יום שישי, 20.09.2024 שעה 19:33
חיים רביבו

גועל נפש של דרבי חיפאי

חיים רביבו בטור אישי ל-ONE: כפי שמכבי חיפה נראית, אין לה סיכוי לאליפות. איך אפשר לשחק כך שאנשים משלמים ממיטב כספם? שירזי עושה עבודה פנטסטית

לאחר משחקים כאלו אין יותר מדי מה להגיד, רק להשתמש בצמד מילים שמתארות הכי טוב את הדרבי החיפאי שראינו: גועל נפש. מכבי חיפה תקפה, הפועל חיפה התגוננה, וזה בעיקר מה שקרה על כר הדשא.

זה לא הדרבי החיפאי של פעם. אמנם זהו לא הדרבי של תל אביב, אבל אני זוכר את הדרבי של העיר חיפה עם הרבה יותר מתח וכדורגל. איך אפשר לשחק כך כאשר אנשים מגיעים מהבתים שלהם ומשלמים ממיטב כספם כדי לראות כדורגל?

אני לא שילמתי כרטיס, הגעתי לשידור של המשחק ופשוט סבלתי, אז מה יגידו האוהדים? על משחקים כאלו של 0:0 צריך לתת 0 נקודות לשתי הקבוצות.

לי ברור שמכבי חיפה אוגרת נקודות לקראת ינואר. המטרה של יעקב שחר ואלישע לוי היא לצבור נקודות ולהישאר כמה שיותר צמודים למקום הראשון, שכן ברגע שיגיע ינואר הקבוצה תתחזק ב-2-3 שחקנים שיהיו משמעותיים עבור הקבוצה להמשך העונה.

כרגע, כפי שמכבי חיפה נראית, אין לה סיכוי לזכות באליפות. לא יתכן שקבוצה שהמטרות שלה הן לזכות בכל התארים תגיע למשחק דרבי, ורק ארבעה שחקנים – דוידוביץ', בנאדו, קולמה וקטן – יופיעו אליו. נקודת הזכות היחידה לזכות מכבי חיפה היא שלמרות היכולת הלא טובה מתחילת העונה, היא עדיין במרחק של 2 נקודות בלבד מהמקום הראשון.

מסיללה (עמית מצפה)
זה לא הדרבי החיפאי של פעם (עמית מצפה)
 

מן העבר השני, בדרבי כזה מגיעות לניצן שירזי ולהפועל חיפה כל המחמאות. שחקנים צעירים באו להלחם ולהתבצר בהגנה והשיגו את המטרה שלהם. לא היה חסר גם שהיו יוצאים עם 2 נקודות יותר, אלמלא צמד ההחמצות.
 
כל הקבוצות אשר מחפשות מאמנים, כדאי שיראו את העבודה של ניצן שירזי בהפועל חיפה. ללא תנאים, ללא שחקנים גדולים, ללא מגרש אימונים ובתקציב נמוך מאוד, מצליח שירזי לעשות עבודה פנטסטית.
 
הפועל חיפה משחקת עם המון צעירים, מעט זרים ונעשית שם עבודה נהדרת. כשיש צעירים כאלה, אין טעם להביא זרים שיהיו שווים להם או פחות טובים מהם. הייתי נותן בונוס לקבוצות שמשחקות עם 9-10 שחקנים ישראלים.

ניצן שירזי. עבודה פנטסטית בתקציב נמוך (יניב גונן)
ניצן שירזי. עבודה פנטסטית בתקציב נמוך (יניב גונן)
 
המטרה של שירזי, שעד כה לא הפסיד מול הקבוצות הגדולות, שבאופן אוטומטי יוצרות אמביציית יתר בקבוצה, היא לדעת להביא את השחקנים שלו לאותה רמת ריכוז ואתגר גם במשחקים פחות אטרקטיביים. כשרונות כמו אלו של הפועל חיפה הם תוצאה ישירה והצלחה של אבי לוזון.

אמנם הקבוצות הגדולות לא משחקות טוב – לא הפועל מול סכנין, לא מכבי מול קרית שמונה, לא מכבי חיפה היום ובטח שלא בית"ר ירושלים – אבל הליגה של לוזון מביאה את השחקנים הצעירים והקבוצות המפתיעות.

איך היינו מרגישים את הקהל של קריית-שמונה או את השחקנים של עכו, אלמלא היו בליגת העל? האם היינו שומעים על שחקנים דוגמת אלרואי כהן? כמובן שלא.

אלרואי כהן. בליגה קטנה יותר לא היו שומעים עליו (יוסי ציפקיס)
אלרואי כהן. בליגה קטנה יותר לא היו שומעים עליו (יוסי ציפקיס)
 
נכון שאנחנו נאלצים לחזות במשחקים פחות אטרקטיביים, וכולם היו שמחים לראות את מכבי חיפה מול הפועל ת"א כמה שיותר פעמים בעונה, אבל דווקא ההצלחות של הקטנות והעובדה שקשה לנצח כל אחת מהן רק תוסיף לכדורגל הישראלי.

הצלחות כאלה מביאות השקעה במתקנים ובמועדונים של ערים מהפריפריה, שכעת עם החשיפה בליגת העל יקבלו תיאבון וירצו להתפתח. אמנם הפועל חיפה היא לא מועדון קטן, אבל ההצלחה היחסית שלה העונה, לצד הפתעות של קבוצות נוספות, הן הדברים הנהדרים שמפיקה ליגת ה-16 של לוזון.
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר