יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:28
דורון ג'מצ'י

עודד קטש ריסק את מכבי ת"א

דורון ג'מצ'י בטור אישי ל-ONE: זה לא רק אובדן אליפות, זה כנראה אובדן תקופה. מכבי יוצאת מבויישת, מובסת, מושפלת ועם הרבה חומר למחשבה לעונה הבאה

זה לא עוד הפסד, זה לא רק אובדן אליפות, זה כנראה אובדן תקופה. אפילו בחלומות הכי גרועים של האוהדים הנאמנים של מכבי ת"א ואולי גם שלי לא נראה היה ששחקני הגליל ועודד קטש יחגגו זמן רב כל-כך לפני סוף המשחק.

אבל בסופו של יום האליפות מגיעה לגליל. לעבור בדרך לאליפות הזו את הפועל ירושלים ואת מכבי ת"א האיתנית במשחקים שאפילו לא היו צמודים, עם כדורסל שמח, שחקנים, מאמנים ויושב ראש צנועים ושקטים מוביל לכך שקשה למצוא מילים כדי לתאר את ההישג הענק של גלבוע/גליל.

ביום שכזה חשוב, מעבר להיבטים המקצועיים, לציין את המנצחים הגדולים ובראשם עודד קטש, שסולק ממכבי בבושת פנים מבלי יכולת למצות את הפוטנציאל הגדול שהיה לו.

קשה לי למצוא במדינת ישראל אחד שיכול שלא לפרגן לעודד ביום שכזה. עודד שלט במשחק מהשניה הראשונה וניהל אותו לא פחות ואף יותר טוב מפיני גרשון, מבכירי המאמנים באירופה. מנצח נוסף, בצורה מוזרה, הוא רענן כץ. רענן, שהוביל את מכבי להישגים מדהימים ועזב בטונים צורמים, התקרב מאוד לגליל ובמיוחד לחיים אוחיון ועצם נשיאת השם RK על גופיות הגליל נותנות לו ללא ספק אושר בל יתואר.

עודד קטש עם הצלחת. מי לא יפרגן לו? (קובי אליהו)
עודד קטש עם הצלחת. מי לא יפרגן לו? (קובי אליהו)

מנצח גדול נוסף הוא אבישי גורדון, שאולי תרומתו המקצועית לא בולטת במיוחד אבל לא ניתן להתעלם מכך שבשלוש שנים הוא הפך להיות השחקן הראשון בהיסטוריה של הכדורסל הישראלי (יחד עם גוני יזרעאלי) שלקח שתי אליפויות והוא לא במכבי - עם חולון ועם גלבוע/גליל, זה פשוט מדהים.

מכבי יוצאת מבויישת, מובסת, מושפלת ועם הרבה חומר למחשבה לקראת העונה הבאה. הסקת מסקנות כואבת ובדק בית ללא פשרות חייבים להיעשות. קבוצה לא ישראלית (רק גיא פניני) לא יכולה ולא תוכל לעולם ליצור את הזיקה הדרושה לאוהדים הרבים שיש לקבוצה ואת זה ראינו גם מול גלבוע/גליל ובעיקר נגד בני השרון בסדרה. לאורך שנים ברגעי ההכרעה על משחקי אליפות הישראלים היו אלה שהכריעו וממכבי הגדולה של פעם עתירת הישראלים שעשו הכל למען האליפות, נשארה חבורה של זרים שברוב הדקות שוטטו על המגרש והיו אובדי עצות.

בלות´נטאל. זה הישראלי שלכם? קבוצה בלי זהות (קובי אליהו)
בלות´נטאל. זה הישראלי שלכם? קבוצה בלי זהות (קובי אליהו)

גל מקל שוחרר ממכבי אחרי שלא קיבל שם את ההזדמנות, מכבי ויתרה על הישראלי שבסופו של דבר חטף לה את האליפות מהידיים, גם הוא אחד המנצחים הגדולים.

מעניין אם דייויד פדרמן ישכיל להוציא את מכבי לדרך חדשה אחרי עונה שחורה שהחלה בהתאבדותו הנוראית של מוני פנאן, המשיכה בהדחה בשלב רבע הגמר של היורוליג עם יתרון ביתיות והסתיימה בצורה מביישת באובדן אליפות בבית, לגליל הקטנה. צמוד לפדרמן, שמעון מזרחי כנראה צריך להסיק מסקנות ולהבין שנדרשים מעשים נוספים על מנת להצעיד את מכבי לתקופות הזוהרות שלה.

לא בטוח שאלה שקופצים וקוראים לפיני להסיק מסקנות צודקים, אבל אין ספק שציוותו של עודד קטש כמאמן מכבי בעונה הבאה היא דבר מתבקש, כשההבדל הגדול בין הקדנציה הראשונה לזו העתידית בפוטנציה היא שעודד קטש בא עם פאסון של אלוף שניצח עם קבוצה בתקציב של מיליון וחצי דולר מועדון גדול ומהולל כמו מכבי ת"א עם תקציב של למעלה מ-20 מיליון דולר. מסתמן שפיני ומכבי צריכים את עודד אבל באותה מידה גם עודד, במידה ויבוא למכבי, צריך את פיני.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר