יום שבת, 21.09.2024 שעה 09:36
גל קרפל

השתיק את כוווולם

דעה: מילא אוהדי הקבוצות האחרות, אבל גם רבים מאוהדי מכבי חיפה זלזלו ביניב קטן. אז הגיע מספר 20 ושוב הוכיח, מדובר בקפטן הכי גדול שהיה למועדון

בסקר שהתפרסם באתרנו בסוף השבוע נשאל: מי יהיה המצטיין במשחק העונה? 35 אחוזים אמרו שליאור רפאלוב, 11 אחוזים אמרו וינסנט אניימה, רק ארבעה אחוזים חשבו שיניב קטן.

הסיבות לכך ברורות: קטן כנראה מציג את עונתו החלשה ביותר בקריירה ועושה רושם שהקפטן של מכבי חיפה מתקרב לסוף הדרך, כאשר גם הוא הודה לאחרונה: "יש לי גב של בן 60". קטן אמנם חלש ביחס לשנים הקודמות, אבל זה בגלל שכבר 10 שנים השחקן הזה מנהיג את מכבי חיפה, הוא הסיבה העיקרית לכך שהירוקים שולטים בליגה המקומית כבר יותר מעשור.

ליניב קטן יש הישגים מדהימים בעשור האחרון: שש אליפויות, ארבע מהן כקפטן, עוד עונה בה קבוצתו סיימה עם המספר הרב ביותר של נקודות (אשתקד כמובן), והעונה הזו. בימי הקריירה של קטן מכבי חיפה סיימה רק פעמיים מתחת למקום השני בליגה, פעם שלישית ופעם חמישית, הוא כבש יותר מ-70 שערים במדים הירוקים. להזכירכם, לפני האליפות ב-2001 חיפה לא זכתה באליפות שבע שנים.

אין שחקן בכדורגל הישראלי (של העשורים האחרונים) כל כך מעוטר כמו קטן, אבל למרות זאת הוא מעולם לא קיבל את הכבוד שמגיע לו, לא מאוהדי הכדורגל הישראלי, לא בנבחרת ישראל והכי עצוב, לא מאוהדי מכבי חיפה עצמם. אמנם יש קומץ אוהדים שמעודד את מספר 20 בכל שבוע, אבל לצערי הרב, הרוב מרגישים שהוא לא טוב כמו שיענקל'ה שחר חושב שהוא, ובפשטות, לא אוהבים לראות אותו על הדשא ומקווים שהוא יוחלף בכל משחק.

יעקב שחר (עמית מצפה)
יעקב שחר. האמון שהוא נתן בקפטן שלו מוצדק (עמית מצפה)
 

אז יכול להיות שקטן העונה הוא כבר לא השחקן הכי טוב בחיפה, אתם יודעים מה? בטוח שהוא לא. אבל ליניב קטן לא מגיע הרחש הזה ששומעים מהיציעים בכל פעם שהוא מוסר כדור לא מדויק. יניב קטן הפך בשנים האחרונות לשעיר לעזאזל של מכבי חיפה, זה שאשם בכל חוסר הצלחה של הקבוצה, אבל לא לגמרי מקבל קרדיט על ההצלחות.

שנים רבות שאלו בכל מקום האם יניב קטן מנהיג? אז בשנים האחרונות קטן הוא לא רק מנהיג, הוא המנהיג הכי גדול שהיה אי פעם בכדורגל הישראלי. נשמע לכם מוגזם? אז שוב, בזמנו של קטן כקפטן, מכבי חיפה הפכה להיות מכונה משומנת של ניצחונות, של מחוייבות, של התעסקות בכדורגל ולא בשטויות. בלי יניב קטן, כל זה לא היה אפשרי. אני לא זוכר מנהיג עד כדי כך צנוע, לא צבעוני ומצליח.

יניב קטן (עמית מצפה)
יניב קטן. מה לא אמרו עליו? אבל שוב הוא ניצח את משחק העונה (עמית מצפה)
 

אומרים שיענקל'ה שחר הוא הסיבה בגללה חיפה זה המועדון הכי גדול ומקצועי בארץ. זה כמובן נכון במידה גדולה, אבל אל תקחו קרדיט מהקפטן. יניב קטן הוא החוט היחיד שמקשר בין כל שש האליפויות של הירוקים בעשור האחרון, חוץ משחר. בשבוע שעבר הוא נתן לרפאלוב לבעוט כדור פנדל, לא פלא שבמשחק העונה רפאלוב סידר לו כדור מול שוער במקום לנסות לבעוט בעצמו. 

המשחק מול הפועל תל אביב היה החשוב ביותר שהיה לירוקים בשנים האחרונים והנה, קטן הגיע לרגע הגדול ביותר ונתן הצגה. אוהדי מכבי חיפה, כמו גם אוהדי הקבוצות האחרות, אולי עכשיו סוף סוף הבינו: בלי שום קשר למה שיניב קטן יעשה בעתיד, כי הוא באמת כבר לא בכושר בו היה לפני כמה שנים, מדובר באחד השחקנים הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי.

יניב קטן הוא שחקן העשור הקודם בליגה, ללא מתחרים (רק בנאדו מדגדג אותו). הוא גם השחקן והקפטן הגדול ביותר שידע מועדון הכדורגל מכבי חיפה (למרות שהיו שחקנים מוכשרים ממנו), והגיע הזמן שיתנו לו את אותו כבוד שמקבל סטיבן ג'רארד בליברפול, כי הכל בחיים יחסי. אוהדי מכבי חיפה, אני מתחנן בפניכם, תנו כבוד ליניב קטן, תמיד, גם אם הולך טיפה פחות טוב. לפחות זה מגיע לו, עד יומו האחרון.

הכתוב הינו טור דעה

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר