יום שישי, 20.09.2024 שעה 06:58
עמנואל רוזן

הניצחון של הפועל כשר לפסח

עמנואל רוזן בטור אישי ל-ONE: הפעם הניצחון הגיע ללא עזרה מהשופט. המשחק מול חיפה - על עונה שלמה. זהבי הוא הווינר הגדול ביותר בתולדות הפועל ת"א

כשבדקה ה-81, עם סכנה מוחשית להפסד, החליט אלי גוטמן להוציא מגן (גל שיש) ולהכניס במקומו חלוץ (מהראן ללה) היה ברור באופן סופי שההכרעה בהפועל תל אביב התקבלה בשעה טובה: רוצים אליפות. נכון שהיה גדול בשנה שעברה, נכון שחצי אירופה מחזרת אחרינו ואחרי כוכבינו ונכון שקשה ואולי פחות מלהיב אבל בכל זאת, בעיקר אם במכבי חיפה מתעקשים לתת, אנחנו ננסה לקחת.

איזה הבדל בין המשחק הקודם מול בני יהודה לזה הנוכחי. לאו דווקא ברמת המשחק (שהיתה טובה בעיקר ב-30 הדקות הראשונות אבל לא הרבה מעבר לזה) אלא בעיקר במלחמה, במחויבות, בטירוף, בעיניים וברגליים.

מי שהבחין בכך גם בצד השני של המגרש היה פיני בלילי, שצריך להוריד בפניו את כל הכובעים על המלחמה שנתן מול האקסית האהובה עליו. בלילי הרגיש את מה שחש כל מי שהיה באצטדיון בלומפילד. לפעמים כדורגל לא רק עניין של יכולת, אלא גם של רצון, אווירה ורוח. לראייה, הוא אמר בסיום המשחק שראו שהפועל רוצה אליפות.

שהר מול איבסקביצ´יוס וחדד (שי לוי)
הבדל ענק בין המשחק הזה לבין המשחק הקודם בין השתיים (שי לוי)
 

ערב החג, כתבתי כאן על עשר המכות שעלולות למנוע מהפועל תל אביב אליפות שניה ברציפות. חלק מהן נראות במוצאי החג הזה כמאיימות קצת פחות. בראש ובראשונה, הרצון והמלחמה שחזרו לאדומים. גם גילי ורמוט, שכל עוד התמודד עם הפציעה, הזכיר במעט את היכולות מבשנה שעברה וכמובן אניימה שחזר (למרות שער השוויון שרשום על שמו).

אבל מעל לכולם זהו כמובן ערן זהבי. הווינר הגדול ביותר בתולדות המועדון האדום, נתן מול בני יהודה את ההצגה שכולנו חיכינו לה, שהגיעה בזמן ובמקום. נכון שאיינוגבה טעה בבעיטת העונשין שהובילה לשער הניצחון, אבל אי אפשר להתעלם מהאופן שבו הצליח זהבי דקה וחצי לסיום עם כל הלחץ וכל הטירוף לסובב כדור חזק אל המסגרת - לא לחומה ולא מעל השער שיקל על השוער לקחת.

כסגנו של זהבי לענייני מאני טיים אפשר אולי למנות כבר עכשיו את טוטו תמוז. אם גם בן שהר ישפר ויחדד את הפינות ואם מהראן ללה לא שכח איך מבקיעים בדקות מכריעות, יכול להיות שחסרונו של שכטר יורגש בסופו של דבר קצת פחות.

זהבי בועט וכובש (שי לוי)
זהבי בועט וכובש. הווינר הגדול ביותר בתולדות הפועל (שי לוי)
 

המשחק בשבת הקרובה מול מכבי חיפה הוא בלי שום ספק משחק על עונה שלמה, משחק על אליפות. ניצחון של הפועל יעמיד אותה לפני חיפה עם או בלי קיזוז ועם ארבע נקודות יתרון שלושה מחזורים לסיום קשה יהיה לעצור אליפות נוספת. ניצחון של חיפה, לעומת זאת, יפתח את הכל מחדש וישלח את חיפה שמחה ומעודדת למשחק הקל ביותר המצפה לה במסגרת הפלייאוף מול פותחי הרגליים של מכבי בית שאן.

יכול להיות שמה שהעיר את הפועל תל אביב והחזיר אותה למסלול היו דווקא האירועים שאחרי שער הניצחון של טוטו תמוז מול בית"ר בגביע. האדומים נזכרו פתאום שכל העולם כולו (חוץ מאלי חכמון) שונא את הפועל ואין כמו תחושת לכידות תחת מצור ולחץ.

ההתגרות של ידין ושהר באוהדי בית"ר היתה ילדותית (אם כי בוודאי שאיננה מחייבת עונש) אבל גם היא תרמה כנראה לעורר את הענק מרבצו. דבר אחד ברור, הפועל פותחת את הפלייאוף עם ניצחון כשר למהדרין וכשר לפסח - ניצחון מוצדק בלי עזרה של השופט ובלי טובות מאף אחד.

אביחי ידין מאוכזב (שי לוי)
אביחי ידין. ההתגרות שלו באוהדי בית"ר היתה ילדותית (שי לוי)
 

ועכשיו הגיע הזמן למשחק העונה וכמובן לא לשכוח: צומת עתלית כבר לא משולש ברמודה ובהפועל כבר יודעים שאפשר לחצות אותה מדרום לצפון בשלום ולחזור כמה שעות אחר כך לתל אביב עם שלוש נקודות.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר