יום שישי, 20.09.2024 שעה 15:26
חיים רביבו

מה זה השטויות האלה, פרננדז?

חיים רביבו בטור אישי ל-ONE: הסגל שזימן המאמן הלאומי הזוי. איפה עטר ותמוז ולמה צריכים את בניון הפצוע? אם לא מנצחים את לטביה, פרננדז צריך ללכת

כשנכנסתי היום בצהריים ל-ONE וראיתי את מסיבת העיתונאים של לואיס פרננדז ואת סגל הנבחרת לקראת שני המשחקים הקרובים - חשכו עיניי.

חשוב לי להבהיר מראש שאין לי שום בעיה אישית עם המאמן ואין לי שום אינטרס אישי. מעולם לא רציתי את מקומו בנבחרת ואני בסך הכל שחקן עבר של הנבחרת שאוהב אותה ואת המדינה שלנו.

אני מסכים עם לואיס שאנחנו יכולים להגיע רק למקום השני ואני מסכים שהמשחק מול לטביה הוא המשחק החשוב ביותר, אחרת אין טעם למשחק מול גאורגיה, אבל ככה?! בצורה הזו?! עם הסגל הזה?! ככה רוצים למלא את בלומפילד?! נו, באמת.

למה לזמן 25 שחקנים, לואיס? אולי היית מזמן 50, ואז היינו בוחרים מתוכם מי יהיה בסגל. ואם כבר בחרת לזמן כל-כך הרבה שחקנים, איך הגעת לבחור דווקא את אלו שבחרת בהם?

לואיס פרננדז (משה חרמון)
לואיס פרננדז. איך הגעת לבחור דווקא את אלו שבחרת בהם? (משה חרמון)
 

הרבה סימני שאלה יש לי למר פרננדז ונתחיל מההגנה. אמרת, לואיס, שרמי גרשון ישחק כמגן שמאלי כי הוא שיחק טוב בשני משחקי הנבחרת. אז מה? אם הוא שיחק טוב לפני כמה חודשים בעמדה שלא מתאימה לו, הוא ישחק טוב גם הפעם?

ניסויים עושים במשחקי אימון, לא ברגעי האמת. וטאלב טוואטחה, איך יתכן ששחקן ששיחק שני משחקים בליגת העל מקבל זימון לנבחרת? אם החולצה של מכבי חיפה קלה מאוד, זה לא אומרת שחולצת הנבחרת היא כזו. כמה הופעות בהרכב בליגה לא מספיקות כדי לזמן שחקן למשחקים החשובים ביותר.

נמשיך אל יואב זיו, אחד השחקנים הכי גרועים בליגה השנה. במכבי תל-אביב לא הייתי נותן לו להתלבש, אז בנבחרת ישראל? זה פרס שנותנים לשחק שבקושי משחק ונמצא בתקופה לא טובה?

יואב זיו ושרן ייני (שי לוי)
יואב זיו. אחד השחקנים הכי גרועים בליגה השנה (שי לוי)
 

ומה פשר הבאנקר של טל בן חיים בסגל? הרי גם הוא לא משחק בכלל. אני מוכן להתערב על כל דבר שאריק בנאדו יכול לעשות עבודה הרבה יותר טובה ממנו. גם בקישור המצב לא מזהיר. גל אלברמן לא משחק באופן רציף כבר כמה חודשים ומקבל זימון.

ורמוט פצוע ולא נמצא בכושר טוב ומקבל גם הוא מקום בסגל. אלרואי כהן הפך בחודשיים האחרונים לשחקן מחליף בהפועל ת"א ובקושי רואה דשא. גם הוא בסגל של לואיס. מה קרה לשחקנים כמו אביחי ידין ושי אבוטבול, שמשחקים ונראים טוב במהלך כל העונה?

ומה לגבי יוסי בניון? יפה ונחמד שרוצים לשפר את המוראל והאווירה עם הקפטן הפצוע, אבל למה לכלול אותו בסגל? הוא תופס הרי מקום של שחקן כשיר, אז למה לא לזמן מישהו אחר במקומו? אדון פרננדז, אנחנו לא מחפשים שחקנים שיעשו אווירה טובה, אלא את השחקנים שנמצאים בכושר הכי טוב.

ואם מדברים על שחקנים בכושר הטוב, מה קרה לאלירן עטר שלא מפסיק לכבוש ולא מצא מקום אפילו ב-25? ומה קרה לטוטו תמוז שנמצא בכושר הכי טוב בליגה? כיום הוא הרבה יותר טוב גם מבן שהר, אז למה לא לתת לחלוץ הכי טוב בליגה לשחק בנבחרת?

אלירן עטר (שי לוי)
אלירן עטר. חייב להיות בסגל (שי לוי)
 

אני מאמין שלואיס רוצה להצליח, אבל אם הוא לא עושה את הדברים נכון, חובתנו להעביר עליו ביקורת. יש תחושה שהוא עושה את הדבר הפוך בכוונה, כדי לנסות להוכיח לנו בסוף שהוא הצודק, ולא אנחנו.

לואיס, לנו ולך יש את אותה מטרה, אל תנסה להילחם ולהראות לנו שתצליח למרות מה שאמרנו, כי לא תצליח בדרך הזו. עדיף לעשות את הדברים נכון ולא להצליח, זה לגיטימי, ואני מבטיח לפרגן ברגע שהדברים ייעשו נכון ויניבו פירות.

אכפת לי מנבחרת ישראל ואני רוצה רק בטובתה. אם פרננדז לא יודע מה לעשות, אנחנו נעיר אותו כדי שיעשה את הדברים נכון. אחרת, אין לנו על מה להתפלא כשלא נצליח.

חייבת לקום כאן צעקה. איפה נמצא אבי לוזון? איפה היועצים של נבחרת ישראל? איפה העיתונאים והגולשים? ויותר מזה, איפה טל בנין? בשביל מה הוא עוזר מאמן? טל, אתה הרי מכיר את הליגה ואת השחקנים. תשמיע את הקול שלך. הכישלון של הנבחרת הוא לא רק של פרננדז, הוא גם שלך.

לואיס פרננדז וטל בנין (משה חרמון)
טל בנין עם פרננדז. האחריות גם שלו (משה חרמון)
 

נכון לעכשיו, קשה לי להאמין שנצליח לנצח בשני המשחקים הקרובים. צריך לקרות נס כדי שזה יקרה, וגם אם זה יקרה, ההעפלה שלנו אבודה לטעמי. אם לא ננצח את לטביה, אני מבקש מלואיס פרננדז לעזוב את הנבחרת ולתת למאמן אחר להתחיל את הקמפיין הבא.

אלא שעד אז, נותר שבוע וחצי למשחק הראשון. יש זמן לתקן. יש זמן לשחרר חמישה-שישה שחקנים מהסגל הקיים ולזמן שחקנים שבאמת יחזקו את הנבחרת כדי שיהיה לה את הסגל הנכון לקראת המשחקים המכריעים. לעבודה, לואיס. שיהיה בהצלחה. לכולנו.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר