יום שישי, 05.07.2024 שעה 07:27
שי לוי

הטעות הטקטית של בלאט

דעה: מכבי ת"א הגיעה לא מוכנה לוויטוריה, בעיקר הגנתית. סופו הסתבך בעבירות, ההימור על מצ'באן היה שגוי ורק צ'אק אידסון יכול לשמור על סאן אמטריו

זו ממש לא הפתיחה לה ציפו אוהדי מכבי תל אביב מקבוצתם. המחצית הראשונה הראתה שמכבי פשוט לא הגיעה מוכנה טקטית לסדרה, ובעיקר אמורים הדברים בנוגע לצד ההגנתי ולשמירה על הגבוהים של קאחה ביציאה מהפיק אנד רול.

מכבי היא קבוצה שחיה מההגנה שלה והספרדים הגיעו יותר מדי פעמים למצבים נוחים לקליעה וגם כאשר החטיאו, הם לקחו ריבאונדים קלים בהתקפה שתורגמו לליי-אפים. אם את ההתפרצות הפתאומית של דייויד לוגאן היה קשה מאוד לצפות, ואת זה אפשר לקבל, הרי שלאפשר לשחקן כמו מירזה טלטוביץ', שכל אירופה מכירה אותו ואת יכולתו בקליעה מבחוץ, להגיע לכל כך הרבה זריקות פנויות זה כבר מחדל אמיתי.

למזלם של הצהובים הוא החטיא לא מעט מהן, ולכן הפער במחצית עוד שיקר והיה יכול להיות גדול יותר ובלתי ניתן לסגירה. בנוסף, ההימור על מילאן מצ'באן, שפתח בחמישייה של מכבי, היה שגוי, ואם כבר נעשתה הטעות, מדוע להוסיף חטא על פשע ולהוציאו כל כך מהר מהמשחק? מהלך כזה יכול לגמור לשחקן את הביטחון לכל הסדרה, ומכבי בעלת הספסל הקצר יחסית עוד עשוייה להתחרט על כך.

מצ´באן זורק מעל באראץ´ (שרון קביליו)
מצ´באן מול קאחה. הימור שגוי של בלאט (שרון קביליו)
 

את הרבע השלישי מכבי פתחה קצת יותר טוב ודייויד בלאט עשה כמה התאמות טקטיות שאפשרו לקבוצתו לחזור לעניינים. הלחץ של מכבי על מובילי הכדור של קאחה היה לא רע ודורון פרקינס וצ'אק אידסון גרמו לספרדים לאבד לא מעט כדורים שייצרו הרבה נקודות במתפרצות. המגמה נמשכה גם ברבע הרביעי ולכן, גם כשקאחה החזירה לעצמה את היתרון הדו-ספרתי, מכבי היתה יכולה להישאר בעניינים.

התוצאה בסיום עושה חסד עם הצהובים, שאמנם נאלצו להתמודד עם יום קליעה טוב של קאחה לבוראל, אבל לאור זהות השחקנים היריבים, מדובר בעניין שנלקח מראש בחשבון. לבלאט מחכה הרבה עבודה בהמשך הסדרה, והוא חייב למצוא דרך להכניס את סופו וג'רמי פארגו לעניינים, כי בלעדיהם יהיה לו קשה מאוד לנצח אפילו משחק אחד בסדרה.

שחורציאנטיס המשיך להסתבך בעבירות מיותרות, רחוקות מאוד מהאיזור שבו הוא אמור לשחק. שחקן כמוהו, שלא ניחן במהירות, בלשון המעטה, לא צריך למצוא את עצמו לוחץ על הגארדים הזריזים של היריבה ליד קו מחצית המגרש. סביר להניח שמהלך כזה יסתיים בעבירה של הסנטר הענק או בסל קל של הספרדים כתוצאה ממיס-מאץ'.

שחורציאניטיס (שרון קביליו)
שחורציאניטיס. הסתבך בעבירות מיותרות (שרון קביליו)
 

לגבי פארגו, מדובר יותר בעבודה על הצד המנטלי. הגארד האמריקאי חדר לסל ועשה זאת טוב כהרגלו, אבל איבד את הראש וקיבל החלטות לא טובות - מתי צריך לקחת את הכדור עד לטבעת ומתי עדיף לחפש את השחקן הפנוי לזריקה מחוץ לקשת.

עוד נקודה שעליה בלאט חייב להתעכב עם חניכיו היא ההתמודדות עם סאן אמטריו, השחקן הכי אינטליגנטי על המגרש, ללא ספק, שפשוט שלט בקצב המשחק בצורה נפלאה ומהווה את הברומטר של הקבוצה של דושקו איבנוביץ'.

צ'אק אידסון מסוגל לשמור עליו, הוא הראה זאת לפרקים, ואם יצליח לעשות זאת לאורך זמן, למכבי יש הזדמנות אמיתית נגד היריבה, שנראית עדיפה עליה בשלב זה.

אידסון מול סאן אמטריו (שרון קביליו)
אידסון מול סאן אמטריו. מסוגל לשמור עליו (שרון קביליו)
 

וכדי שלא יגידו שאנחנו מחפשים רק את השלילי, מגיעות מחמאות רבות לדורון פרקינס ולריצ'ארד הנדריקס, שנלחמו חזק מאוד בהגנה ובהרבה מאוד דקות היו הסיבה היחידה שמכבי לא התפרקה ואפשרה לקאחה לעלות ליתרון גדול בהרבה. אם הם יצליחו להדביק את יתר חבריהם באינטנסיביות ובנחישות שלהם, האוהדים הצהובים יוכלו לחייך בהמשך הדרך.

הכתוב הינו טור דעה

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
יורו 2024 ראשי יורו
פנטזי יורו
משחק הניחושים
לוח משחקים להדפסהכדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים