יום שישי, 20.09.2024 שעה 10:02
עמנואל רוזן

הגענו לשלב המאני טיים

עמנואל רוזן בטור אישי ל-ONE: הפועל נראית כך משום שחלק מכוכביה עסוק בסגירת חוזים לעונה הבאה. חיפה תהיה הפראיירית של העשור אם לא תיקח אליפות

כך נראית וכך מתפקדת קבוצה שבכניסתה למאני טיים של העונה עסוקים כוכביה בסגירת החוזים שלהם באירופה לעונה הבאה. חלק משחקני הפועל תל אביב הפכו בשבועות האחרונים את המושג "מאני טיים" למשהו מוחשי הרבה יותר: דואגים לכסף של השנה הבאה, ופחות לנקודות של השנה הזו.

הפועל תל אביב מתחלקת היום לשניים. קבוצה של רעבים וקבוצה של שבעים. לפני כמה ימים נתן אלי גוטמן דוגמא את טוטו תמוז ובן שהר כשחקנים רעבים שעוד לא הרגישו טעמו של דאבל מה הוא ונותנים את הכל במגרש.

הבעיה של גוטמן ושל הפועל, היא שהמנועים שלה, בעיקר זהבי וורמוט, נמצאים כבר בליסבון ובגרמניה והשד יודע איפה, מוטרפים על ידי סוכניהם ומאבדים את חדוות המשחק שכל כך אפיינה את האדומים.

ורמוט (יוסי ציפקיס)
ורמוט. הבעיה של הפועל היא שהמנועים שלה עם הראש במקום אחר (יוסי ציפקיס)
 

שימו לב מי לקח בסיבוב השני נקודות מהפועל תל אביב. מכבי תל אביב (שתי נקודות) ובית"ר ירושלים ובני יהודה (שלוש נקודות). שתי הראשונות קבוצות חלשות והשלישית קבוצה נחמדה אבל לא יותר. אבל מה שמאפיין את מכבי, בית"ר ובני יהודה היא העובדה שהן עלו על המגרש בשביל להתאבד ולנצח בכל מחיר. לשלושתן היה חשבון ענק לסגור עם הפועל מהשנה שעברה והן סגרו אותו בגדול.

ביציע הניפו אוהדי בני יהודה (גירסה חיוורת של אוהדי בית"ר ירושלים) את השלט המביש "עווינו פשענו וחטאנו". אבל על הדשא תרגמה חבורה של שחקנים אמיצים ולוחמים את השלט הטיפשי הזה במשחק הירואי. בני יהודה, ולא רק לירוי צעירי, יכולה לישון עכשיו בשקט בלילה. את מה שלקחה מחיפה בבלומפילד בעונה שעברה, היא החזירה עכשיו ליענקל'ה שחר, מתנה מיוחדת ליום הולדת 70, שוב בבלומפילד.

זה אגב ממש לא משנה אם המשחק הזה היה מסתיים ב-0:0 או ב-1:0. המשמעות של תיקו והפסד היא אחת: מכבי חיפה באמת צריכה להיות עכשיו הפראיירית של העשור כדי שלא לקחת אליפות. כפי שנראים הדברים כרגע, שום קיזוז ושום ניסים לא יעזרו להפועל תל אביב. בשנה שעברה מה שנתן את האליפות להפועל היה השילוב המושלם שבין כישרון לנשמה. השנה, כשהנשמה היא כבר אינה אותו דבר, הכישרון לבדו לא יספיק.

טועמה מאוכזב (יוסי ציפקיס)
טועמה וידין מאוכזבים. כפי שזה נראה שום קיזוז או ניסים יעזרו להפועל (יוסי ציפקיס)
 
השבוע, וזה לא קורה לי הרבה, מצאתי את עצמי מסכים לגמרי עם אלי טביב ונציגיו, שהחליטו, באיחור, לעצור את השערוריה של שחקנים שנוסעים להתרשם, לגשש ולסדר לעצמם עניינים לעונה הבאה בדיוק כשהעונה הזו נכנסת לשלב השיא שלה. מצד שני, אי אפשר להתפלא שבמצב שבו מצויה הנהלת הפועל מתחילת העונה, מאבדים השחקנים רסן ועול והדבק שאפיין את הקבוצה הולך ומדלדל.

זו גם ההזדמנות להצטרף לאיחולים שכבר ניתנו כאן השבוע ליענקל'ה שחר. כבר אמרתי בעבר שזהו בעיניי המודל המושלם למנהל בכדורגל הישראלי. שחר אמנם מיתמם כשהוא מצטייר פתאום כנזירה חסודה המונעת את מירוץ החימוש התקציבי בליגת העל.

הוא היה הראשון שפיזר מיליונים והעמיד תקציב שהיה שקול כמעט לליגה כולה. רק אחריו באו גאידמק, מיץ' גולדהאר וכל היתר. אבל זה לא סותר את העובדה ששחר הוא מנהל חלומי, עובדה שהופכת כמובן בולטת יותר על רקע הפארסות הניהוליות של הפועל תל אביב בשנים האחרונות - מסמי סגול ועד הצמד לא צמד אלי טביב ומוני הראל.

אלישע עם שחר (שי לוי)
אלישע עם שחר. המודל המושלם למנהל בכדורגל הישראלי (שי לוי)
 

אפשר בכל זאת וכדאי להחזיק אצבעות לעירוני קרית שמונה, אבל כתבתי כאן כבר בשבוע שעבר, אחרי הניצחון על הפועל פתח תקווה, שהמטוטלת נעה עכשיו לכיוון הכרמל. מכבי חיפה עם כישרון בינוני אבל עם התלהבות ויציבות ועם מנהל אמיתי של מאני טיים נראית ברגע זה כמועמדת מועדפת לאליפות.

הפועל תל אביב יכולה להתחיל ולחשוב לעצמה מה קרה, שבעונה שבה יש לה עליונות ברורה באיכות וביכולת השחקנים, היא כושלת ברגעים החשובים ומאבדת כנראה את הסיכוי לאליפות שנייה ברציפות.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר