יום שבת, 06.07.2024 שעה 01:21
עמנואל רוזן

ושהאחרון יכבה את האור

עמנואל רוזן בטור אישי ל-ONE: במונדיאל הסוכנים היינו בגמר. פעם הוצאנו את ברקוביץ' ורביבו, היום את מלול ודיין. מחכה לנו ליגת על משעממת במיוחד

40 כדורגלנים ישראלים יגורו השנה באירופה. הם ירוויחו ביורו, ילמדו שפה זרה ויהיה להם קר מאוד בחורף. 40 כדורגלנים אירופאים במדינה שכבר 40 שנה לא מצליחה למצוא את ה-11 שיביאו אותה למונדיאל או לפחות ליורו.

אינפלציה? זילות? בתחילת העונה שעברה כתבתי כאן שהסוכנים הפכו להיות בעלי הבית האמיתיים של הכדורגל הישראלי. שהקשרים הטובים שלהם בקבוצות הבינוניות והחלשות באירופה ירוקנו את הכדורגל הישראלי משחקניו. חשבו שאני מקטר רק בגלל ורמוט, זהבי ושכטר. עכשיו, גם בחיפה ובמכבי ת"א ואיפה לא בעצם, כבר מבינים את העניין.

היו ימים שכדורגלן ישראלי בחו"ל היה כותרת מרגשת ונושא לגאווה כמעט לאומית. מעטים נסעו אל מעבר לים, לא כולם הצליחו אבל בכל המקרים אלה שנסעו היו הכוכבים הנוצצים שלנו. איציק זוהר, אבי נמני, משה סיני, אלי אוחנה, אבי כהן ז"ל וכמובן רוני רוזנטל, יוסי בניון, אייל ברקוביץ' וחיים רביבו היו כולם בשורה הראשונה של הליגה הישראלית, וגם אם חזרו עם הזנב בין הרגליים, לפחות ידענו שלחו"ל אנחנו מוכרים רק את הסחורה הטובה באמת שלנו.

דור מלול. יש לו מקום בחו&qout;ל? (שי לוי)
דור מלול. יש לו מקום בחו"ל? (שי לוי)
 

המסקנה העיקרית מהצלחתם המטאורית של הסוכנים למכור לחו"ל כל דבר שיש לו שתי רגליים ויכולת בעיטה מינימאלית בכדור, היא שבניגוד לכדורגל שלנו, הסוכנים הישראלים עשו בהחלט קפיצת דרך ואם היה בנמצא מונדיאל לסוכנים הם בטוח בשלב הגמר. בלי לפגוע ובלי להעליב, ושאפו לכל מי שיעשיר בשנה הבאה את חשבון הבנק שלו, אבל כשדודו ביטון, תמיר כחלון, רועי דיין ודור מלול הם נציגיה החדשים של ליגת העל בליגות אירופה, זה אומר משהו על אירופה, הרבה על הסוכנים ושום דבר אמיתי או ממשי על רמתו של הכדורגל הישראלי.

רוני רוזנטל התחיל את הקריירה המפוארת שלו בבלגיה. רביבו ובניון עשו את זה בקבוצה קטנה בספרד. זה נכון, אבל הם הגיעו לשם עם כוכבות אמיתית ועם אופק. לא רק עם סוכן מוכשר. במציאות הנוכחית, כל מי שרוצה יכול. מטרת העל של הסוכן הממוצע היא קבוצות בינוניות ומטה באיטליה, ספרד, אנגליה, צרפת או גרמניה. על קבוצות בכירות שם אין מה לדבר. ואם גם שם הדלת תיסגר – איזה מזל שהמציאו עבורנו את בלגיה, סקוטלנד ואת הפטנט החדש והלוהט – הליגה הפולנית.

הנה מאור בוזגלו כמשל. מי שהקשיב בשנים האחרונות ובשבועות שעברו לאבא בוז'י, יכול היה להבין שלפחות שבע קבוצות אירופאיות רציניות ואטרקטיביות רודפות אחרי הילד. בסוף הוא הולך לסטנדרד ליאז'. אנחנו לא מזלזלים חלילה, בסך הכול צריך לזכור מאיפה הוא הגיע, אבל גם להתעלף מהתרגשות או להימלא גאווה קצת קשה לנו. סליחה באמת.

יוסי בניון.  (GettyImages)
יוסי בניון. מה סיכוי שיקום מכל הרשימה אחד כמוהו? (GettyImages)
 

בשבוע שעבר פורסמו כאן שתי ידיעות. זו לצד זו. האחת בישרה על עוד בינוני אחד שיוצא לאירופה. השנייה על חזרתו לארץ של הלגיונר בדימוס מגרלשווילי. מתוך 40 השחקנים שייצגו אותנו השנה באירופה, הרוב יהיו במוקדם או במאוחר מגרלשווילי. פה ושם יצוץ איזה אליניב ברדה שיככב בליגה בינונית ואם יקום מכל הרשימה הזו בניון אחד אני מזמין את הסוכן שלו לארוחה שבה הוא יאכל על חשבוני מה שירצה ואני אוכל את הכובע שלו.

מה כל זה אומר? שהליגה הישראלית תהיה השנה אפילו משעממת יותר משהייתה. שלכדורגל הישראלי אין שום יכולת עמידה מול שום ליגה בעולם, ושכל אחד שמוסר כאן פס מדויק כובש שער וחצי רוצה לברוח ולא ממש משנה לאיפה. העיקר לא להיות כאן. אומרים שאפילו בליגה השנייה באוקראינה יש לנו נציג, וזה עוד לפני שדיברנו על ההצלחה של דני בונדר, המחורר הרשמי של הגנת הפועל בשנה שעברה, להשיג חוזה נוצץ בליגה הרוסית.

40 הנציגים שלנו יתרמו השנה מעט מאוד לאיכות הכדורגל באירופה. אחד או שניים יצליחו, אחד או שניים יבלטו אולי בליגות שלא מעניינות אף אחד וכל היתר ישבו על הספסל או בבית האירופאי שלהם ויספרו דולרים. אל תאמינו לכותרות, אירופה לא ממש מחכה להם. לנו, לעומת זאת, הם יחסרו. ליגה בלי מלול ושכטר, בלי חמד ווורמוט ואפילו בלי בונדר תהיה ליגה עצובה. מצד שני, זאת תהיה כנראה ההזדמנות האחרונה לראות עוד 40 כדורגלנים שבשנה הבאה יככבו בליגה הפולנית, האוזבקית או הסלובקית. ושהאחרון בבקשה, יכבה או האור בזרקורי האצטדיונים היתומים שלנו.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
יורו 2024 ראשי יורו
פנטזי יורו
משחק הניחושים
לוח משחקים להדפסהכדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים