יום חמישי, 19.09.2024 שעה 14:03
גילעד פולדש

זכה לכבוד הראוי

דעה: למרות כל השטויות שעשה מסביב, אסור לשכוח שדניס רודמן שחקן ענק. ההחלטה להכניסו להיכל התהילה של הכדורסל מוצדקת. דמויות כמוהו חסרות בענף

במהלך גמר המכללות הלילה (שלישי) הוכרז כי דניס רודמן, "התולעת", נבחר כחבר בהיכל התהילה של הכדורסל, ויוצג באופן רשמי באוגוסט הקרוב, בטקס שיתקיים בספרינגפילד, מקום מושבו של  ההיכל.

יותר מ-11 שנים לאחר משחק ה-NBA האחרון בו שותף, במדי הדאלאס מאבריקס, גדול הריבאונדרים בתולדות המשחק מקבל את הכבוד הראוי לו, אחרי ששני חבריו לשיקאגו בולס, הקבוצה הטובה בהיסטוריה של המשחק, זכו בכבוד בשנתיים הקודמות (מייקל ג'ורדן ב-2009, וסקוטי פיפן ב-2010).

בעוד שבמקרה של שני הכוכבים, שמקובל לראותם כמובילים בטריו האגדי, חיכו עם הבחירה עד שיחלפו שש שנים מרגע פרישתם, כפי שמקובל, רודמן נאלץ לחכות יותר מעשור בשביל לקבל את ההוקרה לה הוא ראוי. עשור שבמהלכו ראה שחקנים טובים (ופחות טובים) ממנו נכנסים להיכל, אבל כמעט ולא נכנסו שחקנים שהשפיעו על המשחק יותר ממנו.

רודמן, ג´ורדן ופיפן (רויטרס)
רודמן, ג´ורדן ופיפן. דניס קיבל את הכבוד הראוי לו (רויטרס)
 

רודמן מעולם לא היה טיפוס צנוע. בראיון לאחר קבלת הפרס אמר: "אני חושב שבסופו של דבר הם (חברי הוועדה) הסתכלו על כל הדברים השליליים שיוחסו אליי במהלך השנים ואמרו לעצמם, למרות זאת, 'וואו, הבחור הזה שינה משהו במשחק'". אבל האם אפשר לחלוק עליו?

במהלך הקריירה שלו זכה בחמש אליפויות, נבחר פעמיים לשחקן ההגנה של השנה, והוליך במשך 7 (!) שנים רצופות את טבלת הריבאונדים של הליגה הטובה בעולם, תוך שהוא יוצק משמעות חדשה למונח "פועל שחור". אחד שעובד קשה ונלחם, קופץ לגבהים לא הגיוניים, שוב ושוב ושוב, פעם אחר פעם, ומשיג כל כדור אבוד עבור קבוצתו.

דניס רודמן ודרק הארפר (רויטרס)
דניס רודמן קוטף ריבאונד (רויטרס)
 

נכון, הוא לא היה מוכשר במיוחד מבחינה התקפית (7.3 נקודות בלבד למשחק), אבל הוא מחזיק בממוצעי קריירה אדירים בכל הקשור לכדורים חוזרים (13.1 למשחק), הצליח לקבל הכרה ביכולותיו ההגנתיות למרות שלא היה חוטף או חוסם גדול (אבל אף אחד לא רצה שישמור עליו וישתק אותו) והיה שותף לשתיים מהקבוצות המיוחדות ביותר בהיסטוריה של המשחק, וגם השונות ביותר ("הבאד-בויז" של דטרויט בסוף שנות השמונים, ושיקאגו האדירה של אמצע שנות התשעים), דבר המעיד על גדולתו.

ומעל הכל, רודמן היה כל מה שהליגה הטובה בעולם היתה צריכה אחרי שהסתיים דור הזהב של לארי בירד ומג'יק ג'ונסון, והקרבות האגדיים בין הסלטיקס והלייקרס: כוכב ופרובקטור יוצא-דופן, שאף אחד לא נשאר אדיש לדבריו ולמעשיו – כולם אוהבים או שונאים אותו.

רודמן, גם בגירסא האפורה-יחסית בדטרויט, וכמובן שברגעיו הצבעוניים (להחריד) בשיקאגו, ריתק את המבטים אליו ונחקק בזיכרונותיהם של כל מי שגדלו על כדורסל אמריקאי בשלהי שנות השמונים ובשנות התשעים. ולאור העובדה שהוא שיחק לצד אייזיאה תומאס ומייקל ג'ורדן, זו חתיכת הישג שכולם זוכרים אותך ואת פועלך.

לאורך השנים היו מי שניסו לטעון שרודמן היה בעיקר כוכב-בידור, כזה שמתעניינים בו בשל תספורותיו ההזויות, מנהגיו המיניים המפוקפקים, הנישואין הקצרים לכוכבות הוליוודיות (ולעצמו, אם מישהו זוכר) וכמות קעקועים בלתי-נתפסת כמעט.

דניס רודמן (GettyImages)
דניס רודמן. ריתק את המבטים אליו (GettyImages)
 

היום "התולעת" זכה, סוף סוף, לכבוד הראוי לו ולכך שמורשתו תישמר לעד. ואולי איזה ילד, שיצפה בביצועים של רודמן בתוך הצבע, במומחיות הכמעט-מדעית שלו בלקיחת כדורים חוזרים (ואבודים), וב"קוליות" שהביא עימו לפרקט, יחליט שהוא רוצה להיות כמוהו כשיגדל. האמת? קצת חסרים לנו בכדורסל שחקנים ודמויות כמוהו.

הכתוב הינו טור דעה

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר