יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:07
מור מרקוס

הפועל לעשירים בלבד

דעה: מחירי המנויים למשחקי הבית של הפועל ת"א בליגת האלופות מגוחכים ומוגזמים. מה עם החיילים? האוהדים הצעירים? איפה ההגינות? נותרו רק ססמאות

לפני מספר שבועות ניצלתי את חודשי הקיץ על מנת לבלות בחו"ל כמו הרבה מאוד מתושבי ישראל שעברו בנתב"ג בקיץ האחרון. כחלק מהבילוי באמסטרדם הגעתי לאמסטרדם ארנה המפורסם כדי לחזות במשחק שנערך בין אייאקס המקומית לבין דינמו קייב, משחק שקבע מי תעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות.

אחד המשחקים החשובים של אייאקס בשנים האחרונים אחרי שהצליחה לסיים ב-1:1 באוקראינה. ההולנדים הגיעו להשלים את המשימה בבית ואני, כמו אוהד כדורגל ממוצע, רציתי לחזות בדבר. תאמינו או לא, הכרטיס שרכשתי למשחק הכה חשוב הזה עמד על 10 יורו בלבד! בחישוב מהיר לפי השער הנוכחי, הכרטיס שרכשתי עלה לי 48 שקלים!

לעומת זאת מי שרוצה לראות את הפועל, קבוצה קטנה יותר מאייאקס שלא נדבר על האמסטרדם ארנה לעומת בלומפילד, יצטרך להיפרד מ-550 שקלים אם הוא מחזיק במנוי למשחקי הליגה, זהו המנוי הזול ביותר והוא לשערים 4-5. המנויים הללו, אם  יימכרו למי שמחזיק במנוי לעונה הרגילה ולמי שאין ברשותו אחד כזה, לא יוכל לרכוש מנוי במחיר הזה. שאר המנויים, לשער 7 ולשערים 2 ו-13 יעלו 900 ו-1,200 בהתאמה למי שלא מחזיק במנוי עונתי לליגה ו-750 ו-950 למי שכן מחזיק במנוי. על ידי חשבון פשוט אפשר להבין שמי שלא מחזיק במנוי לעונה הסדירה וסתם רוצה לראות את קבוצתו בליגה של הגדולות יצטרך להיפרד מסכום אסטרונומי.

לואיס סוארס. הרבה יותר זול לצפות בו באמסטרדם ארנה (רויטרס)
לואיס סוארס. הרבה יותר זול לצפות בו באמסטרדם ארנה (רויטרס)
 

קחו לדוגמא אבא שרוצה לקחת את שני ילדיו לראות את הקבוצה אותה הוא כל כך אוהב עושה היסטוריה. אותו אוהד, לא מחזיק במנוי לעונה הרגילה ואם ירצה ללכת עם שני ילדיו יצטרך להיפרד מ-2,700 ש"ח כדי לצפות בשלושה משחקים! לא נתפס.

עוד דבר שאני לא משוכנע שכל אוהדי הפועל יודעים, הוא שהמחיר הראשוני למי שלא מחזיק במנוי לא כולל את העמלה אותה יגבו חברות הכרטיסים, שתעמוד על 10%. זאת אומרת שמנוי של 600 שקלים יעלה 660, המנוי לשער 7 יעמוד על 1045 כאשר מחיר המנוי לשערים 2 ו-13 יעמדו על 1,320 שקלים, לא פחות.

אם מנוי עונתי נע בין 700 ל-2,500 לכל משחקיה הביתים של הקבוצה, למה צריך לשלם חצי ולפעמים אף יותר ממחיר המנוי הרגיל על שלושה משחקים? לא עדיף לחסוך את הכסף על המנוי ובמקום לראות שלושה משחקים, שסיכוי גדול שהאחרון מביניהם יהיה לפרוטקול בלבד ולנסוע לצרפת או לגרמניה ולחזות במשחק בחו"ל?

הראל, טביב וקצרה. היחס הזה לא מגיע לאוהדי הפועל (רועי גלדסטון)
הראל, טביב וקצרה. היחס הזה לא מגיע לאוהדי הפועל (רועי גלדסטון)
 

כל חברי ההנהלה של הפועל עמדו מול המצלמות אחרי העפלה לבתים וחייכו מאוזן לאוזן כששמעו על המיליונים שהקבוצה הרוויחה. 60 מיליון ש"ח לערך ממענקים וכדומה. אז במקום לעזור לאוהדי שדחפו אותם להישג הנפלא, הם החליטו להעשות קופה על חשבונם של אותם אוהדים. איפה ההגינות? אתם לא מבינים שאתם "דופקים" את הקהל שלכם? האמת, גועל אחד גדול.

חייל פנה אליי הבוקר ושאל אותי איך הוא אמור להוציא משכורת של שלושה חודשים על שלושה משחקים. זה אותו חייל שתפס טרמפים בדרך לנצרת עלית כדי לעודד את הפועל נגד עכו. אלו האוהדים האמיתיים של הפועל, אוהדים שחלמו כל החיים שלהם להגיע לליגת האלופות. אוהדים שתמכו בקבוצה שהיתה על סף ירידת ליגה. אוהדים שייאלצו לשבת בבית ולהשאיר את הבמה לעשירים בלבד.

למרות שהחליטו בהנהלת הפועל להוזיל את המחירים, למי שלא במחזיק במנוי עדיין יהיה קשה מאוד מבחינה כלכלית לצפות בקבוצתו האהודה. לצערי גם אחרי ההוזלה, המחירים עדיין גבוהים.

קשה לי להאמין שאוהדי הפועל, שחיכו כל כך הרבה לראות את קבוצתם בליגת האלופות ירשו לעצמם לוותר ולחזות במועדון האדום עושה היסטוריה. אי אפשר לתאר שבמשחקים הביתיים של הקבוצה, בלומפילד לא יהיה מלא עד אפס מקום. איך אומרים? פראיירים לא מתים, הם רק מתחלפים.

אוהדי הפועל שרים "אלך איתך לכל מקום". חבל שמונעים מהם את זה.

הכתוב הינו טור דעה

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר