רכיבה על אופניים היא ספורט מאד פופולארי בשנים האחרונות, כאשר עדות לכך היא מספרם העולה של הישראלים העוקבים בכל שנה אחר אליפות הטור דה פראנס, הנערכת בימים אלה. במקביל, מדובר בספורט עממי המשמש עבור רבים ככלי תחבורה עיקרי, כאשר הרשויות המקומיות מבינות את הצורך הזה אצל תושבים ומייעדות מסלולים לרכיבה בעיר.
רכיבה על אופניים מנקה את הראש בתום יום עבודה עמוס ואני ממליץ לכל אחד שרוצה לשפר את איכות חייו, לרכב שעה אחת ביום בפארק או בכל מסלול המיועד לכך. אני, באופן אישי, מעדיף את הפן האקסטרים שברכיבה ורוכב כבר שנים על אופני שטח. רכיבת אופניים אגרסיבית מצריכה רמת ריכוז גבוהה ויכולת תמרון במצבים לא שגרתיים, אותן תכונות השימושיות לכל מנהל בכל תחום מידי יום.
חדות מחשבה, בחירת קווי רכיבה נכונים ובטוחים באפס זמן תגובה בצירוף אדרנלין גבוה ונגיעה כמעט תמידית בקצה גבול היכולת - כל הפרמטרים האלה תורמים לי גם בתחום המקצועי ובקבלת החלטות בזמן קצר בעבודתי, תוך בחינת הסיכונים המיידים והתוצאות הצפויות.
|
מירוץ אופניים בשטח. ספורט מומלץ מאוד למנהלים (קובי אליהו) |
|
|
דמיינו לעצמכם, שילוב של רכיבה מהירה מאד עם דרופים (קפיצות) או רכיבה בסינגל (שביל צר), המצריכה מיומנות גבוהה של תמרון וחישוב גבולות צרים המספיקים בקושי למעבר של זוג אופנים אחד. הצלחה במסלול כזה שוות ערך להצלחה בעמידה ביעדים של החברה אליהם אני שואף להגיע. אין ספק כי יש כאן שילוב של תחושת שחרור, חיזוק בטחון עצמי, תחרותיות, ורצון עצמי לפצח קושי ומכשול כמו גמיעת מדרון תלול במהירות מקסימלית.
חשוב לזכור כי בצד כל הצלחה ישנה גם אפשרות לפציעה. היו פעמים שהתרסקתי על מסלול מסוכן או נפצעתי, זה חלק מהסיפור. ברכיבה האחרונה באנדורה, דקה לפני הכנת האופניים לטיסה בחזרה ארצה, פינו אותי מהמסלול ישר לבית חולים לאחר התנגשות חזיתית בעץ. ממש כמו בניהול עסק, יש סכנות וסיכונים בצד הצלחות ותמיד ישנו אתגר חדש שרוצים לפצח.
מלבד פציעות, יש את האלמנט של רכיבה בטבע ובאזורים ירוקים וזאת הרגשה משחררת של יציאה מחוץ למסגרת, מחוץ למשרד הסגור ואפילו מידי פעם הרגשה של "מחוץ לציוויליזציה". רק אני ואופני השטח שלי, בדומה להרגשה של להיות לבד בצמרת כמנהל אשר צריך הרבה פעמים לקבל החלטות חשובות לבד ולעמוד מאחוריהן.
|
רוכב אופניים. רק אני ואופני השטח |
|
|
רכיבת שטח אינה רק ספורט יחידני. אמנם אתה עם האופניים שלך וההחלטות שלך, אבל לרוב רוכבים בקבוצה. החוויה של רכיבה קבוצתית מהווה גיבוש חברתי, כולם מדברים על נושאים שקשורים באופניים, שדרוגי חלקים, עדכונים חמים משוק האופניים המקומי או העולמי ונסיעות משותפות לרכיבה בחו"ל. אין ספק שהפעילות הקבוצתית מגבירה את יכולת ההסתגלות לעבודה בקבוצה, כמו בחיים המקצועיים.
ישנם גם מקרים של יצירת קשרים עסקיים בקרב הרוכבים, ממש סוג של מעגל עסקי-חברתי. רבים מלקוחותיי הם גם רוכבי שטח ואנחנו נמצאים בקשר מקצועי, עיסקי וחברתי כאחד.
אני נוהג לרכב בשטח 4 פעמים בשבוע בשעות הבוקר המוקדמות והחיוך של אחרי רכיבה יחד עם תחושת ההגשמה העצמית מסייעים לי גם בעבודה בעזרת חדות מחשבה, רעננות והרבה אדרנלין להתחיל יום עסקים. במקומות עבודה רבים כבר הבינו את הערך המוסף של פעילות ספורטיבית על הבוקר והתקינו מקלחות במקום העבודה לרווחת העובדים המתאמנים.
|
מירוץ אופניים. מקומות העבודה כבר הבינו את חשיבות הספורט הזה |
|
|
ברכיבות שטח ארוכות יותר במדבר אפשר להגיע לרמת מדיטציה עצמית ולחשוב לעומק על חידוד מהלכים עסקיים או שיווקיים, לבחון רעיונות חדשים שעולים בעת הרכיבה. בכלל שילוב של רכיבה ארוכה ל"שום מקום" ומחשבות הוא מתכון להצלחה. אין ספק שהתחביב הספורטיבי שלי משפיע לטובה על היום יום שלי והופך אותו לדינמי ופרודוקטיבי וכל יום שונה מהשני עם החלטות מהותיות וחשובות שנלקחות בזמן אמת, ממש כמו הרכיבה.