יום שישי, 20.09.2024 שעה 14:47
אבי סרנה

מלפפון נולד

דעה: אם אנחנו אף פעם לא מרוצים מהשחקנים כאן, אז למה שהקבוצות לא יערכו ימים פתוחים כדי למצוא כשרונות, ממש כמו בכוכב נולד? אפשר רק להרוויח מזה

הנה הוא ממש פה, אפילו אפשר כבר להבחין בו מבצבץ מעבר לפינה. אומרים עליו שהוא ירק למרות שבתכלס הוא פרי, או בעצם אולי זה ההיפך? האמת שלו זה לא כל כך משנה, הוא יודע שלא משנה מה יקרה, הוא לקראת עונת הקיץ מגיע לבקר למטרה אחת בלבד, לעושת סלט אחד גדול בביצת הספורט הישראלית. זהו המלפפון שעל שמו קרויה עונת המלפפונים. עוד שניה היא פה ובגדול. אוטוטו הליגות בענפי הספורט השונים מסתיימות ואז הוא יופיע במלוא תפארתו.

ליגת העל בכדורגל מסיימת עוד עונת קיזוז והפעם כנראה לא יתרחשו דרמות כפי שהתרחשו בעונה הקודמת ואפילו מחכה לנו משחק גמר גביע בין שתי הקבוצות הטובות בליגה.

בליגת העל בכדורסל הפיינל-פור מתקרב, אבל האמת אני לא מבין מה המהומה, הרי מכבי תל-אביב שכבר זכתה בגביע העונה מחכה רק שיסיימו לחרוט את שמה על צלחת האליפות.

ואז כמובן יש לנו את שאר הענפים וייסלחו לי כולם אבל ליגת "בואו נלך מכות כל משחק" הכדוריד וליגת "גם פה מכבי שולטת" הכדורעף, לא באמת מעניינות מישהו ותהיו כנים עם עצמכם לפני שאתם מתעצבנים. אתם יודעים שזה נכון. אבל אם חושבים טוב, אפשר לומר זאת גם על שני הענפים הראשונים.

שחקני מכבי ת&qout;א. מחכים לעונת המלפפונים (יוסי ציפקיס)
שחקני מכבי ת"א. מחכים לעונת המלפפונים (יוסי ציפקיס)
 

אבל לא לשם כך התכנסנו כאן. לא באנו לרדת על הליגות והענפים השונים בספורט הישראלי. ההיפך הוא הנכון. חשוב לראות כיצד ניתן לקדם את הספורט הישראלי קדימה וגם אם הדרך נראת לכם הכי שטותית וחסרת סיכוי. מה אכפת לכם לנסות, מה שבטוח שניסו הרבה דרכים לשפר ולא הצליחו, אז עוד אחת לא יזיק לאף אחד. 

ערב אחד ישבתי לתומי, רגע זה נשמע קצת לא אמין, מההתחלה. לאחרונה יצא לי לראות את הסרט "Invicible" ("בלתי מנוצח"), שנעשה בעקבות סיפור אמיתי על שחקן הפוטבול, וינס פיפל, לאחר שבגיל 30 הפך לרוקי המבוגר בהיסטוריית ה-NFL.

כמובן שעלילת הסרט מעט שונתה, אבל אחרי הכל זה הוליווד. בסרט, מאמן קבוצת הפוטבול, פילדלפיה "איגלס", פתח מבחני קבלה פתוחים לגמרי לקהל הרחב כדי לנסות ולהתקבל לשורות הקבוצה. פיפל שמגולם על ידי שחקן הקולנוע מארק וולברג, עובד בתור ברמן במסבאה מקומית ובשעות הפנאי משחק באופן חובבני פוטבול עם חבריו לשכונה. חבריו של הברמן מצליחים לשכנע אותו ללכת למבחנים ובדרך פלא הוא מוצא עצמו משחק בשורות הקבוצה האהובה עליו. 

יוסי בניון. אולי נמצא אחד כזה דרך ימים פתוחים? (GettyImages)
יוסי בניון. אולי נמצא אחד כזה דרך ימים פתוחים? (GettyImages)
 

באותו רגע חלפה בי המחשבה: מדוע בעצם לא לעשות מעשה דומה גם בארצנו הקטנטונת? ישנן כל כך הרבה קבוצות המשוועות לשחקנים איכותיים ובוגרים, אז מדוע קבוצות ליגות העל לא יפתחו את שעריהן ויערכו בתחילת עונת המלפפונים יום אימונים פתוח לכולם, מעיין סוג של "כוכב נולד" ואולי מתוך כל עשרות או אפילו המאות שיגיעו יצוץ לו איזה כוכב שביט שיוכל להשתלב באחת הקבוצות.

הרי זה לא יכול להזיק לנסות, מסכימים? הרי רמת הספורט בארץ היא לא מהגבוהות בעולם. אז ניסינו, נפסיד מזה? בטוח שלא, אנחנו יכולים רק להרוויח. יש כל כך הרבה כישרונות שבמהלך השנים נפלו בין הכיסאות ובחרו בדרך כזו או אחרת לפרנס את עצמם ואת משפחותיהם וחבל. לכו תדעו, אולי חיים רביבו הבא יגיע מאיזה חור בערבה, או איזה מיקי ברקוביץ' מודל 2011 יפציע מאיזה כפר נידח בצפון. שווה לנסות.

הכתוב הינו טור דעה.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר