי ניסו לייצר את עצמם כנפגעים משהו. קשה לנו, סופו עייף, סמית' חולה, פניני לא פוגע, לנגפורד לא מחובר. האמת? לי זה נמאס. בתחילת העונה בלאט טען בראיון שהוא מתכונן לעונת NBA. בזמן שהדבר האמיתי שובת לו, הגיע הזמן שבמכבי יפסיקו לבכות וימשיכו לעבוד. 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר