יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:23
פיני גרשון

אנחנו עדיין לא הכדורגל

פיני גרשון מסכם קמפיין בטור אישי ל-ONE: אף רכז לא הנהיג. אולי נמצא סודני לאזרח למשחק הפנים אם אלי ישי לא ימנע זאת. לפחות לא הפסדנו למלטה

יפה מאוד להגיע אופטימיים לטורניר קשה אבל היה ברור לא רק לי שהאפשרות לעבור שלב היא קשה מאוד. אל תחפשו אשמים כמו בכדורגל שלא מצליח להעפיל לטורניר גדול ב-40 שנה האחרונות. עדיין הכדורסל מופיע כמעט קבוע בטורניר הגמר של אליפות אירופה.

נכון, זה לא נראה טוב, אבל לא הפסדנו למלטה או לאיי פארו. יש לנו מגבלות אובייקטיביות וגנטית אין לנו שחקנים גבוהים. גרמניה, צרפת וסרביה באו לאליפות עם לפחות ארבעה גבוהים כל אחת. אנחנו בקושי עם אחד שלא התאמן שישה חודשים. וזה נתן לכל הנבחרות האלו יתרון גדול עלינו בתוך הצבע.

על הגבוהים של הנבחרות היריבות צריך היה להביא שמירות כפולות שמזמינות קליעה די חופשית מבחוץ. לעומת זאת על הגבוהים שלנו אפשר לשמור אחד על אחד ולכסות את כל הזריקות של הקלעים. לשחק רק עם פורוורדים יכול להיות יתרון בהתקפה אבל עדיין נשארת הבעיה בהגנה, באחד על אחד ובריבאונד ההגנה.

לאליפות נסעו שלושה רכזים ואף אחד מהם לא לקח את ההובלה או מנהיגות על הנבחרת. נכון, היו הבלחות במשחקים שונים. לכל אחד היו דקות טובות יותר או טובות פחות. בעבר לנבחרת היו את איתמר מרזל, מוסקוביץ', ארואסטי, גורדון, זיסמן וכל אחד מהם עם יתרונות או חסרונות, אבל הם הובילו. אני מחפש את השחקן ובגובה הזה גנטית, יש לנו עשרות כאלו.

אפיק ניסים. אף רכז לא לקח מנהיגות (שי לוי)
אפיק ניסים. אף רכז לא לקח מנהיגות (שי לוי)
 

אני מחפש את השחקן או יותר נכון את המאמן שיעשה את השחקן הזה שיוכל להוביל את נבחרת ישראל. אל תספרו לי סיפורים על זרים שלוקחים את המקום של הישראלים. החוק הרוסי לא עזר והגבלת הזרים לארבעה גם לא תעזור. בגרמניה יש שמונה זרים ובוסמנים ויצאו משם ארבעה או חמישה שחקנים לנבחרת הנוכחית בלי תירוצים. גם ליאור אליהו וגם גיא פניני התקדמו כשבקבוצה שלהם היו שבעה זרים.

בלטביה יש 2.3 מיליון תושבים. בעוד שנתיים לא נוכל לנצח גם אותם. מעולם לא הצלחנו בדרך קונסרבטיבית. התחכמנו, לחצנו, חטפנו, הכרחנו את היריבות לאיבודי כדורים, רצנו והיתה לנו רוח קרב כמו במלחמות. כדי לעבור שלב החוכמה היא לנצח נבחרות טובות מאיתנו. לעולם לא נהיה מושלמים וגם לא נוכל להיראות כמו הנבחרות היותר טובות מאיתנו, אבל בכל הפרמטרים שאמרתי עכשיו אנחנו יכולים לגנוב ניצחון אחד או שניים על נבחרות טובות יותר מאיתנו.

אין פתרונות יש מאין. היום באירופה, במקומות שלאלי ישי אין שליטה, מאזרחים שחקנים ומביאים אותם לנבחרת בתוך חודש ימים. זו הסיבה שמקדוניה נמצאת בשלב הבא ואנחנו בדרך חזרה הביתה. אולי הממסתננים הסודנים שנכנסים דרך הגבול ממצרים נצליח למצוא איזה מאנוט בול. כי אלה שמסתננים לפה יכולים לקבל אזרחות מהר יותר מאשר שחקן שיכול להביא אותנו לשלב הבא באליפות אירופה. צריך לחפש בכל העולם, מגיל צעיר, יהודים שיוכלו לשחק בנבחרת כאזרחים ולא כמתאזרחים.

גיא פניני שומר את יאניס בלומס (שי לוי (כתב))
פניני מול לטביה. עוד שנתיים, גם אותם לא נוכל לנצח (שי לוי)
 

העבודה בנבחרות, ששם המקום לקדם שחקנים, חייבת להיות כל השנה ולא רק לפני טורנירים. ליאור אליהו, גיא פניני ודייויד, בלו, מאחר שהם משחקים במכבי תל אביב, היו ברמה גבוהה יותר משאר השחקנים. הם שיחקו ברמה של הטורניר. לכל שאר השחקנים, אי אפשר לבוא בטענות. אפשר לומר לזכות הצוות המקצועי שהם היו אופטימיים.

יכול להיות שאם סדר המשחקים היה שונה, הדברים היו נראים אחרת. בנוסף, המשחק מול סרביה מוכיח את מה שאמרתי, שאפשר וצריך לגנוב משחק מנבחרת טובה יותר מאיתנו. מול איטליה, לה יש שלושה שחקני NBA לעומת הנבחרת שלנו, שהגיעה לטורניר ללא שחקנים מהליגה הטובה בעולם, גם עשינו זאת.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר