יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:36
פיני גרשון

מכבי ת"א עשתה במכנסיים

פיני גרשון בטור אישי ל-ONE: איפה הגארדים כשצריך אותם? איפה הלחץ כשצריך אותו? נאדה. בארסה קבוצה של מאני טיים, מצד שני מכבי מסוגלת לנצח אותה

כל המדינה חיכתה למשחק העונה (עד כה) נגד ברצלונה וגם אם ביל קלינטון היה מבקש כרטיס לפרקט הוא היה מקבל ברקס כי כמה חברים שלי ביקשו ולא קיבלו... ומה קרה בשריקת הסיום? מכבי עשתה במכנסיים!!! אבל זה לא הסוף.

איפה מה שהביא את מכבי עד כאן? איפה? עד היום הם ניצחו שחקנים שלא יודעים למסור 40 הפרש ופתאום באו שני שחקנים שלא מאבדים כדור והלחץ נעלם.

אני בניגוד לאחרים לא אעליב את מכבי ולא ישתמש חלילה במילה קונוסים וגם לא דחלילים, אבל ברצלונה, חברים, זו אופרה אחרת. פתאום באה קבוצה שיודעת לזרוק מבחוץ ומכבי לא משתמשת בהגנות שניצחו את הגרזנים וההגנה שהביאה למכבי אליפויות אירופה והביאה את מכבי עד הלום נעלמה.

ברצלונה פתחה אתת המשחק נגד מכבי ת"א עם שני גבוהים והכריחה את אליהו לשמור על לורבק. למרות זאת, כמו שאמרתי לפני את המשחק, נבארו מתחיל עם זריקה לשלוש והחטאה. בהמשך, ברצלונה ניצלה את הפיק-אנד-רול על סופו ואת לורבק על ליאור.

כתוצאה מהחמישיה הזו, גם פרוביץ' וגם לורבק חגגו בריבאונד ההתקפה ועשו נקודות קלות. יחד עם זאת, מהצד השני, הגבוהים של בארסה התקשו לשמור את אליהו באחד על אחד, והוא ניצל זאת לקליעות בתוך הצבע. בלאט שלח את פארגו להוציא עבירות מנבארו והאמריקאי הצליח. דקה חמישית, מכבי כבר ביתרון 10.

מוריס יצא להסתובב מחוץ לקשת, הרחיק את סופו מהסל ודפק שתי שלשות. עד לדקה השביעית של המשחק, ברצלונה לא הביאה טראפ על סופו. התוצאה: בשבע הדקות האלה פרקינס תופר שתי שלשות.

בזכות העבודה של פרקינס, נבארו יצא עם עבירה שניה. אידסון ניצל שמירה לקויה של אנדרסון, כאשר הגנות צפופות של שתי הקבוצות מכריחות זריקות משלוש. מכבי הצליחה יותר, 24:16.

את הרבע השני פתחו הקבוצות עם שחקני הספסל – למעט מוריס בצד אחד ופרקינס בצד השני. אלו של הצהובים טובים יותר ועלו ליתרון 12.

פרקינס. עזר להוציא את נבארו בעבירה שניה (יניב גונן)
פרקינס. עזר להוציא את נבארו בעבירה שניה (יניב גונן)
 
ברצלונה מיהרה לקחת פסק זמן, החזירה את אנדרסון ורוביו, והופ, ההפרש רק חמש. אידסון, במחצית ראשונה ענקית, החזיק את מכבי בתמונת ה-10 ההפרש. הוא וליאור היחידים שמוצאים את הדרך לצבע.

נבארו חזר, דייויד הגיב בהרכב גארדים גבוה עם בלו בחוץ. מכבי הצליחה הגנתית להחזיק את בארסה על 30 נקודות בחצי, 30:39.

את המחצית השניה ברצלונה פתחה עם סאדה במקום רוביו החלש, והראשון הצליח לסדר את השורות. בארסה שוב עבדה על סופו בפיק אנד רול, ורק אליהו המשיך להחזיק את מכבי באחד על אחד על מוריס.

אליהו החזיק את מכבי באחד על אחד מול מוריס (יניב גונן)
אליהו החזיק את מכבי באחד על אחד מול מוריס (יניב גונן)
 
נבארו, בפעם המי יודע כמה, הוכיח שהוא שחקן גדול, ואחרי מחצית ראשונה חלשה, דפק שתי שלשות, יחד עם מוריס שממשיך להפציץ מבחוץ באחוזים טובים. איפה ליאור בהגנה?

דייויד זיהה את החולשה של סופו בהגנה והכניס את הנדריקס, שהצליח גם לייצב את ההגנה וגם לייצר נקודות במיידי. דקה 27 למשחק ואנדרסון עדיין לא הגיע לנוקיה. מכבי שוב לא הצליחה לסגור את נבארו ומוריס מחוץ לקשת והיחיד שהצליח לעצור את הרכז הוא המאמן שלו פסקוואל. שתי שלשות של פארגו על רוביו (זה השומר הכי טוב של ברצלונה?), 60:54.

פסקוואל ראה את החולשה של רוביו והחזיר את סאדה. שתי שלשות, אחת של אנדרסון ואחת של לורבק, ושוב שיוויון. ברצלונה המשיכה לא להביא טראפ על סופו, אבל שלחה אותו לקו. לפתע, אנדרסון הגיע. עוד שלשה על הפרצוף של ליאור ויתרון ראשון לאורחים.

שחורציאניטיס. בלאט זיהה את החולשה שלו (יניב גונן)
שחורציאניטיס. בלאט זיהה את החולשה שלו (יניב גונן)
 
מאותו הרגע, מכבי הפסיקה לחשוב על ההפרש, אלא רק על הניצחון. היא גם הפכה פחות אגרסיבית עם נבארו, שתפר עוד שלשה. בתוך חמש דקות בארסה רצה 14:3 ליתרון 5 (15 בפועל).

בדקות האלה, רק סופו קלע בהתקפה והצליח גם להוציא עבירות מהגבוהים היריבים. איפה הגארדים כשצריך אותם? אין חדירות ואין קליעות. שאלה מספר 2: איפה הלחץ עכשיו, כשצריך אותו? נאדה.

הספרדים החלו לדאוג בגלל סופו ושלחו אליו 2-3 שחקנים לטראפ, שהכריחו אותו לשחרר את הכדור או לאבד אותו. פסקוואל עובר להרכב הגנתי ובלו, שעדיין לא עשה נקודה, לקח זריקה של משחק והחטיא. אולי מישהו אחר צריך היה לקחת את זה?

תודה לך, אלן (יניב גונן)
תודה לך, אלן (יניב גונן)
 
מכבי התחילה לחשוב על הארכה, כי רק כך היא מסוגלת להגיע ל-10 הפרש. אנדרסון הציל אותה עם עבירה טיפשית ששלחה את פרקינס להשוות את המשחק. תודה לך, אלן. סיפור ז'לגריס???

לא נגד ברצלונה. בהארכה, דייויד הוציא את סופו שזכה למלכודות והעלה הרכב של פורוורדים. בלו קלע שלשה סוף-סוף, אבל לא הצליח לשמור על ואסקס. פסקוואל הגיב עם שני פורוורדים ושני מובילי כדור כדי להתאים את ההגנה ולא לאבד כדורים בהתקפה. הרכב הגנתי-הגנתי, אבל בארסה עלתה לתשע הפרש, מכבי לא מסוגלת לייצר זריקות קלות והסיפור נגמר. כל מה שהביא את מכבי עד לכאן, המאצ'-אפ זון ומשחק הלחץ, לא בא לידי ביטוי במשחק הכי חשוב.

למרות שמכבי תל אביב נכשלה במאני-טיים, האמת היא שרק היא יכולה לעצור את ברצלונה בפיינל-פור. אבל בואו נגיע לגשר ואז נחצה אותו...

נ.ב. אני מחפש להיכנס שותף במסעדה בעקבות כל ההתערבויות האחרונות שהתערבתי על המשחק הזה.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר