יום שבת, 19.04.2025 שעה 00:44
ONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורט
פיני גרשון

איך אומרים בושה בפולנית?

פיני גרשון בטור אישי ל-ONE: למכבי יש חלק באיך שהפולנים נראו. פארגו ופרקינס חולמים על ה-NBA. הימרתי על 15 הפרש? שכחתי שמשחקים יותר מ-20 דקות

השאלה הראשונה שעולה לאחר משחק שכזה היא איך אומרים בפולנית "בושה"?

ברור ששחקני פרוקום לא צריכים להתאמן ערב לפני משחק. הם צריכים להתאמן 60 ערבים קודם. וגם בבקרים. וגם בצהריים. ולא בטוח שזה יעזור להם.

אין בפרוקום היררכיה, כאשר בכל משחק פותחת חמישיה אחרת, הפעם אפילו בלי וארדה כדי לחסוך עבירות על סופו. המחליפים של וארדה, שעם גובה ורוחב כזה צריך לקבל שם אחר, מלבד הדמיון אליו במידות – לא הצליחו לשמור על סופו, עשו פאולים, הזמינו דאבל-אפ וגם פתחו למכבי את הקליעה. כבר אחרי 2 דקות וחצי, וארדה הוקפץ לפרקט.

ברבע הראשון האורחים ניסו באופן שיטתי לעבוד על סופו, גם באחד על אחד וגם בפיק אנד רול אפילו עם וארדה, למרות שהוא שחקן כבד.

פצ'סאס צריך להבין שצעקות ותנועות תיאטרליות לא עושות אותך מאמן יותר טוב, זה רק מוכיח כמה אתה בלחץ. הוא היה שחקן שלי, ולצערי, הוא לקח ממני רק את הדברים הרעים.

כשהוא שיחק תחתיי, הוא לא ידע לחבר 4 במילים באנגלית למשפט, כך שאני לא בטוח שהאמריקאים מבינים מה הוא צורח, אבל את הפרצופים שהוא עושה אפשר בהחלט לקחת לסרט אימה.

מן הצד השני, מכבי – למרות אחוזי קליעה חלשים בפתיחה – סיימה את הרבע הראשון עם 29 נקודות. הצהובים לחצו אחרי כל זריקת עונשין, הוציאו את פרוקום מההתקפה המתוכננת שלהם וגרמו לפולנים לאבד 16 כדורים ב-20 דקות. ככל שחלפו הדקות, גם האחוזים מחוץ לקשת הלכו והשתפרו.

בלו והנדריקס לוחצים את חריצ´ניוק. הפולנים לא התאמנו, ונראו בהתאם (יניב גונן)
בלו והנדריקס לוחצים את חריצ´ניוק. הפולנים לא התאמנו, ונראו בהתאם (יניב גונן)
 

אגב, פצ'סאס, לבוא לשחק נגד קבוצה שכולם יודעים שהיא לוחצת, ואפילו לא להעמיד את השחקנים במקומות הנכונים, זו הסיבה שיש אימון לפני משחק. המאמן בטח לקח פסק זמן 9.5 שניות לסיום הרבע בפיגור 17 נקודות, כדי להגיד לשחקנים שלו לעשות את מה שתרגלו באימון שלא היה.

לסגור את ההגנה בגלל סופו ולהמר על שלשות? במשחק בית יכולתי להבין, במשחק חוץ אני מבין הרבה פחות. אם לא משנים את ההגנה גם כשסופו בחוץ ולא לוחצים את הקלעים של מכבי ביום כזה, פרוקום יכלו לא רק שלא להתאמן לפני המשחק, אלא גם לשלוח את האפסנאי לנהל אותו.

בשורות הפולנים יש כמה שחקנים שהם ההוכחה לכך שלא צריך להיות שחקן גדול בשביל להיות ב-NBA והסיבה לכך שגם פארגו ופרקינס רוצים להגיע לשם.

אפרופו פרקינס, הוא כנראה היה צריך שירחיקו את קו ה-3 כדי שהאחוזים שלו ישתפרו מהטווח הזה. הוא לוקח זריקות טובות, לא מכריח זריקות, ומעבר לכלל הפעולות הטובות שלו בהגנה ובחדירה לסל, הוא גם שיפור משמעותית את הקליעה.

פרקינס בים הידיים הכחולות. הופך את מכבי לטובה יותר (יניב גונן)
פרקינס בים הידיים הכחולות. הופך את מכבי לטובה יותר (יניב גונן)
 

יחד עם פרקינס היה גם אידסון, שהיה מצויין, ואני רוצה לראותו אותו ביכולת כזו גם בשני המשחקים הבאים מול קאחה לבורל בבית ומול ז'לגיריס בחוץ.

היכולת של מכבי להעמיד בזמן נתון 3 גארדים שיכולים להוביל כדור, לחדור, לעשות פוסט אפ ולקלוע מהשלוש מסוכנת נגד כל קבוצה, אך צריך יריבה טובה יותר כדי לבחון את החולשות.

חלוקת הכוחות במכבי מאפשרת לשחקנים לשמור בצורה יוצאת מהכלל הגנה לוחצת ולבצע חילופים אוטומטיים, רוטציה הגנתית נהדרת ויציאה על כל זריקה, כך שאין זריקה חופשית. פרוקום בטח לא קבוצה, אבל למכבי בהחלט יש חלק באיך שהפולנים נראו. אני יודע שלפני המשחק אמרתי שיגמר ב-15 הפרש לטובת הצהובים. פשוט שכחתי שכדורסל משחקים יותר מ-20 דקות.

לכתבה זו התפרסמו 138 תגובותלקריאת כל התגובות הוספת תגובה
ישנן 138 תגובות ב-91 דיונים
הוסף תגובה
בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש
91
הלב הצהוב22/11/2010 09:36
 אתה יודע מה הבעיה שלך, פיני? אתה יודע רק לקשקש, בלה בלה בלה. היה לך תקציב יותר גדול מהשנה. נתנו לך שנתיים. מה עשיתה עים זה? החלפתה 50 שחקנים. הייתה ברוגז עים רובם. לא לקחתה פסקי זמן כאשר הקבוצה לא תיפקדה. הייתה אפס מאופס. רק סיפרתה כמה אתה גדול ומה עשיתה בעבר. אבל אנחנו לא קונים היסטוריה. מה שהיה היה. אתה צריך לבוא לעבודה יום יום ולתפקד בהתאם לשכר שאתה מקבל. עכשיו לא רוצים לשמוע את הקישקושים שלך. יש סוף-סוף מאמן אמיתי במכבי אז תלמד ממנו.
השב   •  10
אלון22/11/2010 18:56
וכמובן האופי הישראלי זה מדהים. היכולת לזכור למאמן רק עונה אחת, כשלפני זה אף אחד כולל אתה סמרטוט, לא היה מעז ב-04 להגיד עליו דברים כאלה, זה מדהים. באמת.
תכבד את גדול מאמני העשור באירופה.
השב   •  20
הלב הצהוב24/11/2010 07:28
כמו שאמרתי לא קונה היסטוריה.חוץ מזה התלמיד עבר את המורה בענק! הבנתה? סמרטוט.
השב   •  01
90
צהוב22/11/2010 06:15
פיני ובלאט מאמנים שונים.
פיני הביא 3 גביעי אירופה עם קבוצה אחת שהתחברה באורח פלא וניצלה ליגה אירופית מפוצלת כדי לקחת גמר מול קבוצה ענקית בזמנו (פאו).
אח"כ 2 גביעים נוספים הוא הביא עם קבוצה סופר אינטליגנטית שהתאימה בדיוק לקונספציה שהוא מאמין בה.
אל תשכחו שפיני פירגן לא פעם ולא פעמיים לבלאט על ההגנה של הקבוצה הגדולה ההיא וחלק איתו את הקרדיט להצלחה.
בלאט לא קיבל את המושכות של אותה קבוצה והגיע לפייל פור עם קבוצה הרבה פחות מוכשרת.
אני חושב שלבלאט יש יכולת טובה יותר משל פיני להוציא דברים מעולים מקבוצה לא ממש מבריקה ולחבר אותה.
בעוד שפיני אלוף בלקחת שחקנים סופר מוכשרים ואינטליגנטים וללמד אותם את שיטת המשחק שלו.
לא בטוח שבלאט היה מצליח כמו פיני עם הקבוצה הגדולה של פארקר, וויצ''ץ'', באסטון ושאראס וספק רב אם פיני היה מביא את הקבוצה הנוכחית לשחק כמו שהיא משחקת היום
השב   •  30
89
מכביסט21/11/2010 21:22
השב   •  00
88
מארק21/11/2010 16:16
ככה אומרים בושה בפולנית
השב   •  00
87
בארסה20/11/2010 22:18
של העונה שעברה ..
השב   •  00
אלון21/11/2010 14:28
השב   •  10
86
אלון20/11/2010 20:45
אתם טועים. כנראה שאוהדי ההצלחות פה אוהדים את מכבי מהשנה שעברה.
בלאט טוב מפיני? די נו באמת. תפסיקו לזבל בשכל.
לא ידעתי שבלאט היה זה שזכה בגביע אירופה ב-01. הוא היה עוזר של פיני. אבל כשהוא קיבל את המושכות שנתיים אחרי, עם אותה הקבוצה (האפמן ומקדנולנד) התוצאות היו שאוהדי ההיכל שרקו לו שריקות בוז.
בלאט מאמן מצוין.
אבל הוא עדיין לא זכה ב-3 גביעי אירופה עם כל הכבוד.

כולם דבקים בעובדה שפיני נכשל באולימפיאקוס, ונכשל שנה שעברה.
כמה דברים:
1. מסינה מאמן טוב, אולי הטוב באירופה, נכון? (לא שאני חושב ככה). זה לדעת הרבה פה. אבל אתם אומרים זאת השנה? אתם אומרים זאת אחרי הכישלון שלו בריאל? מסינה הצליח עם 30 מיליון דולר בכיס, פיני עם חצי.
אובראדוביץ''? זה נראה לכם הגיוני שמאמן עם 40 מיליון דולר הודח פעמיים בטופ 16 בחמש שנים האחרונות? זו בושה וחרפה, תסלחו לי.
מישהו השפיע על הכדורסל באירופה  עשור יותר מפיני? לא.
אף אחד לא הביא קבוצה ל-100 נקודות למשחק, קבוצה שנראית מדהים., אף אחד. אף אחד לא בנה קבוצה ברמה הזו בתקציב של15 מיליון דולר, אף אחד. וזה גם ב-01 וגם ב-04-05.
אז די לחרט!
השב   •  61
so21/11/2010 15:12
עם כל הכבוד לפיני ויש כבוד.
למה אתה נתפס לאליפות אירופה שמכבי זכתה ב 03/04 זו היתה קבוצה שקמה ומתחברת עם שחקנים שלא היו שם דבר באירופה (מלבד שאראס) פעם בדור אולי.
אבל עכשיו רואים את החשק וההתלהבות של השחקנים , ההקרבה הגנה מעולה זה מה שחשוב פיני הוא לא מאמן הגנה ויש הבדל משנה שעברה רואים נקווה שימשיכו כך.
השב   •  00
אלון21/11/2010 15:41

וזה ממש מקריות, שגם ב-01 וגם ב-04, הקבוצות שאתה מדבר עליהם, שהתחברו, היו פוקס. ומי אימן אותם? גרשון. אי אפשר לקחת ממנו את זה.

השב   •  10
הלב הצהוב22/11/2010 09:38
השב   •  00
85
אלון20/11/2010 20:40
לאוהדי ההצלחות של מכבי, כמה דברים.
הסיבה שאתם יושבים פה היום, ואוהדים את מכבי, והסיבה שמכבי כל שנה מועמדת לפיינל פור, זה בגללו.
לפניו, לזקנים יותר מבינינו, לא היה כדבר הזה, שהמטרה כל השנה זה פיינל פור. הוא הרגיל אותנו לזה, מעונת סלוניקי.
אתם משווים את הקבוצה של היום לשנה שעברה?
אז למה שלא תשוו את הקבוצה של היום לקבוצה של 04?
אתם באופוריה יותר מדי.
רק להזכיר כי בשנה שעברה, הקבוצה סיימה ראשונה את השלב הראשון מול קבוצות טובות יותר, וכולנו זוכרים איך נגמרה העונה.
בלאט בנה קבוצה בינונית ולא יותר, אהה סליחה, ההנהלה בנתה. בלאט מאמן מצוין, אבל כדי שהוא יגיע לקרסוליים של פיני, שייזכה קודם כל בשלושה גביעי אירופה, שיביא לכדורסל דברים חדשים, כמו מצ''אפ זון שלא היה קיים לפני כן באירופה, או פיק אנד רול במעבר, או קבוצה שקולעת 100 נקודות במשחק, וכל זה ב-15 מיליון דולר, לא ב-20 , לא ב-30 , ולא ב-40.
אז תרגיעו, כי מבינים יותר בכדורסל אתם לא.
השב   •  32
84
רון20/11/2010 19:32
הכלים שיש לבלאט היום לא הרבה יותר טובים ממה שהיו לפיני אבל הוא להבדיל מפיני מעריך שחקנים כמו סופו ואתה מתלהב מבלוף שקוראים לו דאור פישר שאת התוצאות רואים היום בריאל מדריד וגם כשסופו שיחק ביוון ייבשת אותו כי אתה אוהב רק שואו אוף ולא מוסר עבודה .
השב   •  20
83
nr20/11/2010 18:30
השב   •  00
הלב הצהוב22/11/2010 09:42
כח
השב   •  00
82
חיימוביץ'' כוזרי20/11/2010 16:05
השב   •  10
81
איפה אתה ואיפה דיוויד ח20/11/2010 08:12
השב   •  10
80
דוד הכי טוב19/11/2010 19:05
רכזים:ג''רמי פארגו,דורון פרקינס.
גארד:ג''ון שייר,טל בורשטיין,דרק שארפ.
קלעים:צ''אק איידסון,גיא פניני,בלוטנטל.
פאוורד:ליאור אליהו,ריצ''ארד הנדריקס.
סנטר:"ביג סופו",2:11 חוסם,יניב גרין.
השב   •  30
79
דוד הכי טוב19/11/2010 18:46
רכזים:דורון פרקינס,ג''רמי פארגו.
גארד:
השב   •  10
78
עידן19/11/2010 16:26
זה שכל אריות אירופה בכושר בינוני ומטה רק מחזק את זה שהטופ 16 הולך להיות אש.ומכבי כרגע בכושר הכי טוב שהיא יכולה להיות בו הולכת ליפול חזק.אל תדאג אנחנו נתראה אחרי ההפסד של מכבי לקאחה בחמישי.
השב   •  02
77
חים19/11/2010 15:54
אם אני זוכר נכון הוא היה הבוסמן הראשון שפיני הביא לארץ {מכבי ראשון}
השב   •  00
76
מכביסט19/11/2010 15:19
פיני אוהבים אותך מאוד מאוד מאוד מאוד!
השב   •  22
75
צהוב19/11/2010 14:52
השב   •  20
74
חח19/11/2010 13:20
יש מקום רק לשחקן אחד. אחרת מישהו יצטרך לשבת ביציע ביורוליג
השב   •  00
73
חח19/11/2010 13:19
השב   •  00
72
תותח אמיתי19/11/2010 12:54

השב   •  11
71
kofyarok19/11/2010 12:33
השב   •  44
Insane Fan19/11/2010 18:39
יכול להיות שבלאט היה רוצה להיות הבנאדם שהביא את מכבי ל 3 אליפיות אירופה ועוד מספיק כאלה בארץ, פיני אין לו מה להיות מתוסכל הוא יודע מה הוא עשה כבר ואיזה ענק הוא, רק לאחרים יש מה לקנא בו.
השב   •  00
70
עידן19/11/2010 12:30
כמה חזקה היא הולכת להיות בטופ 16. אין לי ספק.
השב   •  01
אורי19/11/2010 14:12
השב   •  10
69
בקיצור, לך תתבייש19/11/2010 12:13

השב   •  33
68
בר19/11/2010 12:04
חבל, לדעתי אתה מאמן הרבה יותר טוב מבלאט. אתה המאמן הכי טוב שהיה למכבי וחבל שההנהלה של מכבי עושה רק שטויות.

40 אפרש נגד קבוצה שמשתווה לקבוצת תחתית בליגת העל, אז לא צריך לשמוח כלכך, אני רוצה לראות את מכבי עושה אפרשים כאלה נגד קבוצות גדולות.

השב   •  35
67
אבירם19/11/2010 11:56
קודם כל מכבי שווה - זה דבר ראשון, ואין כלל וויכוח; קבוצה שמשחקת בכזו התלהבות, שורפת את המגרש, נלחמת על כל כדור ולוחצת כמו מטורפת - היא קבוצה שווה. זה לא אומר שהיא הכי טובה ביורוליג. יש כרגע לפחות חמש קבוצות שלא נופלות ממכבי - הן מבחינת סגל שחקנים והן מבחינת התקציב. ברור שכשיגיעו השלבים הבאים יהיה הרבה יותר קשה. שבוע הבא נגד ויטוריה, זה כבר מבחן רציני, בייחוד לאור העובדה שמכבי חטפה ממנה בשלושת המפגשים האחרונים.
השב   •  10
66
הקוסם לנבחרת19/11/2010 11:54
השב   •  10
65
אילן19/11/2010 11:30
מול ריאל  ברצלונה פנא אולימפיאקוס
צריך להחתים  שטינג גארד וגבוה
במקום 2 השחקנים שעזבו
השב   •  20
64
אדם19/11/2010 11:11
השב   •  80
63
דוד19/11/2010 11:08
השב   •  32
מכביסט19/11/2010 15:19
השב   •  00
62
שמש19/11/2010 10:58
השב   •  30
61
רן19/11/2010 10:48
השב   •  33
60
פיני 3 פעמים אלוף אירופה19/11/2010 10:41
שאפו פיני
תענוג לקרוא את הפרשנות המקצועית שלך
השב   •  51
59
דביר יצחק19/11/2010 10:22

בושה בפולנית זה:Wstyd

השב   •  30
58
קובי19/11/2010 09:46
השב   •  30
גיצ21/11/2010 01:59
זה שתי מילים,מפגר
השב   •  20
57
שלומי19/11/2010 09:46
השב   •  40
56
חילו19/11/2010 09:45
השב   •  50
55
צהוב19/11/2010 09:19
היורליג נחלש מאוד השנה ומכבי קיבלה יחסית בית נוח מאוד . למכבי הגנה טובה  אבל בהתקפה מלבד מתפרצות מהירות אין לה מלמכור .אני רוצה לראות את מכבי נגד קבוצות יווניות נגד קבוצות ספרדיות או אטלקיות כמו סיינה שלא לדבר על משחק בטורקיה . אחרי זה נדבר מה מכבי שווה השנה ..
השב   •  74
54
AA19/11/2010 09:16

מכל השינויים שמכבי עשתה השנה, מאמן חדש, דגש בהגנה, תפקיד מרכזי יותר לאידסון (כי אנדרסון איננו?), שני גרדים לוחצים, פרקינס עם יותר ביטחון וניסיון, שום דבר לא היה עובד אם לקבוצות היריבות לא היה כאב ראש בשם סופוקליס שחורציאניטיס. בשנה שעברה שיחקה מכבי ללא סנטר בכלל (בעיקר בגלל פשלת למפה וסירובה של ההנהלה להביא סנטר אחר) וכך ההגנות יכלו ללחוץ את הגרדים של מכבי ללא הכרה. השנה כל הם חייבים לשים 2 שחקנים על סופו (לפעמים 3 כמו שקרה אתמול) ואז מה קורה? פתאום לפניני, אידסון, בלו, פרגו ופרקינס יש עוד מטר ואז השלשות צוללות פנימה. בהגנה, השחקנים של מכבי יכולים להפעיל לחץ על מובילי הכדור ולא לחפות בתוך הצבע והנה מה קורה: הם מאבדים כדורים, נכנסים ללחץ, אין סלים קלים בתוך הצבע והסוף ידוע. שימו לב מה קורה כאשר הנדריקס או גרין נכנסים להחליף את סופו: מיד מכבי נעצרת (כמו שקרה אתמול ברבע השלישי). ואגב, העבודה של סופו בהגנה היא מופתית: אני בטוח שהוא מצליח להפתיע את כולם.

השב   •  140
צהוב19/11/2010 09:24
השב   •  20
53
חנן19/11/2010 08:55
פיני יוצע להיות מאמן אצלכם, פתאום כולכם תאהבו אותו ותספרו כמה שהוא מאמן ענק. ככה זה טבע האדם. פיני תותח של מאמן גם אם יש תקופות גרועות וזה ממש לא פוגע בדיוויד בלאט שמראה ניצנים של מאמן ענק
השב   •  00
52
ש''19/11/2010 08:51

פיני עשה טובה תתעסק בלפרשן, ואל תנסה להעביר שחקנים של מכבי ל-NBA.

השב   •  34
51
עמי19/11/2010 08:41
השב   •  00
50
יחיאל19/11/2010 08:41
השב   •  51
49
דוד19/11/2010 08:33
השב   •  01
48
דני19/11/2010 08:31
זה שמכבי נוסעים לשחק מול קבוצת נ.ב.א. בבית שלה לעיני 20 אלף אוהדי ישראל והמאמן שלה מקלל את השופטים, מורחק ולא רוצה לרדת מהמגרש- זאת בושה.
זאת בושה? אני אגיד לך מה זאת בושה. זה שיש למכבי 10 שחקנים אמריקאים מתוך 12 שחצי מהם מוקה וחצי שוקו והמאמן שלה אומר שהמוקה פחות טיפשים מהשוקו- זאת בושה.
זאת בושה? אני אגיד לך מה זאת בושה. זה שעוזר מאמן של מכבי מביא את כל השחקנים לקבוצה והמאמן שלה גוזר עליו קופונים ואחר כך מלכלך עליו כשהוא מצליח יותר ממנו כשהוא מאמן זאת בושה.
יאלא תמשיכו.
השב   •  2710
רענן19/11/2010 08:53
אני אגיד לך מה זאת בושה. זה שצביקה שרף עולה לגמר היורוליג אבל מפסיד את האליפות בארץ לקבוצה יותר טובה באותה שנה- חולון, וגרשון מלכלך עליו ואומר שהוא יהיה לעד בדפי ההיסטוריה של מכבי שהפסיד אליפות ובסוף אותו גרשון לא עובר את רבע הגמר ביורוליג ומפסיד לקבוצת גלבוע החלשה אליפות בארץ זה בושה שאין כמוהה. זוהי כניסה לראש הרשימה השחורה של ההסטוריה של מכבי.
השב   •  124
אוהד ביתר19/11/2010 09:32
בושה שקבוצה מובילה במחצית רבע גמר יורוליג בעשרים הפרש ומפסידה בבית משחק שמתברר שבעקבותיו לא עלו לפיינל פור זו בושה!!
ממקום הפרשן זה תמיד קל להקטין קבוצות אנחנו זוכרים איך במסיבות עיתונאים פיני דאג להלל את הקבוצה היריבה
השב   •  100
מכבי19/11/2010 10:40
הרי את הדברים האמיתיים אתם לא רושמים.
כמו למשל:
זאת בושה? זאת בושה שעונה אחת אחרי שחולון גנבה אליפות ממכבי היא נלחמת על הירידה זאת בושה.
זאת בושה? זאת בושה שאושיסקין כבר כמה שנים טובות נאבקת בליגות הנמוכות והאוהדים שלה מעיזים לפתוח את הפה, זאת בושה.
זאת בושה? זאת בושה שאוהד בית"ר מתוסכל בא ופותח פה על מכבי בעוד שהקבוצה העלובה שלו חוטפה כל שבוע 4 חתיכות מנתניה או פ"ת זאת בושה.
אגב אם כבר מזכירים פולנים אז ויסלה.
השב   •  94
אמיר19/11/2010 10:48
זה שבשנה שעברה כל משחק אכלנו את הלב והפסדנו כל כך הרבה והמאמן הפיל הכל על השחקנים ועל ההגנה שלהם, והוא יצא חלק מהפסד האליפות, ועכשיו שהוא רואה שמכבי מצליחה הוא מקנא- זאת בושה!
השב   •  101
גולן19/11/2010 10:57
קודם כל מגיע לגרשון שירדו עליו על כל הביזיונות שרשומים על שמו ודבר שני אני מזדהה עם כל מה שנאמר עליו עם הגזענות במוקה ועל הפאדיחות בארה"ב ועל הפסד האליפות. שיסתכל על עצמו לפני שהוא מדבר על בלאט המלך הבלתי מעורער בענף האימון באירופה.
השב   •  70
2319/11/2010 11:13
אני אתן לך בושה.
בושה ששנה שעברה במקום לבנות משחק קבוצתי שבו אידסון (וכל הקבוצה) יוכל לפרוח, נתת את הכדור לאנדרסון בשביל שילך ראש בקיר, יאבד כדורים, ויוציא את כל החברים שלו מהמשחק.

אידסון כמעט התאבד מהדיכאון שהכנסת בו שנה שעברה.

ועל סופו בימי אלימפיאקוס אני כבר בכלל לא מדבר, ועל גרין ושארפ ובורשטיין.

זאת בושה!
השב   •  100
איתן19/11/2010 11:26
זה שיש מאמן שאימן את סופו ביוון ללא הצלחה מרובה ביגלל שיטת האימון שלו, ועכשיו אותו סופו פורח אצל מאמן אחר  במכבי, והמאמן הקודם שלו עדיין יורד עליו בכל הזדמנות ללא הצדקה- זאת בושה.
השב   •  70
וואשו19/11/2010 11:54
השב   •  53
גדול אתה19/11/2010 23:16

השב   •  40
רועי20/11/2010 13:29
זה שמכבי מובילים 40 הפרש וממשיכים לשחק כאילו הם בפיגור זאת בושה. גרשון אתה לא מכיר את זה
השב   •  30
אוהד האוהד22/11/2010 22:26
השב   •  30
47
אמיר19/11/2010 08:30
פיני תפסיק לחפש איפה הקבוצה השניה לא טובה , אולי מכבי גמרו איתך בצורה לא יפה , אך עדיין בלי מכבי לא הייתה אז קצת צניעות ופירגון
השב   •  01
46
26- עם כולם ועם מכבי לבד 41-19/11/2010 08:09
טענת שייגמר 15 הפרש כי ראית בנתונים שלהם 4 הפסדים וסך הכל 26 מינוס בהפרש הסלים. אבל אתה לא מפרגן למכבי שלבדה ניצחה ב-41 הפרש פעם וחצי יותר מארבעת הקבוצות שהיו לפניה גם יחד!
השב   •  61
45
יעקב19/11/2010 07:58
השב   •  43
44
לכל החיים אדום19/11/2010 07:50
השב   •  17
תזכיר לי באיזה ליגה אתם?19/11/2010 08:33
כשתרצו לראות קבוצה ישראלית עושה חיל באירופה תפתחו את הטי וי בחמישי בערב. ותראו את מכבי הגדולה עד אז תראו את הקבוצה שלכם מושפלת ומתבזה בימי רביעי ועפה עם נקודה מסכנה מתוך 18 אפשרויות מהמקום האחרון!
השב   •  60
יוסי19/11/2010 09:15
אתה חתיכת קנאי שזה מצחיק אחלה יום שיהיה לך אוהד אדום ומתוסכל
השב   •  20
לכל החיים אדום19/11/2010 11:46
השב   •  00
וואשו19/11/2010 11:55
השב   •  10
מילה אחת קיזוז19/11/2010 18:56
השב   •  10
43
לכל החיים אדום19/11/2010 07:48
השב   •  01
42
חיים19/11/2010 07:45

השב   •  00
41
עם מכבי לבד 41 הפרש19/11/2010 07:44
אתה חובב סטטיסטיקה הרי. לא סתם טענת 15 הפרש כי ראית בנתונים שסופוט מפסידים אבל לא מובסים. בארבעת ההפסדים שלהם עד עכשיו הם ספגו סך כולל של 26 מינוס, מכבי לבד פירקו אותם ב-41 הפרש יותר מארבעת הקבוצות ששיחקו מולם גם יחד.
בהחלט מגיע קרדיט למכבי למרות שהפולנים לא סחורה. צריך להסתכל גם על ז''לגיריס שחוץ מלמכבי ניצחו את כל המשחקים ויכולים לאיים על ראשות הבית. qtl { position: absolute; border: 1px solid #c; -moz-border-radius: 5px; opacity: 0.2; line-height: 100%; z-index: 999; direction: ltr; } qtl:hover,qtl.open { opacity: 1; } qtl,qtlbar { height: 22px; } qtlbar { display: block; width: 100%; background-color: #c; cursor: move; } qtlbar img { border: 0; padding: 3px; height: 16px; width: 16px; cursor: pointer; } qtlbar img:hover { background-color: #aff; } qtl>iframe { border: 0; height: 0; width: 0; } qtl.open { height: auto; } qtl.open>iframe { height: 200px; width: 300px; }
השב   •  20
40
קינג19/11/2010 07:23
השב   •  00
39
מכביסט19/11/2010 07:02
השב   •  20
38
אופיר19/11/2010 06:58
בכל טור שלך אתה חייב להזכיר את עצמך "כשהוא שיחק תחתיי". "הוא למד ממני",אתה פשוט בלתי נתפס האגו שלך,מי אתה ללא בחירות השחקנים שבלאט עשה בשבילך.
השב   •  1012
37
משה19/11/2010 06:27
אפשר לדבר על פרטים: על פרקינס שהשתלט על המשחק והפך לשחקן הגנה מדהים, אפשר לדבר על חזרתו לחיים של השחקן הכי אפור וחסר משמעות אצל פיני - אידסון, שגם מחייך ושמח, אפשר לדבר על השימוש האינטלגנטי החכם והיעיל בשחורציאניטיס, אבל כדאי להסתכל על התמונה במלואה.

המהפיכה השנייה שבלאט עשה זה שהוא הצליח לבנות קבוצה שמחה, איכפתית לוחמת משקיעה מפרגנת אחד לשני - ראוים את זה בכל מהלך, בכל נ]ילה של שחקן על הפרקט, כל הזמן.

המהפיכה הראשונה ואולי היותר חשובה של בלאט - תרבות ספורטיבית וג''נטלמניות.

כן, ברור שלא כולם אוהבים את זה הרי אנו ישראלים חיות, אבל בני תרבות לעולם יעדיפו מאמן הגון, מדבר בנועם ובענווה, לא מחפש להשפיל את שחקניו בפומבי, את היריב, את השיפוט, את התקשורת.

לפני שהוא מבין בלי סוף בכדורסל - בלאט הוא בנאדם. מנץ''. וזה יותר חשוב מהכל.
השב   •  501
אבי19/11/2010 08:52
השב   •  60
ליאור הצהוב19/11/2010 09:21
ריגשת אותי .צודק במאה אחוז.דיוויד בלאט מאמן הגנה ברמה של NBA. לגבי ההתקפה הוא משתפר כל הזמן.מה שהכי חשוב שהקבוצה שמחה וכיף לראות אותה.תודה דיוויד.ופיני- תפרגן קצת,לא יקרה כלום.
השב   •  40
36
יוסי19/11/2010 03:37
אל תנסה לגמד את מכבי, נכון מכבי זרקו וביישו אותך.אין זו סיבה לא להיות מקצועי וענייני (דבר הרובח באתר זה.)
השב   •  31
35
אמיר19/11/2010 02:20
אתה כניראה יודע רק Ctrl -c ו Ctrl - p
השב   •  00
34
חנן19/11/2010 01:39
אני לא ממש יודע, אבל הפולנים הירושלמים נוהגים לומר "ויסלה קרקוב" .
השב   •  52
33
אילן19/11/2010 01:34
דייויד בלאט גאון כדורסל לעומתו פיני גרשון שרלטן מכבי ת"א עונה שעברה הייתה קבוצה אומללה שקלעה 4 שלשות למשחק והפסידה לקבוצות יותר חלשות מסופוט ..וכל מי שרוצה לשלוף את גביעי אירופה שפיני הביא לא יישכח שאת אותה הקבוצה בנה דייויד בלאט בלאט הביא את באסטון בלאט הביא את פארקר ובלאט סידר את מכבי בהגנה כולם ראות איך נראתה מכבי כשפיני אימן ללא בלאט לידו כמו שכונת מצוקה
השב   •  101
32
2319/11/2010 01:29
הלא הדבר הראשון שמאמן נמדד לפיו (או כל מנהל לצורך העניין) זה האם הוא מצליח למצות את הפוטנציאל של השחקנים שלו, וליצור קבוצה שתהיה  טובה לפחות כסך חלקיה (רצוי יותר).

איך לדעתך המקצועית והכנה עמדת אתה במשימה הזאת בעונה שעברה?
האם אתה מרגיש שמיצית את אידסון כמו שצריך? האם הוצאת מגרין את כל מה שהיה לו לתת? פרקינס? ומה לגבי סופו (מימיך באולימפיאקוס)?

פעם, בימים הטובים, כשעוד הלב שלך היה בכדורסל, היית אולי הכי טוב שיש בלהוציא את המקסימום מהקבוצות שלך, ולהפוך אבנים ליהלומים.

בלאט, לשם השוואה,  נכון לכרגע, מוציא מהשחקנים שלו יותר ממה שהם בעצמם חשבו שאפשר.ועל כך מגיעות לו כל המחמאות.
השב   •  180
צהוב19/11/2010 14:39
בשנה שעברה פיני בהחלט הוציא מהשחקנים שלו יותר. יכול להיות שלו הצליח לו עם כולם אבל להזכירך הוא שיחק בעונה שברה בלי סנטר או שחקן מסיבי ועשה את זה בצורה גאונית. 
אני חושב שבלאט עושה עבודה מעולה
אבל גם פיני עשה עבודה טובה 
השב   •  00
31
גולש19/11/2010 01:01
לא סובל אותה אבל עם עובדות אי אפשר להתווכח
באמת אימפריה
השב   •  50
30
אריה אדום19/11/2010 00:48
פרוקום גדיניה פורקה בנוקיהו.
השב   •  32
איתי19/11/2010 01:06
יאללה לך ליורוקל
השב   •  00
מכביסט19/11/2010 15:22
מתוכם יש שני שחקנים שאם הם היו באים למכבי היינו קורעים את אירופה

ולמכביסט, הוא דווקא איחל לנו בהצלחה לפני המשחק, להבדיל מכל אוהדי הקבוצה שלו שרצו שנפסיד
השב   •  00
29
יצחק19/11/2010 00:48
השב   •  90
28
יואל19/11/2010 00:45
פיני גרשון מאמן דגול וגם כותב ניפלא שנון מבריק לא סתם הוא אחד משלושת המאנים המובילים של ארופה אוהבים אותך פיני שבת שלום
השב   •  328
מכביסט19/11/2010 15:22
השב   •  00
27
Insane Fan19/11/2010 00:41
איכס איך אנשים פה מתיחסים אליו כמו לאוהד הפועל ירושלים שכחו שהבנאדם הזה הביא את מכבי ל 3 אליפויות אירופה, מה קרה את זה שכחתם הוא לא חייב להגיד כל דבר כמו שאתם רוצים וכל היום ללקק לבלאט!
השב   •  42
26
עידן19/11/2010 00:38
לדעתי מכבי הולכת לקבל 15 הפרש כמו שנה שעברה ותבין מהר מאוד שבלי סנטר אין לה מה לעשות בטופ 16 .מכבי מקבלת קבוצה חזקה מהלבל העליון הברכיים רועדות וההפסד רשום על הקיר.אם מכבי תנצח את קאחה לבורל שבוע הבא אפשר להגיד שיש סיכוי לפיינל פור ואני כשונא מכבי יגיד שאפו.
השב   •  58
ש''19/11/2010 09:10
מכבי יא עוכר ישראל
השב   •  20
25
ישראלי19/11/2010 00:37
"We lost this game in every aspect. We can''t play like this. We were ready for everything, and had a good start but it didn''t but it looks like we have such quick guards, but it didn''t. We made 16 turnovers in first half and I have no explanation for that. They play very hard and with a lot of energy, and they have young players and it."

הוא לא ממש יודע אנגלית.
השב   •  52
24
איתן19/11/2010 00:37
ראית איזה הגנה הוא דפק,גגות,חטיפות כל התקפה שלהם הם פחדו להיכנס פנימה כשהוא שם.
השב   •  143
23
מכביזם19/11/2010 00:36
מסכים עם כל מילה ומילה. תדבר גם על חיזוק בטור הבא ומה אתה חושב שמכבי צריכה לעשות!
השב   •  71
22
פחות דיבורים והרבה יותר פחות דיבורים19/11/2010 00:33
נכון שפיני לא מרבה לפרגן ונכון שהוא קצת ( אם לא הרבה ) שחצן וגם נכון שדיויד עושה עבודה מעולה אבל בל נשכח את האליפויות אירופה שפיני הביא
נ.ב שדיויד יביא אליפות אירופה אחת הוא יהיה " דוד מלך ישראל "
השב   •  92
אילן19/11/2010 01:37
תקבוצה כשהוא הביא את אותן אליפויות אירופה אל תשכח מי היה עוזר המאמן שהעביר בפועל את האימונים מי עשה את התרגילים ומי הביא את השחקנים המוח דייוט בלאט ופיני היה רק נותן את הטא''צים הסופיים
השב   •  11
21
תומר19/11/2010 00:27
עונה הבאה, הרי כולם יודעים שבפנים אתה שונה את מכבי. הרסו את הכדורסל בארץ.
השב   •  211
חיים19/11/2010 01:17
פיני נולד במכבי ואוהב אותה עד בלי די.
כל השנים הוא רק כעס שלא נתנו לו לעבוד שם.
שונא??פח
השב   •  30
תזכיר לי באיזה ליגה אתם?19/11/2010 11:17
לנצח תישארו קבוצה קטנה שאף אחד לא סופר אותה לא בארץ ובטח שלא באירופה!
ופיני גרשון? אין מצב שיתבזה בלאמן קבוצת פח כמו אוסישקין.
השב   •  20
20
אמיר 619/11/2010 00:27
אתה פשוט משתגע מקנאה  .פלאט המלך
השב   •  97
אורי19/11/2010 14:02
מה יש לו להשתגע מקנאה? פיני השיג את כל התארים שרק אפשר להשיג ואין לו שום סיבה לקנא!
השב   •  01
19
אדיר19/11/2010 00:25
אף מלה על דייויד בלאט. אפילו לא אחת. פיני, תתבייש. יותר מחצי טור אתה מקדיש לפולנים, ממתי הם מעניינים אותנו? למה אתה לא מסוגל לפרגן לדייויד בלאט באופן ישיר ולא מסביב-מסביב? תמיד היית אדם קטן. כל הקריירה.
השב   •  142
18
TRG19/11/2010 00:14
גם מאמן גדול כמו פיני גרשון, צריך ללמוד שלפרגן לא מוריד מכבודו, אולי אפילו רק יוסיף.

היום ראו תצוגה מאוד מרשימה ממכבי!
לא משנה מי היריבה, כשאתה מגיע ביום חמישי למשחק יורוליג ומפרק את הקבוצה שמולך בצורה כזאת, רואה הגנה שעובדת ביחד ומביאה למשחק התקפה טוב - אתה נותן עבודה!

פיני אולי כריזמטי ויודע לדבר, אבל כנראה שהבחור שהיום על הקווים של מכבי עושה עבודת כדורסל יותר טובה- יש מלך חדש - דוד מלך ישראל :)
השב   •  111
17
שאלה19/11/2010 00:09
השב   •  100
16
יצחק19/11/2010 00:08
השב   •  61
15
jl19/11/2010 00:07
השב   •  91
14
האדמור ממדריד19/11/2010 00:06
השב   •  45
13
אברימלה מלמד19/11/2010 00:05
השב   •  32
12
אדום עולה19/11/2010 00:05
אני שונא מכבי אבל השנה כיף לראות את מכבי אז למה לא להגיד שבלאט מאמן יותר ממך בלאט שאפו ופיני איך אומרים פרגון בפולנית
השב   •  134
11
פיני גרשון המלך19/11/2010 00:01
סוף סוף תור עם טיפה עקיצות ציניות שלך כמו שאני אוהב
השב   •  50
10
ישראלי18/11/2010 23:59
זה שהוא נראה די מגוחך זה אנחנו יודעים, אבל מדובר במאמן צעיר וחסר ניסיון בראשית דרכו למה להכריז שהוא לקח רק את הדברים כמאמן ולסתום את הגולל על דרכו כמאמן? סך הכל משחק אחד.
השב   •  62
צהוב מצפון19/11/2010 01:15
משחק חמישי
השב   •  00
9
אור18/11/2010 23:59
טוב פיני, מאמר נחמד שכיף לקרוא, הרבה פירגון, כל הכבוד. רק שכחת להסיר את הקובע בפני עוזרך לשעבר ומחליפך, הד"ר דיוד בלאט, המלפפון שמכה את הגנן בראש.
השב   •  104
8
למה18/11/2010 23:46
למה לא לפרגן לבלאט? אתה מפחד שיגידו שהוא מאמן יותר טוב ממך? שהוא יצליח יותר ממך? תפרגן. עד עכשיו מגיע כל הכבוד לבחור!
השב   •  7519
עגכע19/11/2010 00:02
השב   •  112
אורי19/11/2010 00:05
הוא מפרגן וגם מנתח את מכבי בצורה מקצועית, וגם שבוע שעבר בטור הקודם שלו, הוא פירגן לבלאט, אז מה אתה רוצה ממנו?
השב   •  161
7
שלום18/11/2010 23:46
אין עליך פיני מתגעגעים לתקופה היפה שלך ביחד עם מכבי .
השב   •  154
6
יהלומן18/11/2010 23:44
(אני פולני)
השב   •  63
גם פולני19/11/2010 01:48
אין מילה כזאת ציצנה כמו שגם אין כדורסל בפולין.
אז אל תתלהבו מהניצחון. בכדורגל זה נגמר אחרת. 5:0 :P
השב   •  12
5
7418/11/2010 23:43

סטי

השב   •  72
אומיד19/11/2010 06:12
wstid = בושה (וסטיד) בפולנית ויסו''אה ((ויסלה) בביתרית.) ואכן זו הייתה בושה להפסיד לתל אביב בכדורסל אבל אסור לשכוח שלאף אחד בפולין לא באמת אכפת מכדורסל (זה אולי הספורט ה7 באהדה שם !) אחרי כדורגל כדורעף אגרוף פורמולה כדוריד טניס קפיצות סקי .(אין לי מושג איך הספורט נקרא בעברית) גרתי 7 שנים בקראקוב ואני זוכר שעבדתי קשה למצא פאב ספורט שיסכים להראות את הגמרים שתל אביב שיחקה בהם (של פיני) וראינו אותם מול פאב ריק עם 4 אנשים בלבד(שבל שידור גמר של ספורט אחר הפאב היה מלא בדרך כלל . )מעיק שתל אביב ניצחו כי להם אכפת אבל לשאר העולם לא אכפת מהם ובמיוחד מפיני.
השב   •  25
4
החזיר18/11/2010 23:42
השב   •  1217
GATE1119/11/2010 14:41
השב   •  21
3
אסף18/11/2010 23:40
השב   •  74
2
החזיר18/11/2010 23:40
השב   •  159
םןיחןויםןוי19/11/2010 00:08
מאמן שאף פעם לא חשב איך להצליח..
השב   •  31
אני19/11/2010 00:12
מה שהוא עשה במכבי אף אחד לא עשה ויעשה
השב   •  93
1
דוד18/11/2010 23:39
מכבי הקבוצה הכי טובה באירופה!כחול
השב   •  16742
אסור לפספס
נגןזכה באיש המשחק וקיבל במתנה חזיר שלם
זכה באיש המשחק וקיבל במתנה חזיר שלם
נגןהנציג הישראלי באינטר מיאמי עם שער גדול
הנציג הישראלי באינטר מיאמי עם שער גדול
נגןאינטימי: פאטצ'י מעניק מסאז' בירך לזהבי
אינטימי: פטאצ'י מעניק מסאז' בירך לזהבי
נגןקבע שיא עולמי מטורף בעליות מתח ב-24 שעות
קבע שיא עולמי הסטרי בעליות מתח ב-24 שעות
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל Winner
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוק' מונדיאל 26 (אירופה)
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה צרפתיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים
ONE CHAMPIONSHIP