יום שבת, 26.04.2025 שעה 05:57
ONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורט
עומרי כספי

כמכביסט, קשה לי עם אובדן התואר

עומרי כספי בטור אישי ל-ONE: צבט לי בלב לראות את מכבי מפסידה, אך כל הפרגון מגיע לקטש ולגליל. פיני יידע להוציא את הצהובים מהמצב אליו נקלעו

ברגע שגלבוע/גליל לקחה את האליפות, אני אישית, כמכביסט וכמי שגדל במועדון, הרגשתי מוזר - צביטה בלב, כי קשה לי לראות את מכבי מפסידה תואר.

כל הפרגון מגיע לעודד קטש שניהל את גמר הפיינל-פור בצורה מעולה. המשחק נגמר ב-13 הפרש, מכבי התקשתה לעמוד מול הגליל ומול החילופים וההכנה שעודד עשה. הוא הגיע מוכן וביחד עם ליאור ליובין, עמית גל והשחקנים המצויינים על המגרש, הם הצליחו לנצח את מכבי. 

החבר'ה הישראלים של הגליל שיחקו מצויין - גוני יזרעאלי, אלישי כדיר, גל מקל, דגן יבזורי ואבישי גורדון פשוט נתנו הכל והיו אדירים. רנדל הוא זר נהדר, אני שמח בשביל עודד על הדרך ועל ההישג, זו מתנת חתונה הכי טובה שהוא יכול היה לבקש.

אנשי הגליל חוגגים ואני שמח בשבילם למרות שקשה לי כמכביסט שאיבדנו תואר. המנהל המיתולוגי של הגליל, עמית גל, חוגג כבר אליפות שניה ומגיע לו האושר הזה. כל הכבוד מגיע גם להנהלת הקבוצה ולחיים אוחיון שהצליחו להשאיר את כולם יחד ועזר לחיבור המדהים בין השחקנים, דבר שעזר להם לנצח את מכבי בנוקיה ולקחת אליפות.

עודד קטש חוגג עם צלחת האליפות. (קובי אליהו)
עודד קטש חוגג עם צלחת האליפות. ניהל את המשחק בצורה נהדרת (קובי אליהו)

מגיע להם, זה מועדון אדיר, הם קיבלו אותי אליהם בגיל צעיר מאוד ומגיע להם ליהנות מהרגע. זו חוויה אדירה שלא זוכים לה הרבה בכדורסל, יש שם שני חבר'ה שכבר חגגו אליפות. אני בטוח שהם יזכרו את הרגעים האלה כל החיים.

אם מסכמים את העונה של הצהובים אז ברור שישנה אכזבה, אבל צריך לזכור שמכבי לקחה גביע והגיעה לרבע גמר היורוליג. לאור העובדה שהיו הרבה טלטלות בדרך, זה לא רע. צריך להסתכל על העתיד - שמעון, דייויד ושאר הבעלים יודעים מה צריך לעשות.

פיני גרשון. יודע מה לעשות כדי להוציא את מכבי מהמצב הזה (קובי אליהו)
פיני גרשון. יודע מה לעשות כדי להוציא את מכבי מהמצב הזה (קובי אליהו)

גם פיני, שהוא מאמן מספיק מנוסה, יודע מה לעשות כדי להוציא את מכבי מהמצב הזה. זה בסדר להפסיד תואר פעם בכמה שנים, עכשיו זה הזמן לנוח ולא לקחת החלטות נחפזות. עכשיו צריך לבנות סגל לשנים הקרובות ביחד עם הישראלים שיש היום במכבי, שהם הכי טובים שיש בארץ.

זה הזמן לבנות את המועדון לעתיד ואני בטוח שבמכבי יודעים הכי טוב איך לעשות את זה. הגדולה שלהם לאורך השנים היא הדרך בה הם יודעים להתרומם מהמכות שהם חוטפים בדרך.

לכתבה זו התפרסמו 58 תגובותלקריאת כל התגובות הוספת תגובה
ישנן 58 תגובות ב-36 דיונים
הוסף תגובה
בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש
36
אהוד03/06/2010 21:03
השב   •  00
35
אבירם03/06/2010 02:20
באמת אשמת מכבי שיש לה בעלים שמשקיעים הרבה כסף. בושה וחרפה שהם מוכנים להשקיע כאלו סכומים בקבוצה שהם אוהבים.
השב   •  00
34
אביב אולכה01/06/2010 22:17
קלאיטיס הוא אמריקאי ממוצא יווני.
השב   •  00
33
ניתאי31/05/2010 21:49
אין מספיק אופי שמכבי באים כפיבוריתים
השב   •  10
32
עידן31/05/2010 19:20
מאז שעזבת את מכבי אתה אהוב על כולם. הלוואי ותצליח באן בי איי והלוואי שאחת לשנתיים מכבי תמשיך לאבד את האליפות. הם אומרים שפיינל פור זה לא ספורטיבי אבל שהתקציב שלך גדול פי 18 מהתקציב של כל האחרות זה כן ספורטיבי?

לנצח אצלי בלב אותך אני אוהב הפועל תל אביב לעולם ועד.
השב   •  01
31
דניאל31/05/2010 15:03
עמרי שחקן נפלא, אבל הטורים האלה ממש ביזיון.
השב   •  00
גבעתי בדם!02/06/2010 19:05
תאשים את אירית סלמה או צביה, המורות הגרועות האלו לימדו אותו לשון.
השב   •  00
30
גל31/05/2010 05:52

השב   •  00
29
פיני30/05/2010 23:45
בכתבה-תגובה ("כתגובה") הקודמת שלי הבאתי את סיפור הכישלון בגידול שחקנים מקומיים על אף יכולותיהם.
השוויתי בעומק הכמותי שהתפתח בנבחרות ספרד ויוון אל מול הנבחרת הישראלית בנבחרות הצעירות המצויינות של שנת 2000 ו-2004.
המסקנה המתבקשת - הבעייה אינה בפוטציאל הכמותי אלא בטיפוחו.

ב"כתגובה" הנוכחית אעבור להציג את מאפיין הכישלון - בעיקרו זמן המשחק.
להלן הדוגמאות;

מארק גאסול (בן 25) - בגיל 19 (במדי ברצלונה) קיבל כ- 4 דקות בממוצע ביורוליג. שנה אח"כ (גיל 20) שיחק מעל 16 דקות.
כיום משחק ב-NBA כשחקן פותח.
פליפה רייס (בן 30) - בגיל 20 קיבל כ-16 דקות ביורוליג (במדי אסטודיאנטס). שנתיים אח"כ שיחק 25 דקות ביול"ב.
מספר שנים שחקן פנים מוביל ביורוליג.
חוזה קלדרון (בן 29) - בגיל 21 קיבל 21.5 דקות יורוליג (במדי ויטוריה). כיום משחק ב-NBA.
פניוטיס וסילופולוס (בן 26) - בגיל 20 קיבל כ-20 דקות ביול"ב. בגיל 21 קיבל 20 דקות ביורוליג.
ואלה אפילו לא השחקנים הבולטים ביותר שיצאו מנבחרות אלו!

ועכשיו בוא נראה למה זכו ארבעת הישראלים הבולטים באליפויות הנ"ל:
אליהו (בן 24) - בגיל 21 (בזכות מאמן זר) קיבל 21 דקות בירוליג. שנה לאחר מכן מאמן ישראלי נתן לו 10 דקות בלבד.
גרין (בן 30) - בגיל 24 (!) זכה ל-10 דקות ביורוליג. אח"כ אף פחות.
הלפרין (בן 26) - בגיל 20 קיבל 6 דקות ביורוליג. בגיל 21 קיבל 10 דקות יורוליג.
בגיל 22 קיבל 36 דקות! (הא, זה לא היה במכבי אלא בלובליאנה.)
בורשטיין (בן 30) - בגיל 22 זכה ל-20 דקות. והמשיך לקבל כ-23 דקות לערב עד הפציעה.

מה כל אחד יכול לראות - באירופה השחקנים הטובים התפתחו בעקבות כמות דקות משמעותית מגיל צעיר.
מנגד, היחידי שניתן לומר עליו את זה בארץ זה בורשטיין, ועדיין בכ-שנתיים איחור ביחס לאירופאים.
אליהו מהווה הדוגמא הטובה ביותר - ימאמן זר נתן לו את הזדמנות הפריצה בגיל צעיר ומאמן ישראלי עצר אותו.
ולא - 6-10 דקות (בדקות מתות) זה לא הזדמנות להתפתח עבור הלפרין.

מסקנה - הבעייה היא במאמנים הישראלים שלא מאמינים בשחקן ה
השב   •  00
28
פיני30/05/2010 23:42
ואלה שמות.
בשנת אלפיים נערכה אליפות אירופה לצעירים (עד 21).
הנה רשימת השחקנים הבולטים (שחקני יורוליג ו-NBA) שצמחה מהם.
יש לציין שלא בדקתי לעומק כל שחקן בנבחרות האחרות מה שמעצים את המתונים.

יוגוסלביה - וויאניץ'', רדמנוביץ'', פקוביץ'', קברקפה, פופוביץ'' [סה"כ 5]
יוון - פפמקיוס, פוטסיס, דיאמנטידיס, פפדופולוס, [סה"כ 4]
ספרד- סרג''י וידאל, ברני רודריגז, קרלוס קבסס, חוזה קלדרון, פליפה רייס, חוזה לופז ופאו גאסול [סה"כ 7]
ישראל - בורשטיין (וגרין) [סה"כ 1 וקצת.]

הדירוג באליפות ההיא - ישראל שנייה, ספרד שלישית, יוגוסלביה חמישית, יוון שביעית

בשנת 2004 נערכה אליפות אירופה לצעירים נוספת . והרי התוצאות ועיקרן תחילה.
ספרד - הוארטס, מרק גאסול, ויקטור סאדה
יוון - קלאיטיס, פפניקולאו, פרינטזיס, מברוקפלידיס, וסילופולוס, מברואידיס [6 שחקנים]
ישראל - הלפרין, אליהו, ולימונד [שני שחקנים וחצי]

הדירוג באליפות ההיא - ישראל שנייה, ספרד במקום 11, יוון רביעית

מה המסקנות?
ראשית, שלמרות האיכויות שהיו קיימות בישראל הן נעצרו בשלב הזה.
נקודה שנייה, נבחרות הטובות כיום באירופה (יוון וספרד) נשענות על הנבחרות שתוארו לעיל.
ישראל למרות שהיתה טובה יותר בגילאים הנ"ל אינה באותה רמה כיום.
נקודה שלישית, הסתכלות על השחקנים הישראלים שצמחו מגלה ש:
א. הלפרין ואליהו קיבלו את ההזדמנות האמיתי באירופה ממאמן זר (ספחיה),
ב. בורשטיין קיבל הזדמנות כעלה תאנה במכבי.
ג. גרין ולימונד לא הגיעו ביורוליג לרמה של יתר השחקנים שתוארו כאן, כאשר גם לימונד זכה להפציע ביורוליג ממאמן זר בקבוצה זרה (לה-מאן).

מסקנה - הבעיה אינה באיכות, כי היו שחקנים איכותיים, יש ויהיו והשאלה שצריכה להישאל היא
מה המאמנים הישראלים עושים איתה. והם לא עושים יותר מדי, והתוצאות בשטח.
השב   •  00
דניאל31/05/2010 06:18
אני לא מבין מה אתה רוצה.כל הכבוד על הנתונים שאספת אבל אתה בעצמך אומר "שלמרות האיכויות שהיו קיימות בישראל הן נעצרו בשלב הזה." ו"ישראל למרות שהיתה טובה יותר בגילאים הנ"ל אינה באותה רמה כיום."
הדברים השתנו מאז. אתה מדבר איתי על טורנירים מלפני עשור ולפני 6 שנים.
על תאשים רק את המאמנים בזה שהישראלים שציינת לא המשיכו, מלבד אליהו וכספי, להתפתח ולהגיע לרמות של השחקנים האירופים.
ואני מצטער, אין לך כיום שחקנים באיכויות של הלפרין כספי ואליהו. מקוה שיהיו אבל זאת עובדה שאין.
בוא נסכים שלא להסכים.

השב   •  00
פיני31/05/2010 10:14
האליפויות האלה של לפני עשור ו-שש שנים הן אותן אליפויות שכוכביה מובילים את נבחרות המדינות השונות ואת אירופה (וה-NBA).

אתה מסתכל על מה יש עכשיו וחושב שזה מהשמיים.
זה לא.
תסתכל על החלק השני ותבין שהשחקן הישראלי לא מקבל דקות (ביחס למקבילו האירופי) ובלי דקות אי אפשר להתקדם.

תחשוב שבן-אדם שעובד במקצוע כלשהו, נניח ארכיטקט, לא מקבל פרוייקטים לבצע אלא למלא טפסים (או משהו כזה).
אתה חושב שהוא יהיה "עילוי" אחרי השנים האלה?

יש הרבה שחקנים שהיו יכולים להתפתח הרבה יותר מהרמה אליהם הם הגיעו.
אני, כאמור, לא מתייחס רק לרמות הגבוהות (ושם האשמה המרכזית של מאמני מכבי), אלא גם לרמת שחקני ליגה בכירים (אשמת מאמני יתר הקבוצות).

אגב, המשותף לכל המאמנים שנכשלו - כולם ישראלים.

זה לא במקרה שהלפרין, אליהו וכספי קיבלו ההזדמנות ממאמן זר.
זה לא מקרה שדווקא הם התפתחו הכי טוב.
זה לא מקרה שבורשטיין, לפני הפציעה, נחשב לאחד מהטובים בעמדה שלו ביבשת.

דקות על הפרקט זה הדבר העיקרי שמפתח שחקן.
השב   •  00
27
fg30/05/2010 18:37
תבכה עוד קצת ?
השב   •  00
26
Jimi30/05/2010 17:38
כל הכבוד עומרי, אחרי שנה למדת לדבר פוליטיקל קורקט נוכח הבהמיות הישראלית. אין בכך דבר רע, ועדיף לשמור את כל האופציות פתוחות.
השב   •  02
25
שחר30/05/2010 11:29
אז אל תהיה מכביסט,זה לא טוב,זה לא יפה ולא לעיניין.
השב   •  12
24
זרביניו30/05/2010 11:06
איך אמר פעם הפיני "הכל מלמעלה" וזה היה בתקופה בה פיני השתטח על קברי צדיקים, מאז זרם הרבה ביוב בנחלי הארץ ופיני נטש את הצדיקים והחל להשטח על צדיקות ומאז הכל התהפך ולפיני גונבים את הדובדבנים אבל זה הכל מלמעלה.
השב   •  10
23
פיצי שכטר30/05/2010 11:00
כמה טוב שבאת הביתה.
איזה כייף היה יום שישי להיות ביחד.
כולם בבית הכנסת התרגשו ולא וויתרו על המי שברך שעשו לך.
תודה על כל המתנות שהבאת לנו .
אנשים עד עכשיו מדברים על כמה מרגש ותענוג היה לראותך ככה בגובה העיניים, אתה שיצאת משכונת מרמורק , והגעת כה רחוק.
כנראה שדמותך תאכלס את אחת הדמויות הדומיננטיות במוזיאון שהולך להיפתח סוף סוף בשכונה, ההחלטה להציב אותך במוזיאון כמודל לחיקוי כבר התקבלה , כל מה שנשאר זה לאשר אותה בהצבעה בישיבת הוועד ביום רביעי.
בכל מקרה מאוד אוהבים אותך בשכונה ומקווים שהיה לך טעים בשבת בבוקר הג''חנון , הלסיס, רסק העגבניות - ואיך שטרפת את הביצים הקשות.
אגב, יש לך ד"ש ממור החיפאי, הוא פשוט נעלם לנו מאז שחיפה הפסידה את האליפות.
אז לעולם אל תשכח עומריקי מהיכן באת ואנה אתה הולך  כי :
הפועל מרמורק הקבוצה של המדינה ! ! ! 
               מור הנסיך ! ! !
השב   •  01
22
יושב שער 530/05/2010 10:00
לא שמתם לב שכל הזמן שאתם מנסים להרוס למישהו את האליפות אתם לא מצליחים! אתם קבוצה של אפסים אין לכם שום תואר העונה גם בכדורגל וגם בכדורסל!אין אליפות אין אליפות!
מכבי שלום, מכבי שלום, איך זה לראות?דאבל אדום!דאבל אדום!דאבל אדום!דאבל אדום!דאבל אדום!דאבל אדום!
השב   •  22
21
ליאור30/05/2010 09:51
אתה כזה שקרן לא מוצלח אני שונא את פיני וגם לא מת על מכבי חלס עומרי לא אלנו
השב   •  01
20
אורי30/05/2010 08:06
אני לא מבין את הצביעות הזו..
לפני הגמר הוא לא היה בטוח בעד מי הוא ופתאום כואב לו? תפסיק להיות כזה פוליטקלי קורקט, זה כבר נראה לא טוב.
השב   •  22
19
זאב30/05/2010 07:40
איזה מכביסט- זה שיחד עם אבא ניסה לפגוע בקבוצה על חשבונו האישי, אף אחד לא שוכח לך את ההתאמצות שלך במדי הגליל נגד מכבי- הלכלוך שלך על ימין ועל שמאל על האנשים שהביאו אותך לפרונט של הכדורסל- אם היית נשאר בגליל או עובר לקבוצת הגועל האחרת עד היום היית שחקן ליגה.
אז תלמד לא לדבר ולא לדרוך לאחרים על הפצעים ברגעים הכי קשים ותגיד גם לג''מ''י שכנל שלא הכל שפיט כך לא הכל כתיב.
אל תשכח שמכבי היו לפניך ולפניו ועוד יהיו הרבה אחריכם- מי שלא עושה לא טועה- כשפיני היה בתנאים קשים לפני שלושה עשורים וחי כמו כלב אף אחד לא ירק עליו היום כולם מחפשים להפיל אותו- עש יש וינר אחד במדינה שאומר נה שהוא חושב ומבטא ביכולת מקצועית כל המדינה מתאמצת להפיל אותו
השב   •  32
18
אחיתופל30/05/2010 07:11
גם אכלו לפיני את הדובדבן וגם מרחו למזרחי את הקצפת על הפרצוף, רק כדי לראות את פרצופו המכורכם, של הורס הכדורסל בארץ, מזרחי היה כדאי לראות את המשחק.
השב   •  11
17
MTA30/05/2010 02:12
אל תקשיב לכל החארות.
אנחנו שמחים מאוד בהצלחתך, ומקווים לראות אותך עושה איזה עונת פרישה בצהוב אולי אפילו עם טבעת אליפות על היד מי יודע.
שיהיה לך הרבה הרבה בהצלחה!
השב   •  32
16
אלעד30/05/2010 02:00
לקבוצה שעשתה אותך מי שאתה היום
במקום רק לדרוך ולדרוך עלייה.
עמרי זה בושה איך לכלכת על מכבי
ואנחנו האוהדים לא נשכח את זה בחיים
השב   •  33
15
עומרי30/05/2010 00:56
טוריו ימשיכו לשעמם.
השב   •  34
14
יחיאל29/05/2010 23:51
השב   •  62
שירן מימון, י-ם30/05/2010 00:23
השב   •  01
אבי30/05/2010 02:36
השב   •  10
13
שלום29/05/2010 23:40

השב   •  27
שירן מימון, י-ם30/05/2010 00:23
השב   •  11
12
אילן29/05/2010 23:34
אתה שונא את מכבי ומאמנה השמן והגזען כמו הרב במדינתנו הקטנה!
אל תפחד להודות בזה.מזרחי כבר לא יכול לקלקל לך כלום!
השב   •  45
11
אלמונית29/05/2010 23:33
השב   •  45
שירן מימון, י-ם30/05/2010 00:21
כולנו יודעים שעמרי אוהב ואוהד את מכבי והוא לא צריך להגיד את זה אנחנו יודעים את זה ואוהבים ומעריכים אותו תמיד!
השב   •  01
10
דניאל29/05/2010 23:07
איזה ישראלים? היחיד שיכל לשחק יותר במשך כל העונה הוא לימונד. גם ולאזמה ובטח שפישר הרבה יותר מועילים מגרין שנותן משחק טוב פעם בתקופה. אם הלפרין ואליהו יחזרו זה משהו אחר, אפשר לבנות סביבם קבוצה. ביחד עם פניני הדקות של הישראלים יעלו. על תשכח שאת השנים הגדולות של תחילת העשור עשו זרים ובלעדם לא היינו זוכים בכלום. השנה נפלנו קשות עם אנדרסון שחירב לנו את העונה. הטעות הכי גדולה של פיני הייתה להמשיך לתת לו קרדיט. נקוה שהרכש השנה יהיה יותר טוב
השב   •  63
פיני29/05/2010 23:28
1) השנה מכבי הפסידה אליפות לקבוצה עם ישראלים מקומיים הרבה פחות טובים שקיבלו הרבה יותר דקות.
2) כל פעם שגרין קיבל דקות אמיתיות הוא הוכיח את עצמו.
3) אכן גם לימונד לא קיבל דקות.
4) אחד מאלה שניצחו את מכבי הועף ממנה כיוון שלא קיבל דקת משחק ממנה (מקל).
5) אין ספק שלימונד למשל לא מסוגל לתרום כמו אנדרסון ובלות''. בסופו של יום לא כל אחד מסוגל להכניס 1 מ-10 (כ"א מהנ"ל) נגד פרטיזן ו-4 מ-18 נגד גליל. באמת קשה.
6) בעונות שמכבי הצליחה היו מספר ישראלים שהיו חלק חשוב מאד בהצלחה. למשל בורשטיין שהיה בשיאו ולפני הפציעה באותה תקופה ושחקן חמישיה בולט. שלא לשכוח את מי שמסר לשארפ (שלף).
7) להגיע לגמר היורוליג זה לא כישלון בפעם האחרונה שבדקתי - אליהו, הלפרין וכספי.
8) אם העונות האחרונות כישלון אז אתה טוען שוויצ''יץ'' כישלון כי גם הוא היה חלק מקבוצה.

החשוב ביותר שזה היה אחד למליון - מציאת שחקנים זרים זולים (באותו זמן) שמקרית היו באמת טובים.
לרוב, מה לעשות, הערך של שחקן מתאים ליכולותיו, ומכבי לא יכולה להתמודד כלכלית.
בטח לא כשהיא מעדיפה להביא "80" זרים זולים ולא 4 זרים מצויינים.

תגובתך היא אופיינית ובטח מייצגת את רוב האוהדים כי זה מה שמאכילים אותנו מגיל צעיר - ישראלים הם נכים שלא מסוגלים לשחק, הטובים יכולים "לתת אנרגיה" ולכל הזרים שמגיעים קראו "ג''ורדן" לפני שהגיעו.
חבל שזה המצב וזה עצוב.
השב   •  21
דניאל30/05/2010 23:01
אוקיי, חלק מהדברים שאתה אומר נכונים, הרבה לא נכונים.
1. בורשטיין אכן היה חלק במכבי הגדולה אבל פארקר שאראס וויציץ ובאסטון היו החשובים, אל תשווה את בורשטיין בבקשה לרמה של השחקנים האלה.
2. אתה לוקח את האסיסט המטורף הזה של שלף ואומר שבגלל זה הוא היה בורג חשוב במכבי?? זכור לי טוב מאוד המרמור שלו כאשר היה מתייבש משחקים שלמים על הספסל.
3. מכבי שיחקו משחק זוועתי נגד הגליל, כולם לא תיפקדו, זה שהגליל ניצחו משחק, לבריאות, גם נתניה ניצחו אותנו השנה משחק ומה קרה בשאר המפגשים נגדם? ממוצע של מעל עשרים בניצחונות. וכמה בדיוק נגמרו המשחקים נגד הגליל בליגה? 
4. תבנה קבוצה סביב ישראלים ונראה לאן תגיע באירופה.
5. אתה שוכח את הזרים של הגליל שנתנו את משחק חייהם, ועם כל הכבוד לישראלים של הגליל, הזרים ניצחו להם את המשחק.
6.ולקחת אליפות אירופה זו לא בדיוק כישלון גם כן.מה אתה מנסה להגיד? כספי ואליהו, שניים מהישראלים שבסוף הקריירה שלהם יתברגו בעשיריית ואולי בחמישיית כל הזמנים שלנו. מי תביא עכשיו? מאיר טפירו? 
7.חתיכת יצור איפה ראית שאמרתי שהשנים האחרונות היו כישלון? גם השנה שהייתה חלשה מבחינת יכולת המשחק סיימנו עם 20 נצחונות מ21 וגביע.
8. חבל באמת שזה המצב אבל מה לעשות?! מתי פעם אחרונה ישראל נתנה הופעה טובה באליפות אירופה?? רוב הארצות הבכירות באירופה שולחות הרבה יותר משחקן בודד ל-נבא. מה לעשות שהם פשוט יותר טובים?!
9. ואתה מפספס נקודה חשובה שציינתי על אנדרסון, שאכן חירב לנו את אירופה.

אולי אותך מאכילים דברים מגיל צעיר. אני רואה מצב, בוחן אותו ואז לוקח עמדה. והשורה התחתונה היא שאנחנו, מכבי, חיים על אירופה ולא על הליגה הלא ספורטיבית שלנו, ואם נבנה קבוצה עם דגש גדול יותר על ישראלים לא נעבור את הסיבוב הראשון ביורוליג.
השב   •  20
פיני30/05/2010 23:40
1. אתה אומר שכספי, אליהו והלפרין שהביאו את מכבי לגמר היורוליג מצויינים והביאו את מכבי להצלחה. כלומר, ניתן לבנות על ישראלים.

2. אתה אומר שהשנה היתה חלשה. ואח"כ סותר את עצמך ועל כך בהמשך.
השנה היתה מבוססת על זרים ומתאזרח בלבד (פרט לפניני).
כלומר, זרים לא ארובה להצלחה.

3. אם טענת שהשנה הזאת נחשבת טובה או בסדר, אשאל שאלה פשוטה - האם תרצה ששנה הבאה והבאות אחריה יזכירו את שנה זו? לא נראה לי.

4. לגבי הצלחות - אין הצלחות כי המאמנים בארת בינוניים ובעיקר לא נותנים דקות לישראלים.
עדיין, מקום 5-8 באירופה זה לא כישלון. בטח ביחס לדקות של השחקנים הישראלים ברמות הגבוהות לעומת הקבוצות המקבילות.
כנ"ל לא פעמיים מקום שני באליפות אירופה לנבחרות צעירות.

מצורפות שתי תגובות שיסבירו למה אין יותר ישראלים בולטים בליגה וברמה העולמית הגבוהה.
אגב, שלושת המדוברים - הלפרין, אליהו וכספי קיבלו דקות אירופיות משמעותיות תחת מאמן אירופאי (לא ישראלי).
השב   •  00
דניאל31/05/2010 06:08
נכון, הלפרין אליהו וכספי.את כספי אתה לא תחזיר ולפי דעתי אליהו לא יחזור, מה שמשאיר את הלפרין ואני חושב שאולי הוא יכול להועיל. חוץ משלושת אלו, איזה ישראלי יש לך שמתאים לאירופה?? עזוב שניה את פניני שנתן אחלה עונה. על מי תבנה את הקבוצה?  

אני אומר שהשנה בהחלט הייתה חלשה מבחינת היכולת, לטעמי מכבי הכי חלשה מזה שנים. כמו כן העונה לא הייתה כישלון טוטאלי כי לקחנו גביע ואם לא שיטת הפיינל הפור גם אליפות היינו לוקחים. כי הליגה חלשה, תסתכל על הטבלה, אבל עזוב את זה. הזרים של השנה, שחקני החוץ, היו על הפנים רוב העונה. צריך לעשות רכש יותר טוב שנה הבאה. שלא תחשוב לרגע שנגיע להישגים כלשהם עם יותר צביון ישראלי. כמו שאמרתי, אין מה לעשות שהספרדים, היוונים, האיטלקים והרוסים הרבה יותר טובים מהישראלים. בלי זרים חזקים לא תהיה הצלחה. זרים הם כן ארובה להצלחה, תלוי איזה זרים. מה שבטוח זה שישראלים הם בטח ובטח לא ארובה להצלחה.
ברור שלא, וכדי שהבאות לא יהיו דומות כל מה שצריך זה לבצע שינויים בזרים. כמו שציינתי הלפרין יכול בהחלט לעזור. 
אתה מצחיק אותי, מה עשית מהשחקנים הישראלים? רק לימונד היה יכול לקבל יותר דקות השנה. ואל תעלה את שמו של יניב כי מעבר להגנה שלו שהיא טובה אין לא התקפה בכלל והגבוהים שהיו לך נתנו תפוקה יפה.
זו דעתי, אתה לא חייב להסכים
  
השב   •  00
פיני31/05/2010 10:25
1. אני לא מדבר על להחזיר או לא להחזיר, למרות שמכבי יכלה בכיף להשאיר את הלפרין או אליהו ע"ח זרים לא מוכחים שתרמו פחות - המשכורת של וויז + שארפ שווה למשכורת של אחד מהם.

2. במארג של קבוצה לא כל שחקן צריך להיות Go to Guy. לא זכור לי תנועות מרשימות של באסטון או לאזמה.
גרין לעומתם אחד ממובילי הנקודות בנבחרת ישראל. שם יש פחות שחקנים שמושכים אש ולכן ההישג משמעותי יותר.
כמו שאמרת ההגנה והריבאונד שלו בדרגה מאד גבוהה.
יש לא מעט שחקנים כמו רודמן וארטסט שזה מה שהם יודעים וזה מצויין.
זה שהם יותר טובים (כנראה) אינו משמעותי כי הם גם בליגה טובה הרבה יותר.

3. כשאתה אומר "לימונד היחיד צריך  היה לשחק יותר" צריך לזכור:
א. היו במכבי בתחילת השנה 4 מקומיים.
ב. פניני החל לקבל דקות יורוליג כי הקהל רתח על זה שאין אפילו מקומי אחד להזדהות איתו. ועדיין הוא היה עולה בחמישיה ומורד אחרי כמה דקות בשביל בלות'' [הידוע ביכול ה-1 מ-10 מול פרטיזן ו-4 מ-18 מול גליל].
ג. לימונד לא קיבל דקות וגם אתה מסכים שזה מגוחך.
ד. גרין לא קיבל דקות וכשקיבל (דוגמא - פרטיזן) עשה עבודה יפה מאד.
ה. מקל, לא קיבל דקה במכבי. עזב, ולקח לה את האליפות עם גליל תוך משחק שלא נופל מהשחקנים שמולו.

4. שים לב שאתה סותר את עצמך ובסופו של דבר מסכים שהשנה אינה אחת שהיית רוצה לראות שוב.
לכן, שנה של כישלון.

5. סתירה פנימית במשפט:
אחד - "זרים הם כן ארובה להצלחה, תלוי איזה זרים".
זה בדיוק העניין. זרים לא בהכרח יביאו הישגים כמו שגם ישראלים לא בהכרח יביאו הישגים.

6. אין ספק שצריך גם זרים טובים בשביל להצליח. זה לחלוטין לא סותר את זה שיש ישראלים מצויינים שיכולים להיות חלק ממארג מנצח.
השב   •  00
9
דניאל29/05/2010 22:59
השב   •  44
שירן מימון, י-ם30/05/2010 00:18
עמרי אוהב את מכבי ותמיד הוא ישאר מכביסט לכל החיים ואנחנו אוהבים אותו ושמחים בשבילו ונשמח לקבל אותו חזרה! זכותו להביע את דעתו גם על מכבי!
השב   •  20
דניאל30/05/2010 22:36
שירן חמודה לא דיברתי על עומרי, זו הייתה אמורה להיות תגובה ל-7 "כפועליסט". כל העונה לא פספסתי משחק אחד של עומרי, שחקן נשמה ובטח שהוא מכביסט
השב   •  00
8
גיא29/05/2010 22:53
בהצלחה בנבחרת ובשנה הבאה בסקרמנטו. תעבוד קשה :)
השב   •  80
שירן מימון, י-ם30/05/2010 00:16
השב   •  01
7
אדום אדום29/05/2010 22:16
אני שמח שקשה לך אם אובדן האליפות
השב   •  411
6
ירוק בדם29/05/2010 21:33
תתרכז בNBA, לא צריך לצבוט לך בלב משום שבמכבי ת"א אתה לא, וממזמן, תתרכז בקבוצתך ומקווה שתגיע הכי רחוק שרק אפשר.
השב   •  31
5
קטש29/05/2010 20:54
הרגת אותי
השב   •  00
4
18-לנצח=)29/05/2010 20:46
תחשבו משחק כזה:
משחק ראווה בין מכבי ת"א לסקרמנטו קינגס. נגיד שזה יהייה בעוד כמה שנים עומרי כבר יתקדם מאז.
מה ניראה לכם הוא לא יהייה נטרלי?!
השב   •  44
לא אוהד מכבי ת"א29/05/2010 21:32
בין סקרמנטו קינגס למכבי?
סקרמנטו זו רק עוד קובצה בדרך בשבילו, מכבי זה הבית.
השב   •  31
3
בלומפילד שם ביפו זו הכתובת!29/05/2010 20:38
לא נכון עמרי חבר של דוד שלי ודיברנו איתו במשחק והוא היה מת שגליל תנצח בסוף גליל ניצחה ועכשיו בואו נחזיר למקקי על מה שהם שרו לנו בדרבי אז כולם:אין אליפות! אין אליפות! אין אליפות! עמרי ימלך הלוואי אמן ירצו אותך ללייקרס רק עמרי!
השב   •  314
עופר29/05/2010 22:53
השב   •  00
שירן מימון, י-ם30/05/2010 00:14
השב   •  00
2
פיני29/05/2010 20:02
מאד התאכזבתי מהכתבה הזו של עמרי.

מאז הכתבה שלו נגד המצב במכבי הוא שינה עורו והחליט שכלכלית עדיף לשתוק כמו כולם וכך עשה.

לכל מי שלא מבין הביקורת שנתן הינה ביקורת בונה. השנה הזו הראתה כמה דבריו היו נכונים, וחבל שלקח צעד אחורה. בסופו של דבר, אם מכבי לא יטפלו בבעיות שהעלה מכבי ואנחנו רק נפסיד.

עומרי התייחס בעיקר לחוסר האמון בישראלים. בגמר ולא רק בו ראינו כמה דבריו נכונים.
מכבי על כל השחקנים המקומיים המוכחים והמצויינים קיבלה תפוקה רק מאחד - פניני. פשוט כי היתר לא שיחקו [גרין שיחק ותרם גם אבל מעט].
מנגד ראינו שההצלחה של הגליל היתה לא מעט בזכות תרומה של הישראלים.

כל זאת כאשר מאמן מכבי ממשיך לתת דקות לשחקנים שתורמים הרבה, אך רק ברובליקת הדקות.
כמו נגד פרטיזן ובהרבה משחקים אחרים, ראינו את אנדרסון ובלות'' משליחים זריקות שלא פוגעים בכלום.
ללא ספק - יש הצדקה לזה שהם ולא מקומיים משחקים (ממש.).

מכבי ככל הנראה לא תרצה "לבזבז כסף" ולהיפרד ממכבי וזו טעות.
מהלך זה הינו "כלכלת גפרורים" בו ההפסד של אי עשייתו הינו:
1) שנאה גוברת והולכת למועדון מבפנים ומבחוץ. איבוד כלכלי של צופים
2) עונה כושלת נוספת (בנוסף לשתי העונות הנוכחיות).
3) למרות שתמיד הסבירות לכך אפסית יש סיכוי (כמו השנה) שהשנאה לגרשון בתוך חדר ההלבשה תגרום לאיבוד תואר מקומי נוסף.

אגב, מבחינת עלות מאמן בסופו של דבר מדובר על כ-300 אלף ש"ח תוספת בלבד. היות וזה בערך עלותו של קטש (להערכתי). כך שלא מדובר על באמת הרבה כסף. [מה שמשלמים לגרשון אינו רלוונטי כי בכל מקרה הוא ישולם]

להגיד שהעונה הזו אינה כישלון הינה להתכחש למציאות. המשמעות של אי למידת הטעויות וטיפול בהן עשוייה להתגלות בהמשך כקריטית.

אשמח לשמוע דיעות ותגובות
השב   •  128
פיני29/05/2010 21:17

ראשית רציתי לתקן את המטבע.
התכוונתי 300 אלף דולר.

שוב, זה סכום זעום יחסית.
די לספר ששארפ מקבל השנה מעל 350 אלף.

זה גם השכר שקיבל בהזדמנות הקודמת. לא נראה לי שיקבל הרבה יותר הפעם.

אגב, שרף קיבל כ-350, בירנבוים 260 אלף וספאחיה 500 אלף.

כל הנתונים נלקחו מכלכליסט.

השב   •  30
לעומרי30/05/2010 00:43

אח שלי גמרת לי על העיניים
בן אדם-כמה זמן לקח לך לכתוב את זה?
תתעסק במשהו יותר מועיל מלרדת על עומרי התותחח!

השב   •  14
רתם30/05/2010 08:44
נמאס מכל המכביסטים והצהובים למינהם  בדם, בלב, בנשמה, באוזניים ובלבלב, המדברים בסיסמאות ובקונפורמיזם מחריד נוכח התנהלותה של הקבוצה בשנים האחרונות.

אתה נהגת אחרת והפלא ופלא, יש לך גם שם אמיתי ואינך מתחבא מאחורי כינוי עלוב.
השב   •  00
פיני30/05/2010 10:08
מסכים עם הסכמתך :)
תיקון יחיד - שמי האמיתי אינו פיני. לא רואה טעם לפרסמו.
השב   •  00
1
בוא לנבחרת29/05/2010 19:46
השב   •  51
אסור לפספס
נגןאושר דוידה מרגיש מה זה להיות בהריון
אושר דוידה מרגיש מה זה להיות בהריון
נגןיש רק דרך אחת לצאת מפה: הייתם מצליחים?
יש רק דרך אחת לצאת מפה: הייתם מצליחים?
נגןהילד הגשים חלום: הפך לכרוז של פנרבחצ'ה
הילד הגשים חלום: הפך לכרוז של פנרבחצ'ה
נגןיש השקה: הנעליים החדשות של מסי ואדידס
יש השקה: הנעליים החדשות של מסי ואדידס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל Winner
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוק' מונדיאל 26 (אירופה)
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה צרפתיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים
ONE CHAMPIONSHIP