יום חמישי, 10.04.2025 שעה 02:32
ONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורט
פיני גרשון

סופו היה מיותר על הפרקט

פיני גרשון בטור אישי ל-ONE: ג'אוואי וסופו נראו רע מול הקהל הסרבי הלוהט. בייבי שאק היה פשוט מיותר על הפרקט. מודה לצהובים על הניצחון בבלגרד

למרות הקהל הסרבי החם בבלגרד, לא היה צורך בשני פריג'ידרים על המגרש, עם 0 נקודות כל אחד ב-10 הדקות הראשונות, כדי לקרר את הקהל כבר ברבע הראשון.
 
המקררים שבלטו לרעה היו ג'אוואי בצד המארח, עם סל שדה ראשון אחרי 25 דקות, וגם הוא מבחוץ, וסופו עם נקודות ראשונות אחרי 28 דקות, וגם הן רק מהקו. הקהל רתח, אבל הפריג'ידרים קפאו.
 
שילוב של מכבי ת"א טובה יותר מאשר השנה שעברה ופרטיזן פחות טובה מהעונה הקודמת איפשר לצהובים להוביל לכל אורך המשחק.
 
פרטיזן עלתה למשחק עם מוביל כדור אחד ולא היתה מסוגלת להעביר יותר מ-3 מסירות. יש מאמנים סרבים שאצלם לא מעלים את החמישיה החזקה ביותר בפתיחה, ורק 5:22 למכבי העירו את העוזר שהפך למאמן, ועזרו לפרטיזן לנצח עד למחצית 9:17.

למרות שיובנוביץ' עלה בלי הזרים, בשלב מסוים הוא התעורר והכניס את שלושתם. הדבר היחיד שהזכיר את דושקו וויושביץ' של פרטיזן היה שבמחצית יובנוביץ' הוריד את הז'קט.

בפתיחת הרבע האחרון הסרבים עוד ניסו להפתיע באיזורית למשך פוזשן אחד, חטפו שלשה מפניני וירדו מהרעיון. 

גם לדייויד בלאט בצד הצהוב היו כמה חילופים חברותיים, אשר עזרו ליריבה לא לסיים את המחצית בפיגור 25 נקודות. דווקא החילוף שהתבקש מכל – לאחר שסופו רשם 17 דקות וחצי – לא בוצע. הוא סיים עם יותר עבירת מסלי שדה, ולמרות שהוא מושך אש, הוא היה במשך דקות מיותרות על המגרש, אלא אם כן זה אימון כושר, ולא משחק כדור.

קאטיץ´ מול שחורציאניטיס. משחק חלש של הביג מאן של מכבי (GettyImages)
קאטיץ´ מול שחורציאניטיס. משחק חלש של הביג מאן של מכבי (GettyImages)
 

מי שבלט מאוד לטובה היה ג'רמי פארגו, שחזר ליכולת מטרום העונה, גם בצד ההגנתי וגם בצד ההתקפי. פניני הצטרף אליו עם משיכת עבירה של נוכל ושלשה חשובה, 4 דקות לסיום, כדי לקרב את העניין לסופו, וכדי לסגור את המשחק מכבי חזרה לחמישיה שפתחה את הערב. עכשיו שם המשחק הוא יציבות.

בנימה אישית, אמנם הרבה שחקנים משני הצדדים לא היו שם בעונה שעברה, אבל אני מודה לצהובים של מכבי ת"א. אם הסרבים האלה ניצחו את חימקי מוסקבה, יש למה לצפות בשבוע הבא.

לכתבה זו התפרסמו 107 תגובותלקריאת כל התגובות הוספת תגובה
ישנן 107 תגובות ב-80 דיונים
הוסף תגובה
בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש
80
i love this game08/11/2010 19:44
השב   •  00
79
אלון08/11/2010 19:06
3 חסימות לא אומרות שהוא טוב בהגנה.
על כל פיק אנד רול איתו, יש שלשה, מול גארדים מספיק טובים מבחוץ, כמו הגארדים של לאבוראל. תפסיקו לבלבל בשכל, סופו הוא בלוף ולא יותר מזה.
בהתקפה, אין לו סיכוי כשסוגרים אותו, ומפתיע גם לדעת שלמסור הוא לא יודע. אירופה לא דפוקה חברה, קל לעצור אותו כי הוא שקוף מדי.
השב   •  10
78
חיים פופלי08/11/2010 17:19

פני נכוך מאוד  סופו  היה  מיותר
במקומו  גרין  היה  נותן  יותר גם בהגנה
גם  בהתקפה

השב   •  00
77
דודי08/11/2010 16:59
שכחתה לציין את הגג המטורף שהוא עשה
השב   •  00
76
וואשו07/11/2010 17:28
הקהל מת עליו,  הוא נותן המון ביטחון
לחברה.
אתה לא מסתדר איתו? נו ? אז מה?
תפרגן כבר איש קטן
השב   •  54
75
אביב07/11/2010 14:12
חולים עליך, חולים!
השב   •  71
74
צורי07/11/2010 13:59
פיני שנחשב לאינטיליגנט כותב כמו מישהו שהכריחו אותו לכתוב משהו. בלי עיניין מיוחד בלי המשכיות בלי פלפל ממש יבש. ציפינו מפה גדול כמוהו ליותר.
השב   •  43
73
ממש לא מופתע07/11/2010 12:23
מהעונה הקודמת, אבל גם לא נכנסת לכושר.
השב   •  42
פיני בהחלט היה מיותר!07/11/2010 19:15

השב   •  20
72
אוהד07/11/2010 12:01
8 ריבאונד, 4 גגות, 6 נקודות, הוא שיבש להם את כל משחק ההגנה וההתקפה, הוא היה פנטסטי, אני מתפלא עליך פיני.
השב   •  73
71
האדמור ממדריד07/11/2010 10:41
השב   •  43
70
עופר07/11/2010 10:40
השב   •  40
69
דובילרו06/11/2010 17:21
כל משפט שנכתב על ידי פיני צריך לשים לידו כוכבית שאומרת:
"גילוי נאות, כותב הטור נזרק ממכבי בבושת פנים וגם מאולימיאקוס ולכן יש לו חשבונות פתוחים עם רוב האנשים בכדורסל האירופי, אין לראות בטור זה טור מקצועי כי אם פנקס לעריכת חשבונות אישיים למען יוכל פינחי גרשון לתבוע את כבודו המקצועי שאבד.
השב   •  206
68
יואב06/11/2010 11:42

השב   •  10
67
מתן06/11/2010 10:42
פשוט שטויות הוא עשה הגנה מעולה הוא שחקן מעולה משתפר ממשחק למשחק
השב   •  70
66
אבנר06/11/2010 09:49
השב   •  21
אורי06/11/2010 18:05
אם אתה חושב שהיכולת הזאת מספיקה אז אתה טועה, אף לא חייב להגיד מילים שירצו אחרים, זו דעתו של פיני ותאמין לי שהוא יודע כדורסל הרבה הרבה הרבה יותר ממך, אז הוא מבין על מה הוא מדבר.
השב   •  30
וקיבל בראש מפרטיזן06/11/2010 22:04

השב   •  11
אבנר07/11/2010 22:07
אלא לכל הפרשנים שלא יודעים לפרגן.בוא נראה כמה קבוצות ינצחו בבלגרד.
השב   •  10
65
ליאור06/11/2010 03:17
השב   •  30
64
יניבסקי05/11/2010 23:02
נמאס לי המקבוצות של השנים האחרונות.  חוץ מהקבוצה של 2008 כל שאר הקבוצות מאז 2006 היו זוועה.  איפה הסקואטינג איפה היכולת לבנות קבוצה כמו שצריך.  אני מאוכזב מהנהלת מכבי שהחזירה כל כך הרבה ישראלים שהם מיותרים כגון טל כדיר וגרין.  במקומם היה מקום לשחקנים יותר כשרוניים ויותר יעילים.  אני אישית הייתי הולך עם ריץ על פרקינס.  היחידי שאני יכול לראות אותו ממשיך שנה הבאה מהזרים זה הנדריקס.  עם הזמן הוא יכול להיות פאוור פורווד מצוין.  טוב פנחס תגיב תגיד לי מתי אתה חוזר לאמן ואיפה.  גם אם בא לך לשתות איזה כוס קפה אני מזמין.  דבר איתי צדיק.
השב   •  43
ברומלי07/11/2010 00:03
טל בורשטיין-פציעות דפקו לו את הקריירה אבל לפי דעתי הוא עדייך שחקן תותח שלא ממש קיבל דקות במשחק מול פרטיזן וגם לא ממש ביורוליג עד עכשיו..
אלישי כדיר-מפוצץ בכישרון וביכולת וככה זה כשיש עומס של פורוורדים ושדיוויד לא בנה את הקבוצה מבחינה טובה בקטע של העמדות..
יניב גרין-אוי הגענו לסוגיית יניב גרין..לפי דעתי הוא סנטר ברמות על שהציג את יכולותיו המדהימות בעיקר בנבחרת ישראל (לא החמיץ אפילו קמפיין אחד) ומכבי הרסה אותו ודפקה לו את כל הקריירה..לא קל לחזור למגרש כשדקות משחק זה לא משהו שאתה מקבל בדרך כלל..
השב   •  10
63
eitan05/11/2010 17:18
השב   •  21
62
אחד שמבין05/11/2010 17:18

פיני קצת פירגון.האמת שנכשלנו שנה שעברה במשחק הראשון בנוקיה!היות ולא עשית שעורי בית וקצת זילזלת בלשון המעטה אחרי עשרים הפרש!בלאט אולי לא מתבטא כמוך אולם אין ספק שהוא עושה את העבודה כמו שצריך ולראיה ניצח בבלגרד!ולגבי סופו הוא עשה עבודה מדהימה בצבע ולראיה הם פחדו להכנס לצבע וזרקו רוב הזמן מבחוץ.עצה קטנה תנוח מעט תוריד במשקל תחזור להיות םיני האמיתי ולא המדושן.ותתרחק מגמצי.בהצלחה!

השב   •  81
גם אני מבין05/11/2010 20:10
אכן כל מילה בסלע !

סופו נתן הגנה מדהימה

ופיני - אני מקווה שלא יבדת את ראיית המשחק שלך. תוריד משקל, חזור לקרקע. חזור להיות אחד משלנו (אתה יודע, אתה לא באמת אל).
השב   •  30
61
צהובה05/11/2010 16:01
חולים עליך ברמות שאין לתאר, אוהבים לראות אותך מאמן, לשמוע את הציניות שלך, לראות אותך לובש צהוב-כחול, מתנגח עם כל העולם כדי להגן על מכבי (עיין ערך כל מסיבות העיתונאים בעונה שעברה) אוהבים אותך בענק!
נקווה שלא רחוק היום שפדרמן יפסיק עם שיטת ה"לך בעקבות התקשורת" המביכה, ותחזור אלינו חזרה.
עד אז בהצלחה עם הטורים, התוכניות וכל מה שתיגע בו.
השב   •  42
60
סופו המכבי!05/11/2010 15:33

השב   •  71
59
12345605/11/2010 15:28
רכזים:דורון פרקינס,ג''רמי פארגו.
גארד:קירק פני,בורשטיין,דרק שארפ.
קלעים:צ''אק איידסון,גיא פניני,בלוטנטל.
פאוורד:אייק דיוגו,ליאור אליהו.
סנטר:"ביג סופו",ארל בארון,יניב גרין.
השב   •  33
58
רן05/11/2010 14:30
השב   •  31
אלמוג05/11/2010 16:17
השב   •  00
יניבסקי05/11/2010 23:04
אחרי שאתה זוכה בהכול אתה מאבד תמוטיבציה.  פיני צריך לעבור לאמן באנ בי איי באירופה הוא כבר עשה את שלו.  פיני תחליף את פיל גקסון יהאבו אותך שם, אולי עדיף שתאמן בדרום ארהב יש שם ים של גזענים כמוך ח
השב   •  00
57
ערן05/11/2010 14:13
גם הפרשנות שלך מיותרת !
השב   •  30
56
המבין05/11/2010 13:59
אני אוהד מכבי ואוהב את פיני, אבל להגיד שסופו היה מיותר זה פשוט בדיחה. הוא נעל את הצבע בצורה הרמטית וגרם לגבוהים של פרטיזן להתחרט שבחרו במקצוע הזה. היה השחקן המצטיין של מכבי לצד פארגו ופרקינס לטעמי
השב   •  171
dvir06/11/2010 00:39

56 צודק בהחלט

השב   •  00
55
nfch05/11/2010 13:28
סופו נתן משחק הגנה מצוין ופיני לא כזה גדול תפסיקו לעשות ממנו קדוש רעינו עונה שעברה
השב   •  30
54
מיכה05/11/2010 13:20
היום זו קבוצה שנשענת ומנצחת בזכות הגנה חזקה.בהתקפה לא רואים כלום חוץ משלשות טובות של פניני ובלו.אין תרגילים אין פיק אנד רול.בקיצור מגעיל!
השב   •  31
53
רמי05/11/2010 11:58
לחיפה יש אוהד אם חלצה אפורה כל משחק מחייך ונראה לי לא מתקלח איכס נראה בא מבלקין חינוך מיחוד.
השב   •  10
52
ראינו את הלאזמה שלך05/11/2010 11:49
אתה שיחקת עם פישר ולאזמה וכל אירופה חגגה לך בצבע. בלאט הביא "מקרר" אבל כזה שגם שהוא לא תורם נקודות הוא סוגר את הצבע. זה מה שהיה חסר עונה שעברה. חוצמזה שמכבי נראית העונה כמו קבוצה אמיתית. נגמרו הימים שאנדרסון הקפיץ עצמו לדעת וכל מכבי עמדה והסתכלה. תודה לאל!
השב   •  130
51
מכביסט05/11/2010 10:53
אין ולא יהיה מאמן כמוך
השב   •  72
צהובה05/11/2010 16:02
השב   •  10
50
מ.05/11/2010 10:51
משום מה התאהבו בו כאן בארץ, ובעיקר נמנעים מכחל ביקורת עליו, למרות שהתרומה הגדולה שלו עדיין לא ניכרת - הן על המגרש והן בסטיסטקה:



הוא אכן נלחם בהגנה ובמשחק הזה (לעומת רוב האחרים) הנכחות שלו הייתה משמעותית והוא אפילו חסם זריקות; ולא יאמן הוא אפילו הוריד יותר מ-5 ריבאונדים - תקרת הזכוכית שלו בד"כ למרות הגובה.מצד אחר למרות החולשה של מובילי הכדור הסרבים אין לו אף חטיפה (לפחות פעמיים הוא איבד את השומר לשו בנסיון חטיפה כושל).



אבל - למרות שכ"כ הרבה כדורים מנותבים אליו הוא הצליח לעשות סל רק בדקה האחרונה של המשחק (ועוד 4 עונשין), ומצד שני אין לו אף אסיסט (כל הסיפור שהוא מוציא כדורים יפה אחרי שמקיפים אותו לא נכון למעט המשחק הראשון נגד הפועל י-ם). בפועל בשלושת המשחקים הראשונים ביורוליג אין לו אף אסיסט!! ועוד לא דיברנו על 3 איבודים רק אתמול - 7 ב-3 משחקים - מאוד לא מתאים לשחקן פנים שלא מחזיק את הכדור הרבה ולא צריך להוציא מסירות קשות.כל מה שנשאר זה שהוא מרכז הרבה תשומת לב של היריב, וכאן רואים את הקושי עם אחוז בינוני מאוד ל-3 של יתר השחקנים, ומאידך שהוא סותם להם את הדרך לכניסות רבות יותר (מה שיותר מתאים לפארגו, פרקינס, בורשטיין ואליהו), עם או בלי כדור. הוא גם לא עומד בקצב המשחק הרצוי למכבי (הגארדים, אליהו אידסון) מבחינת המאמן ורוב השחקנים האחרים.



אגב הכשלונות שלו בהתקפה מולידים אצלו תסכול (וזה מובן) - אחת התוצאות היא העבירה הטכנית נגד ירושלים.



בקיצור מדובר בכלי התקפי לא אמין ושבמשחקים נגד יריבות חזקות יחסית (קאחה, פרטיזן ואפילו הפועל י-ם) לא הוכיח את עצמו ושבמשחקים רבים כמעט איננו תורם. הוא אמנם מאוד משקיע ורוצה להוכיח את עצמו, העובדה שהדרך היחידה שהוא עושה נקודות (חוץ מהעונשין) הוא ב"קרש סל", הופך אותו לחד גווני מאוד ומקל על השומרים שלו מהבחינה הזאת. אני מקווה שנתוני הריבאונד והחסימה מהיות יתחילו להיות קבועים כי לא אחרת גם בתחומים האלה אין לו תרומה של סנטר.
השב   •  55
49
אסף05/11/2010 10:50
גם אתה רוצה להיות בברצלונה שזה עיר יפה כל מלקקים למכבי הרי מתים להיות בפינל פור כי זה יהיה שבוע מכבי מכבי תעלה סיבוב כל כמו שנה אבל סיבוב שני זה יהיה שונה
השב   •  00
48
עידן05/11/2010 10:40
כרגיל מסתנוורים מניצחון.מכבי שיחקה פח דיי ההגנה הזאת והאין סנטר של מכבי לא תספיק מול הגדולות צאו מזה.
השב   •  24
47
מכביסט בנשמה05/11/2010 10:37
בייבי שאק פשוט היה העוגן של של ההגנה של בלאט, עצר את ג''אוויי ואת קאטיץ'' ולא נתן להם לזרוק אפילו.

לפרטיזן היו פוקסים, והרבה.
מכבי יותר טובה מקבוצות מהדרג של פרטיזן, ותכניסו את זה לראש .
השב   •  80
46
סשה בלאט05/11/2010 10:19

פריז''ידר בעצמו או לפחות רק החלק התחתון של הפריג''ידר?

השב   •  31
45
אבישי05/11/2010 10:00
לאזמה היה נגר בלי טכניקה,וויזנייבסקי ללא ג''אמפ לא אתלט,אידסון חלש ללא יד מבחוץ ולאמפה חלש לא פיזי ובורח ממגע.בעיניי מאמן שב 20 מיליון דולר אלו השחקנים שהוא החתים פשוט לא מבין כדורסל.שתי התקפות בדיוק לקח לכל המדינה להבין שלאמפה לא סנטר.מאמן שראה קלטות והכין את הקבוצה חצי שנה לפני כן ואלו ''מיטב'' השחקנים שהוא מצא פשוט לא מבין כדורסל בעיניי.זה שאני מאחוריי מחשב והוא היה מאמן מכבי לא הופך אותו למבין גדול בכדורסל אלא רק אחד עם פה גדול שפגע בול בזרים לפני המון שנים שעשו לו את הקריירה(יש היאמרו שדייויד פגע בול בזרים)וחי מזה עד היום.אני משחק כדורסל כל חיי ולפי דעתי אם עקבת חצי שנה אחרי שחקנים והגבוהים שהחתמת הם לאזמה נגרות ולאמפה סנטר שמעיף שלשות המסקנה היא שיש לך הרבה יותר מזל משכל.
השב   •  85
44
אייל05/11/2010 09:56
לא מבין איך פיני כמאמן לא רואה את התמורה העקיפה של סופו ,איך הוא מושך תשומת לב ומכווץ הגנות ,איך כמעט לכל שחקן של פרטיזן היתה חצי שניה של היסוס לפני שנכנס לרחבה ,איך המצלמה מתמקדת הרבה בסופו ,זו התרומה הממשית ..הענק השקט ,תביטו גם בהתנהלותו על המגרש ובמבטו ותראו הרבה אינטלגנציה.
השב   •  142
43
שחר05/11/2010 09:31
אתמול ראינו שלמכבי יש הגנה טובה(לא מאתמול)ושחקנים אנטילגנטים.רק נשאר יכולת ההתקפית שנראת מגומגמת.הבעיה היא אצל בלאט שמתנהל כביכול עם 10 טון משקולות על הכתפים(הלחץ להצליח,הלחץ..)ומורה לשחקנו להאיט(להאיט?)את קצב ההתקפה,מעיף מיד שחקן שהחטיא לספסל,(אז מה?)וגורם לשחקנים לרעד ברכיים וחשיבת יתר.(לא יודע למה אבל נגד ירושלים המשקולות הופכות לנוצות והרעד חולף) לסיכום שחקנים יש(משקולות)  ומאמן ככה ככה(הלחץ הלחץ)
השב   •  31
42
אבי05/11/2010 09:19
השב   •  90
אלמוג05/11/2010 16:16
אני בפירוש שמח שיש לנו את השחקן הזה. אם הוא קולע הוא בד"כ מוביל, ואם לא- הוא נותן תרומה אדירה במגרש.
שחקן עם יכולת מופלאה. בהחלט החתמה מעולה
השב   •  10
41
יאיר05/11/2010 08:57
אתה במקום דיוויד היית מוריד אותו לספסל וגם מפסיד את המשחק.
השב   •  62
40
גילי05/11/2010 08:56
הגנה מצויינת של סופו ,ובגלל שההגנה התרכזה בו שחקנים אחרים היו חופשיים ,מה שריווח את ההתקפה.
השב   •  91
39
אמיר05/11/2010 08:56
השב   •  42
38
בני בן בנבנישתי05/11/2010 08:45
השב   •  71
37
דני05/11/2010 08:44
השב   •  51
מכביסט05/11/2010 10:58
אני מבין אתכם, אתם רגילים שמכביסטים לשעבר מנסים לגרוף קולות ע"י תקיפת מכבי, התקשורת תוקפת את מכבי על הפסד אבל בניצחונות תמיד ממעיטה בחשיבות היריבה. וכו''. לכן חלקם התרגלו שכל טור מיד ישתלח במכבי.
במקום לבוא עם הנטייה הזו מראש (שוב, למרות שהיא מובנת) תקראו טוב את הטורים של פיני. באף אחד מהם הוא לא תקף את מכבי גם לא פה. סתם הגבתם מיידית מבלי לקרוא.
המכביסטים אוהבים את גרשון אהבה אדירה, מדברים על כך תמיד גם בהיכל, ואני יכול לומר לך שפיני חולה על מכבי ועל האוהדים שלה (ופחות על פדרמן) והדבר האחרון שהוא ירצה זה לתקוף את מכבי, בדיוק ההיפך.
השב   •  30
36
רונן05/11/2010 08:36

השב   •  61
35
thk05/11/2010 07:52
השב   •  83
34
אורן05/11/2010 07:43
במיוחד בהגנה במיוחד ברבע האחרון שההפרש ירד הוא נכנס עשה 2 חסימות שמר טוב אני אוהב אותו
השב   •  141
33
זקן השבט05/11/2010 07:41
אולי זה לא מה שמצפים מסופו, אבל השורה הסטטיסטית שלו לא מצדיקה את הכותרת שלך:

אחוז עונשין - 100% (ביום ששאר מכבי היו חושך בעניין עם 52%. מצביע על קור רוח ומול קהל כזה זה לא פשוט)
דקות - 30 (מי אמר שהוא לא סוחב יותר מ-15)
נק'' - 6 (הסיבה: חוץ מדקות הפתיחה גם פרטיזן שיחקו הגנת ברזל! שים לב ששחקן הפנים השני שלנו - הנדריקס קלע 0 נק'' ב-10 דקות)
ריב'' - 8 (ולא פחות משמעותי - 2 בהתקפה)
גגות - 3 !! (נתון נדיר אצלו. אולי בגלל שבפרטיזן אין גבוה ממש גבוה)
סחיטת עבירות - 5 (נתון חשוב)
ביצוע עבירות - 4 (החזיק מעמד. שים לב שהנדריקס עשה 4 עבירות ב-10 דקות!! חוץ מאחת - העבירות של סופו היו די חכמות)
איבודים - 3 (אבל במשחק שהתפתח זה מינורי - על המגרש היו עוד 6 אנשים שאיבדו אותו מספר ומעלה!!)

השב   •  332
פיני05/11/2010 15:15
גם ככה סופו מנופח דיו :)
 
1) עונשין - מדובר על 4 זריקות בלבד מהקו! היה טוב, אבל בוא לא ננפח את זה.
מאידך, שכחת (?) לציין את ה-20% מהשדה שלו, שזה מזעזע ובעיקר לשחקן פנים.
 
2) נקודות - 6 הנקודות שקלע רובן ככולן היו בסוף.
הנדריקס סובל מכך שמשחק PF ובכל מקרה זה לא שמדובר על ספק נקודות של מכבי ושעצירה שלו מרמזת משהו.
הנדריקס גם זרק רק שתי זריקות, ואגב, לקח בשליש מהזמן כמעט אותה כמות ריבאונדים של סופו.
 
3) גגות - יפה אמרת. הגבוהים שם לא ממש שחקני התקפה מחוננים.
בכלל, הם לא נראו כקבוצה חזקה והיו חסרים שחקן משמעותי ביותר (וסלי).
 
4) עבירות - מדובר בסה"כ על סחיטה של 5 עבירות (כידוע סופו קלע עונשין די מזעזע ולרוב שווה לעשות עליו עבירה) ועשייה של 4. זה לא נתון מדהים או קרוב לכך.
ממוצע ולא יותר.
 
5) איבודים - נו, באמת. למה להצדיק את האיבודים שלו?
הוא איבד 3 כדורים שזה לא נורא אך ממש לא טוב.
בעיקר, האיבודים שלו הם לא מניסיון ליצור שלא צלח (לכן, לרוב לגארדים יש מנה לא מבוטלת של איבודים לצד האס'', כי הם יוצרים ובכלל נמצאים הרבה עם הכדור), אלא איבודים שהם נטו שלו מניסיון לחפור.
 
6) אגב, אסיסטים - 0 עגול ולא מפתיע.
בכלל, כמעט שלא מוסר בהתקפה.
 
7) ההגנה - לא שיחק נגד שחקנים מספיק טובים כדי לקבוע.
בכל אופן, לא היה פקטור דומיננטי בהגנה.
 
8) התקפה - יוצר פקק ברחבה וכך גם נראתה ההתקפה העומדת של מכבי - חסרת כיוון.
השב   •  26
קוטל פינים05/11/2010 20:34
גם אחרי המשחק נגד ירושלים טענת שסופו היה גרוע  ושהוא פלופ ולא תורם .
מאחר ואתה בונה את רוב טענותיך האוויליות על סטטיסטיקות מופרחות ומגמתיות,אומר לך רק כך :
במשחק נגד ירושלים מדד האפקטיביות כאשר סופו היה על המגרש הוא +23 ,נגד פרטיזן +17 ,סופו מוביל את כל שחקני מכבי מבחינת נקודות מדד ביורוליג +47,אחוזי העונשין "המזעזעים" שתיארת עומדים על 76.5 % .
סופו,גם כשאינו מוביל את מכבי בנקודות ,משפיע על המשחק בצורה מטורפת,ההגנות מתמקדות בו,וגם אם לא הוא זה שמוציא כדור לקליע חופשית,הנעת הכדור לקליע חופשית נובעת קודם כל מנוכחותו העצומה.
(ואתמול גם הגנתית).
בקיצור,שוב דברת שטיות(התרגלתי),לא מצפה לתגובת נגד,הרי התמודדות אמיתית היא ממך והלאה,אתה הרי לא מסוגל ואו יודע איך.
שבת שלום
השב   •  21
פיני06/11/2010 01:03

שוב יש לנו מקרה עם טוקבקיסט (הפעם קוטל הפינים), שקשה לו להתמודד עם המציאות או עם תגובה שקצת מעבר לציטוט של דברים שהוא רוצה לשמוע או תגובה שמורכבת ממשפט בודד שכולל התלהמויות.
 
מעולם לא טענתי שסופו גרוע.
טענתי שהוא לא מספיק טוב ביחס לתקציב של מכבי.
 
טענתי שהחסרונות שלו רבים, ובהחלט רואים את זה, לא פעם, ובצורה שלא משתמעת לשתי פנים.
 
כרגיל, יש את הישראלי הממוצע שסוגד לכל זר, ותמיד מוצא בו את הטוב באותה מהירות שיימצא בשחקן הישראלי את הרע.
 
נקודות המדד שלו הם 42 כאשר לאידסון (שאתה לא מעריך) יש 47.
נקודות המדד לא מספרות את כל הסיפור כי מדובר על 3 משחקים שבאחד מהם נתן 26 וביתר ממוצע עלוב של 8.
 
לגבי העונשין, האחוז הממוצע שלו בכל 10 שנות הפעילות שלו לא עלה על 65% עונתי.
לא מפתיע שלא ידעת את זה.
אתה טוב בלהתעלם מעובדות שעומדות בניגוד ל"תיאוריות שלך" [בפועל זה אפילו לא תיאוריה שלך ולכן הגרשיים. אתה בסה"כ יודע לצטט את מה שאתה שומע בתקשורת.]

השב   •  30
32
מכביסט05/11/2010 07:21
הוא יכול לבקר את מכבי כמה שהוא רוצה כי הוא מכביסט אמיתי .
השב   •  65
31
חיים05/11/2010 06:59
השב   •  10
30
חיים05/11/2010 06:59
השב   •  62
29
מכביסט בדם05/11/2010 06:07
סתום את הפה יקקה
השב   •  03
28
גולן05/11/2010 05:09
השב   •  24
27
רובי05/11/2010 03:54
סופו חסם שלוש פעמים  שזה יותר מאליהו עם 0 למרות שהם באותו גובה וסופו שוקל 50 קילו יותר ולאליהו ידיים ארוכות במיוחד.
סופו עצר לחלוטין את הגבוהים של פרטיזן גאוובי היה קולע בין 15-20 על פישר   . סופו היה כמו קיר בלתי עביר בהגנה וגם בהתקפה כשהמשחק היה על הקו הוא סחט  שתיי עבירות נשלח לקו קלע ואז אליהו נתן לפניי כדור לשלשה שהכריעה את המשחק. גם אליהו היה הבדל גדול וראו כמה חסר היה לפניי שנה פוורוורד קליל כמוהו שיכול לעשות נקודות קלות הפתיחה של פארגו ושלו נתנה את הבריחה למכבי .
ההבדל בין פיינ לדיוויד עצום אצל בלאט כל שחקן יודע את מקומו ומשחק למען האחר כל שחקן שעושה את מה שבלאט רוצה מקבל דקות איו עונשים והחלפות אין קשקושים כמו השטויות של פיינ שסופו לא קלע עד לדקה ה28 כמו שלפניי שבוע פארגו היה נהדר שלט בקצב ולא ניסה לכפות את עצמו למרות שסייפ כמעט ללא בסלין ואסיסטים . דיברו על סופו שליכול לשחק 20 דקות במשחק עם שיטת העבירות של פיני הוא לא היה משחק 1 דקות . אז הנה סופו שיחק 29 דקות לא נמפל מהרגליים קלע את כל הנקודות שלו בסוף לא החטיא מהעונשין בכלל שזה מראה שהוא לא היה עייף כי החטאות עונשין נובעות מעייפות.   חסם שלוש פעמים לקח 8 ריבאונדים  ומשך את כל תשומת הלב בהתקפה. מה שעוד בולט הוא כמה איידסון גרוע וכמ אנדרסון חסר או שחקן כמותו שימשות את כל האש בעמדות הגארד.
הגישה של פיני היא בדיוק הסיבה שאת בלאט שחקנים מעריכים מאוד ואת פיני לא סובלים . 55 נקודות של פרטיזן ופיני מציין את פארגו מה עם פרקינס ששמר בלוטנאל ופניני שכמעט לא החטיאו  אליהו שהיווה מיס מאץ'' וכל הקבוצה ששיחקה יחד?
העיקר לזלזל בפרטיזן ולהתייחס לאיזורית כזאת או אחרת שמעידה על ניההול משחק תחום שפיני באמת טוב בו אבל באשר לשאר שיא השטחיות.
לפניי שבוע פיני הבטיח שכל אירופה תחגוג על סופו בפיק אנד רול וראו איזה פלא גם ירושלים של קטש גם פרטיזן לא הגיעו ל60 נקודות ללא חוסם מאחורה ועם אליהו וסופו ששיחקו קרוב ל60 דקות יחד.
השב   •  223
26
למה לקשקש בלי לבדוק עובדות05/11/2010 02:31
השב   •  13
איציק הצהוב05/11/2010 15:56
יותר עבירות מסלי שדה. הדגש על השדה.
השב   •  10
25
פוליטיקאי קטן05/11/2010 02:21
השב   •  60
24
מכביזם05/11/2010 02:15
כיף לקרוא את הטורים שלך פיני. הייתי שמח אם היית כותב קצת יותר כדורסל וקצת פחות נתונים יבשים. אגב, אהבתי את ההערה האישית בסוף. אישית, אני חושב שמה שעשו לך היה לא לעניין בכלל.
השב   •  54
23
פיני05/11/2010 02:12
אבל, הוא פגע בנקודה מדוייקת לגבי סופו.
ניסו להראות שהוא מסוגל לשחק יותר מ-20 דקות. התוצאה - חוסר אפקטיביות מוחלטת, כמעט בכל הדקות שלו על המגרש.
 
מעבר לכך שלא קלע כמעט בכלל (ואת מה שקלע, קלע כשהמשחק היה גמור), הוא גם לא באמת תרם יותר מדי בצד ההגנתי וחיבל במשחק ההתקפה של מכבי.
 
בצד ההגנתי, הצמד פרקינס את פארגו מפעילים לחץ משמעותי על הגארדים של היריבה, וכאשר הגארדים חלשים מאד (כמו בשני המשחקים האחרונים של מכבי ביורוליג), זה רוב העבודה ההגנתית. [הבעייה בדקות שמי מהם נח].
בנוסף להם, אידסון, פניני וטל שלושתם חוטפים ושומרים מצויינים ב-SF.
מתחת לסל עם סופו יש בשר, אך כמו שנהוג לומר "פרה נמוכה" ובמקרה שלו כזו שלא יכולה לקפוץ כמעט.
שוב, עם שחקני פנים קצת יותר טובים זה היה נגמר רע בהרבה (ראו ערך ויטוריה).
 
במשחק המעבר אינו רלוונטי, אך זה סביר לסנטר.
 
במשחק העומד, פוקק את הרחבה מה שגרם לחלק מהכישלון במשחק העומד שהיה זוועה.
כשהוא לא מצליח לקלוע בהתקפה הוא מזיק לה.
 
ובנוסף, הוא לא מוציא כדור. בכלל.
השב   •  317
עמעם05/11/2010 07:19
איזה קשקשן אתה. סופו היה ענק בהגנה, משנה זריקות ליריב, חוסם. אין לך מושג. לא חייבים לקלוע כדי לצאת טוב מהמשחק. אני יצאתי מבסוט ממנו.
השב   •  40
זקן השבט05/11/2010 07:47

השב   •  00
פיני גרשון המלך05/11/2010 14:18
פיני אתה ילד בן 10 שלא מבין כלום תפסיק לחפור סופו לא היה טוב הוא היה טוב מאוד גם בהגנה לא קלעו עליו כמעט שום סל והוא  אפילו חסם 3 פעמים ובהתקפה אין היום הרבה שחקנים ביורוליג (סנטרים) שיכילים להביא כל משחק משחק טוב תחת דאבל וטריל טים

אז תפסיק לחפור כי כולם שונאים אותך
השב   •  22
22
מייקל05/11/2010 02:04
חבר''ה יש כאן שתי תגובות שקראו לפיני מאסטר,וכמו שאתם יודעים היום כבר לא משתמשים במילה הזאת,אולי שנתיים לא פגשתי אותה. אז זה או שפיני כותב על עצמו טוקבקים או שאני לא יודע מה.. בכל מקרה הוא באמת אגדה אבל צא לנו מהחיים פיני הזמן שלך עבר מזמן אל תתבזה.ואני באמת אוהב אותך.
השב   •  011
21
גיא05/11/2010 01:52
ליותר
בלי סופו מכבי הייתה ניראת רע מאד.
אתה בעצמך בעונה שעברה אמרת שלכל השחקנים בקבוצה (מלבד גרין, אפילו צחקת אחרי שאמרת את זה) יש פוטנציאל להביא 20 נק'' ביום נתון,
ובעצמך אמרת שלא יהיה שחקן אחד בולט כל משחק אלא כל פעם מישהו אחר יבלוט.
סופו עשה הרבה דברים קטנים שעזרו למכבי הן בהגנה והן בהתקפה
אין דבר כזה "אני" בקבוצה כל אחד תורם איפה שהוא יכול בשביל שהקבוצה תיראה יותר טוב כאוסף של שחקנים ולא ביכולת האישית של אחד על אחד  .
נכון שהיום הוא לא תרם 24 נק'' כמו בשבוע שעבר אבל הדברים הקטנים שהוא עשה בהתקפה ריבואנדים חסימות וכו'' הם משהו שהביאו למכבי הרבה יותר מ24 נק''.

למרות הכל אוהבים אותך פיני!
השב   •  152
זקן השבט05/11/2010 07:49
ראה תגובה 31
השב   •  00
20
שועל ותיק05/11/2010 01:40
ובנימה אישית יותר, אתה חוצפן בכלל להגיב על משחק שכזה? הרי רק שנה שעברה קיבלת שם פיק ברכיים. אל תדע לדבר שאתה צופה מהצד, תדע לפרגן לקולגה לא פחות טוב ממך שידע לשחק חרא-אבל לחזור עם ניצחון הביתה.. שתהיה שבת שלום!
השב   •  26
פיני גרשון המלך05/11/2010 14:27
לשום באר הוא אפילו פירגן למכבי
השב   •  40
19
בלאט05/11/2010 01:21
השב   •  52
18
שי05/11/2010 01:13
אתה מקנא ?

אוכל את עצמך ?
השב   •  410
עמית05/11/2010 11:17
הוא דווקא פירגן לקבוצה.
וחוץ זה שהוא עוד לא הצליח, זהו רק שלב הבתים ופרטיזן של היום היא לא ברמה של פרטיזן של עונה שעברה.
השב   •  50
ברומלי06/11/2010 23:30
ולבלאט יקח עוד 200 שנה שיגיע למה שפיני המלך הגיע. ובלאט לא אימן קבוצה ששיחקה מול קבוצה חזקה כמו זו של שנה שעברה(פרטיזן) ובלאט לא אימן את מכבי באולם של 25,000 סרבים אלא באולם של 7,000 סרבים..אז למענך..סתום!
השב   •  01
17
2305/11/2010 01:10
סופו לא קלע, אבל החזיק את העמידה הקבוצתית בהגנה עם חילופים טובים זריזים ואגרסיביים. הוא היה מצויין בהגנה על שחקני הפנים, ואפילו נתן 3 חסימות גדולות! כמו כן לקח ריבאונדים חשובים, סחט עבירות ומשך אש. הרבה בזכותו, אליהו ופארגו רקדו כמו שרקדו.

יכול להיות שבמחצית הראשונה סופו היה כמה דקות יותר מדי על הפארקט (פשוט הוא לא ראה כבר בעיניים מרוב עייפות).

סופו לא כיכב, הוא נתן את מה שכולם (אידסון, פרקינס, פארגו, פניני, בלו, הנדריקס, בורשטיין) נתנו: מלחמה ללא פשרות.

ניתן לציין מעל כולם את פארגו, שממש נתן משחק איכותי עם מינימום טעויות ומקסימום יוזמה. ופניני, שחוץ מזה שהוא עושה מה שצריך הוא גם ווינר ענק. ואליהו שממש הזיז רגליים בהגנה. וגם נתן 13 נקודות חלקם בקלאץ''.
השב   •  120
16
עמוס05/11/2010 01:06
גם אתה חתיכת פריזידר פנחס
השב   •  47
15
אבירם05/11/2010 01:03
סופו אמנם היה חלש התקפית, אולם שיחק מצוין בצד ההגנתי. הוא יוצר פקקים איומים ועושה חילופים בהגנה וחסימות טובות בהתקפה שהביאו לכמה שלשות
השב   •  671
Melina Perez05/11/2010 07:20
סופו מיישם עכשיו את מה שרפי גינת (תחזור, תחזור!) צעק לאורך כל הקדנציה שלו ככרוז- ה-ג-נ-ה! לא לתת להם! אילולא החסימות האדירות של סופו, ההפרש היה הרבה יותר קטן.
השב   •  100
14
בן05/11/2010 00:59
השב   •  82
13
אדיר05/11/2010 00:59
לשמוע טור של מאסטר כדורסל אמיתי כמוך.
אוהבים אותך פיני כמאמן וכפרשן !
השב   •  173
12
יחזקאל בן ג''יג''ו05/11/2010 00:46
השב   •  150
11
איתן05/11/2010 00:45
סופו עשה סוף סוף הגנה ושמר מעולה בהגנה , את המשחק הזה מכבי ניצחה בהגנה טובה ודרך השכל .
השב   •  353
10
איתן05/11/2010 00:42
אז תךמד מבלאט איך מחנכים שחקן מה שאתה לא הצלחת לעשות לאותו סופו באוליפיאקוס (פשוט הלכת איתו ראש בראש)
השב   •  617
אוהד05/11/2010 13:08
העונה רק בתחילתה וכמדומני במשק הראשון כן חגגו סביבו הסנטרים של קאחה.
סופו טוב אבל חייבים עוד סנטר וחייבים לתת לגרין לשחק !
בלי גרין אין גיבוי אם סופו יפצע , יורחק או סתם יהיה מותש.
חייבים לתת לו זמן משחק !
השב   •  80
9
מן05/11/2010 00:40
השב   •  310
פיני גרשון המלך05/11/2010 14:24
פיני מפרגן כל הזמן אתה סתם שונא אותו בגלל התיקשורת
השב   •  30
8
אוהד05/11/2010 00:40
השב   •  170
7
רון05/11/2010 00:39
השב   •  151
6
גיא05/11/2010 00:35

זו זכות לשמוע מאסטר כמוך מלמד ומשכיל אותנו על המשחק.

השב   •  3213
5
מכבי05/11/2010 00:33
השב   •  241
4
עופר05/11/2010 00:28
השב   •  917
אלמוג05/11/2010 16:09
אתם שומעים את עצמכם? אתם מגיבים לפיני כאילו זה טור של ג''מצי אפילו מבלי לקרוא אותו!
פיני מפרגן בטורים למכבי ומנסה לתת נקודות אור כדי שנשתפר, בדיוק מהסיבה שמכבי תמיד תישאר הקבוצה של פיני.

קודם תקראו אח"כ תגיבו. אולי אז תראו לנכון שזה לא דורון הפאתטי ושעל הטורים שלו ועל העזרה המלומדת למכבי אפשר להגיב רק בדרך אחת- לומר לו תודה על הכל!
השב   •  50
3
חיים05/11/2010 00:25
השב   •  106
2
נדב אזולאי05/11/2010 00:25
אני ראשון כנסו כנסו
השב   •  225
1
parker05/11/2010 00:23
השב   •  2849
אסור לפספס
נגןכמה כוכבי כדורגל אפשר לפגוש במשחק של מסי
כמה כוכבי כדורגל אפשר לפגוש במשחק של מסי
נגןאתגר "נחש מי?" פדרי מול פרנקי דה יונג
אתגר "נחש מי?" פדרי מול פרנקי דה יונג
נגןהקניטו את הקוון "אתה קטן יותר מדגל הקרן"
מתגרים בקוון: "אתה קטן יותר מדגל הקרן"
נגןהכדורגלנית המפרוסמת בעולם מתאמנת על החוף
הכדורגלנית המפורסמת בעולם מתאמנת על החוף
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל Winner
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוק' מונדיאל 26 (אירופה)
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה צרפתיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים
ONE CHAMPIONSHIP