יום שישי, 20.09.2024 שעה 23:22
ערן סלע

מילאן מצ'באן נגד ההיסטוריה

ערן סלע בטור אישי ל-ONE: העבר מלמד שזרים שהגיעו למכבי במהלך עונה, נפרדו ממנה מהר. הפעם, הצהובים בחרו להתחייב כדי למצוא עמוד תווך. יצליח?

ווינפרד קינג, דייויד אנקראם, זדראבקו ראדולוביץ', דייויד בנואה, ברונו שונדוב, גוראן ירטין, די בראון, אלטון בראון, ארון מגי וצ'ארלס גיינס. כולם זרים או בוסמנים שהגיעו למכבי ת"א תוך כדי עונה. באו, עשו מה שעשו והלכו. איש מהם לא נשאר לעונה נוספת.
 
גם מילאן מצ'באן מגיע במהלך עונה, בהבדל אחד מהאחרים. מכבי ת"א כל-כך מעוניינת ביקרו ומאמינה שהוא יכול להיות עמוד תווך שסביבו תיבנה שושלת הצלחות, שהחתימה אותו לארבע עונות וחצי מראש תמורת מיליוני דולרים. צעד מהסוג הזה לא נרשם במכבי ת"א בעשרים השנים האחרונות שבהן אני עוקב אחר הקבוצה ככותב, וכנראה שגם מעבר לזה.
 
זה אולי זמן טוב לשאול שאלות: למשל, איך קרה שמכבי ת"א, שאנשיה טורחים תמיד להזכיר שהתקציב שלהם קטן לעומת תקציבי מועדונים בכירים באירופה, היא זו ששמה יד ראשונה על הטאלנט הצעיר?
 
זה גם זמן טוב לפרגן: הנהלת מכבי, זו שלאורך כל הקיצים האחרונים קוראים לה אלפי אוהדים בפורומים ובטוקבקים ובצ'טים ואיפה לא - לזוז כבר, לעשות משהו, להתעורר מהתרדמה, להחתים את ההוא ולהביא את האחר ולא להסתפק בבינוניות, ביצעה צעד שהאוהדים שלה רוצים לראות. שהרבה אוהדים של קבוצות אחרות באירופה היו שמחים לראות אצלם בבית. 

מילאן מצ´באן (יוסי ציפקיס)
מילאן מצ´באן. מכבי מאמינה שהוא יכול להיות עמוד תווך (יוסי ציפקיס)
 
היא ביצעה התחייבות במיליוני דולרים לא רק כלפי לשחקן עצמו, זו אמירה שמאחוריה מחויבות כלפי עתיד המועדון וקהל האוהדים. היא הוכיחה, שכאשר מזדמנת עיסקה במחיר הגיוני בשוק של היום, ומתעורר צורך מקצועי אמיתי, היא תהיה שם למען הסיכוי לחזק את הקבוצה וליצור סיכוי לשושלת חדשה סביב השחקן המוכשר מסרביה.
 
היו ניסיונות לחזק את הקו הקדמי בקיצים האחרונים בכישרון גדול, דוגמת ההתעניינות בקרואטי אנטה טומיץ', שחתם בסופו של דבר בריאל מדריד. כלכלית, עסקת טומיץ' ותשלום הביי-אאוט לק.ק. זאגרב היו גדולים על מכבי נכון לאותו זמן. מקצועית, הצורך בשחקן פנים גדול יותר דווקא עכשיו, בעונה מוצלחת, יותר מאשר בשתי העונות הבינוניות הקודמות. הרי פציעה משמעותית של שחורציאניטיס עלולה להחריב את כל מה שנבנה עד עכשיו. מכבי זיהתה מטרה, תקפה, התמקחה, שכנעה והתחזקה.

מילאן מצ´באן (יוסי ציפקיס)
מילאן מצ´באן (יוסי ציפקיס)
 
אין הסתייגויות לגבי מצ'באן. אם בעניין שחורציאניטיס ניטש ויכוח סביב סך דקות המשחק שהוא מסוגל לעכל מבלי להחזיק את המותניים ולהוציא עשן דרך האוזניים, הרי שמצ'באן מביא סל של יתרונות שלגביהם ארחיב בכתבה נפרדת.
 
על פניו הוא אמור להיקלט באופן מהיר יחסית ובצורה מצויינת, גם אם בתחילת הדרך יעלה מהספסל והמעמד שלו לא יהיה דומה לזה שפיתח בהמופארם ורסאץ' ובנבחרות הגילאים של סרביה. רשימת שחקני העבר מהפיסקה הראשונה מוכיחה, שלא פשוט להיכנס לתוך קבוצה רצה במהלך עונה, בין אם היא מתפקדת היטב או לא, אבל מצ'באן לא צריך להיבהל כי הוא כאן כדי להישאר.

בלאט (עמית מצפה)
דייויד בלאט. מצ'באן מביא סל של יתרונות למכבי (עמית מצפה)
 
הבחור עוזב את הבית בפעם הראשונה בחייו. נכון לעכשיו, הוא זקוק להתחשבות, סבלנות ותמיכה בחודשים הקרובים מכל הגורמים מסביב. וכן, זה נכון גם למקרה שמכבי ת"א לא תזכה העונה ביורוליג או תיפול עוד לפני מעמד הפיינל-פור. 
  

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר