יום חמישי, 24.04.2025 שעה 18:48
ONE - מספר 1 בספורט ONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורט
עמנואל רוזן

אחמדיניג'אד והיציע המזרחי

עמנואל רוזן בטור אישי ל-ONE: היעלה על הדעת שאוהדי בית"ר יתמכו בברזיל כמו הצורר האיראני? לא! הקהל הישראלי צריך לעודד את גרמניה שנלחמת למעננו

אין ברירה, צריך להמר. הימים האלה, ימי רבע הגמר, הם ימים הרי גורל, ימים שבהם חייבת להיות לכל אדם בר-דעת דעה מוצקה וברורה על מה שיהיה ומה שהולך להתרחש. אם אתה לא מהמר אתה לא קיים. אז ככה: ברזיל תנצח את הולנד, אורוגוואי את גאנה, ספרד תכריע את פאראגוואי ו...כן, להחזיק חזק: גרמניה. גרמניה תעיף את מראדונה הביתה.

אני חושב שגרמניה היא הנבחרת החזקה בטורניר. אני משוכנע שגם לפני ארבע שנים, במונדיאל שהתקיים על אדמתה, היא היתה הטובה ביותר, ושלגמר הגיעו אז פחות טובות ממנה. נדמה לי גם שהגיע הזמן להפסיק לדבר על נבחרת ממושמעת, קשוחה, אפורה ומשעממת. גרמניה היא היום הברזיל של אירופה. סוחפת, זורמת, נהנית ומהנה. ובעיקר, דור שני לניצולי וקורבנות שואה, אני טוען שצריך אחת ולתמיד להפסיק לחבר את הכדורגל הגרמני להסטוריה הגרמנית.

אלא אם כן, אתם רוצים לחקות את אחמדיניג'אד. השבוע קבע הצורר האיראני שהמונדיאל הוא ההוכחה לכך שכל מי שמתנכר ומתנכל למדינה שלו משלם את המחיר. לדביל מטהרן אין ספק שארצות-הברית, אנגליה, צרפת ואיטליה עפו מהטורניר רק משום שתמכו בהטלת הסנקציות. ברזיל, לעומת זאת, הולכת לדעתו קדימה, קצת בזכות קאקה ורוביניו אבל בעיקר משום שהתנגדה למהלך האנטי-איראני.

בניתוח המדיני המבריק מתעלם כמובן אחמדיניג'אד מגרמניה. אין לו שום הסבר מניח את הדעת לעובדה שקלוזה ושווינשטיגר חיים ובועטים, למרות שהיו מוליכי מהלך הסנקציות בקרב מדינות אירופה. אפשר כמובן לעקוץ אותו בעובדה נוספת: טורקיה, חברתו החדשה, אפילו לא הגיע לדרום אפריקה. אלא שהדיקטטור הקטן עלול להחזיר בעקיצה נוספת, הרומזת לחלקה של שנואת נפשו ישראל באליפות הזאת ובכלל.

אחמדיניג´אד. הוא בחר בברזיל (רויטרס)
אחמדיניג´אד. הוא בחר בברזיל (רויטרס)

הקהל הישראלי, שאצלו כרגיל הכל פוליטיקה, צריך לפיכך לתמוך ביתר שאת בגרמניה האחרת, גרמניה שנלחמת למעננו ולמען העולם נגד כוחות הרשע, ולהפסיק להריע לברזילאים האנטישמים. היעלה על הדעת שביציע המזרחי בטדי ובארמון המלוכה בטהרן יאהדו את אותה הנבחרת? חרם על ברזיל – מיד. ויחי גרמניה. בעיקר כדי שהגמד האיראני יזרוק לפח את התאוריות שלו ויתפוצץ מקינאה.

אנחנו נלך עם גרמניה! (GettyImages)
אנחנו נלך עם גרמניה! (GettyImages)

ברזיל-אורוגוואי, ספרד-גרמניה. זה ההימור שלי לחצי הגמר. ואחר-כך, ברזיל מול גרמניה בגמר. העולם החופשי מול העולם של אחמדיניג'אד. הסנקציות מול הגרעין האיסלמי. מה אתם אומרים? ברזיל? בכל זאת? בגלל הכדורגל? בגלל שלא צריך לחבר כדורגל לפוליטיקה. אתם צודקים. אז עזבו גם את החשבונות עם גרמניה בצד. יש לנו סוף שבוע של כדורגל. רק כדורגל. בלי גרם אחד של פוליטיקה והיסטוריה. ורוצו להמר. מהר.           

לכתבה זו התפרסמו 222 תגובותלקריאת כל התגובות הוספת תגובה
ישנן 222 תגובות ב-172 דיונים
הוסף תגובה
בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש
172
נמרוד יניב29/07/2010 07:23
זה רק הדעה שלו!
השב   •  00
171
אורי04/07/2010 23:52
אם היינו טיפה יותר מתאמצים ומשקיעים ומשחקים לא היינו במצב הזה שאף אחד לא יודע את מי לאהוד

נראה לי עם כל מדינה בעולם יש לנו היסטוריה בעיתית.
השב   •  00
170
בית"רית04/07/2010 14:24

חלום בלהוט שלך הייתי אומרת ימותו הקנאים אך לך אני אגיד תיראה תחיה ותסבול.איש קטן ומגודל

השב   •  20
169
יוסי03/07/2010 10:55
השב   •  81
מטיסיהו האדום04/07/2010 21:33
זוכר אותנו? הדאבליסטים חוזרים ויש לכם ממי לחשוש!

הפועל אמפריה!
השב   •  01
168
רובן03/07/2010 10:12
השב   •  20
167
גרמני03/07/2010 09:24
אני נכד לניצולת שואה גרמנית (יהודיה) שחיה בגרמניה ואני אוהד את גרמניה מאז שאני זוכר את עצמי, כי אני לא מקשר בין ההיסטוריה לספורט, וזאת הנקודה של רוזן. והיום מסי הולך הביתה :)
השב   •  00
166
צוללת צהובה03/07/2010 09:03
השב   •  30
165
מוטי03/07/2010 07:25
פעם ראשונה שאני מסכים איתך .
השב   •  00
164
כל הכבוד !03/07/2010 01:22
אני מעדיף לראות מלחמה של קבוצה מאשר סתם עוד קבוצה שמשחקת יפה
זה לא חסר
אבל כדורגל שבה מהנשמה ולא מהראש תמיד יותר חזק

הולנד היא ההימור שלי !
השב   •  20
163
ירוק03/07/2010 01:22
רק לפני 5 דקות נשיאת ארגנטינה (אמן שתמות) אמרה כי על ישראל להחזיר את רמת הגולן בפגישתה עם הנשיר אסד.
השב   •  20
162
כל הכבוד !03/07/2010 01:21
קרוב ל-7000000
השב   •  00
161
כל הכבוד !03/07/2010 01:20
סוף סוף יש אחד שחושב כמוני
הולנד ניטרלית גם בספורט דרך אגב היא נבחרת ממש ממש ממש טובה אני לא יודע אם אתה רואה
אבל אני רואה את השלט הולנד אלופת העולם

ויוה לה הולנדיה ! :)
השב   •  10
160
ההזיה הגדולה ביותר שלך03/07/2010 01:18
אני הולך עם כיפה ברחוב שלי בהוד השרון לא יודע אם יגידו לי יהודי תלך מכאן או יביאו לי מכות

ערביה תלך עם מטפחת על הראש
אני לא יודע אם יגידו לה תלכי מפה

בן אדם שגוון עורו שחור או חום
אני בטוח שיקבלו אותו לרוב המשרות שהוא יכול להיות מועמד בהם

אתה חיי בסרט לא טוב לך כאן בישראל קדימה לך הביתה יחתיכת דגנרט
השב   •  02
159
ההזיה הגדולה ביותר שלך03/07/2010 01:15
הולנד הולכת להניף את הגביע

ישנם כאלה שיחלמו על ברזיל
ישנם כאלה שיחלמו על אנגליה
ישנם כאלה שיחלמו על צרפת
ישנם כאלה שיחלמו על איטליה

אבל חביבי זה רק חלום :)

המציאות היא הדימיון לחלום על הולנד כאלופת העולם !!

ויוהה לה הולנדיה :)
השב   •  20
158
עידן אהרון03/07/2010 01:07
לכותב המבריק,
אתה כנראה מאותם ילדים שחוץ מכאפ..לא קיבל כלום בבית הספר .כן עם כישרון הכתיבה שלך אני לא יכול להתווכח , אבל עם דרך החיים שלך כן .מקווה שאתה חי בשלום עם עצמך כי בשבילי לך ולאחמינג''ד יש יותר במשותף מאשר לאוהדי בית"ר - ורק לשם ההיגיון - אני אוהד חיפה אבל חצית גבול בכל הקשור לאנושיות. ומי שמכיר אותך יודע על מה אני מדבר.לתשומת ליבך.
השב   •  21
157
ירוק03/07/2010 00:57
המסר שהוא רוצה להעביר שלא צריך לערב ספורט ופוליטיקה. ועמנואל הוא אחד העיתונאים השנואים עליי במדינה
השב   •  00
156
שד אדום03/07/2010 00:42

אבל להשאיר את טדי
כמזכרת לדאבל המתוק
ותודה לקורנפיין שהשאיר לנו את האורות.

השב   •  22
155
אלי02/07/2010 19:23
לא יודע את התוצאה החבר שלו נשיא ברזיל יספר לו עשה יחד אחד אם טורקיה ואחמדינג''ד לחסל את ישראל
השב   •  10
154
asa02/07/2010 19:13

השב   •  30
153
a02/07/2010 19:12
השב   •  10
152
a02/07/2010 19:12
השב   •  20
151
אדום זה הפועל02/07/2010 19:02

קשקשן ברזיל כבר בחוץ

השב   •  01
150
דאבל02/07/2010 15:33
לא צריך לקשר בין פוליטיקה וכדורגל
השב   •  30
149
צ"אפי02/07/2010 15:17
עד שהיציע המזרחי לא יטפל בך אז לא תירגע.
השב   •  83
148
rasta man02/07/2010 14:31
השב   •  00
147
אלברט המסנן02/07/2010 14:19
השב   •  86
macabist02/07/2010 16:52
ואני מתבייש שיש אוהדים כמוך במכבי. זה היה ממש מוגזם עכשיו.
תתבייש לך אפס
השב   •  51
היציע המזרחי02/07/2010 17:43

באמת עדיף את אחמדיניג''אד מלעודד את הבועל בטוח שיש עוד המון כמוך במכבי ובטוח גם אצלנו שמסכימים לדעתך וליצור שהגיב לך כנראה שהוא בעצמו אוהד הגועל מתחזה שרוצה להגן על "שמם הטוב" ההולך לפניהם

השב   •  01
146
אסי02/07/2010 14:17
על חומותייך עיר דוד הפקדתי שומרים
השב   •  10
145
איציק02/07/2010 14:17
השב   •  00
144
ראש חץ02/07/2010 14:15
השב   •  00
143
אלי02/07/2010 14:14
אני והב שרוף של ברזיל , ואני ישנה את דעתי רק בגלל שהאיראנים אוהדים אותם.. אתה מדבר שטויות!!
השב   •  10
142
נושם וחיי רק אינטר02/07/2010 14:04
אין תרבות ואין כלום ישראליים תמיד רוצים להיות אהובים..מה אוהב אותכם בכלל..גועל נפש..
השב   •  13
ROEY02/07/2010 18:04
השב   •  10
141
בן02/07/2010 14:02
יאללה ברזיל
השב   •  10
140
בדיר02/07/2010 13:52
למה לערבב פוליטיקה בכדורגל בושה ששמים דברים כאלה פה
השב   •  10
139
אוהד ביתר02/07/2010 13:50
השב   •  30
תמיר03/07/2010 09:42
אתה אפס מאופס
השב   •  02
138
יוסי02/07/2010 13:41
בדיוק ההימורים שלי! רק אני אומר שהולנד לוקחת את ברזיל.
השב   •  30
137
דודי02/07/2010 13:40
השב   •  30
136
מכבי בנשמה02/07/2010 13:06
כל מילה שהמרתה הייתה לעניין
השב   •  10
135
אמיר02/07/2010 13:02
ריגשת אותי, באמת.
כתבה מעולה,
ואולי זה באמת הזמן לעודד את גרמניה..
אבל הולנד תפגוש את גרמניה בגמר,
ולא ברזיל, וזה יהיה השיחזור של 74, אלא שהפעם הולנד תנצח;)
השב   •  20
134
דניאל02/07/2010 12:55
עמנואל הכתיבה שלך כל כך נמוכה, שזה לא יאמן. אולי תפסיק לזלזל ולהתנשא, במיוחד שאתה לא מבין יותר מדי בכדורגל
השב   •  12
133
רפי02/07/2010 12:45
כל הזמן מחפשים את הטפל ואפילו בזמן השיא של הכדורגל מתחילים להשוות פוליטיקה עם ספורט! אז כן לולה עושה שטויות אבל עדין לא רצח 6 מיליון! ומה תגיד על כל יהודי ברזיל שאוהבים את הנבחברת שלהם כי היא טובה! לצערנו גם הפעם לא השכלנו להגיע למונדיאל ומי יודע מתי אבל מה שבטוח זה שגם במונדיאל הבא אני אתמוך בברזיל! כי קבוצת כדורגל לא בוחרים, אוהבים!
השב   •  50
132
נדב02/07/2010 12:40
הכדורגל היא דת שמאגדת מיליוני אנשים ברחבי העולם. כשאני רואה משחק ברמה הכי גבוהה בעולם כל מה שמעניין אותי זה לראות כדורגל יפה ואיכותי. אני רוצה שהקבוצה ששיחקה יפה יותר תנצח. וזה לא משנה אם זו ארגנטינה, גרמניה או ברזיל. שתנצח מי שמשחקת את הכדורגל היפה ביותר. זה הכל.
במונדיאל הזה יש 3 נבחרות ראויות והן ברזיל, ארגנטינה וגרמניה. הולנד גם מפתיעה לטובה. אם אחת מהן תזכה במונדיאל אני אשמח.
השב   •  70
131
שחר02/07/2010 12:39
אתה גבר
השב   •  00
130
קורט טוכולסקי02/07/2010 12:37
עמנואל שכחת - ברלין היא העיר עם הכי הרבה תיירות ישראלית באירופה ! הצוללות הגרעניות של ישראל- גרמניות! נבחרת גרמניה היא ברזיל החדשה בכדורגל העולמי!
השב   •  10
129
חומוס02/07/2010 12:29
מה אתם מכניסים פוליטקה לכדורגל ?לא מספיק פיפא הורסת לאט לאט את הכדורגל עכשיו גם התקשורת ?תנו להנות מכדורגל ותשכחו מכל הפוליטיקה, תנו להנות מטורניר הכדורגל הגדול בתבל, תנו להנות מארגנטינה,ספרד,ברזיל,הולנד וגרמניה עזבו כבר את הפוליטיקה !
השב   •  00
128
דולפין גדרה02/07/2010 12:24
איך אתה תמיד מחבר את אוהדי בית"ר לכוחות הרשע. איך אתה עושה אנלוגיה כזו? בכל הזדמנות, רק לנגח, לנגח ולנגח. די כבר!
השב   •  41
127
עספור אורגינלי .02/07/2010 12:21
גם אני שונא הגועל ואוהד ברזיל ואתה חביבי?
השב   •  187
ROEY02/07/2010 18:02
השב   •  24
126
יובל02/07/2010 12:17
עמנואל תפסיק עם השטוית, ארגנטינה תנצח את הגרמנים, וברזיל הנבחרת לא קשורה לפוליטיקה, נראה לי שהשחקנים עצמם לא אוהבים את הממשלה שלהם, אז תפסיק את השטויות, לדעתי הגמר: ספרד-ארגנטינה
על חומותייך עיר דוד הפקדתי שומרים
השב   •  52
דה וינצ''י02/07/2010 12:48
זה לא יכול להיות גמר רק חצי גמר
על חומותייך עיר דוד הפקדתי שומרים
השב   •  50
125
דוד02/07/2010 12:14
דוקא בתחום רגשי כמו הכדורגל, טבעי שהיהודים לא ירצו בנצחון גרמני במונדיאל!אין לזה שום קשר למדיניות חוץ אלא למטען רגשי הסטורי-שמפתיע שעמנואל רוזן לא מבין אותו!
וחוץ מזה גמר ארגנטינה-ברזיל הוא החלום של כל אוהד כדורגל בעולם חוץ מאוהדי הפועל שמשום מה הפכו לאוהדי גרמניה! 
השב   •  41
יאללה ארגנטינה02/07/2010 15:12
השב   •  00
124
סימן טוב - תמיד מכביסט02/07/2010 12:09
כמה סיבות לא לתמוך בגרמניה:
שש מליון סיבות.
אין גרמניה אחרת
ועוד סיבה לאהוד את ברזיל - צהוב!
השב   •  30
123
בפה מלא כל הכבוד02/07/2010 12:05
השב   •  00
122
מתן02/07/2010 11:46
טור שלם בלי להזכיר את מכבי תל אביב.. וואו זה בטוח היה קשה
השב   •  80
אלכס03/07/2010 18:20
זה בסדר. הוא הזכיר את בית"ר, שמבחינתו די בטוח שזה אותו הדבר. :)
השב   •  10
121
קרליטו02/07/2010 11:44
זה גביע העולם בכדורגל אז למה לא לעודד את מי שמשחק הכי טוב? 5 חודשים ביליתי בארגנטינה ובברזיל לרגע לה הרגשתי מאוים אנשים חמים ומדהימים ותאמינו לי שיש להם את הבעיות שלהם והמזרח התיכון לא מעניין אותם. תשוקה ואהבה טהורה לכדורגל וזה הכל המונדיאל משמח את האנשים הקטנים והעניים בדיוק כמו את מנהיגי העולם.. באום תעודדו את גרמניה , במונדיאל את מי שבא לכם
השב   •  10
120
פשוט לא אוהב את נגליה02/07/2010 11:35
חביבי,
אולי אתה לא יודע - כמו רוב הישראלים, אבל ההולנדים לא ממש עזרו לנו בשואה. זה שקבוצה אחת אצלהם(אייאקס) מזוהה עם הקהילה היהודית לא אומר כלום.
כשנסיכת הולנד הגיעה לביקור בישראל בעבר וביקשה להתנצל על כך-אמרו לה שרוב הישראלים בכלל לא יודעים כמה ההלונדים "עזרו" לנו.
אם כבר - ותקן אותי אם אני טועה, המדינה שעזרה לנו הכי הרבה(חוץ מארה"ב), היא דנמרק(נדמה לי שזו המדינה היחידה שזכתה בתואר חסידת אומות עולם כמדינה).

אבל עמנואל צודק(אני לא מאמין שאני אומר את זה.) - עזוב אותך פוליטיקה, הולנד וברזיל אפורות, גרמניה של השנים האחרונות מלהיבה!
השב   •  10
119
רק ארגנטינה02/07/2010 11:34
השב   •  00
118
רק ארגנטינה02/07/2010 11:34
השב   •  00
117
שלום02/07/2010 11:30
וגרמניה לברזיל. הנבחרת הברזילאית היא יעילה בדיוק כמו גרמניה של פעם, ואילו המשחק ההתקפי ההרפתקני של גרמניה מזכיר לי את ברזיל של פעם. אז מי שאוהב כדורגל יפה צריך להודות במהפך שנוצר פה. אללה גרמניה !
השב   •  00
116
רק ארגנטינה02/07/2010 11:29
השב   •  20
115
זינאדין זידאן02/07/2010 11:24
כל אחד יעודד את מי שבא לו מה קשור הדעות של המנהיגים להממשלה זה ספורט ומסורת של שנים הקבוצה שהכי מוצאת חן בעיניך היא הקבוצה שאותה תעודד אם איקאן תשחק יפה אני יעודד אותם למה השחקנים אשמים שיש להם מנהיג מפגר?
השב   •  10
צהוב02/07/2010 11:47
גם השחקנים האיראנים אנטישמיים
השב   •  00
114
בגרמניה אין פוליטיקאים יהודים ולא במקרה02/07/2010 11:22
הקהילה היהודית הגדולה בעולם, אחרי ארה"ב, רוסיה וצרפת, נמצאת בארגנטינה, שם יש יותר ממאה אלף יהודים!!

רק הארגנטינים איפשרו ליהודים להיקלט בארצם ללא אפליה!!

כל הישראלים לא ישכחו את השואה הגרמנית, ולכן יהיו בעד ארגנטינה!!
השב   •  40
אסי02/07/2010 11:47
וגם בברזיל דרך אכב יש בערך 100 אלף יהודים.
השב   •  00
ירוק03/07/2010 01:24
השב   •  00
113
אביעד02/07/2010 11:22
ולא רק בגלל הפוליטיקה. אני מנפה נבחרות שמדינותיהן מתנקלות לישראל, אבל ממה שנשאר, אני בוחר את מה שנראה לי. וגרמניה נראית לי מאוד.

נ.ב. כל עוד הם לא מעלים את נושא מלח"ע2, אני לא שופט אותם על-פיו, עברו הרבה מים בירדן מאז.
השב   •  10
ROEY02/07/2010 17:59
השב   •  00
112
ליאו מסי02/07/2010 11:15
אני לא מבין את רוזן באיזה סרט הוא חי ? כנראה שלא היו משפחה שלא בשואה איך אתה מעיז להגיד לעודד את גרמניה אחרי שהם הרגו 6 מיליון יהודים איך אתה לא מתבייש גם אם האנשים התחלפו שם איך אתה מסוגל לשכוח אני ארגנטינאי שרוף על ארגנטינה ואם כל האנטישמיות שיש שם ו בכל העולם בחיים לא יגיע לכמות של הרוגים היהודים שגרמניה רצחו אני לא בעד לערבב פוליטיקה וכדורגל  אבל תפתח א העיינים יאלה ארגנטינה מחר רק ניצחון ו אף אחד א יעצור אותנו vamos argentina campeon
השב   •  20
111
חכם חנוכה02/07/2010 11:12
השב   •  20
110
אדם שמש02/07/2010 11:10

יש המון אנשים המעודדים את ברזיל מאחר שהם גדלו על פלה גארניצה רבילינו ואחרים אין קשר לפולטיקה אני בטוח שהערבים אוהדי ברזיל בגלל הכדורגל ותו לא לעומת זאת הרבה יהודים שונאים את גרמניה בגלל השואה זה לא פוליטיקה זה רצח עם וזה בלתי נסלח אז בבקשה עמנואל אל תתימר להיות פרשן

השב   •  31
109
אוהד ברזילל02/07/2010 11:08
לא אכפת לי מה הממשלה שלהם חושבת עלינו רק איך הם משחקים והם משחקים יפה אז אני אוהד אותם
השב   •  11
108
אלי02/07/2010 11:03
אספסוף יש בכל הקבוצות בארץ גם בקבוצה שלך וגם בקבוצה שלי אנשים שרוצים לברוח מהמציאות טוענים אין קשר בן ספורט לפוליטיקה אז יש ויש ויש שאל את נשיא ברזיל חבר של האירני
השב   •  40
107
אורדון גבעתיים02/07/2010 11:02

גם אני כמו רבים טיילתי בדרום אמריקה. הארגנטינאים והברזילאים הם לא עמים אנטישמיים, לחלקם יש ביקורת על ישראל בגלל שהם אנטי-אמריקאים אבל אין מה להשוות את זה לגרמנים. אלה עמים חמים שמקבלים יפה זרים בכלל וישראלים ויהודים בפרט

השב   •  00
106
אחד שמפסיק לקרוא את הטורים של עמנואל רוזן02/07/2010 11:02
מר רוזן היקר, הרי "ברור" לכולם שרק אוהדי בית"ר הם אנטישמים ואוהדי הפועל פשוט מלאכים. רק חסר שתאמר שאוהדי הפועל בלי יוצא מהכלל אוהבים את שוויץ. טור מאד שנון, רק חבל שהרסת אותו עם המשפט הדבילי בהתחלה.
השב   •  60
עמיחי02/07/2010 11:10
השב   •  00
105
שי מנהריה02/07/2010 10:55
ברזיל אלה נבלות! לגבי הגרמנים אינני יכול לומר שהם טרפות כי נוצר הרושם שהם רוצים לתקןן את עברם ההיסטורי שלהם כלפינו אך עדיין אנו לא יכולים לעודד אותם לכן הולנד רק הולנד הם אוהבי ישראל האמיתיים שבת שלום!
השב   •  20
104
שי מנהריה02/07/2010 10:51
השב   •  00
103
רוזן מנסה לעורר תשומת לב מגוחכת.02/07/2010 10:49
צריך להיות כ"כ מטומטם כדי לאהוד ולהעדיף את גרמניה על ברזיל, מילא הוא מהמר וכופה עלינו את הדעה שמסי וארגנטינה יפסידו, אבל מכאן לומר שצריך לאהוד את גרמניה? ניצולי השואה לעולם לא יחדלו ובצדק אין סופי לשנוא עד סוף ימיהם את גרמניה. וכך נצרכים כולם, וכך גם אתה צריך לנהוג רוזן!
לא גרמניה לא ברזיל אלא מסי, כן, כמה פשוט, מסי. ארגנטינה ינצחו!
השב   •  04
102
סתם אחד02/07/2010 10:29
וואי וואי מה שיילך שם
השב   •  20
101
אייל והבי02/07/2010 10:28
פוליטיקה וכדורגל לא הולך ביחד
מה אתה רוצה ? אני אוהד ברזיל בגלל הכדורגל לא מעניין אותי מה חושבים עלינו בפוליטיקה שם
השב   •  11
100
גרמני02/07/2010 10:27
השב   •  02
99
ביתרי02/07/2010 10:23
זה נכון מאוד שגרמניה שינתה את פניה,וההנהגה  הגרמנית של היום מכה על חטאים  שביצעו הגרמנים הנאצים כנגד היהודים לפני 70 שנה .
אבל ישנה בעיה אחת ,מאיפה אנחנו הישראלים יכולים לדעת מי עומד מאחורי בנית הכור הגרעיני באירן .האם יכול להיות שגרמניה , צרפת ,ורוסיה הם המדינות שפעלו ופועלות למען השגת נשק גרעיני לטהרן ?
לפי השיקולים שלך עמנואל רוזן היינו בישראל צריכים להיות בעד איטליה וראש הממשלה שלה שתומך בישראל.
אבל מבחינה מקצועית מר עמנואל רוזן אתה צודק נבחרת גרמניה כבר מונדיאל שני ברציפות משחק כדורגל מהנה והתקפי ,והיא אחת הנבחרות הטובות ביותר בעולם כיום .ולמרות שנשיא ברזיל תומך באיראן גם לברזיל יש נבחרת חזקה מאוד ,וגם לארגנטינה יש נבחרת מלהיבה ,וגם הולנד מאוד מסוכנת.
יהיה קרב קשה עד הגמר ,ואם גרמניה תזכה בגביע העולם היא בהחלט ראויה להיות אלופת העולם 2010.
לדעתי הגמר יהיה גרמניה - ברזיל .
השב   •  11
98
באסטיאן שווינשטיגר02/07/2010 10:19

עמנואל טוען שצריך לאהוב את גרמניה בגלל הכדורגל היפה ולשכוח מפוליטיקה ואני מסכים,משפט לאחר מכן הוא טוען שצריך להיות נגד ברזיל בגלל שהם נגדנו מבחינה פוליטית וגרמניה בעדנו אז בעצם פה הוא אומר שצריך לערבב פוליטיקה וכדורגל ובעצם סותר את עצמו.

לגבי המונדיאל אני חושב בדיוק כמוך ספרד-גרמניה,ברזיל-אוורגואי ואז הגמר ברזיל-גרמניה.
המנצחת כמו בכל טורניר של נבחרות או גרמניה או הקבוצה שמדיחה את גרמניה.
 

השב   •  42
97
חן02/07/2010 09:58
יאללה גרמניה תשברי את מרדונה לרסיסים! תעשי לנו טובה! שמסי וחבריו ילכו כבר הביתה, ואחרי זה גם את ספרד בבקשה.
מצד שני הולנד תעשו טובה תילחמו בברזיל בכל הכח שיש לכם תתנו 250 אחוז מעצמכם!!
השב   •  33
96
אביעד נמר האש!02/07/2010 09:57
על חומותייך עיר דוד הפקדתי שומרים
השב   •  41
95
יוני מרץ02/07/2010 09:49
השב   •  12
94
ציוני02/07/2010 09:48
במידה לא מבוטלת אתה צודק אבל אני מעדיף כישראלי את הולנד  שמשחקים  פתוח ויפה  ובלי טעם מר של ההיסטוריה ברזיל לא הוכיחה  יכולת  עדיין נגד נבחרת ארופאית  מהדרג הראשון ולדעתי ההגנה שלהם  חלשה   זו נקודת התורפה שלהם  אז אני בעד האורנג''  ונגד החברים של אחמנידקוף
השב   •  13
93
ג''ימבוי02/07/2010 09:46
על פי התאוריה שלך לא צריך לאהוד שום קבוצה כי שונאים אותנו בכל העולם.
בכל מקרה - לדעתי ספרד תהיה האלופה. כי הם ברצלונה ללא מסי.
איזה הנעת כדור - ממש תענוג. 
השב   •  31
92
דני02/07/2010 09:39
איך אפשר לעודד מדינה שלפני שבעים שנה מחקה 6 מיליון מאחיך
השב   •  40
91
אבי02/07/2010 09:35
סוף סוף כתבת משהו חכם עמנואל. היום כולנו הולנד.
השב   •  42
90
lore02/07/2010 09:33
והנבחרת היא של העם
השב   •  61
חן02/07/2010 09:57
השב   •  42
89
ביתרי02/07/2010 09:30
צודק מאה אחוז
השב   •  22
88
רועי02/07/2010 09:26
1.היום אי אפשר, וגם לא צריך, להחרים את גרמניה ברוב התחמוים בחיים (פוליטיקה,לקנות תוצרת גרמנית.). לא צריך להתנתק לגמרי מגרמניה, כי הם באמת אוהבים אותנו. 
אבל הספורט אפשר להראות לגרמניה שאנחנו זוכרים את השואה, ואפשר לחיות בלי לעודד גרמניה.בספורט אפשר גם לעשות בדיוק מה שאתה רוצה בלי שזה יזיק לך. אם אתה רוצה להחרים את גרמניה ברוב התחומים בחיים זה עושה לך נזק,  
אז לפחות בספורט צריך להראות להם שאנחנו זוכרים ולא נשכח את השואה,
וזה לא מפריע לנו בכלום.
אני לא אומר שצריך לערבב פוליטיקה וספורט אבל לזכור את השואה זה לא פוליטיקה! 

2. תשאלו מישהו שאמא\ אבא\אח שלו נרצחו בשואה, מה הוא חושב על זה שאת מעודדים את גרמניה כי הם משחקים יפה. 

ויאללה ארגנטינה!
השב   •  41
87
גרמני02/07/2010 09:26
הנבחרת הגרמנית של 2010 הרבה יותר טובה מ2006 היא משלבת צעירים שזכו בכל אליפויות אירופה האחרונות (עד גיל 17,19 ו21 בשנתיים האחרונות) בניגוד לנבחרת הזקנה של באלאק ופרינגס. חוץ מזה גרמניה משחקת יותר טוב בלי באלאק
השב   •  01
86
טל02/07/2010 09:24

השב   •  11
85
גרמני02/07/2010 09:22
אני פעמיים בשנה בגרמניה מתי אתה היית שם לאחרונה?
השב   •  01
84
אילן02/07/2010 09:11
השב   •  11
83
שחר02/07/2010 09:11
חזרתי מברזיל וזה מה זה נכון ! בושה למי שמעודד אותם ויאללה הולנד ארגנטינה ואחר כך גרמניה !
השב   •  81
82
ויצמן02/07/2010 08:57
למה אתה מערב פוליטיקה עם כדורגל
ברזיל משחקים כדורגל יפה ובגלל זה אוהדים אותם לא בגלל השילטון שלהם.
השב   •  50
איתן טייב02/07/2010 09:52
קח לדוגמה אתה יושב רואה אורוגוואי-גאנה
ויש פנדלים.  אין לך נבחרת מועדפת אז אתה חושב מי שונאת את ישראל ומי לא ! אלו הם שיקולי הדעת שלי
השב   •  31
81
אלי02/07/2010 08:39
נכון שגרמניה מעצמה אחי גדולה באירופה נכון שגרמניה עוזרת הרבה מאד לישראל אבל יש לי בעיה אם השואה נכון שגרמניה זה לא אותו גרמניה אבל קשה לי אם זה לגבי ברזיל כמה שיותר מהר הביתה אני לא אוהד מדינה אנטישמית חברה טובה של אירן אגב ארגטינה אותו הדבר ברזיל וארגטינה מצביעות באו"ם תמיד נגד מדינה ישראל נשראל לנו לעודד את הולנד או גאנה או ספרד שגם היא לא פחות אנטישמית לפי היסטוריה שלה
השב   •  52
פורלאן02/07/2010 09:24
אבל מה עם אורוגוואי?
השב   •  31
80
ירוק02/07/2010 08:38
מזה גרמניה? בחיים לא נשכח להם את השואה ואני יודע שהתחלפו כבר האנשים שם אבל עדיין לא נשכח ולא נסלח להם! רק הולנד או ארגנטינה
השב   •  42
79
נועם02/07/2010 08:26
בגלל המדיניות שלנו המצב שלנו נראה אך שהוא נראה .
השב   •  310
רונן02/07/2010 09:20
השב   •  54
יאיר חכם02/07/2010 09:29
השב   •  43
טוב טוב הגמד02/07/2010 17:50
דה ליברמן דה דה . יאללה גרמניה.
השב   •  10
78
נטלי02/07/2010 08:19
עמנואל, אתה יכול להוסיף באופן ברור שגרמניה המדינה הכי פטריוטית של ישראל.! היא דואגת לבטחון ישראל ( נתנה לנו צוללות חדישות ) והיא מבינה היום מה זה להתמודד עם אסלםשיש לה בבית. הם הרגו 6 מליון באושויץ וכדומה , אבל , קיבלו במקום 20 מליון ערבים מוסלמים במקום. הם מבינין איזה החלפה מטומטמת הם עשו. כשלון שלהם בבחירה למגר את היהודים והסליחה שלהם , אנחנו צריכים "להכאה על חטא שלהם" , לקבל בהבנה. כמובן לא לשכוח - נטלי
השב   •  51
77
מסיקה הגרמני02/07/2010 08:10
ולכול הטפשים  מולר גרמני שויני גרמני אוזיל נולד בגרמניה חדירה נולד לאמא גרמניה אז די עם המתאזרחים ומי אנחנו כלנו ממקום אחר אבל נולדנו פה וכמו שאני לא טרפולטאי אני ישראלי אז גם אוזיל גרמני
השב   •  42
76
בדואי תך סבע02/07/2010 08:02
עכשיו בגלל ליברמן אין אהדה למדינת ישראל בכול העולם כמו במדינות ערב יש עובדות רוזון אתה עלוב נפש והולנד לא כמו פעם תעשה בדק בית טורקיה שבדיה דנמרק אנגליה איטליה אנגליה צרפת ברזיל ארגנטינה חוץ ממדינות אפריקה כולם היום נגד המדיניות של הליכוד .
השב   •  39
טוב טוב הגמד02/07/2010 17:28
אוהבים את ליברמן.
השב   •  10
75
קובי האדום02/07/2010 08:02
מזכירים לי את מקקי
השב   •  45
דרור02/07/2010 09:08

השב   •  70
אדיר02/07/2010 11:52
וזו אכן המחמאה הכי טובה שאפשר לקבל !
הנבחרת הטובה בעולם .
השב   •  00
צהוב02/07/2010 14:03
תודה אחי !
השב   •  00
רוני02/07/2010 14:57
הוא התכוון שברזיל מזכירה את מכבי רק בצבע החולצה!
נראה לכם ששביכולת? עם כל התבוסות השנתיות ב-12 השנים האחרונות עם הצהוב שלכם אתם מזכירים לי יותר את מכבי קרית-גת!
אתם ררק חיים בסרט שיש לכם מועדון גדול אבל בתאכלס מקקי הם סמרטוטי רצפה.
השב   •  10
74
יהושוע ואן בוטן02/07/2010 07:59
השב   •  41
73
ישראל02/07/2010 07:56
היא המדינה שבין היחדים שתמכו בנו אחרי אירועי המשט, הולנד עולה עולה =]
השב   •  42
72
ישראל02/07/2010 07:55
שמעודדים את ישראל ונבחרת נוספת רק בגלל שהיא "מצליחה" מילא האוהדים שפעם היו במשחק של אותה נבחרת שמכירים אותה טוב אבל בישראל הקטנה צריך לעודד את הנבחרת חזק יותר ולא שיהיו רק 32 אלף אוהדים במשחק פתיחה אלה אצטדיון ר"ג מלא.
השב   •  20
71
גיא02/07/2010 07:49
יש בבואנוס איירס 300 אלף יהודים ושר האוצר החדש הוא יהודי
השב   •  40
70
אוהד ביתר02/07/2010 07:41
לצערנו ברזיל לא מיצגת את אוהדי ישראל ,מי שלא מאמין יעבור בדרכים יראה מכוניות ערביות עם דגלים של ברזיל ,מוזמנים לבדוק את מה שעמנואל אומר,זה אמתי,
השב   •  71
69
אלון02/07/2010 07:40
אז למה אתה מעודד את גרמניה כי היא תומכת בישראל? מה זה לא פוליטיקה?!
ובקשר לאנטישמיות בברזיל, כמובן שלא מדובר בשחקנים עצמם אלא רק במשטר שם שבמילא בעוד כמה שנים יתחלף!
אין שום סיבה שבגלל המשטר אני לא אאהוד את ברזיל!
השב   •  11
68
אוהד גרמניה02/07/2010 07:36
אכן יש לתמוך ולעודד את נבחרת גרמניה,היחידים שעדין תומכים בנו!
השב   •  53
67
דרוזי בדם!!02/07/2010 07:31
ודרך אגב הולנד לא כמו פעם ל14 הרבה ימים זרמו ..
השב   •  21
66
דוד02/07/2010 07:26
אפילו בפיפא אסרו על זה, תפסיק לחפש איפה שאין, תן לאנשים להתחבר למי שבא להם. גם בישראל יש מי ששונא אותנו.
השב   •  30
65
אוחנה 1102/07/2010 07:21
לכן עמנואל לא גרמניה אבל גם לא ברזיל. ואם אתה מחפש נבחרת ע"פ "אהבת ישראל" אז לך על הולנד.
השב   •  275
64
אוהדת02/07/2010 07:13
אז מי שהוא אנטי טורקיה,שונא את הכדורגל הטורקי בגלל כל המצב,לא צריך לאהוב את הכדורגל הברזילאי. האמת היא שגרמניה היא המדינה האירופית היחידה שתומכת בנו.
השב   •  62
ירוק03/07/2010 00:54
השב   •  01
63
משפחת גלברט02/07/2010 06:56
גרמניה תשאר בשבילי גרמניה הנאצית לעולם,את ברזיל אני לא יכול לאהוב בגלל הצהוב כחול הדוחה אז יאללה הולנד,יאללה ארגנטינה והכי חשוב יאללה הפועל
השב   •  54
62
gogo02/07/2010 06:37
סוף סוף יצאת מהקונכיה. מהצפוי והפוליטיקלי קורקט
מסכים איתך במאה אחוז
השב   •  12
61
אור02/07/2010 06:22
ברזיל וארגנטינה תומכים באויבות שלנו ושאחנו מעצימים אותם ככה אויבותינו יתעצמו! אבל קצת פירגנת לגרמניה יש לה קבוצות לא קטנות בדרך גם מעבר לברזיל, למרות שהיא משחקת יפה ואנחנו צריכים לאהוד אותם!!
השב   •  64
נו בחייך02/07/2010 07:39
הוא לא באמת מתכוון לזה. ציני קטן. הוא מתכוון שיש לנתק פוליטיקה מכדורגל. השחקנים או האזרחים לא קשורים תמיד להחלטות המנהיגים, ברזיל זו מדינה מדהימה, ולאהוד אותה או לא לאהוד אותה זה לא קשור להחלטה של מנהיג זה או אחר.
השב   •  11
60
הד"ר לכדורסל02/07/2010 06:14
יאללה תן גז
השב   •  11
59
danny02/07/2010 05:53
השב   •  22
58
ניב02/07/2010 05:50
פעם ראשונה בחיים שלי שאני מסכים איתו יאלה גרמניה
השב   •  00
57
אבשלום02/07/2010 04:56
אבל אתה צודק. לא בכל השטויות על אחמינג''ד כמובן, אלא בזה שגרמניה תנצח את ארגנטינה.. ואני גם חושב שהם יקחו את המונדיאל.
השב   •  21
56
HUP HOLLAND02/07/2010 04:28
תפסיקו לעודד את ברזיל האנטישמית וקבוצת ההתקפות המתפרצות הזאתי. יאללה הולנד! רובן, סניידר ורובין ואן פרסי יכולים לעשות את זה..
השב   •  10
55
סער02/07/2010 04:24
אעלק כולם "אוהדים" של ברזיל וארגנטינה.  שתי מדינות שלא "מתות" על ישראל בואו נגיד. שונאים אותנו שם! ברזיל וארגנטינה אנטישמים ברמות ואף אחד לא יודע את זה אפילו!
יאללה הולנד לנצח את הגועל נפש הזה. חוץ מקאקה ברזיל נבחרת מגעילה של כסחנים
השב   •  30
54
ואמוס ארגנטינה02/07/2010 04:07
השב   •  00
53
אריאל02/07/2010 04:03
השב   •  00
52
תומר02/07/2010 03:39
השב   •  02
51
אני ונימי02/07/2010 03:34
שכל אחד יאהד את מי שהתרגל אליו, אף מדינה לא אוהבת יהודים - ולא צריך לערב פוליטיקה וכדורגל או ספורט בכלל.
אני לא מאמין שמישהו שאוהד לדוגמא את ברזיל במשך 20 שנה, ובכל מונדיאל מקווה להצלחתם, ישנה את אהדתו בגלל שאיש אחד בברזיל חבר של אחמדיניג''ד.
מי שמסכים איתי שילחץ כחול.
השב   •  80
50
עכו02/07/2010 03:32
אבל אחת הכתבות הכי הבלא שקראתי בחיים שלי אני לא שונא אותך ולא אף אחד אבל מוגזם
השב   •  00
49
יוני02/07/2010 03:24
גרמניה נבחרת טובה וחזקה אבל ארגנטינה בע"ה הולכת לנצח בשבת!
השב   •  11
48
אברה קדברה02/07/2010 03:20
איזו יכולות הפועל מגלה לפני הצ''מפניונס אה? אני לא יתפלא אם תסיימו את העונה האירופית בסיבוב השני . מתי תבין? הפועל? הוא עוד כתם שחור בעבר המפואר של מכבי. זהו!! הייתם ? עשיתם רעש? עכשיו 10 שנים? צ-ה-ו-ב-ו-ת. וסוף סוף לא נישמע ממך.
השב   •  52
47
יוסי02/07/2010 03:18
אני בטוח שאתה יותר חכם ממה שהצגת בטור הזה. ברזיל היא המדינה החמישית בגודלה בעולם! אז נכון שהשלטון שם קצת בעייתי. אבל להגיד שבגלל זה הם אוייבים שלנו?? הברזילאים ממש לא מתעניינים בשטויות האלו, כל מה שמעניין אותם זה כדורגל שמח ובגלל זה אנחנו אוהבים אותם. לא כל דבר צריך להכיל פוליטיקה ובטח שלא מדינה כמו ברזיל שעשרות אלפי ישראלים מבקרים בה מדי שנה ונהנים מיחס מדהים מהמקומיים
על חומותייך עיר דוד הפקדתי שומרים
השב   •  60
ירוק03/07/2010 00:53
תקרא את תגובה 20
השב   •  00
46
מישהו חכם02/07/2010 03:16
הם בסך הכל משחקים כדורגל . לא שמעתי את קאקא ורוביניו אף פעם מצדדים באחמדינג''אד ,לעומת זאת אתה ראית איך שווינשטייגר נראה ? אני רק רואה אותו ויש לי צמרמורות .
השב   •  12
ירוק03/07/2010 00:52
השב   •  00
45
bvr02/07/2010 03:15
השב   •  10
44
דודי הצהוב02/07/2010 03:15
טור אדיר ומרגש!! אללא גרמניה בשם השם נעשה ונצליח!!
השב   •  34
43
אבי02/07/2010 03:10
כל מילה בסלע.גרמניה של היום היא לא גרמניה של פעם זה א'',ו-ב''רוב הסגל של גרמניה הם בכלל לא גרמנים אלא מתאזרחים אז מה עדיף אוהדי איראן?עמנואל אתה חזק
השב   •  51
42
הולנד02/07/2010 03:06
גרמניה תעיף את ארגנטינה
השב   •  22
41
דוד02/07/2010 03:04
ד"א אני לא אהדתי אותה עד המונדיאל, כי עדיין קשה גם לנו לעבור את התהליך. מה גם שברור שתושבי ברזיל אוהבים את ישראל יותר מתושבי גרמניה(יש לי הרבה חברים משם ומשם)
השב   •  40
40
צהוב עולה02/07/2010 02:59
אבל אני בכלל בעד ארגנטינה.
השב   •  30
39
נאור02/07/2010 02:54

השב   •  00
38
מכביסט02/07/2010 02:50
כמה פעמים חזרו ואמרו שלא מערבים פוליטיקה עם כדורגל! מה שגרמניה לא יעשו למעננו מה שהם עשו לנו זה בלתי נסלח אבל אין מה לעשות. יש נכון בדבריך אבל לא הכל זה עין תחת עין :| אבל אתה אומר שברזיל בעד אירן אבל מה לעשות זה לא קשור לכדורגל.
השב   •  00
37
משה02/07/2010 02:49
השב   •  00
36
rafoe02/07/2010 02:43
יש משהו במה שהוא אומר: הברזילאים אכן אנטישמיים, אבל מי יכול להגיד שהוא מופתע מכך (הרי כל מדינה שבה יש רוב קתולי היא אנטישמית).
למי שלא זוכר: בביקורו האחרון של נשיא ברזיל בארץ הוא סירב לעלות לקברו של הרצל בטענה שזה יעליב את ה"פלסטינים", ואילו מצד שני הוא עלה לקברו של המחבל עראפאת יש"ו ואפילו הניח זר פרחים.
אבל מצד שני מי יכול לרצות שגרמניה תצליח? (ולא רק בגלל ההיסטוריה).
מדובר במדינה שבעוד 15-20 שנה תהיה מדינה מוסלמית, ואני בתור יהודי לא יכול לרצות בהצלחתם של המוסלמים, ולכן מבחינתי זו נבלה וזו טריפה.
השב   •  50
ירוק03/07/2010 00:51
והם כבר התחילו להרגיש את זה.
השב   •  00
35
שוקי02/07/2010 02:41
מר עמנואל רוזן..נראה לך שברזיל אנטישמים..לכן שמה יש אנשים שמסתובבים עם כיפה להבדיל מגרמניה ששם מי שיעז לשים איזהו סממן יהודי יהרגו אותו..אולי אני לא יודע הכל..אבל חשבתי שפוליטיקה וספורט זה 2 דברים שונים..כנראה שאצלך זה לא..חבל מאד
השב   •  41
לוזון קיזוזון02/07/2010 08:46

השב   •  11
ירוק03/07/2010 00:50
כאילו אתה לא יכול ללכת עם כיפה בגרמניה. אולי בפולין
השב   •  00
34
פשוט מצחיקים !!02/07/2010 02:40

אתה בעד גרמניה ?למה ?
אם אפשר ללכת בעקבות מדינה שאין לה צד פוליטי (מרכז) כמו הולנד לדוגמא ?

קשה לך להפנים את זה ? גרמניה+ברזיל+איראן(שלא כלכך קשורה) היא הרס למדינת ישראל ולדמוקרטיה !

יחי ישראל ! או במילים אחרות של           הכדור רגל\סל\נוצה וכו''.

אל אל ישראל אל אל ישראל אל אל ישראל !

השב   •  21
33
תומר02/07/2010 02:37
בדר"כ אני לא נוטה להמר, אבל הפעם אני יודע - גרמניה מחזיקת גביע העולם דרום אפריקה 2010.
השב   •  30
32
מדוניאנין02/07/2010 02:34
הפעם דווקא העלית משהו מעניין בניגוד לבילבולי השכל הרגילים על הגועל, בכלל אני חושב שהכי מגיע עד כה בטורניר זה לגרמניה אפילו בלי קשר להסתכלות פוליטית הם היו הכי מרשימים אני אומר שהם יעיפו את ארגנטינה והולנד יתנו לברזיל בראש! ואם לא אז גרמניה בגמר!.
ייאלה גרמניה.
השב   •  40
31
רביע.באקה02/07/2010 02:31
השב   •  03
30
רוסי02/07/2010 02:25

השב   •  10
29
מכביסט02/07/2010 02:25
זה עדיין לא אומר שהפסקתי להיות דביל.
השב   •  21
28
ליאור02/07/2010 02:22
השב   •  00
27
עידן02/07/2010 02:11
לא מבין עדיין את השנאה לגרמניה שדווקא בשנים האחרונות היא בעדנו ואפילו יותר מארה"ב.
וסוף סוף אני מסכים איתך לגמרי מר עמנואלוס.
לא לברזיל-כן לגרמניה.
אל תישכחו לא כולם שם חביבים כמו דה סילבה. ברזיל אנטישאמים.
ואת האמת אני אוהב את הכדוגל הממושמע של שחקני גרמניה . גם אני רוצה שגרמניה תיקח.
השב   •  21
26
Brasilero02/07/2010 02:10
זה שהנשיא שלהם רוצה לעשות דוקא לארה"ב לא אומר משהו על האנשים עצמם. עשה לעצמך טובה, סע לאיזה חודש בברזיל, תהנה, תראה מה המשמעות של הכדורגל במדינה הזו ואז תדבר.
ומה קרה לעירבוב של פוליטיקה וספורט? זה בריא רק כשקבוצות זרות לא רוצות להגיע?
השב   •  11
25
מסכים לחלוטין!!02/07/2010 02:09
אני טוען את מה שהוא כתב הרבה זמן. טור חכם מאוד!! קדימה גרמניה! , די לברזיל האנטישמים!
השב   •  10
24
דני02/07/2010 02:07
אתה אוהד הפועל אתה לא עושה עסקים אם אוהדי ?אין לך חברים אוהדי ביתר ה?יש לך . אבל במה שקשור לספורט יש לך יריבות ספורטיבית, אותו דבר גם ברזיל מה הקשר למדינה ולאירן אם אני אוהב גרמניה אז גרמניה ואם ברזיל אז ברזיל לפי דעתי אתה מוציא דברים מהקשרם סתם דרך אגב אני רוצה ספרד ,
על חומותייך עיר דוד הפקדתי שומרים
השב   •  41
23
dan02/07/2010 02:02
אדון רוזן
לראשונה אהבתי לקרוא את הטור שלך הפעם קלעת בול
השב   •  32
22
דייגו02/07/2010 01:58
בלי שום קשר לדביל מטהרן או לגרמנים
הנבחרת שמשחקת הכי יפה
אר ג נ ט י נ ה !!
השב   •  20
21
דני02/07/2010 01:58
מה הקשר בן כדורגל לחיים אני ביתר ויש לי מלא חברים שהם הפועל ואני אוהב אותם כמו את החברים שהם אוהדי ביתר,יש כדורגל ויש חיים אני אוהב את קאקה אז אני רוצה שברזיל תנצח ולא בגלל אירן ולא נעליים (אתה חי בסרט )
השב   •  70
20
דני02/07/2010 01:50
קל לדלג על הטור הזה ולומר שזה סתם קשקוש של אוהד הפועל וגרמניה.
עמנואל טוען לאורך הכתבה שלא כדאי להיות בעד ברזיל בגלל סיבה שטותית פוליטית לחלוטין שקשורה לאיראן. העובדה היא ש95% מהישראלים שונאים את הנבחרת הגרמנית על פארש ומתעלמים לחלוטין מכך שהיא מציגה את הכדורגל הכי אטרקטיבי עד כה בטורניר.
הילדים האלה בנבחרת הסוחפת הזו אין להם שום קשר לשואה. יש ראיה ברורה יותר מאשר שחקנים עם רקעים זרים? תתעוררו ותבינו שגרמניה זוהי מדינה ליברלית מאוד והידידה הכי גדולה של ישראל כיום.

עמנואל צודק - תשימו את הפוליטיקה בצד ותהנו מהכדורגל של החבר''ה הצעירים האלה, תרשו לעצמכם גם לעודד קבוצה כזאת.
השב   •  191
ירוק03/07/2010 00:49
השב   •  00
19
רון האדום02/07/2010 01:49
מאמר מצויין עמנואל, וכמובן כמות תגובות שחבל על הזמן
השב   •  21
18
בן-פפון02/07/2010 01:49
עמנוא, אין מה להגיד, אתה כל פעם קורע אותי מחחדש. אתה ענק!
השב   •  82
צהוב בדם03/07/2010 19:39
השב   •  00
17
מוטי02/07/2010 01:48
זה שהמנהיג שלהם תומך באיראן ממש לא אומר שהאוכלוסייה גם כן. אני בטוח שאם תעשה סקר תראה של99 אחוז ממש לא אכפת ישראל איראן חיזבאללה
השב   •  60
16
אבי02/07/2010 01:45
השב   •  02
15
ערן02/07/2010 01:45
אבל קשה לשכוח מה שגרמניה עשתה בעבר זה גם נחשב , אבל אם זה מול אחמדי נג''אד ועכשיו הם בעדנו זו סיטואציה קשה
השב   •  21
14
קוף ירוק02/07/2010 01:45
הולנד הכי טובים אלינו !

ומה גרמניה עשו בשבילנו חוץ מלרצוח 6000000 יהודים ?
השב   •  54
13
גיל02/07/2010 01:37
צודק העם עם גרמניה!
השב   •  42
12
אלכס02/07/2010 01:32
השב   •  30
11
ירוק02/07/2010 01:30
מרגישים שווים
השב   •  31
10
כגע02/07/2010 01:30
זה לא הפרצוף האמיתי של ברזיל. תהיה שם ותבין.

השב   •  11
9
משה02/07/2010 01:29
רחמים עלייך..
אני יצתרכו לתרום לך אני הראשון
אתה כל כך מסכן.
על חומותייך עיר דוד הפקדתי שומרים
השב   •  31
8
המבין02/07/2010 01:27
בגלל אינטרס של נשיא ברזיל שרוצה גם הוא אטום הוא תמך בגרעין של איראן,  זה אומר שעכשיו צריך לשנוא 180 מיליון תושבים שרובם אוהבי ישראל?   האהבה בין העמים תמשיך כי אחרי הקישקושים שלך.
השב   •  83
ירוק03/07/2010 00:47
אולי האהבה של רוב הישראלים לנבחרת.
השב   •  00
7
אוהד02/07/2010 01:25

אנשים לא צריכים להסתכל על פוליטיקה כאשר הם רואים כדורגל, לפי דעתי צריך להפריד בין שני הדברים

השב   •  30
דן02/07/2010 11:32
ותוסיף גם שחיתות ברמות על,זה מהות הכדורגל.
אתה בטוח שאתה איתנו?
השב   •  00
6
nir cohen02/07/2010 01:24
עמנואל נראה לי שאתה התקררת.דחוף רופא
השב   •  883
דה סילבה02/07/2010 05:55

מכבי בפכה לאויר

השב   •  67
..02/07/2010 07:53
ואם אתה ושאר הטיפשים שהצביעו כחול תפעילו קצת את השכל תבינו שבגלל שהוא מדבר כרגע על המונדיאל ולא בליגה שלנו.
השב   •  30
nir cohen04/07/2010 00:30
פאתטים.
השב   •  10
5
משה02/07/2010 01:24
ואני בכלל אוהד ארגנטינה איפה זה משאיר אותי
השב   •  374
4
רוני02/07/2010 01:24
הרגשה שלי שארגנטינה תנצח.
אני מאמין שהכמר יהיה:
ברזיל - ארגנטינה/ספרד
השב   •  1724
Melina Perez02/07/2010 04:19
ברזיל-ארגנטינה-ספרד.
השב   •  21
אסי02/07/2010 11:50
חבל
השב   •  01
3
דרוזי ליברפול02/07/2010 01:21
זה שאתה אוהד גרמניה אל תתחיל להגיד דברים שאין להם קשר עכשיו.
השב   •  4119
שי05/07/2010 17:41
השב   •  00
2
אינטרי02/07/2010 01:20
השב   •  4513
1
סכנין02/07/2010 01:20
השב   •  366
cbf02/07/2010 02:18
כמו כל ישראל
השב   •  81
ומה אתה משתמש בסמל של הפועל אתה אוהד סכנין בכלל02/07/2010 03:48
השב   •  75
נראה לי שמוסלמים שונאים מוסלמים02/07/2010 06:25
כמו שאני רוצה שתורכיה תפסיד מהיום והלאה ככה גם חברת הכנופיה השנייה ברזיל. וארגנטינה שתפסיד בגלל השתיקה לאירן על פיגועי הטרור נגד הקהילה היהודית . נשארנו עם גרמניה והולנד גם כדורגל טוב גם דמוקרטיות נורמליות ובמאזן הסופי אני מעדיף את חירסט ההולנדי על פני אוזיל של גרמניה. סתם יהודי ציוני במולדתו.
השב   •  61
שונא דיקטטורים וטרוריסטים02/07/2010 06:39
רק הכבוד הערבי !?!?!!? כאשר הפרסי איראני שיעי מאיים להשמיד את ישראל הם לא נפגעים. הם חושבים שככה הם יחזירו את הכבוד הערבי מוסלמי ? פרימיטיביים ואלימים תוכיחו בקידמה ומוסר בחינוך ובצדק בדמוקרטיה וזכויות אדם ,חבל שאתם עדיין מעדיפים להשתמש בכפכפים חגורות סכינים ומתאבדים יאללה תתבגרו בתור אומה/אומות ערביות 22 במספר עשירות כקורח עם שטחים עצומים וחופים אין סופיים..רגשי הנחיתות שלכם עולים לכל העולם בדם וזה בדיוק מה שמוחמד ניסה למנוע.חבל רק שלא העתיק קצת יותר טוב את עשרת הדיברות. ולנושא הערבי פלסטיני תראו על מה המנהיגים שלכם ויתרו תמורת עוד מלחמה וטרור אולי פעם תבינו שעקשנות ,לפעמים, לא מוסיפה כבוד עובדה שהפליטים הפלסטיניים חיים בזבל בלבנון ירדן וסוריה מ48 ואילו הפליטים היהודים ממדינות ערב כבר יצאו מהמעברות מזמן. תדאגו לאחיכם ולעצמכם כמו שאתם "דואגים" לישראל..
השב   •  71
דרוזי בדם!!02/07/2010 07:35
המדינה המוסלמית שהכירה בישראל טורקיה.ואירן עד המהפכה ב78 היתה ידידה טובה למדינת ישראל תעשה שלום וכול העולם הערבי יעזה שלום כולל מדינות מערב מאז שליברמן בשלטון אין למדינת ישראל ידידה טובה חוץ מהאמראקים נקודה .ויש כאלה יש להם בעיה עם אומבה שהוא שונא ישראל ואני לא חושב שזה נכון .
השב   •  33
סכניני02/07/2010 07:43
השיעים מאימים עלינו בדיוק באותו מידה כמו מדינת ישראל היום יש שיוף פעולה מלא עפ מצרים וסעודיה כי יש אינטרס וסעודיה כבר מזמן פתחה במלחמה נגד אירן בצפון תימן יש שם קרוב ל5 מליון שיעים שרוצים עצמאות והאירנים תומכים בהם פשוט בארץ אפחד מתעניין כי זה לא מעניין אותם ויש מספיק צרות בארץ.סעודיה ותימן נגד אירן ונהרגו מספיק אנשים בסעודה וזה עוד בלי עיראק שמאז יש ראש ממשלה שיעי רוצחים סונים על ימין ועל שמאל רוב הפיגועים נגד סונים ועוד יש את אלקאעדיה קיצר זה מורכב .פשוט התקשורת לא מדברת כולל הממשלה כי זה לא אינטרס של מדינות מפרץ ומצרים
השב   •  24
השד הצהוב02/07/2010 11:22
עד 78 היו לאיראן יחסים טובים עם ישראל ומאז לא. מה לעזאזל קשור ליברמן הוא כולה שנה שר חוץ. אני לא זוכר שהוא הייה פה ב 78 אז עשה טובה אל תבלבל לי בשכל על תעשו שלום אתה יודע טוב מאוד שהבעייה היא לא אנחנו. דרך אגב פעם הבאה תזדהה בשמך ולא בשם אחרים. דרוזי עאלק
השב   •  50
אדיר02/07/2010 12:01
היחיד שאומר את מה שכולנו חושבים , היחיד שלא עושה חשבון לאף אחד , לא משנה מתי ואיפה .
ליברמן מנהיג אמיתי , כריזמטי , גבר אמיתי , עם דעות אמיתיות .. בניגוד לכל הפוליטיקאים גם לא צבוע או שקרן ולא זז מהדרך שלו או מהמילה שלו גם אחרי שנכנס לממשלה עם הרבה מאוד כוח.
אני בעד ליברמן ומצידי שאף אחד לא יהיה איתנו זה לא ממש מעניין אותי ולא צריך לעניין אותנו .
יש לנו מדינה נהדרת ולא חסר לנו כלום כדי ללכת לחפש במקום אחר !
השב   •  53
אסור לפספס
נגןהילד הגשים חלום: הפך לכרוז של פנרבחצ'ה
הילד הגשים חלום: הפך לכרוז של פנרבחצ'ה
נגןיש השקה: הנעליים החדשות של מסי ואדידס
יש השקה: הנעליים החדשות של מסי ואדידס
נגןכמה זמן לוקח למסי להגיע מהבית לאצטדיון?
כמה זמן לוקח למסי להגיע מהבית לאצטדיון?
נגןטופ: חגיגת יום ההולדת של נטע אלחמיסטר
טופ: חגיגת יום ההולדת של נטע אלחמיסטר
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל Winner
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוק' מונדיאל 26 (אירופה)
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה צרפתיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים
ONE CHAMPIONSHIP