יום שישי, 20.09.2024 שעה 20:45
גל קרפל

פרננדו הורס

דעה: לא ברור מה אנצ'לוטי חשב לעצמו כשהחליט לפתוח בלי דרוגבה בשלושה מתוך חמשת המשחקים האחרונים. אין מה להשוות בין התרומה שלו, לזו של טורס

חשוב להבהיר קודם כל: פרננדו טורס סקורר ענק, אחד החלוצים הכי טובים שנראו באירופה ובספרד, שחקן שעוד יכבוש הרבה שערים בצ'לסי ובהחלט מסוגל להוביל את החוד של הקבוצה בשנים הקרובות. אבל טורס הוא לא השחקן הכי טוב בעולם, הוא אף פעם לא היה.

לעומתו, דידייה דרוגבה היה בחודשים האחרונים של העונה שעברה השחקן הטוב מכולם, לא רק בצ'לסי, בעולם. החלוץ מחוף השנהב אמנם יהיה בן 33 במרץ הקרוב, אבל העונה הקודמת היתה עונת השיא שלו בקריירה. דרוגבה עבר תהליך בשנים האחרונות, בו הוא הפך מהמוכשר מכולם, לטוב מכולם.

אנצ'לוטי הביא את פרננדו טורס תמורת 50 מיליון פאונד, מתוך מחשבה נכונה, שהוא יהיה זה שיירש את דרוגבה בחוד של הבלוז ואולי אפילו יצליח לעזור לו לזכות באיזשהו תואר העונה. האוהדים כבר פינטזו על החוד הכי קטלני שאפשר לדמיין, עם טורס ודרוגבה ביחד, ובלי אנלקה. אנצ'לוטי בחר להוריד את דרוגבה לספסל בשלושה מתוך חמשת המשחקים האחרונים.

אנצ´לוטי וטורס (רויטרס)
אנצ´לוטי וטורס. אין מה להשוות בין התרומה שלו לבין זו של דרוגבה (רויטרס)
 

כשפרננדו טורס הגיע לצ'לסי עוד היה סיכוי קלוש לחזור למאבק על האליפות, כאשר הקבוצה היתה רחוקה 10 נקודות מיונייטד, עם שני משחקים שנותרו בין הקבוצות. אנצ'לוטי היה כל כך להוט להוכיח שהספרדי שווה את הסכום ששולם עליו, שהוא איבד את הכח הגדול של הקבוצה שלו, משחק ההתקפה המצוין בהנהגת דרוגבה.

עם טורס זה פשוט לא זה. דרוגבה משחק עם הגב לשער ומנהל את המשחק, הספרדי נוגע בכדור פעמיים-שלוש במשחק ובינתיים גם לא כובש. חשוב שטורס ייכנס לכושר, אבל לא על חשבון השחקן הכי טוב שלה. דרוגבה, שבכל עונה מאז הגעתו מאיים כי הוא יעזוב בקיץ, שוב מדבר על מעבר למארסיי, שממש לא יכולה לעמוד בשכרו. אם דרוגבה היה משחק, הוא לא היה עוזב את צ'לסי, גם לא בקיץ הקרוב.

תראו את ראיין גיגס ופול סקולס במנצ'סטר יונייטד. שני שחקנים שגילם הממוצע הוא 36 וחצי ועדיין לא מתייחסים אליהם כמו אל זקנים. דרוגבה הוא המלך של אוהדי צ'לסי, מדרבן את האוהדים בכל פעם וגם מול היונייטד ראינו עד כמה הוא סוחב את הקבוצה, גם מהספסל. אחרי שער השוויון, לואיז רץ להתחבק עם דרוגבה. אין שום סיבה בעולם שהחלוץ המדהים הזה יגורש מצ'לסי, או יקבל הרגשה של לא רצוי, אבל זה לצערי מה שקורה בחודש האחרון. האחראי הוא אחד - קרלו אנצ'לוטי.

דרוגבה ואנלקה (רויטרס)
דרוגבה ואנלקה. האיש הלא נכון איבד את מקומו בהרכב (רויטרס)
 

עוד הוכחה לאימפוטנטיות של התקפת צ'לסי, כאשר פרננדו טורס עומד בראשה בלי דרוגבה, היא העובדה שאפילו בהתקפה בה נכבש שער השוויון, היחידים שהיו בתוך הרחבה של יונייטד היו הבלם, דויד לואיז, והמגן, ברניסלאב איבנוביץ'. לואיז כבש שער נהדר, אחד יותר מטורס, וכמו בכל המשחקים מאז הגעתו, הוכיח שמדובר בשחקן ענק וברכש מעולה של הכחולים.

מהרגע בו נכנס דרוגבה למשחק מול הקבוצה הטובה ביותר בליגה, צ'לסי שיחקה את הדקות הטובות ביותר שלה העונה, בהנהגתו. גם בדקות הללו טורס כמעט לא נגע בכדור. בחצי השעה האחרונה מול יונייטד צ'לסי היתה ענקית ואם אנצ'לוטי יפנים שבלי דרוגבה אין לו התקפה, היא מסוגלת להשיג תארים עוד העונה.

בזמן שוויין רוני כנראה מוביל את מנצ'סטר יונייטד לעוד עונת אליפות מפוארת, בצ'לסי מפספסים את הנשק הכי טוב שלהם, שחקן שביום טוב אני מעדיף אותו על פני מסי, רונאלדו או רוני. דרוגבה הוא הלב והנשמה של ההתקפה של צ'לסי וכל עוד היא יכולה ליהנות ממנו, אנצ'לוטי חייב לנצל את ההזדמנות הנדירה שנפלה בחלקו, לאמן את גדול שחקני המועדון בכל הזמנים.

הכתוב הינו טור דעה

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר