יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:31
עוד טורים של אלי אבידר
אלי אבידר

165 מיליון יורו זה כסף קטן לקטאר

אלי אבידר, מנכ"ל מכון היהלומים שהיה נציג ישראל בקטאר, בטור אישי ל-ONE: אני מודאג מהחיבור בין הקרן הקטארית לברצלונה, ניתן לבטל את העסקה

בשבוע שעבר הגיעה הידיעה המרעישה על חוזה האימוץ של ברצלונה עם קרן קטאר על סך 165 מיליון יורו. למרות שאוהדים התנגדו למהלך, לא נראה כי במחאתם ישנה תועלת. לקטאר יש כמויות כסף בלתי נתפסות מפרויקט הפקת הגז ואם הנהלת ברצלונה תתעקש הם ישלמו גם יותר. מי יודע? אולי גם לנו יהיה כסף מגז בעתיד ונוכל להתחרות בקטאר.

בשנים 1999-2001 שירתתי כראש נציגות ישראל בקטאר ויש לי כמה דברים לספר לכם. ראשית, קטאר, נסיכות קטנה במפרץ הפרסי, לא בוחלת בשום אמצעי כדי להאדיר את חשיבותה בעולם. כסף הוא פשוט לא בעיה עבורה. בשנת 1995 הם פשוט "קנו" את כל הכתבים והמגישים של רשת ה-BBC בערבית מלונדון והקימו את רשת אלג'זירה הפופולארית.

קטאר 2022 (רויטרס)
מונדיאל 2022 בקטאר. כסף לא חסר שם (רויטרס)
 

בשנת 2000 קטאר אירחה את ועידת הפסגה של העולם המוסלמי והשקיעה כשני מיליארד דולר כדי "להראות" למוסלמים שקטאר השתנתה לטובה. לאחרונה הם קיבלו את אירוח המונדיאל בשנת 2022 והתחייבו להשקיע 37 מיליארד דולר בתשעה אצטדיונים חדשים וממוזגים. 165 מיליון יורו עבור החולצה של ברצלונה זה כסף קטן בשבילם.

קרן קטאר היא קרן ההשקעות של ממשלת קטאר, שהכספים בה מגיעים מהרזרבות של תקציב הנסיכות מהמפרץ הפרסי. היא נחשבת כחלק מ"קואליציית הצדקה" אשר הוקמה במהלך האינתיפאדה השנייה וכוללת כ-60 ארגונים שגייסו ומגייסים כספים להמשך ההתנגדות של חמאס ברצועת עזה וההתמודדות אל מול המצור הישראלי.

סנדרו רוסל (רויטרס)
סנדרו רוסל. חתם על הסכם עם הקרן הקטארית (רויטרס)
 

הקואליציה מציגה את עצמה כארגון האחראי על גיוס כספים למטרות צדקה ורווחה, אולם על פי דוחות מודיעיניים רבים מדובר בקואליציה שתומכת גם בארגוני טרור. ב-2008 הוציאו ממשלות ישראל וארה"ב את הקואליציה אל מחוץ לחוק לאחר שנקבע כי מדובר בארגון התומך בטרור. גם באוסטרליה וקנדה 'קואליציית הצדקה' הוצאה מחוץ לחוק אך במדינות האיחוד האירופי אין מניעה לפעולתו.

בראש קואליציית הצדקה עומד השייח' יוסף אל-קרדאווי, מצרי ואיש האחים המוסלמים, שעזב את מצרים בשנות החמישים ומאז נמצא תחת חסות ממשלת קטאר. זהו האיש שפרסם פסקי הלכה בעד פיגועי ההתאבדות בישראל בשנים 1995-1996 ופסק כי ניתן לרצוח כל ישראלי, כולל נשים מאחר שהם חלק מ"המדיניות המיליטרסיטית של ישראל".

אל-קרדאווי (רויטרס)
יוסף אל-קרדאווי. מעודד פיגועי טרור בישראל (רויטרס)
 

בנוסף אל-קרדאווי קורא לנוצרים בשם "צלבנים" ומעודד את המוני המוסלמים באירופה "להתנהג יפה" לשכניהם הנוצרים ולשכנע אותם בדרכי נועם להתאסלם. זה האיש שקרא לעולם המוסלמי הסוני לתמוך בנסראללה ובחיזבאללה למרות שהם שיעים, רק משום שהם נלחמים בישראל. וזה האיש שהממשל בקטאר לעולם לא יוותר עליו, משום שהוא נותן לו את הלגיטימציה להתמודד עם ההתנגדות האסלאמית מחוץ ומבית.

הסכם האימוץ בין קרן קטאר לברצלונה נחתם אולם עליו להיות מאושרר על ידי מועצת המנהלים של המועדון. למרות שאני לא חושב שאפשר לעצור את המהלך, הרי שמעולם לא הפסקתי להאמין בכוחם של אנשים לשנות.

אם אוהדי ברצלונה בישראל, יחד עם מועדוני אוהדים מהעולם, ישלחו עצומה לנשיא ברצלונה סנדרו רוסל ויסבירו לו שכסף זה לא הכל בחיים ואם כבר מגייסים 165 מיליון יורו ממי שתומך בטרור אז למה לא לגייס הרבה יותר מקרטלי סמים בעולם? אפשר שזעקה קולנית וחד משמעית, תביא את המועדון להתעשת ולבטל את העסקה. אך אם המהלך יגיע רק מישראל, הוא לצערי ייכשל.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר