יום שישי, 20.09.2024 שעה 09:58
אייל ברקוביץ'

ממכבי ת"א נשאר רק השם

אייל ברקוביץ' בטור אישי ל-ONE: הצהובים חייבים לבנות עצמם מחדש עם מנג'ר מעל איווניר שיחזיר את המכביזם. הקבוצה לא מספיק טובה לאליפות

מה שנשאר היום ממכבי ת"א זה רק השם. המועדון הגדול בארץ נאחז בימים שעברו, כאשר עכשיו אין לו דרך, אין סגנון ואין שם שום דבר שמתנהל כמו קבוצת בקבוצת כדורגל מקצוענית.
 
מכבי חייבת לקחת את עצמה בידיים ולבנות את עצמה מחדש כדי לחזור לתקופות כמו שנות ה-90, אז היא נראתה קבוצה חזקה, בריאה ומנצחת.
 
מחלקת הנוער לא מספקת מספיק שחקנים לקבוצה הבוגרת. לא ידועה לי הסיבה, אבל זו עובדה. בלי מחלקת נוער חזקה ושחקנים שיעלו באופן קבוע, מדי שנה, לקבוצה הבוגרת כדי לשחק, ולא כדי להיות נערי פוסטר, מכבי לא תוכל לחזור להיות קבוצה מובילה בכדורגל הישראלי.

להזכירכם, בשנות ה-90 מי שהובילו את מכבי ת"א לאליפויות ולגביעים היו אבי נמני, איציק זוהר, נועם שוהם, הברומרים, מאיר מליקה ורבים אחרים שגדלו במחלקת הנוער.

בנוסף, לא משנה איזה מאמן יגיע, רוני לוי או מוטי איווניר, מכבי של היום לא מספיק טובה כדי להתמודד על האליפות. בחירת השחקנים היתה בינונית והתפקוד שלהם עד היום חלש מאוד.

בחלק ההתקפי אין שום שחקן מהיר שיכול לפרוץ הגנות. בכדורגל המודרני, בלי מהירות אין כוח הרתעה, ובמשחקים ה-"סגורים", כשכל הקבוצות באות ומתגוננות נגד מכבי, רק מהירות יכולה לעשות את ההבדל. שחקנים כמו אלירן עטר, מאור בוזגלו, דימיטאר רנגלוב, רוברטו קולאוטי, האריס מדוניאנין, גל אלברמן ושרן ייני הם שחקנים טובים, אבל איטיים. ראינו שאפילו מכבי פ"ת, עם 3 חלוצים מהירים, פרקה את מכבי בקלות.

רוברטו קולאוטי ויוסי מזרחי (ליאור טימור)
רוברטו קולאוטי ויוסי מזרחי. ההתקפה של מכבי לא מהירה (ליאור טימור)
 

כשבונים קבוצה היום, צריכים לבנות סגל שרוב שחקניו מהירים, למעט 2-3 שחקנים חכמים, שהם בדרך כלל מוסרי הכדור. למכבי אין אפילו את ה-2-3 האלה, אין לה פליימייקר ואין לה מהירות בחלק הקדמי. הדבר היחיד שטוב בקבוצה הצהובה השנה הוא מרכז ההגנה, כאשר גם בחלק האחורי יש לקבוצה בעיית מגנים.

מכבי חייבת לשנות פאזה ולבנות את עצמה מחדש, גם אם זה יקח שנה, שנתיים או שלוש. זו הדרך הטובה ביותר. מה שהיא עושה כעת, החלפת מאמנים, לא תעזור לה, וכל מאמן שיבוא יכשל גם אם הוא יהיה ונגר או אלכס פרגוסון.

המועמדים הסופיים, רוני לוי ומוטי איווניר, נכנסים למלכודת מוות. אם הייתי אחד מראשי מכבי ת"א, הייתי לוקח אדם שיפקח על כל המערכת מבחינה מקצועית. עוזי שעיה וג'ק אנגילידיס, שעושים מבחינה אדמיניסטרטיבית עבודה מצויינת, מעולם לא שיחקו כדורגל. כמו שאתם מכירים אותי, אני תמיד אומר שכל אחד צריך להתעסק במקצוע שלו.

אנגלידיס חותך את החוט (ליאור טימור)
אנגלידיס ושעיה. מעולם לא שיחקו כדורגל (ליאור טימור)
 

במכבי חייבים להביא יד מכוונת שתהיה 10 שנים במכבי ת"א, אנשים שעברו הרבה בכדורגל כמו גיורא שפיגל, אלי דריקס או צביקה רוזן, שיכוונו את המועדון הזה מבחינה מקצועית. לזרוק בכל פעם מאמן אחר למלחמה ולהגיד לו "הכל תלוי בך" - זה לא עובד.

לדעתי, אם כבר רוצים להביא את איווניר או לוי – חייבים לשים מישהו מעליהם, מהשמות שהזכרתי. ואם צריך לבחור באחד מהשניים, הבחירה צריך להיות במוטי איווניר – כדי להחזיר את המכביזם, את ההילה של המועדון ואת האמונה של הקהל.

נ.ב. חשוב - ודיברנו על שחקנים גדולים שהביאו תארים למכבי, אז איך אפשר לשכוח את אמיר שלח, אחד המצטיינים באותה תקופה...שלח, לא שכחנו אותך...
  

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר