יום שישי, 20.09.2024 שעה 15:30
אלון חזן

מכבי חיפה חייבת להשתפר

אלון חזן בטור אישי ל-ONE: הירוקים מנצחים אבל זה לא זה. התחתית מתקרבת לבית"ר בצעדי ענק. מיכה שיחק ללא רגשי נחיתות, חשוב שמכבי תשלב שחקני בית

עם כל הכבוד למאבקי הצמרת ולנצחונות של מכבי ת"א ומכבי חיפה, תרשו לי לפתוח ולהתמקד קודם כל בשתי קבוצות מהתחתית, בני סכנין והפועל פ"ת.

הפועל פ"ת נראתה עד לפני חודש ימים כיורדת בטוחה לליגה הלאומית, אלא שדווקא שחרור של מספר שחקני מפתח, דוגמת דודו ביטון, ג'וניור ויסה וג'ונתן אסוס, הפכו אותה מקבוצה תלותית למועדון קבוצתי הרבה יותר. הפועל פ"ת בנויה כמו שקבוצות דוגמתה צריכות להיות בנויות, על שחקנים רעבים ונלהבים שגורמים למועדון להיות כמו שנראה לפני הרבה שנים ונעלם בשנים האחרונות. אני נהנה לראות את פ"ת מצליחה דווקא בדרך הזו, והמחמאות מגיעות ליובל נעים שספג המון ביקורות.

ואם כבר ביקורות, כולם יודעים מה עבר בימים האחרונים מאמן בני סכנין, סלובודן דראפיץ', מאז שחרורו של מאיר כהן. לדראפיץ' אין דרך טובה יותר לענות למבקרים מאשר על המגרש, עם ניצחון ענק על בית"ר, ולמעשה ניצחון כפול – גם 3 נקודות במאבק התחתית וגם ניצחון פיקנטי על היריבה הירושלמית.

סכנין ענתה על המגרש (עמית מצפה)
סכנין ענתה על המגרש (עמית מצפה)
 
מבחינת בית"ר ירושלים, מדובר כמובן בעוד משחק מאכזב. כאשר רוני לוי הגיע, היה ניתן לראות רוחות התלהבות מול הפועל ב"ש, אלא שהתלהבות היא דבר טוב לפרק זמן קצר, וחייבת לבוא יכולת לצידה. לוי לא הצליח לחזק את הקבוצה בינואר בשל הבעיות הכלכליות, ולכן הוא נאלץ לשחק עם אותו חומר שחקנים שהיה בתקופת מלמיליאן, חומר שחקנים שלא היה מספיק טוב אז ולא מספיק טוב גם עכשיו. ההפסד היום הוא סטירת לחי מצלצלת, וכדאי לשחקנים להבין מהר מאוד שהתחתית מתקרבת בצעדי ענק, ועליהם לתת הרבה יותר עבור הסמל.

ובמעבר חד אל הצמרת – ראינו היום את מכבי ת"א מנצלת את היתרון האיכותי הברור שלה על קבוצות דוגמת הפועל ר"ג, ובמשחק בינוני מביסה אותה 0:3. אלירן עטר, מהשחקנים הבולטים בחלק ההתקפי של מכבי העונה, נראה טוב, אלא שהוא וחבריו יסלחו לי הפעם ויפנו את הבמה לדור מיכה, שחקן צעיר מקבוצת הנוער, שנתן הופעת בכורה פנטסטית. עזבו בצד את השער שכבש, שעשה צדק, מיכה שיחק היום ללא רגשי נחיתות, היה מהשחקנים הדומיננטיים על המגרש ולקח על עצמו אחריות. תענוג לעיניים. מיץ' גולדהאר צריך להבין שכך צריכה מכבי ת"א להיות בנויה, על שחקני בית לצד שחקני רכש, ולא קבוצת גלאקטיקוס כפי שנבנתה בתחילת העונה. מחמאה ענקעת מגיעה גם למוטי איווניר, שהיו לו אפשרויות אחרות, אבל בחר לתת את המקום בהרכב ואת הבמה לשחקן צעיר שמעולם לא שיחק בליגת העל.

דור מיכה חוגג. שיחק ללא רגשי נחיתות (שי לוי)
דור מיכה חוגג. שיחק ללא רגשי נחיתות (שי לוי)
 
גם מכבי חיפה ביכולת בינונית חזרה היום הביתה עם ניצחון, 1:2 על מ.ס. אשדוד, במשחק בו היא לא התאמצה יותר מדי. חבל מאוד מבחינת אשדוד, שבעבר האצטדיון שלה היה מקום קשה להוציא ממנו נקודות, ויכולת טובה שלה בחצי הראשון לא הספיקה אפילו לנקודה אחת. מה שחמור מבחינת המארחת הוא שבמחצית הוחלף דוידוביץ' באדרי, והאחרון לא נגע אפילו פעם אחת בכדור למעט בשניית הסיום.

יחד עם זאת, מכבי חיפה חייבת להשתפר משמעותית. אמנם היא חוזרת עם ניצחונות, אבל זה לא זה. קבוצות עם יכולת התקפית קצת יותר טובה מאשדוד או מסכנין מולה שיחקה בשבוע שעבר יענישו את הירוקים. אחד הדברים שאני אוהב לראות בכדורגל, וקורה העונה בחיפה, הוא שחקנים שלא היו בתוכניות, מקבלים הזדמנויות ומחזירים בגדול – כשאצל אלישע מדובר באריק בנאדו ובתומר חמד. שניהם היו במהלך העונה בדרך החוצה, אבל ברגע האחרון קיבלו הזדמנות והחזירו עם ריבית.

אני חייב לציין לטובה גם את אייל גולסה, שבצעדי ענק חוזר להראות לנו איזה שחקן גדול הוא. גולסה משחק בקלילות מול היריבה, עושים דברים מדהימים, ואם הוא ימשיך כך, אני מעריך שבעוד כמה שנים אפילו לאציו תהיה קטנה עליו.

אייל גולסה. חוזר להראות איזה שחקן גדול הוא (יוסי ציפקיס)
אייל גולסה. חוזר להראות איזה שחקן גדול הוא (יוסי ציפקיס)
 
ביום שני הצלע השלישית במאבק האליפות, הפועל ת"א, תארח את מכבי פ"ת למשחק קשה מאוד מבחינת האדומים. להפועל יש הגנתית בינונית שהציגה יכולת לא טובה בדרבי, בעוד לפ"ת יש חוליה התקפית מצוינת. אם הפועל תשחק בחלק האחורי כמו ששיחקה בדרבי, היא תשלם במזומן  - בנקודת זמן בה אסור לה לאבד נקודות בשום פנים ואופן.

לסיכום, הליגה שלנו נכנסת ליישורת האחרונה, כך נראה שהולך להיות לנו מאבק משולש עד לרגע האחרון. בתחילה היה נראה שתהינה אלה הפועל וחיפה שירוצו יחד, אך יכולת לא מרשימה שלהן ואיסוף נקודות של מכבי משאירים את הצהובים במרחק שניתן לסגור. בתחתית הליגה, לדעתי, הולך להיות סוער ומרתק מאוד. אתם יודעים מה, אפילו לא פחות ממה שהיה לנו בצמרת בשנה שעברה.
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר