יום שישי, 20.09.2024 שעה 10:28
עומרי תבור

הקמפיין האירופי הגדול ביותר

דעה: חיפה? מכבי ת"א? הפועל הראתה שוב שהיא הבכירה מבין הקבוצות הגדולות באירופה. הצהובים אפילו לא בטופ 3 - יש קודם את המסע בגביע אופ"א

שאלת היום שמעסיקה את אוהדי הכדורגל בישראל היא איזה קמפיין הוא המוצלח ביותר של קבוצה ישראלית באירופה. יש כאלה שירימו גבה, יש כאלה שיזעמו מאוד ויש כאלה שאולי דווקא יסכימו איתי אבל אין ספק שהקמפיין של הפועל תל אביב בליגת האלופות הוא הקמפיין הגדול ביותר של קבוצה ישראלית באירופה. אוהדי מכבי חיפה ומכבי תל אביב בוודאי יושבים כעת נדהמים אל מול מסך המחשב ולא מאמינים למראה עיניהם, אבל הנה לכם הסיבות מדוע הפועל תל אביב יכולה לזקוף לעצמה את אחת ההצלחות הגדולות ביותר באירופה.

נתחיל מהסוף. אמש (שלישי), נתנה הפועל את ההופעה טובה ביותר של קבוצה ישראלית במשחק חוץ באירופה בכלל ובליגת האלופות בפרט, כאשר סיימה ב-2:2 את המפגש מול ליון הגדולה. האדומים שיחקו כדורגל מרגל לרגל, סגרו נכון את השחקנים המובילים של הצרפתים, צופפו את מרכז המגרש ומעל לכל לא פחדו לעלות עם שני חלוצים מול אחת מהקבוצות הטובות באירופה שהגיעה אשתקד לחצי גמר ליגת האלופות.

סטאד דה ז'רלאן נחשב מאז ומתמיד לאחד מהאצטדיונים הביתיים ביותר באירופה ועל כף יד אחת אפשר לספור את שמות הקבוצות שיצאו משם עם נקודות, הן בליגה המקומית והן באירופה. הפועל היתה רחוקה רק שלוש דקות מניצחון גדול על קבוצה שעלתה בהרכב חזק ביותר במטרה לנצח ולסיים במקום הראשון בבית (לא כמו ניצחונה של מכבי חיפה על מנצ'סטר יונייטד שעלתה בהרכב משני). כל זאת מבלי להתייחס כרגע לשער הכי יפה של שחקן ישראלי במפעלים האירופיים, שער שכל אירופה כבר הספיקה לראות, שער שהימם את כולנו, שער שללא ספק יכול להיות שער השנה באירופה. אז מישהו אמר ערן זהבי במקרה?

ערן זהבי חוגג שער אדיר להפועל תל אביב (רויטרס)
ערן זהבי חוגג שער אדיר להפועל תל אביב (רויטרס)
 

לכך נוסיף גם את הניצחון הענק 0:3 על בנפיקה בבלומפילד (עכשיו כל המלעיזים יגידו כי זה היה שוד וכי היה להפועל מזל גדול, יכול להיות אבל המזל הולך עם הטובים) ותוצאת התיקו נגד שאלקה, ונקבל את ההישג המרשים ביותר. נכון ששלושת המשחקים הראשונים של הפועל היו פחות טובים אבל זה היה שכר לימוד ואפשר לומר כי גוטמן למד טוב מאוד והכין את הקבוצה באופן מעורר כבוד לשלושת המשחקים האחרונים.

למרות שעל פניו היה מדובר בהגלרה יחסית קלה בשלב הבתים, צריך לדייק מעט יותר ולציין כי אפילו שלא מדובר בשמות הגדולים ביותר באירופה, דווקא הקבוצות הללו יכולות להתברר כיריבות קשות יותר היות והן מגיעות ללא אגו וללא שאננות גם מול קבוצות קטנות מהן. אם נשווה ליריבה העירונית מכבי תל אביב, אז הצהובים שיחקו נגד מועדונים דוגמת באיירן מינכן, יובנטוס ואייאקס אמסטרדם שהן ללא ספק שמות גדולים אבל אסור לשכוח שהרבה יותר פשוט לשחק נגד קבוצות כאלו שבאות נפוחות ושאננות. מכבי השיגה ארבע נקודות וזה הישג יפה לכל הדעות אבל לא משתווה להישג של האדומים ששיחקו נגד קבוצות רעבות כמו שאלקה, ליון ובנפיקה שהן קבוצות גדולות שבאו לכל משחק נגד הפועל כדי לנצח עם ההרכב החזק ביותר.

ההישג השלישי הכי מרשים הוא של מכבי חיפה שיכולה להיות גאה על ההופעה הראשונה של הקבוצה בליגת האלופות כשהשיגה את מספר הנקודות הרב ביותר (7) וכבשה הכי הרבה שערים (12) בשלב הבתים. אולם, אי אפשר לשכוח כי הניצחון הגדול 0:3 על מנצ'סטר יונייטד היה על הרכבה השני של הקבוצה האנגלית שכבר עלתה לשלב הבא. השחקנים, קיירן ריצ'ארדסון וקווינטון פורצ'ון אומרים לכם משהו? כנראה שלא יותר מדי, לכן אפשר להכניס את הניצחון ההוא לפורפורציה. ייאמר לזכות הירוקים כי את משחקי הבית הם שיחקו בקפריסין וכן הניצחון על אולימפיאקוס עם השלושער של איגביני יעקובו היה ניצחון גדול לכן הם קיבלו את המקום השלישי.

יעקובו. עם כל הכבוד לשלושער שלו, ´כולה´ אולימפיאקוס (רויטרס)
יעקובו. עם כל הכבוד לשלושער שלו, ´כולה´ אולימפיאקוס (רויטרס)
 

אתם שואלים מה עם המקום השני? הוא הולך גם כן לאדומים מתל אביב בזכות המסע המופלא בעונת 2001-2002 עד רבע גמר גביע אופ"א. רבות דובר על אותו מסע אדיר של קשטן וחבורתו שניצחו את מילאן, צ'לסי, פארמה ולוקומוטיב מוסקבה והיו רחוקים מרחק נגיעה מחצי גמר גביע אופ"א.

לסיכום אפשר לראות כי הפועל היא המייצגת מספר אחת של הכדורגל הישראלי, לפני מכבי חיפה שגם מביאה כבוד. יש מה ללמוד מהאדומים והירוקים.

הכתוב הינו טור דעה

 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר