יום שישי, 20.09.2024 שעה 18:48
עמנואל רוזן

דגל אדום וסמרטוט לבן

עמנואל רוזן בטור אישי ל-ONE: בחיפה כבר הכינו (שוב) במות אליפות, ואובדן תואר נוסף ידביק להם את תווית הלוזרית. הפועל שלוש רמות מעל רוב הליגה

בדקה ה-45 התחילו ה-SMSים לזלוג אט אט אל הטלפון שלי. עוד אחד ועוד אחד, מצטברים לכמות מכובדת. הכותבים היו חבריי, אוהדי מכבי חיפה (כן, יש לי כאלה). את חלקם לא שמעתי מאז ה-15 במאי 2010, הייתי בטוח שירדו מהארץ. שמחתי לשמוע שהם בכל זאת איתנו. המסר היה חד וברור: מכינים את במות האליפות בכיכר העיר בחיפה.

ביציע באשדוד, בקרב אוהדי הפועל ואשדוד כאחד, התחושה היתה, לעומת זאת, ש-3:3 איננה תוצאה דמיונית, בעיקר משום שה-3:0 היה נראה לכולם הזוי ולא קשור לשום מציאות. זה נגמר 3:3 ויכול היה להגמר 2:3 לאשדוד או 3:4 להפועל. רק אל תגידו לי עכשיו שגילינו אופי. עזבו את המשפט המגוחך הזה. לא אופי ולא בטיח, הפועל עולה על אשדוד ועל מרבית הליגה בשלוש דרגות. חבל רק שהם נזכרים להראות את זה מאוחר מדי.

בעונה שעברה פיגרה הפועל תל אביב עד הדקה ה-79, 3:0 בבלומפילד מול מכבי נתניה וסיימה ב-3:3. זה היה המשחק שבו התברר סופית שאת תווית הלוזר אפשר להעביר למישהו אחר (רמז: הוא צבוע בצהוב). אם הפועל תל אביב לא יקחו אליפות השנה הם פראיירים, אבל לא לוזרים. אם חיפה, לעומת זאת, שוב ישמטו את היתרון המבטיח שיש להם עכשיו בכיס, הם יכולים להתחרות על תואר הלוזרים החדשים של הכדורגל הישראלי.

טוטו תמוז מאוכזב. לא לזמן רב (יוסי ציפקיס)
טוטו תמוז מאוכזב. לא לזמן רב (יוסי ציפקיס)
 

לפעמים 3:3 שכזה הוא מתוק וטוב אפילו יותר מדרדל'ה של 0:1. תראו את ההבדל בין הצהוב לאדום של תל אביב. כשהקהל של מכבי מניף סמרטוטים לבנים ושורק בוז, הקהל של הפועל ב-3:0 מניף את הדגלים האדומים ומעודד כאילו שהרגע זכתה הקבוצה באליפות. שלא כמו אצל מכבי, שבהפועל הקהל הוא נפלא, השחקנים בסדר גמור וההנהלה היא זו שראויה לכל גינוי. ואגב, ידיעה בלעדית: טביב ימנה השבוע את אבי נמני לסקאוט האישי שלו. במכבי המצב הפוך - קהל מזעזע, שחקנים בינוניים והנהלה נהדרת, שלא ראויה לראות את המיליונים שלה יורדים לפח בצורה כזו.

כבר אחרי ההפסד בטדי כתבתי כאן שאפשר להתחיל לארוז ולהתכונן למשחק העונה בקרית אליעזר. בורסת ההימורים נוטה כרגע בצדק לטובת אליפות של חיפה, אבל האמת היא ששום דבר לא גמור, ובכלל לפי מדד מאור בוזגלו, מכבי רק חמש נקודות מהמקום הראשון והפועל ממש במרחק נגיעה, רק שתי נקודות. ההימור שלי: חיפה תסיים את שלושים המחזורים במקום הראשון בהפרש קטן וה'מאני-טיים' יגיע שוב בפלייאוף, אולי שוב ממש עד הרגע האחרון.

הבמות בחיפה. שוב הירוקים תכננו לחגוג (עמית מצפה)
הבמות בחיפה. שוב הירוקים תכננו לחגוג (עמית מצפה)
 

הערה אחת עד המשחק עצמו. תקשיב גוטמן: זאת לא בושה לתת לוואליד באדיר לנוח קצת, הוא כבר עשה מספיק והוא מבוגר דיו כדי שלא תתעקש להציב אותו בכל שבוע מחדש ולספוג בכל שבוע מחדש את הטעויות שלו. קניתם בלם סלובקי יקר, שאמנם לא יודע אנגלית, אבל אומרים שכן יודע לנגוח ולבעוט. תנו לו צ'אנס. ובכלל, העובדה שההגנה של הפועל, אחרי שהוחלפו שלושה מארבעת המגינים, נראתה טוב יותר מכפי שהיתה בהרכב מלא, צריכה להטריד ולהציב סימני שאלה על ההתעקשות הזו סביב אותו באדיר מדי שבוע.

אז בחיפה, ממש כמו בחודש מאי שעבר, שוב הכינו מוקדם מדי את במות השמחה. חיפה פייבוריטית, נכון, אבל מוקדם מדי להספיד עדיין את הפועל תל אביב. חכו עם הבמות בחיפה ואל תשכחו (כאילו ששכחתם): קיזוז! זוכרים מה זה?

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר