יום רביעי, 23.04.2025 שעה 19:53
ONE - מספר 1 בספורט ONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורט
ערן סלע

פרשת הדרכים של ליאור אליהו

ערן סלע בטור אישי ל-ONE: בישראל קל לו, בפיינל פור של היורוליג ממעיטים בערכו וכמה שזה יישמע מוזר, ייתכן שהפיתרון עבורו הוא ב-NBA כשחקן נישה

הנה הבדל (רק אחד מהם) בין הצמרת המקומית לצמרת האירופית. אותו ליאור אליהו, שהתקשה למצוא את עצמו והושלך לספסל (סליחה מראש על הדימוי האגרסיבי), נבחר לשחקן המצטיין בניצחון על ברק נתניה כשהוא קולע 22 נקודות דווקא אחרי שהוצא מהחמישייה.

דייויד בלאט לא אוהב כשעוסקים בפיסות הפאזל הקטנות ולא בתמונה הכוללת, אבל מאחר שהניצחון של מכבי על נתניה במשחק השלישי ובסדרה כולה היה צפוי יותר מזריחת השמש במזרח מדי בוקר ושקיעתה במערב בכל ערב, אליהו הוא הסיפור המעניין ביותר של מכבי ת"א. ואם תשאלו אותי, גם בכדורסל הישראלי כולו.

בהפוך על הפוך, אפשר להגיע למסקנה שנשמעת מוזרה בפעם הראשונה, אבל ככל שחושבים עליה מאוד יכול להיות שיש לה אחיזה במציאות. אליהו, שכבר אכל קש ותבן ממספר מאמנים בשנים האחרונות, יכול בסיטואציה הנכונה להצליח לא פחות ב-NBA מאשר בכדורסל האירופי.

מוזר? הזוי? רחוק מהמציאות? איך אותו שחקן שדיוייד בלאט שלח לספסל נגד ריאל מדריד ופנתינאייקוס אחרי 4-3 דקות מפתיחת המשחק ונראה חיוור וצל של עצמו, יכול להצליח דווקא בליגה הכי טובה בעולם? התשובה פשוטה: בקבוצה הנכונה ואצל המאמן הנכון עבורו מבחינת ההכרה בתכונות הטובות שלו יכול להיות שחקן נישה, וכאן מצפים ממנו להיות שחקן שלם.

לואיס סקולה. (רויטרס)
לואיס סקולה. אליהו יכול לעלות במקומו ולתת תרומה משמעותית (רויטרס)
 

ככל שעובר הזמן ואליהו לא משתנה, הסיכוי שיהפוך לשחקן שלם פוחת. זה אומר אחד משניים: או שלעולם לא יגיע ל-NBA, או שישתלב שם כשחקן נישה, כאמור. איזו בדיוק? זה המפתח: אחד מאותם שחקנים שעולים לשחק כשהכוכבים יורדים לנוח, "זמן המחליפים" המפורסם ומשיג את הנקודות שלו בזמן קצר עוד לפני שהיריב מבין נגד מי הוא משחק ומה היכולות הייחודיות שלו.

בארץ התחרות שלו כל כך קלה, שנוח לו מאוד להתבלט, אבל כשמכבי מגיעה לשחק נגד הטובות ביותר באירופה עושה רושם שידם של המאמנים שלו בעבר, וגם של דייויד בלאט כיום, קלה מאוד על ההדק. במלים אחרות, העונשים והסנקציות שמופעלים נגדו (ראו הפיינל פור הנוכחי ומקרים נוספים בעבר במעמדים חשובים), קל לוותר על אליהו לטובת שחקן אחר שיעלה מהספסל.

במובן מסוים אפשר להבין את המאמנים: אליהו כשרוני מאוד בהתקפה, אבל גם שם הוא רחוק ממיצוי ולא פיתח זריקה ראויה לשמה, שלא לדבר על הרחבת הטווח. הוא גם לא שיפר את יכולתו ההגנתית, לא התחסן פיזית באופן משמעותי ולעיתים קרובות הוא רך מדי הגנתית.

מיקי ברקוביץ´. אותו לא הוציאו אחרי שתי טעויות (משה חרמון)
מיקי ברקוביץ´. אותו לא הוציאו אחרי שתי טעויות (משה חרמון)
 

כל עוד אליהו לא עושה את הצעד הנוסף למעלה, המאמנים לא יעשו את זה בשבילו. אפשר להתווכח סביב העניין הזה ולטעון שהמאמנים עושים לו עוול, ושבזמנים אחרים אף אחד לא היה מוריד את מיקי ברקוביץ' או דורון ג'מצ'י לספסל אחרי שתי טעויות רצופות כמו שקרה בברצלונה, אבל הזמנים השתנו, הכדורסל השתנה וכמותם גם אורך הרוטציה, כמות הדקות והדרישות מכל שחקן ושחקן.

המשחק הקליל שלו נגד נתניה והמספרים המצוינים שהשיג בקלות רבה מאוד, תוך הדגשת היכולות שלו במגרש הפתוח, רק מוכיחים שאליהו נמצא בפרשת דרכים. נגד הקטנות הוא גדול, נגד הגדולות ככה-ככה ובמעמדי שיא קיימת נטייה מבית להמעיט בערכו. אני חושב שמבחינת הסגנון והייעוד אליהו יכול לתפוס נישה סבירה דווקא ב-NBA, אבל גם שם הוא עלול להתאכזב. מתישהו, אם לא יטרח לשפר חוסן מנטלי ופיזי ויכולות נוספות, ילמדו אותו והוא עלול להפוך לגימיק.

ובעצם, למה להקדים את המאוחר. יש לו חצי גמר פיינל פור לעבור נגד מכבי ראשל"צ או בני השרון, ועד שלא יעמוד על שלו, ישפר את יכולתו וידרוש את המגיע לו מהמאמן (להבדיל מ"כל מה שיתנו לי אקח בשתי ידיים", שאמר אחרי המשחק) הפיינל פור הישראלי הוא הזירה ההולמת יותר את אליהו ולא הפיינל פור האירופי.

לכתבה זו התפרסמו 55 תגובותלקריאת כל התגובות הוספת תגובה
ישנן 55 תגובות ב-34 דיונים
הוסף תגובה
בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש
34
tal15/05/2011 10:23
יש כמוהו כמו זבל בארה"ב וטובים אף יותר שלא מגיעים. הסיכוי שלו להגיע לאן בי איי הוא בערך כמו הסיכוי שלך.

בעיקר בתור פרשן/צופה בלבד.
השב   •  02
33
שוואו מצונזר (כרגיל)15/05/2011 06:43

"אליהו במו ידיו לקח  בספרד אליפות מברצלונה"
קאחה אכן נחלשה, יחסית לעונה 
שעברה, עם אליהו, אבל את עיקר ההבדל, אני
אישית מייחס למעבר לNBA. של אחד, תיאגו ספליטר. מעניין שהנ"ל בא
לNBA בדיוק על תקן של שחקן נישה, מחליף לגבוהים בסן אנטוניו.
למה שאליהו יצליח שם יותר. הוא חזק יותר?
ריבאונדר טוב יותר? יותר מגוון?יותר אתלטי?
מיסיאו באסטון היה כל מה שליאור כבר 
לא יהיה. ריבאונדר, חוסם, אתלטי, שומר בחסד - הגיע לNBA ונעלם. שאראס, יא סי קיי,
MVP של כמה פיינל פורס יורוליג, בNBA הפך בדיחה. מי שאמר להם 
שיצליחו שם פחות או יותר קבר אותם. מבחינה
מקצועית. נייט האפמן, כנ"ל, ליאור אליהו מקבל את הבמה 
המרכזית באירופה. לפעמים זה עובד, לפעמים
פחות. הוא לא גדול על הביצה המקומית.
יש עוד "אירופאים" בNBAלכולם יש משהו שלליאור אין. 
מהמהירות של ביינום, דרך הידית של אודריך, ועד הדומיננטיות בצבע
של ספליטר. ומה יש לליאור? זריקה משונה
שלפעמים גם נכנסת. אגב, גם את זה הוא מעתיק
משון מריון. 

השב   •  04
32
מ.14/05/2011 22:51

מצד אחד מתלוננים שאין (מספיק) ישראלים באירופה, אבל מצד שני כל עילה הכי קטנה מתפתחת לתיאוריה שלמה למה כדאי לשחקנים הישראלים הבולטים לשחק בכל מקום בגלקסיה - מהליגה בלוקסמבורג ועד הנ.ב.א. (ולא לקבל שם דקות) - ורק לא להיות במכבי.

לאליהו כמו כל יתר השחקנים היו משחקים טובים יותר ופחות העונה. יש מאצ''-אפים טובים יותר ופחות בשבילו וסיבות רבות אחרות. יש לו גם לא מעט חסרונות. אבל גם בגלל האופי שלו כפי שהוא מצטייר כנראה שהמקום הטוב ביותר בשבילו הוא מכבי ת"א - כאן ישארל בקבוצה עם האיכות המקצועית הכי טובה. ייתכן ששורה שלמה של פרשנים תל-אביבים מלוקקים היו שמחים לבלות רחוק מהארץ כמה שנים אבל אחרי הנסיון בויטוריה זה לא מתאים לאליהו.

השב   •  42
פיני14/05/2011 23:32
1) האם לכספי יש בעיית אופי במשחק שלו?
נו, באמת. להוביל קבוצה לאליפות ספרד.
להוביל את מכבי לגמר היורוליג אחרי שלא קיבל יותר מדי דקות אצל שרף.
לא ממש מאפיין של שחקן אם אופי (משחק) חלש.
הערה - אופי הקריירה שלו חלש. לא היתה לו שום סיבה לחזור למכבי.
 
2) לא לקבל דקות באירופה?
חזור לנקודה הקודמת.
אין לי מושג איך שחקן מוביל קבוצה לתואר בלי לקבל דקות. כנראה שזה פיתוח של ה"מוח הישראלי". אם כן, אנחנו בבעייה. המח הישראלי כנראה כבר לא מה שהיה.
 
3) בעיית מצ''-אפ?
איזה בעיית מצ''-אפ היתה שגרמה לו לרדת בתוצאה 6-3 בשני משחקים עוקבים?
בעיית ריבאונד? הא, זאת בעיית המצ''-אפ שהיתה לבלו. כל השנה.
 
4) מתגובתך אני מבין שאתה לא תל-אביבי.
כלומר, עוד אוהד שרוכב על קבוצה שאין לו אליה שום קשר - קרי, אוהד הצלחות.
 
5) במה אליהו טעה?
בזה שהגיע חזרה לארץ בלי לבטח את עצמו על דקות ובמקרה שלו דקות ברגעי השיא. מה שידוע כחוזה "עמרי כספי".
בתמורה לכך:
א) קיבל פחות כסף.
ב) האוהדים מעריכים אותו פחות ממה שהוא הוערך בספרד.
ג) המאמן מעריך אותו פחות ממה שהמאמן העריך אותו בספרד.
ד) ביזבז הזדמנות לחשיפה ל-NBA בגלל הנקודה השלישית שביישה אותו במעמד החשוב של הפיינל-פור.
על טעויות משלמים.
 
כל הדברים האלה כבר כתבתי מזמן וזה נותן לי תחושה של דה ז''ה וו.
השב   •  12
31
רונן14/05/2011 16:06
מי שחשוב שאם הגנה כזאת ניתן לשחק בNBA הוא או שוטה או שחושב שאנחנו שוטים..,,
אליהו מצטיין בעיקר במשחק פתוח כאשר הגנת הלחץ מאפשר חדירות מהירות.. אבל במשחק סגור כל החסרונות שלו מתפרצים.
בנבא הוא לא יצליח אפילו להתקרב לטווח זריקה.
השב   •  23
30
ג''וני פנדנגו13/05/2011 19:02
במכבי הוא נעשה חולה
השב   •  02
29
אביהו13/05/2011 18:32
אחד הטורים הכי טובים שקראתי. סלע הבין מה שחלק גדול מהמגיבים כאן לא הבינו ("הוא לא מספיק חזק, איך הוא ישמור על גארנט" ועוד דוגמאות): המעמד שלו בעיני המאמנים כאן הוא כיסוי למה שהם חושבים עליו באמת. זה לא עניין של היה טוב או לא היה טוב בפיינל פור. המעמד שלו הוא כזה שלא מאפשר לו לשחק יותר דקות כשהמאמנים שלו חושבים שהוא גורם יותר נזק מתועלת בגלל שלא שיפר תכונות מסוימות במשחק שלו. ולכן הוא צודק: שחקן של תפקיד, רול פלייר, יכול להתאים לו ב-NBA. כמו סשה וויאצ''יץ'' להבדיל - עולה לכמה דקות כדי לקלוע שלשות, ככה אליהו יעלה כדי לנהל משחק מעבר או לסיים מעבר ומתפרצות. תהיה לו עמדת מוצא שממנה הוא יוכל להתקדם אם יתמיד וישתפר, או להישאר שחקן נישה בקבוצות קטנות כאלה ואחרות. הרי יש 30 קבוצות בליגה ו-450 שחקנים בערך. ליאור בהחלט יכול להיות אחד מהם אם נמאס לו מהמצב הזה ומהמאמנים שמסתכלים יותר על החסרונות שלו מאשר על היתרונות שלו.
השב   •  11
28
ערן13/05/2011 16:27
ניתוח חד ומדויק
השב   •  21
27
אורן13/05/2011 14:26
דפקת את הראש בסלע?
כנראה שכחת את סדרת הגמר לפני שנה בין קאחה לברצלונה.
ליאור אכן שחקן מוגבל,עצלן,לא חכם במיוחד (כך לפחות ניתן ללמוד מראיונות שלו),ואם עד היום לא פיתח זריקה מחוץ לקשת והעלה איזה 3/4 ק"ג מסת שריר, דבר שהיה יכול להפוך אותו לשחקן מפלצתי,כנראה שגם לא יפתח.
ליאור יכול היה להצליח באן בי אי לפחות כמו כספי ועל זה יש להצטער
לגבי מכבי,אני חושב שאתה מפיל על ליאור את תסכול ההפסד בגמר.הוא לא היחד שלא תפקד
בניית הקבוצה לקתה בחסר העונה(לא מבחינה תקציבית,מבחינת תפקוד)
היחידי מבין החדשים שסיפק את הסחורה כל העונה זה פארגו שהובא כברירת מחדל,בלאט רצה את בראון(איזה מזל!)סופו שחקן טוב ל15/20 דק'' לא מעבר לזה,דבר שכבר מבינים היום במכבי.אם זה ישופר בעונה הבאה ומסביב לאידסון,פניני,אליהו,סופו,פארגו ובלו יבנו קבוצה עם שחקנים נכונים במקומות הנכונים,אז יהיה אפשר לנצל את יכולות האימון  האדירות של בלאט טוב יותר,הצרה היא שהוא זה שיבנה את הקבוצה.
השב   •  21
פיני13/05/2011 17:46

עם רוב הדברים שכתבת אני מסכים.
 
אבל, כשאתה מתכוון יכולות האימון האדירות של בלאט למה אתה מתכוון?
 
מכבי הראתה בכל העונה "טריק" עיקרי אחד ומתבקש כשיש באמתחתך שחקן כמו פרקינס (לפני הפציעה), לחץ מסיבי של הגארדים.
פארגו ואידסון בהחלט מתאימים לצורת המשחק הזו.
 
אבל, צורת המשחק הזו כמעט ולא היתה רלוונטית מול הקבוצות הנורמליות - ויטוריה (בשלב ההצלבה) וברצלונה.
בדיוק כפי שסופו היה נראה מצויין נגד הפרוקומים למיניהם, כך גם שיטת ההגנה הזו היתה נראית הרבה יותר טוב נגד אותן קבוצות.
 
בהתקפה לא ראינו יותר מדי דברים מרשימים.
 
אחזור שוב על משפט שכבר כתבתי לא פעם.
אם בלאט היה מאמן כזה גדול הוא לא היה נמצא במכבי. יש קבוצות עם "קצת" יותר כסף.
בפועל הוא מעולם לא אימן אף קבוצת יורוליג מובילה (שאינה מכבי). [אם אני לא טועה - לא אימן קבוצת יורוליג נקודה]
נבחרת אינה קבוצה ושלא במקרה נדיר שמאמנים מובילים מאמנים נבחרות שאינן הנבחרת שלהם עצמם.

השב   •  31
26
גר ליד מלחה13/05/2011 12:50
השב   •  00
25
נבא רחוק מאוד13/05/2011 11:49

השב   •  10
24
טור מאכזב13/05/2011 10:56
אז מה זה אומר?
מה אליהו לא נתן משחקים גדולים בעבר באירופה ומשחקים פחות טובים בליגה המקומי?
השב   •  41
פיני13/05/2011 17:38
אליהו יצא בשני המשחקים בתוצאה 6-3! איך אפשר להגיד שהוא היה חלש?!?
כשהוא באמת קיבל דקות בגמר הוא הראה מה הוא שווה.
סופו באמת היה חלש וזה לא מפתיע.
 
הוא לא מסוגל לשמור טוב על שחקנים בעלי קליעה מבחוץ או כאלה שנעים טוב (שזה חלק לא קטן משחקני הפנים הנורמלים).
 
הוא מתקשה בהתקפה מול שחקנים גבוהים - שזה בדיוק עמדת הסנטר.
 
הוא מרבה לעשות עבירות - בארץ בלאט מתבכיין וביורוליג הוא יודע שזה לא יעזור לו השקרים וההתבכיינויות האלו. סופו מאז ומתמיד היה מרבה בעבירות.
 
יש לו כושר גופני של חולה אסמטי בן 70 שעובר בדיוק התקף אסטמה.
 
אליהו מבין טוב מאד מה קרה והוא עצבני.
המשפט שלו אמר הכול - "כשנותנים לי הזדמנות אני לוקח אותה בשתי ידיים" [במילים דומות].
השב   •  60
23
בייבי שאק13/05/2011 10:28
הוא בגודל של סמול פורוורד ובלי זריקה מבחוץ או מחצי מרחק אין לו מה לחפש שם לצערי
השב   •  11
22
חוקר זוטר13/05/2011 09:52
זו ממש לא הפעם הראשונה שמדברים על אליהו כפוטנציאל nba, אבל כמו שאז זה לא היה מתאים גם עכשיו לא מהסיבה הפשוטה: לאליהו אין הגנה ברמת יורוליג, הוא אפילו לא מהשומרים הטובים בליגה הישראלית. לגבי תפקודו כשחקן נישה, אז  ממעבר לשאלה "מי ישמור עליו"(אגב, לא צריך ללכת עד גארנט ואמארה כדי למצוא מי ישמור על אליהו.), צריך לשאול על מי הוא ישמור. וזו שאלה יותר חשובה כי לשחקני הנישה המאמנים לא סולחים. ולכן קודם כל הם מחפשים הגנה. אולי בגלל זה כספי הוא הישראלי הראשון ב nba. כי הוא הישראלי הראשון שמבחינה הגנתית יכול להעמוד מול שחקנים nba לגיטימיים. וחוץ מזה, למה שהוא ירצה לשבת על הספסל ולהרוויח מיליון דולר לעונה, כשהוא יכול לעשות את אותו דבר במולדתו, עם יותר דקות על המגרש?
השב   •  10
21
גבי13/05/2011 09:31
כתבה כל כך עלובה לא ראיתי מזמן.
השב   •  22
20
אר חכמי13/05/2011 08:06
השב   •  10
19
בלאט טעה בגמר13/05/2011 08:04
השב   •  30
18
טונה13/05/2011 07:37
7 אמר כמעט הכל. גם דיוויד יודע שהוא פיספס את הגביע כי ליאור לא היה על המגרש. קשה למאמנים ללכת עם שחקנים לא קונבציונלים , במיוחד במעמדים גדולים. ד"א פיני (שאני לא אוהב אותו) הראה את ההפך עם בלותנטל בגמר ב2004. דיוויד מאמן גדול, אבל זה הגרוש שחסר לו ללירה.
השב   •  41
17
מכביסט13/05/2011 07:02
כשחקן שביום טוב הוא אחד מהטובים באירופה. אבל עד לNBA? אולי תגידו שאחרי שקובי יפרוש הוא יבוא להציל את הלייקרס? אולי הוא ירענן את הסלטיקס המזדקנים?
השב   •  11
16
שמואל13/05/2011 02:40
ובסה"כ הייתה לו ולמכבי ככלל עונה מעולה,אז מה הבעיה?
כולם ראו שבפיינל פור הוא פשוט לא פגע(לחץ מהמעמד?חוסר מזל?. . .)כמו שסופו לא פגע,הנדריקס לא פגע,בורשטיין לא פגע,אז חלאס עם כל הקונספרציות למינהם.
אין עוררין על משחק ההתקפה הנדיר שלו,ועל כך שמשחק ההגנה שלו טעון שיפור.
הוא עדיין שחקן גדול שמשחק בקבוצה גדולה שמתאים אליה מבחינת יכולות כמו כפפה! !זהו.
השב   •  41
15
אדי13/05/2011 02:26
השב   •  12
14
אדיב13/05/2011 00:39
שלום, רק רציתי להגיד שתקראו טובטוב כל מלה כי לדעתי יש בטור הזה תשובות לכל הטוקבקים. גם לאלה שאומרים שהוא חלש פיזית וגם לאלה שאומרים שהוא חלש מנטלית, וגם לאלה שאומרים ככה ואחרת. ערן סלע מסביר את עצמו באופן הכי ברור וטוב וחד שאפשר ועונה לכולם עוד לפני שהטוקבקים בכלל הגיעו. לדעתי מגיע רק משפט אחד פה: רעיון מעניין שקשה לדעת אם יתבצע ואם יצליח ובכל מקרה - וכתבה מצוינת
השב   •  32
13
שלומי מרחבי13/05/2011 00:12
ערן,אתה חי בסרט.ליאור בחור נחמד ושחקן אירופאי טוב.רק שפיסית ומנטאלית הוא לא מתאים לנ.ב.א.אם הוא היה לפחות עובד על הקליעה שלו משלוש אז אולי היה על מה לדבר.יאכלו אותו שם בלי מלח.
על חומותייך עיר דוד הפקדתי שומרים
השב   •  65
12
אפ12/05/2011 23:48
מה דעתך לעשות השוואה בינו לביון יואב ספר? נראה לי מעניין.
השב   •  20
דניאל15/05/2011 10:03
ספר הוא הפספוס הכע גדול שהיה פה. אתלט על עם קליעה אבסולוטית. חבל שהתפספס בגלל מנטליות לקויה, וכמובן הפציעה. בכל מקרה, בעיניי, הוא הרבה יותר טוב מאליהו.
השב   •  12
11
עידו12/05/2011 23:46
הוא נופל בין עמדות. הוא לא מספיק פיזי, גבוה וחזק כדי להיות PF (אתם רואים אותו מתמודד עם סטודומאייר או גארנט, או אפילו המחליפים שלהם?) ואין לו מספיק קליעה וכדרור כדי להיות SF.
השב   •  93
פיני13/05/2011 00:25
כרגיל, הישראלים מסתכלים על החסרונות של השחקן המקומי, אבל כשמדברים על שחקן זר יידברו רק על הנקודות החזקות שלו.
 
מה לגבי הסתכלות הפוכה?
איך בדיוק גארנט יישמור על אליהו עם הזריזות והמהירות שלו?
איך סטודמאייר שגם ככה לא אוהב לשמור?
כמו שאליהו יחסית חלש, והוא הרבה פחות חלש ממה שעשו ממנו, הוא מאד מהיר וזריז לעמדה שלו.
 
לכל שחקן יש חסורונות ויתרונות והיכולות ההתקפיות של אליהו הן פנומנליות. בכל רמה.
יש שחקנים שמחפים על ההגנה החלשה (קווין מרטין, מלו) שלהם ויש כאלה שמחפים על ההתקפה החלשה שלהם (דרק פישר, פרקינס מ-OKC).
השב   •  61
דרור13/05/2011 03:42
אליהו הוא בין הטובים בעולם בהתקפה יש לו גם את זריקת התפוז הייחודית שלו שהוא יכל לעשות על הגנות חזקות פשוט צריך להאמין בו ויגיעו אליו הרבה כדורים זה הבעיה של המאמנים ולא להוציא אותו אחרי טעות וחצי ואם בלאט היה נותן לו הרבה דקות היינו מנצחים כי אף אחד לא יכל לעשות נקודות בצבע חוץ ממנו ובטח שלא מצבאן וראינו שלא היה לו ברירה והכניס אותו באמצע הרבע הרביעי איך ההפרש הצטמק עד ארבע ולגבי ההגנה נכון הוא לא שומר הכי טוב אבל מספיק הגובה שלו עדיף על בלו אני במקום בלאט הייתי שם את בלו במקום פניני שלא מתאים לרמה הזאת היינו קורעים אותם
השב   •  51
אוהד צהוב13/05/2011 08:41
צחוקים איתך. אחד השחקנים השומרים היותר טובים שיש כדוגמה? משעשע. תחזור ללוח השרטוטים. אפילו אמארה העצלן פשוט ידחוק את אליהו מחוץ לטווח שלו
השב   •  33
פיני13/05/2011 17:32
תגובה ל-"אוהד צהוב";
 
וואלה, גארנט שומר מצויין. ממש "הפתעת העשור".
 
זה לא אומר שהוא יכול לשמור טוב את אליהו!
אליהו עם התנועה הבלתי פוסקת שלו, ההטעיות המצויינות וצורת הזריקה שלו קשה מאד לשמירה לשחקן כגארנט.
לגבי סטודמאייר בכלל אין מה לדבר.
 
הווארד השומר הטוב ב-NBA. אז הוא יכול לשמור גארדים?!?
ברייאנט אחד השומרים הטובים ביותר בגארדים. הוא יכול שלמור סנטרים?!?
 
כמה פעמים אפשר לכתוב?
קודם חושבים, אחר-כך כותבים.
בעיקר כשכותבים בצורה שאתה כותב.
השב   •  41
10
אלדד12/05/2011 23:43
ליאור כבר בן 26 ואם הוא רוצה הוא חייב לנסות לעזוב לקבוצה אחרת באירופה ותאמינו לי שהוא יהיה מבוקש. נמאס לי מהדיבורים על ההגנה שלו כי הסטיגמה חזקה יותר מהמציאות והיו הרבה שחקנים למשל שאראס שהיו חלשים בהגנה ומצאו לזה פתרון. ליאור צריך לדעת לעמוד על שלו וקצת לפתח אופי יותר חזק ואז הוא באמת יהיה שחקן ענק כי יכולות כמו שלו רואים פעם ב20 שנה באירופה וחבל שדוקא בלאט הורס אותו ובלאט יודע בתוך תוכו שעוד כמה דקות עם ליאור בגמר ומכבי היו חוזרים עם הגביע.
השב   •  32
פיני13/05/2011 00:21
אחת מהבעיות הראשיות של רוב השחקנים הישראלים ושל אליהו בפרט זה שהם מנסים לפתור הכל בדרכי נועם.
 
כספי, דרך אבא שלו, העביר מסרים ברורים לתקשורת, כשלא היה מרוצה מהיחס והדקות שקיבל, יצר בלגאן וכתוצאה קיבל יותר דקות (בנוסף לחוזה הגאוני שאביו רקם).
 
אליהו, גם כעת, לאחר שבלאט רמס את כבודו בפיינל-פור לעיני סקאוטים מה-NBA שבאו לראות אותו (בין היתר), בוחר להיות דיפלומט ולהגיד משפט עקיף ("מה שייתנו לי אקח בשתי ידיים") במקום להפוך (מטפורית) שולחן.
 
כן, הוא ייקנס וידברו על זה שההתנהגות שלו לא ראויה (למה?) אבל ככה לפחות היה זוכה לבמה הראוייה לו בסופו של תהליך (כלומר זה לאו דווקא ייקרה אחרי הרעש הראשון שיקים).
 
לפעמים קנס זה דבר טוב.
השב   •  41
9
אבנר12/05/2011 23:37
נמאס מעופר שלח האפס שפשוט שונא את אליהו ויורד עליו כל משחק. לא יעזור לך שלח ליאור הוא שחקן ענק הכי אהוב במכבי והוא עוד יהיה כוכב ענק אבל לא במכבי.
השב   •  83
8
אא12/05/2011 23:34
ליאור טעה שחזר למכבי כי אם היה נשאר בקאחה במיוחד אחי שספליטר עזב הוא היה הופך שם לכוכב ענק. בלאט לא ממש ספר אותו העונה למרות שליאור היה מהטובים במכבי עד ההצלבה ופשוט הוריד לו את הביטחון לרצפה. אני מסכים שלליאור יש בעיה מנטלית כי הוא הרבה יותר מוכשר מכספי רק שלכספי יש אופי חזק ובגלל זה הוא מצליח. ליאור צריך לקבל החלטה קשב בקיץ ולדעתי לעזוב לקבוצה אחרת שתדע לנצל את היתרונות ההתקפיים האדירים שלו כי הוא יכול להיות שחקן התקפה אדיר ואימתני.
השב   •  91
פיני13/05/2011 00:14
במה מתבטא האופי החלש של אליהו?
 
בזה שלא קיבל דקות אצל שרף לאחר שהיה מעולה בעונה לפני-כן?
בזה שהמאמן המקומי לא נותן לו את הדקות שהוא צריך לקבל?
 
לכספי היה מזל שאבא שלו דאג לו לחוזה גאוני שחייב את מכבי לתת לו כמות דקות מינימלית, והוא קיבל אותן בגיל צעיר.
אליהו קיבל דקות בגיל מבוגר יותר ממאמן זר (מזלו שלא היה שם מאמן מקומי) ואז הגיע שרף והכל ידוע.
 
חוסר האופי היחידי שאפשר לדבר עליו בהקשר של אליהו נוגע לחזרה חסרת האופי שלו לארץ.
הוא היה במסלול הנכון, הוא שיפר את ההגנה, הוא היה בקבוצה חזקה מאד ועדיין קביל במה להוביל אותה לתואר מכובד מאד - אלופת ספרד ולמרות כל זה ולמרות שקיבל יותר כסף וכבוד בספרד הוא חזר "ל-מפרום של אמא".
 
חבל. באמת שחקן מעולה.
השב   •  41
7
Perspective12/05/2011 23:27
Eliyahu cannot perform against big teams?! Yeah, right! Who killed Real Madrid in Game 5 last year?! Who killed Barcelona in Game 3 last year?! Who almost single-handedly put Maccabi back in the game late in the fourth quarter, killing Panathinaikos?! One bad game in the semi-final of the Final Four and the media is all over him!
השב   •  153
sherry13/05/2011 00:41
kiilng panatinaikos? when they were down 14 he got in and it was clear that it will not finish by 14. come on. david pput him not because he was good or thought he is good but because he had no choice
השב   •  14
6
Yaniv Lev Arie12/05/2011 23:24
Lior is a good player, but not agresive for NBA
השב   •  21
5
רן12/05/2011 23:17

ליאור פשוט לא תיפקד מנטאלית בפיינל פור והליכה לאנ בי איי זה סוג של בריחה.
הוא פשוט צריך להתחיל לעבוד ולשפר את היכולת המנטלית שלו ואם לא יעשה זאת יהיה שחקן שלא מיצא את מלוא הפוטנציאל שלו.

השב   •  32
פיני12/05/2011 23:44
איך אפשר להיכשל בתוצאה 6-3 שזו התוצאה שהוא הוצא בשני המשחקים האמורים?
השב   •  20
4
פיני12/05/2011 23:16

לא ברור מאיפה סלע מסיק את המסקנות שלו, אך הן תלושות מהמציאות.
 
אליהו דייק במשפט שאמר בסיום המשחק - מה שייתנו לי אקח בשתי ידיים.
 
בפיינל-פור הוכח (שוב) מה שטענתי מזמן (וכמו דברים רבים שהוכחו כנכונים נקטלו) - אליהו הוא העלה תאנה המקומי של מכבי ובלו הוא השחקן חמישיה בפועל.
 
אליהו פתח בשני המשחקים ובצורה לא ממש מפתיעה הוצא מיידית בתוצאה הנוראית 6-3. להגיד שהיתה לזה הצדקה זה מגוחך.
 
יותר מזה, לא רק שהוא הוצא, הוא חזר רק בחצי השני של המשחק בחצי הגמר ואי שם במשחק הגמר.
 
בסוף משחק הגמר, כאשר בלאט, כהרגלו, החליף כל דקה שחקן בלי קו מנחה הוא הראה מה יכל לקרות אם היה מקבל דקות אמיתיות עוד קודם לכן.
אליהו הוביל כמעט לבד את מכבי חזרה למשחק עם 12 נקודות וכמה וכמה ריבאונדים בזמן קצר מאד ובכלל, הוא היה היוצר הראשי של מכבי בדקות אלה.
 
לא ברור על רקע מה הטיעון על חולשתו של אליהו מול השחקנים הטובים באירופה.
האם הכוונה ל"חולשתו" בפיינל-פור עם שרף (לאחר ששוב הושבת כל השנה)? שם הוביל את מכבי לגמר.
 
האם הכוונה לחולשה בפלייאוף (והגמר) בליגה הטובה באירופה, הספרדית, ומול אלופת היורוליג של השנה שעברה?
שם הוביל את קבוצתו לאליפות.
 
מה שנראה שסוף-סוף אליהו קלט זה שהוא יצא פ-ר-א-י-י-ר בכך שהגיע לארץ.
 
הבעייה לא היתה שרף שהשבית אותו או גרשון שהוא ברח ממנו (כי ידע מה יקרה) וגם לא בלאט.
הבעייה - מאמן מקומי לא מאמין בשחקן מקומי.
 
מאוחר מדי בשבילו.
העצוב שיתר השחקנים בארץ חוזרים על הטעויות האלה שוב ושוב (כמו נעימי בי"ם, כדיר ומקל במכבי ועוד הרבה אחרים) ולא דורשים חוזה עומרי כספי.
היות וזה לחלוטין לא תופעה חדשה, אני בספק אם תשתנה וכך נפסיד עוד ועוד שחקנים שיכלו להיות הרבה יותר.

השב   •  168
אלי12/05/2011 23:53
אחלה כתבה ערן סלע
השב   •  10
דרור13/05/2011 03:49
אליהו הוא בין הטובים בעולם בהתקפה יש לו גם את זריקת התפוז הייחודית שלו שהוא יכל לעשות על הגנות חזקות פשוט צריך להאמין בו ויגיעו אליו הרבה כדורים זה הבעיה של המאמנים ולא להוציא אותו אחרי טעות וחצי ואם בלאט היה נותן לו הרבה דקות היינו מנצחים כי אף אחד לא יכל לעשות נקודות בצבע חוץ ממנו ובטח שלא מצבאן וראינו שלא היה לו ברירה והכניס אותו באמצע הרבע הרביעי איך ההפרש הצטמק עד ארבע ולגבי ההגנה נכון הוא לא שומר הכי טוב אבל מספיק הגובה שלו עדיף על בלו אני במקום בלאט הייתי שם את בלו במקום פניני שלא מתאים לרמה הזאת היינו קורעים אותם
השב   •  31
אוהד צהוב13/05/2011 08:45
אליהו קלע הרבה נקודות בסוף כי אובראדוביץ'' ידע שהפרש כזה ניתן לצמצם רק עם שלשות בזמן שנותר. פאו סגרה הרמטית את זריקות השלוש, והקריבו את האמצע - דבר שקל היה לראות כי החדירות, בהחלט לא רק של אליהו נעשו מאוד קלות בסוף (ולא - לא בגלל הילת האלוהים של אליהו :-) מצד שני, מכבי לא הצליחו לקלוע שלשות בכלל, וההימור הסביר של אובראדוביץ'' הצליח. מעבר לזה - במקביל אליהו כמובן לא הצליח לשמור על קונוס והנקודות המשיכו לרדת לו על הראש כמו בתחילת המשחק (שם גם הספיק לאבד ולעשות החלטות רעות בפרק זמן קצר)
השב   •  65
פיני13/05/2011 17:53
היית צריך לשים את הכותרת במקום השם. זה היה יותר נאמן למקור.
 
"כולם חדרו מצויין בסוף המשחק". האמנם?!?
 
אליהו שם את רוב 12 הנקודות שלו בזמן הקצר הזה.
כמה נקודות נקלעו בזמן הקצר הזה - שבו "כולם" הצליחו לקלוע ולחדור מצויין.
 
הייתי מונה עוד שטויות ב"לוגיקה" שלך, אך למדתי שיותר מדי עובדות מבלבלות חלק מהמטקבקים כאן. אתה כנראה בקבוצה המדוברת.
אז אסתפק בעובדה היחידה שכתבתי.
השב   •  32
3
אוהד יוסטון12/05/2011 23:07
כל מה שאליהו לא : פיזי, שחקן הגנה שורט ונושך, מקריב גוף לפאולים תוקפים, יד נהדרת מחצי מרחק > 4 קלאסי לאןביאיי. אליהו לא יוכל לשמור על אף 4 באןביאיי כי הם נורא פיזיים (בוזר, סקולה, גארנט, סטודמאייר, בוש וכדומה) ובטח שלא על מספרי 3 שרובם קומבו-גארדים רצחניים כמו לברון, כרמלו, פירס, דנג וכו.. אני מסכים עם הכתבה ש"בהתקפה יש לו מה למכור". התנועות הלא צפויות, האחוזים הטובים מסביב לטבעת, זריקות האיילה המדלגת. אז כן, אולי שווה לו לנסות, השאלה היא איזה קבוצה תרצה לשתף 4 כזה רכרוכי..
השב   •  152
זה שמבין12/05/2011 23:16
תראה לדוגמא את כספי, משחקן ספסל במכבי הוא הפך לישראלי הכי טוב, הרמת אימון שם היא מדהימה. הוא יהפוך לפיזי, שרירי, ושומר יותר טוב.
השב   •  62
פיני12/05/2011 23:42
1) נתחיל מזה שכספי בהחלט התקדם בזמן שהותו שם, אך ראינו שכבר מהדקה הראשונה שם הוא היה מצויין.
סביר לכן (וודאי אם אדייק) שהבעייה לא היתה ברמה שלו כששיחק בארץ אלא אותה תופעה שרואים אצל אליהו.
המאמן המקומי העדיף לתת לשחקן אחר יותר דקות על חשבונו.
באופן מפתיע (או שלא), מדובר על אותו שחקן - דיוויד בלו.
הסיבה - המאמן המקומי לא מאמין בשחקן המקומי ומעדיף זרים ומתאזרחים בכאילו.
 
2) לטעון שכל שחקני ה-PF חזקים, פיזיים ושומרים מצויינים ב-NBA וכל ה-SF מהירים כשד זה רחוק מהמציאות.
 
לכל שחקן, ולא משנה באיזה ליגה, יש יתרונות וחסרונות.
היכולות ההתקפיות של אליהו הן ייחודיות ומעולות.
בהגנה ייצטרכו לחפות עליו כנראה, אבל הוא לא יהיה הראשון שיעשו זאת בשבילו.
 
דרק פישר לא תורם בהתקפה ופותח אצל האלופה היוצאת.
פרקינס לא קיים כמעט בהתקפה ומהווה את ההבדל בין בוסטון האימתנית לבוסטון של אחרי הטרייד.
 
3) דיוויד בלו.
היות ופתחנו עם העובדה המעניינת שבלו היה זה שפתח (בפועל) במקום שני הנ"ל, נתעקב על השחקן הזה.
כ-SF עברו אותו כאילו לא היה קיים, כ-PF חודרים לרחבה ללא פחד שיש מישהו שיחסום (לפחות לא הוא) ובעיקר שולטים מתחת לסלים, בעיקר בריבאונד ההגנה של מכבי.
ההגנה שלו לחלוטין לא בולטת גם כ-PF. אנשים מתלהבים מזה שהוא מצליח לדחוף למרות שהוא נמוך לעמדה, אבל שוכחים להסתכל על השורה התחתונה - כמה קלעו עליו.
 
בהתקפה יש לו יכולת חד-גונית ביותר.
קליעה, בעיקר (כמעט אך ורק) כשהוא חופשי ולא בתנועה.
יש הרבה מאד שחקנים שייקלעו קליעות פתוחות. אפילו במכבי פניני קולע טוב ממנו ובלי שיבססו עליו תרגיל (ובניגוד ל-בלו).
לא ברור מה מוצאים בו.
השב   •  85
דרור13/05/2011 04:06
לא יודע מה כולם מתלהבים מבלו ליאור אוכל אותו בלי מלח בלו צריך לשחק כקלעי SG ולא כPF היינו מנצחים
השב   •  21
גבריאל13/05/2011 08:31
מחליף חוץ מלתת זמן מנוחה יכול גם להכניס שינוי. הערה רק לצורך הויכוח - זה לא שאני מסכים עם ערן סלע בנושא זה.
השב   •  30
2
זה שמבין12/05/2011 23:00
ערן סלע הזה בנאדם שמבין הרבה ואם הוא אומר, כנראה הוא צודק.
השב   •  85
מברוקאפלידיס13/05/2011 00:28
חיזוקים עצמיים זה חשוב.. קצת מזכיר את שיר אלמליח בגליצ''ים
השב   •  92
1
הקוסם לנבחרת12/05/2011 22:55
הרבה יותר מרוביו שהתגלה כבלופ ענק. זה הכל בראש וכמו שאמרת, ליאור צריך למצוא את המאמן שמתאים לו. למרות כל מה שאומרים הגנה הוא יודע וצריך להכניס לו את זה לראש. בצד ההתקפי הוא השחקן ללא ספק הכי מוכשר והכי זריז באירופה, כשהוא ב-"זון" בלתי אפשרי לעצור אותו. אם הוא משפר באמת את ההגנה ולאורך זמן והכי חשוב משפר את היד ל-3, הוא יכול ליהיות בקלות שחקן NBA הרבה יותר מלגיטימי, כישרון יש לו, יותר מכספי, אבל הוא צריך גם את מוסר העבודה שלו.
השב   •  226
אסור לפספס
נגןיש השקה: הנעליים החדשות של מסי ואדידס
יש השקה: הנעליים החדשות של מסי ואדידס
נגןכמה זמן לוקח למסי להגיע מהבית לאצטדיון?
כמה זמן לוקח למסי להגיע מהבית לאצטדיון?
נגןטופ: חגיגת יום ההולדת של נטע אלחמיסטר
טופ: חגיגת יום ההולדת של נטע אלחמיסטר
נגןכמעט מחצי מגרש: הבן של רוני עם שער ענק
כמעט מחצי מגרש: הבן של רוני עם שער ענק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל Winner
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוק' מונדיאל 26 (אירופה)
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה צרפתיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים
ONE CHAMPIONSHIP