יום שישי, 20.09.2024 שעה 14:30
עמנואל רוזן

רק האהבה היא זו שמנצחת

עמנואל רוזן בטור אישי ל-ONE: האליפות הזו היא ניצחון הספורטיביות. המפסידה הגדולה היא מכבי בית שאן. הטוקבקים הופכים את הדאבל למתוק יותר

איזה כיף להרגיש אידיוט. בטור שכתבתי כאן מיד אחרי הזכיה בגביע הודעתי באופן רשמי שהפועל לא תזכה השנה באליפות. זה לא היה משחק פסיכולוגי ולא שום טריק אחר, זה היה אמיתי.

נסענו לטדי שיירה ארוכה של אוהדים אדומים, אל תאמינו למי שיגיד לכם שחשב אחרת. 3,500 אוהדים עלו לירושלים כדי להגיד תודה לקבוצה שלהם שנתנה עונה מדהימה אבל החמיצה את האליפות ברגע האחרון.

43 שנה אני הולך עם הפועל לכל מקום, זאת האליפות החמישית שאני חווה. שום דבר לא דומה לה ולא מתוק כמוה. קודם כל ולפני הכל בגלל שהפועל ת"א של העונה הזו הייתה הקבוצה הכי טובה בתולדות המועדון מאז ומעולם והיא הייתה אי קטן של כדורגל יפה בליגה משמימה וגרועה.

גם לפני שקרה הנס שבעה משחקני הפועל נכללו בנבחרת העונה, גילי ורמוט היה ללא ספק שחקן העונה והפועל כבשה 15 שערים יותר מהאלופה המיועדת מכבי חיפה. אבל, אף אחד לא האמין שהצדק ינצח, כי ממתי הצדק מנצח פה?!

האליפות הזו היא הניצחון לא רק של הפועל אלא של הרוח הספורטיבית ושל הכדורגל היפה. לא במקרה, בני-יהודה הייתה שותפה למפגן הספורטיבי הזה והבליטה עוד יותר את המפסידה הגדולה ביותר העונה, מכבי בית-שאן. אז נכון שרעננה ונצרת ירדו ליגה אבל האימפריה הצהובה ירדה מנכסיה. הרגע שבו צהלו שחקניה עירומים למחצה על תיקו 0:0 מביש שבו קבע המאמן שלהם, להלן אלוהים, שבתיקו הזה השיגה מכבי את מטרותיה העונה – היה אחד מרגעי השפל של הכדורגל הישראלי וכמה טוב שמכבי ת"א נראית עכשיו כמו שהיא נראית. פתטית.

1 (רועי גלדסטון)
ניצחון הכדורגל היפה (רועי גלדסטון)

צריך גם להוריד את הכובע בפני שחקני בית"ר ירושלים. בניגוד לכנופיית הגרזנים של ליאור ז'אן, הם באו לשחק כדורגל וניסו לנצח. הייתה להם את כל הזכות שבעולם למנוע מהפועל לחגוג על הדשא בטדי. גם בשבוע שעבר, בחיפה, בית"ר שיחקה וכמעט חילצה תיקו. אז נכון שהקהל שלה הצטרף למפגן השנאה והשמחה לאיד, באותן דקות שנראה היה ששום דבר לא הולך להפועל, אבל כבר אמרנו שבעונה הזו ניצחה האהבה את השנאה.

לא תשמעו כאן מילה רעה אחת על חיפה. את הפלייאוף הם יבקשו לשכוח ומהר, חיפה הייתה ותהיה קבוצה פאר בכדורגל הישראלי ובבוקר היא כבר מתחילה את ההתמודדות על האליפות של העונה הבאה. טוב שיש בליגה הזאת מכבי חיפה והפועל ת"א. טוב שיש למה לחכות, ממה להתרגש ולמה לצפות.

בטור הפרידה מהאליפות שכתבתי כאן לפני שלושה ימים ביקשתי ממוני הראל ואלי טביב לא לעשות את הטעות של קודמיהם, אחרי הדאבל ההוא, ולנצל את העונה המדהימה כפלטפורמה להמשך. הבקשה הזו נותרת בעינה, רק שעכשיו מתלווים אליה עוד כמה עשרות מיליוני שקלים שישולשלו לקופת המועדון דרך ליגת האלופות.

אלי טביב מנצח על מקהלה של אדומים (גיא בן זיו)
אלי טביב מנצח על מקהלה של אדומים (גיא בן זיו)

אני לא קורא טוקבקים. גם לא את האלפים שהגיבו כאן על הטורים שלי בשבועות האחרונים. מאחר ואני יכול להעריך מה היה תוכנם, יכולתי לומר בלילה הזה לכל המטקבקים: "תתפוצצו!" אבל לא, אל תתפוצצו, תמשיכו לטקבק. תמשיכו לשנוא. תמשיכו לא להבין מה זה כדורגל. בזכותכם, הדאבל הזה הפך להיות מתוק אפילו קצת יותר.             

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר