יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:40
גל קרפל

החטא ועונשו

דעה: הרבה טעויות נעשו בהפועל ת"א, אבל רובן נובעות מדבר אחד - זלזול בליגה המקומית. האדומים רוצים לחזור לעצמם, אבל יכול להיות שכבר מאוחר לזה

אלי גוטמן דיבר עם השחקנים שלו לקראת מכבי נתניה בקופסא ואמר: "שימו עין על קובי דג'אני, הוא מנווט להם את המשחק". בשעה טובה, מאז ההפסד לליון, בהפועל תל אביב נותנים כבוד ליריבה ומשמיעים את הקלישאות: 'הלחם והחמאה זה הליגה', 'הראש רק בקופסא' וכו'. בפעם הראשונה העונה.

עד ההפסד לליון האדומים התייחסו בזלזול מוחלט ליריבות שלהם בזירה המקומית וזה גם ניכר בתוצאות שהשיגה הקבוצה, בעיקר בהפסדים להפועל חיפה ולקרית שמונה. אין אף מועדון כדורגל בעולם שמרצה לעצמו לזלזל באופן כל כך מובהק בליגה המקומית, בטח כאשר לא מדובר בקבוצה שנמצאת רמה אחת מעל כל השאר.

בנפיקה, שאלקה וליון נמצאות במצב יותר קשה מזה של הפועל, ביחס למה שהקבוצות הללו רגילות. שתיים מהן מתחת לקו האדום בליגה המקומית ובנפיקה הפסידה כבר 3 פעמים, הפתיחה הכי גרועה שלה מזה הרבה הרבה שנים. גם שאלקה ובנפיקה תולות הרבה בליגת האלופות, הכלכלה שלהן תלויה ביכולת להצליח באירופה, לפחות כמו הפועל.

ובכל זאת, שלוש המתחרות של הפועל ת"א בליגת האלופות כל הזמן רק מדברות על הליגה המקומית. אנשי בנפיקה וליון הצהירו לפני ואחרי הפועל, שהן מקוות שהניצחון בצ'מפיונס גם יחזיר את הקבוצה לתלם במשחקי הליגה. גם בשאלקה מצהירים, שדרך הניצחונות באלופות הקבוצה תשתפר בליגה.

אלי גוטמן עם גבי קצרה (יניב גונן)
אלי גוטמן עם גבי קצרה. ההנהלה רק רוצה להגדיל את הקופה ומהר (יניב גונן)
 

היחס של אנשי הפועל תל אביב, ובראשם מוני הראל ואלי טביב, לליגה המקומית היא לא פחות מאשר בושה וחרפה. בדיוק כמו אדם עני שזכה בלוטו ושכח את כל החברים שלו, בהפועל מיד קפצו מעל הפופיק ורצו להגיע לרבע גמר ליגת האלופות. הפועל הוכיחה החודש שהיא לא אימפריה אמיתית, אפילו לא ברמה המקומית.

הטעות הגדולה הראשונה של האדומים היתה לתת לשבעה שחקני הרכב לנוח במחזור הראשון מול הפועל חיפה, מתוך אמירה שזלצבורג יותר חשובה. ברור שאם המשחק מול האוסטרים יותר חשוב מקרית אליעזר, אז ליון יותר חשובה מקרית שמונה. המסר היה ברור וחד - בהפועל לא צריכים לחם וחמאה, כאשר על השולחן יש סטייק עסיסי.

זה ממש לא עניין של עומס, זה עניין של גישה. מכבי חיפה שיחקה פעמיים בליגת האלופות (הופעה אחת מוצלחת ואחת לא) ובשתי ההופעות, ביום בו היא הודחה מהמפעל היא היתה מוליכת הליגה. אולי בגלל הקיזוז, בהפועל החליטו שיותר כלכלי להשקיע את המשאבים איפה הכסף הגדול, אבל בכדורגל כשהדברים מתחילים לחרוק, אז נכנסים עמוק לבור ללא תחתית.

סטייק (רויטרס)
להפועל יש סטייק על השולחן, אז הם יאכלו לחם וחמאה? (רויטרס)
 

להפועל עדיין יש סגל שחקנים נהדר ובעיקר הרכב ושיטה שיכולים וצריכים לדרוס את כמעט כל הליגה. אבל זה לא מובן מאליו ומשחקים לא מנצחים בכסף, אלא רק בהשקעה. גוטמן הצליח לשמור בעונה הקודמת על תחושה של אנדרדוג עד העליה למקום הראשון, במחזור האחרון. הפועל הפכה העונה לקבוצה שחצנית ויהירה, שלא פלא שכמו שאניימה אמר היום: "אין כבר מחוייבות למשחק ההגנה כמו בעונה שעברה".

ההנהלה האדומה רוצה להרוויח כמה שיותר כסף, כמה שיותר מהר, אבל בדרך היא רמסה את האוהדים שעוקבים אחרי הקבוצה בכל משחק ליגה. בהפועל בטוחים שיש כפתור שאפשר ללחוץ עליו, להשקיע שוב בליגה ואז הכל יהיה בסדר. אבל הם בקרוב יגלו כמה הדרך למעלה ארוכה קשה. גוטמן עבד שנתיים ולבסוף בנה קבוצה לתפארת בבלומפילד, עכשיו המשבר הגיע והוא לא מתכוון להיעלם. על טעויות משלמים.

הכתוב הינו טור דעה

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר