יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:36
עמנואל רוזן

לשלוח את ההגנה למכשפה מסרביה

עמנואל רוזן בטור אישי ל-ONE: במצב הזה, ראול סוגר צמד עם מטפחת על העיניים. יצאתי טמבל בנושא תמוז. בית"ר לא תרוץ לאליפות ולא תתמודד נגד הירידה

הבשורה הטובה היא שהפועל ת"א בהילוך שני עם מנוע חורק ובלמים שחוקים, רושמת כבר ניצחון רביעי רצוף בליגה. אפשר רק לדמיין מה יקרה אם וכאשר ורמוט יחזור לעצמו, ידין יהיה כשיר ובריא, שכטר ישחק ברצף יותר משני משחקים שלמים, בן סהר ימצא את הגרוש החסר ללירה ודה סילבה יוריד את החלודה.

ויש עוד שתי סיבות טובות לאופטימיות: לאחת קוראים סלים טועמה ולשניה טוטו תמוז. זה המקום שלי להוריד את הכובע וגם לאכול אותו. כשהוחלט להביא את תמוז, הבעתי כאן ספקות מלוות בכמה עקיצות לעברו של הילד המפונק שנראה היה כעושה טובה שהוא בא להפועל. יצאתי טמבל. תמוז מסתמן כאחד ממהלכי הרכש המוצלחים של הפועל בשנים האחרונות. גם מוכשר, גם נלחם, מתחבר לאדומים כאילו נולד שם. כנראה שהחיוורון שאחז בו בעונה שעברה, היה קשור יותר לסביבה המקולקלת של בית"ר ירושלים, עליה ידובר כאן בהמשך, ופחות לכישוריו שלו.

הנצחון על באר שבע היה נחוץ וחשוב ומתוק, אבל אסור שהפועל ת"א תתייחס אליו אפילו כצל צילה של הכנה ראויה למשחק מול שאלקה. ב"ש היא קבוצה חלשה, רפויה, איטית ואנמית. שתי דרגות פחות ממכבי פ"ת של השבוע שעבר. לא צריך גם לקחת יותר מידי ברצינות את שני השערים שספגה ממנה הפועל. הראשון היה שער מלוכלך, שהושג בגניבה בעוד וואליד באדיר שוכב פצוע על קו ה-16 וכל שחקני ב"ש רואים ומתעלמים. שלא במקרה אגב, נכבש השער ע"י ליאור אסולין, שחקן מפוקפק שבמעשיו שאנחנו קוראים עליהם בתוך המגרש ומחוץ לו, מוציא שם רע לכדורגל. השער השני נכבש 10 שניות לסיום כשהפועל כבר היו עם הפנים לחדר ההלבשה.

טוטו תמוז חוגג (רועי גלדסטון)
טוטו תמוז. "מסתמן כאחד ממהלכי הרכש המוצלחים של הפועל" (רועי גלדסטון)
 

ובכל זאת צריך לומר את האמת ובקול רם: להפועל ת"א אין השנה הגנה. במצב הזה, ראול, גם עם מטפחת על העיניים, סוגר ביום שלישי צמד בבלומפילד. המסקנה היא ברורה: צריך להטיס את באדיר ודה סילבה, את דדי ואת בונדר וגם את קנדה, למכשפה בסרביה. במצב הנוכחי, זה נראה שרק היא יכולה לרפא קבוצה שמצליחה לחטוף שני גולים אפילו מבאר שבע.

ואגב המכשפה, אם היא באמת כישפה את השריר הסורר של שכטר, שישחק לו הילד בכיף ביום שלישי. אבל אם לא, חלילה לגוטמן מלסכנו. שום גול או אפילו נקודה מול שאלקה לא שווים להפסיד את השפיץ של הפועל במשחק החשוב באמת נגד מכבי חיפה, במחזור הבא.

הבטחתי כמה מילים על בית"ר. הליגה האפרורית שלנו לא יכולה להרשות לעצמה את הצהובים מטדי על תקן של קבוצת תחתית. אני גם מוכן להמר שבית"ר תצא מהתקופה השחורה ותחזור לעצמה. היא לא תרוץ לאליפות, אבל גם לא תתמודד מול סכנין נגד הירידה. ההתרסקות של בית"ר היא עוד הוכחה לסכנה שבמקסמי השווא של משקיע בודד ששופך כספים בחוסר הגיון ובחוסר פרופורציה. זה כבר קרה לבית"ר פעם אחת עם גד זאבי ולהפועל חיפה עם רובי שפירא ז"ל. זה לא יקרה בחיים למכבי חיפה, שעם היציבות והחוכמה של יענקל'ה שחר תדע אולי עונות פחות טובות פה ושם, אבל לעולם לא תתרסק.

גד זאבי (ONE)
גד זאבי ויענקל'ה שחר. ההבדל ביניהם הוא ההבדל בין בית"ר למכבי חיפה
 

זה כמעט וקרה להפועל תל אביב ונמנע ברגע האחרון, כשנכשל נסיונו של לב לבייב לרכוש את הקבוצה ולשפוך עליה מיליונים, וזה יכול לקרות למכבי תל אביב, שאם לא תיקח השנה אליפות, לא בטוח אם תראה את הקנדי החביב שלה גולדהאר משלם גם בשנה הבאה 120 מליון שקל על קולאוטי ויצחקי. מכבי מצידה, יכולה להתעודד בינתיים בעיקר ממצב ההגנה של הפועל. מצד שני, מכבי למרבה התדהמה היא גם קבוצת הכדורגל היחידה ביקום כולו שלא הצליחה להכניע השנה את אניימה. יכול להיות שהמכשפה מסרביה כבר חוללה משהו?!            

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר