יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:36
איל ארגון

שיעור בהתנהגות

דעה: אבוקסיס ראוי להיות המאמן הבא של הפועל אך חייב לוותר על ההתבכיינות. יש להוריד את הכובע בפני רוני לוי, אך הוא היה צריך להיות מורחק קודם

המשחק אתמול בטדי, היה נראה כמו מצגת של אלוהי הכדורגל, בבואו לשכנע עוד אנשים להתאהב במשחק הזה. כל הקלישאות, כל הדברים שמאמנים כל כך אוהבים לטפטף לשחקנים שלהם, ואלה ישר רצים לזמר אותם בתקשורת אחרי שדיקלמו אותם בעל פה, קרו במשך 90 דקות שלמות על כר הדשא המושלם בטדי.

אז תרשו לי גם לפתוח בקלישאה: זה עוד משחק ליגה. גם אם הפועל ת"א לא תיקח אליפות בתום העונה, לא בית"ר תהיה זו שחתומה על האובדן, אלא כישלון באחד מהמשחקים הסמוכים לתום העונה הסדירה או מפלה באחד מקרבות הפלייאוף, שבאמת יכריעו את העונה המוזרה הזו.

מהצד של בית"ר, לא המשחק הזה הוא שישאיר אותה בליגה. כבר בשבת הקרובה יש לקבוצה מבחן קשה מאוד מול הפועל ר"ג שהראתה סימני חיים בקרית אליעזר. המשחק הזה היה אמור להיות קשה בכל אופן, כעת הוא יהיה קשה לבית"ר כפליים.

אין ספק שמבחינה מנטלית שתי הקבוצות צריכות לקחת מהמשחק הזה נקודות רציניות למחשבה ואם הן תיישמנה, כל קבוצה תגיע למחוז חפצה. מי לחוף המבטחים ומי לאוניית התענוגות בדרך לליגת האלופות.

עמית בן שושן ואבי ריקן (יוסי ציפקיס)
עמית בן שושן ואבי ריקן בטדי. נקודות למחשבה (יוסי ציפקיס)
 

הפועל ת"א
הפועל עברה שבוע על גג העולם אחרי שניצחה את מכבי חיפה עם רביעייה מופלאה. כבר אחרי המשחק היה ניתן לקבוע שארבעת השערים היו אכן מופלאים, אך המשחק השוטף והמסודר של הפועל - ממש לא.

לאוהדים מותר לשמוח, לחגוג ולהיות באופוריה. זו זכותם כאוהדים אחרי כל כסיסת הציפורניים שהם עוברים בכל שבוע. לשחקנים ולצוות המקצועי אין את הפריבילגיה הזו.

יתרה מכך. ניתן לצפות מאנשי מקצוע, שחקנים ומאמנים כאחד, שיידעו להעריך משחק פחות טוב שלהם מבחינת כדורגל. גם אם התוצאה הסופית היא מדהימה. כנראה שבמשחק הגביע הטלפון האדום היה על שקט, כי צלצול ההשכמה לא נשמע. הפועל המשיכה לשחק לא טוב, עברה בקושי את אשקלון, ולכולם היה נדמה שהתחמושת, הרצינות והמוטיבציה נשמרת לירושלים.

זהבי מול ריקן (יוסי ציפקיס)
זהבי מול ריקן. הלקח מאשקלון לא נלמד (יוסי ציפקיס)
 

שלא יהיה ספק, אי אפשר לצפות מהפועל להצגות בכל שבוע, לריכוז שיא ולקריעת רשתות בכל משחק. אך במשחק בו היריבה היא ברורה, וכך גם רמת המוטיבציה שלה, ציפיתי לראות מהשחקנים באדום מעט יותר לחימה, "רוע", ולהחזיר לירושלמים על כל גליץ' בגליץ'.

למרות זאת, הפועל נראתה מתנשאת בגישה שלה למשחק. כאילו הכדור ייכנס ממישהו, איכשהו. וזו הבעיה של הפועל העונה. במשחקים בהם לא רק היכולת מנצחת, היא פשוט חסרה את האקסטרה. זה מתבטא בהיעלמות של שחקנים ובבריחה מהכדור בתקווה שמישהו יושיע.

להפועל מצפים משחקים מול סכנין, הפועל פ"ת והפועל ר"ג עד תום הסיבוב השני. על הנייר אלו נקודות בטוחות, אך זהו אותו נייר בו הפועל לוקחת שש נקודות מבית"ר (וכולנו יודעים כמה היא לקחה). אם אני גוטמן ואבוקסיס, דבר ראשון היום באימון, אני קורע את הנייר הזה שעליו הפועל חושבת שהיא לוקחת את הנקודות, במגרשים שהיא אחר כך עלולה לאבד את האליפות.

בית"ר ירושלים
צריך להוריד את הכובע בפני רוני לוי. לא הרבה מאמנים, ובטח לא כאלה בקליבר של לוי היו מרשים לעצמם לבוא בתוכנית משחק כזו, ועוד בבית. צורת המשחק של השחקנים בצהוב-שחור, בצירוף התמיכה מהקהל, הבהירו סופית שכל מי שקשור במועדון הזה הבין את מצב הקבוצה.

שמואלביץ´ מרחיק את רוני לוי (יוסי ציפקיס)
רוני לוי. צריך להוריד בפניו את הכובע (יוסי ציפקיס)
 

כאשר אתה עם סכין על הצוואר, אתה תשתמש בכל אמצעי בכדי להזיז אותו. במחצית הראשונה זה בעיקר מה שבית"ר עשתה, להבהיר להפועל שלנצח פה היא לא תצליח. במחצית השניה, שהירושלמים הבינו שהמסר הראשון עבר, הם גם ידעו לחפש את השער.

בית"ר קמה לבוקר שמח במיוחד, אך לבוקר שבו היא צריכה להבין שתסריט משחק כמו שהיא שיחקה נגד הפועל, לא יחזור עוד. בית"ר מגיעה כבר במחזור הקרוב פייבוריטית לניצחון מול הפועל ר"ג, אך היא תהיה מחויבת להפגין משחק כדורגל שונה לגמרי.

מצד שני, בכל מה הקשור למוטיבציה, רוח לחימה ורצון, רוני לוי צריך לקחת קופסא ענקית, לשמור את מה שהוא ראה אתמול, ולפזר לשחקנים שלו בכל משחק עד תום העונה. עם הרבה מוטיבציה ועוד טיפה יכולת, בית"ר תמצא את עצמה עד תום העונה בפלייאוף האמצעי.

וחמש הערות
1. יוסי אבוקסיס - עשית תקופה מדהימה על הקוויים במקום גוטמן, ואני בהחלט חושב שאתה ראוי להיות המאמן הבא של הפועל. אז עזוב אותך מההתבכיינות, והקטנוניות בתום המשחק. מפסידים. קורה. ממך לא נגרע כלום.

יוסי אבוקסיס (משה חרמון)
יוסי אבוקסיס. ותר על ההתבכיינות (משה חרמון)
 

2. רוני לוי - כמו שהחמאתי קודם, הכנת את הקבוצה בצורה מצויינת. אך בכל הקשור להתנהגות שלך, נכשל גדול. טיפה פאסון גם על הקווים ושמירה על כבוד השופט. ההרחקה, שהגיע רק לקראת הסוף, עשתה איתך חסד. כבר במחצית זה היה צריך לקרות.

3. רשות השידור - כשאוהדי מכבי אומרים לאוהדי הפועל הבוקר שהפרשנות של דני נוימן היתה הדבר הכי חד-צדדי שנשמע פה אי פעם בשידורי הספורט, זה שווה בדיקה. אולי אלון חזן הרהוט שישב בפאנל היה עושה עבודה מקצועית יותר. לטיפולכם, לקראת המשחק הבא של בית"ר/הפועל.

דני נוימן (מור שאולי)
דני נוימן. פרשנות חד-צדדית (מור שאולי)
 

4. יעקב שחר - אלישע לוי, קולמה, רכש, גדיר, קהל. כל כך הרבה קורה העונה, ודווקא הקול שלך חסר. לטעמי, כמה מילים קטנות שלך, יכולות לסדר סיום עונה כרצונך.

5. החידה במתמטיקה - אם סלים טועמה היה גובה עמלה של 5% מכל קנס בגין שיר ששרו עליו, כמה כסף היה לסלים רק בשבועיים האחרונים? הפותר נכונה יזכה בכניסה חינם למשחק הרדיוס הבא שיקבע.

הכתוב הינו טור דעה

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר