יום שבת, 05.10.2024 שעה 02:01
בוני גינצבורג

השחקן הישראלי אטרקטיבי ביבשת

בוני גינצבורג בטור אישי ל-ONE: למעלה מ-20 שחקנים משחקים באירופה ושם מקבלים את ההערכה האמיתית. חמד הלך עם הלב, בריינג'רס הוא היה כובש יותר

עם כל הביקורת על הכדורגל הישראלי ועל הכדורגלן המקומי בשנתיים האחרונות הוא הפך להיות אטרקטיבי מאוד באירופה. למעלה מ-20 שחקנים בעשר ליגות, כשלא פסחנו גם על הליגות הבכירות ביותר באירופה. ליגות כמו אנגליה, ספרד, גרמניה, איטליה, צרפת ועוד. זה חומר למחשבה עבור אלו שמבטלים את הכדורגל הישראלי ואת השחקנים המקומיים.

תומר חמד הוא עוד שחקן ישראלי אשר נכנס לרשימה הזו, שאחרי חצי עונה מצוינת במכבי חיפה, בה עזר לירוקים לזכות באליפות וגם הגיע לנבחרת, מקבל את הבונוס שהיה ראוי לו בעקבות ההתמדה, ההשקעה ויכולת הכיבוש הנהדרת שלו.

עולם הכדורגל הוא עולם קטן שבו הצטיינות של שחקן זה או אחר נחשפת להרבה מאוד סקאוטים והרבה מאוד מועדונים בעולם. השחקן הישראלי הפך להיות אטרקטיבי והוא הופך להיות מותג מבוקש גם בגלל היכולות על המגרש ובעיקר בגלל תג המחיר שעדיין ברוב המקרים, גם אם משלמים הרבה כסף במונחים ישראלים, לא מדובר בכסף גדול עבור מועדונים באירופה.

השחקנים הישראלים שמשחקים באירופה פותחים את הדלת לאלה שהם באים אחריהם. לדוגמה אליניב ברדה, בירם כיאל ואלמוג כהן שעשו עונות מצוינות בקבוצותיהם ופותחים דלת עבור אחרים.

בירם כיאל חוגג. הצליח ופתח דלתות (האתר הרשמי)
בירם כיאל חוגג. הצליח ופתח דלתות (האתר הרשמי)
 

כמו בכל התחומים אצלנו בארץ, ההערכה מגיעה מחוץ לבית ולא דווקא מאיתנו. לחמד היו שתי אופציות משמעותיות. האחת גלאזגו ריינג'רס, מועדון ענק שהיה לי הזכות לשחק בו עם מסורת והישגים בליגה בינונית והשניה מיורקה, מועדון קטן בליגה גדולה.

רק בתום העונה נוכל לדעת האם ההחלטה של חמד היתה נכונה. המסלול שהוא בחר הוא לקפוץ מיד למים העמוקים, לליגה גדולה ולא לעשות את זה בשלבים, להתחיל בליגה פחות גדולה ולאחר מכן להגיע לליגה כמו הספרדית.

אין ספק שאם חמד היה מגיע לריינג'רס, קבוצה שמתמודדת בכל שנה על האליפות, הוא היה כובש הרבה יותר שערים ומשחק יותר. לגבי מיורקה, צריך לקחת בחשבון שמדובר בקבוצה קטנה, שנשארה במחזור האחרון בעונה הזו בליגה. סביר להניח שגם בעונה הקרובה היא תהיה בחלק התחתון של הטבלה.

אני מכיר את ריינג'רס מצוין, את המנג'ר ואת כל הצוות המקצועי. מהניסיון שלי, כישראלי וגם של אבי כהן ז"ל, אין בעיה להשתלב שם וגם הוא היה עושה זאת בקלות הן מבחינה חברתית והן מבחינה מקצועית.

תומר חמד. הלך עם הלב (יוסי ציפקיס)
תומר חמד. הלך עם הלב (יוסי ציפקיס)
 

כשחמד מדבר על בחירה מהלב, בדרך כלל הן נכונות והן מונעות מתשוקה ואמונה ולכן זה משהו שלא צריך לנתח אם זה נכון או לא, כי זה מה שהוא מרגיש ועם זה הוא הלך.

נקודה נוספת זו החבירה לחונך בדמותו של דודו אוואט, שיעשה לו את החיים הרבה יותר קלים. דודו מכיר את המערכת ואת הליגה בה הוא משחק שמונה שנים. הוא גם מאוד נחשב שם, כך שמבחינת תומר, העניין של ההתאקלמות יהיה לו קל יותר. זה די מזכיר את מה שדודו עשה כשחבר ליוסי בניון כאשר הוא הגיע לסנטאנדר.

אני מאחל לו הצלחה גדולה ומשוכנע שתומר ייתן את המקסימום כי הוא מקצוען. הוא בא מלמטה והוא עבד קשה כדי להגיע למקום בו הוא נמצא. עבורי, כל שחקן ישראלי שיוצא החוצה הוא שגריר ומקור לגאווה.           

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר