יום שני, 28.04.2025 שעה 03:15
ONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורט
ערן סלע

ושוב: מכבי מחפפת וחוטפת

ערן סלע בטור אישי ל-ONE: האלופה לא מספיק רעבה ואלמנט ההרתעה לא שווה כלום אם לא מתמידים לנשוך על המגרש מהרגע הראשון ועד האחרון

כדורסל משחקים בראש לא פחות מאשר בידיים וברגליים. בני השרון אמנם ספגה שתי תבוסות רצופות בפער של 55 נקודות במשחקים מספר 2 ו-3, אבל כמו שאמר ארז כץ השבוע: "מזל שבפלייאוף ההפרשים לא נחשבים".
 
מדברים המון על המשמעות העצומה של יכולת להתמקד ולשחק אגרסיבי בסדרה כדי לצמצם פערים, וכל מילה בהקשר הזה משקלה זהב. קבוצה שיודעת להגיע מוכנה מנטאלית ויש לה את הכלים להתמודד עם מכבי ת"א, כמו שבני השרון כבר הוכיחה פעם אחת בפלייאוף וגם בגמר גביע המדינה, יכולה לנצח, במיוחד כשמכבי מורידה הילוך.
 
והנה - זה בדיוק מה שקרה. מכבי הגיעה פחות מרוכזת, מעט זחוחה, לא התנפלה מהפתיחה כמו במשחקים קודמים, והשורה התחתונה היא שבני השרון מגיעה למשחק מספר חמש, סיטואציה שמכבי לא היתה בה כבר שנים.
 

אנדרסון מול בן רייס (שי לוי)
אנדרסון מול בן רייס. מכבי לא התנפלה מהפתיחה (שי לוי)

מאוד לא אוהבים את הפיינל-פור במכבי, ושמעון מזרחי ופיני גרשון יוצאים נגד השיטה בכל הזדמנות, אבל הנה הם מקבלים משחק אחד על הדחה דווקא בתום סדרת פלייאוף. תחום שבו היתרון שלה אמור להתבטא באופן מוחץ. והפעם, כשהיא מתמודדת נגד הקבוצה מהמקום השמיני, מכבי יכולה להפנות את הטענות בעיקר לעצמה.
 
ובכל זאת, דברים ממשיכים להיות בידיים של מכבי גם אחרי ההפסד בהרצליה, אבל הראש צריך להיות ממוקד במאה אחוז ולא חלקית במשחק הבא. מבחינת המערכת של מכבי, מצער מאוד שהקבוצה הטובה בארץ לא מצליחה להחזיק מתח בריא לאורך סדרה שלמה ונופלת פעמיים בגלל חוסר מוכנות.
 
לצוות המקצועי של מכבי ת"א יש חלק נכבד בהופעה של הקבוצה גם בניצחונות וכמובן שגם בהפסדים, והקושי ליצור מומנטום רציף לאורך זמן מוכיח שהקבוצה הנוכחית של מכבי לא מספיק רעבה. מהר מדי נוצרת תחושת עליונות, מהר מדי הופך הביטחון העצמי למופרז. אלמנט ההרתעה שהוחזר, כביכול, במשחקים מספר 2 ו-3, לא שווה כלום אם לא מתמידים לנשוך על המגרש מהרגע הראשון ועד האחרון במהלך סדרה.

פיני גרשון (שי לוי)
פיני גרשון. לא דמיין שיגיע למשחק חמישי מול בני השרון (שי לוי)

אני לרגע לא מטיל ספק בעליונות של מכבי על בני השרון במשחק חמישי מול נוקיה מלא, אבל רוצה להזכיר שחסרונו של סטפון לאזמה הפצוע משמעותי במיוחד מול קו קדמי שכולל את ג'יימס, קלנסי וטאקר. רוצה להזכיר גם שיניב גרין, שרץ עכשיו במקומו וכבר היה עם רגל וחצי מחוץ לעניין, שיחק בשלושה המשחקים האחרונים מספר דקות שראה בשמונה משחקים לפני כן. פתאום הוא הופך לחצי מושיע.
 
ומעל לכל, מכבי ת"א לא דמיינה לרגע שיהיו שלוש קבוצות שיעלו לפיינל פור לפניה בזמן שהיא עוד תמשיך למשחק חמישי. מקצועית, אין לזה משמעות מיוחדת ואולי אפילו טוב להמשיך ולשחק ולקצר בכך את "הזמן המת" שנותר עד לפיינל פור (בתנאי שמנצחים כמובן), אבל פסיכולוגית ומנטאלית הסיטואציה הנוכחית לא מקדמת את מכבי בדבר, אלא עלולה לנטוע בה היסוסים וחוסר ביטחון בזמן הקצר שעוד נותר עד לסיום העונה.

לכתבה זו התפרסמו 57 תגובותלקריאת כל התגובות הוספת תגובה
ישנן 57 תגובות ב-28 דיונים
הוסף תגובה
בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש
28
לו16/05/2010 19:34
גם אם מכבי ת"א תפסיד היא תשחק ביורוליג. אז מה זה משנה, איפה התחרות? בשביל מה לשחק בכלל?
השב   •  00
27
יוסי15/05/2010 22:39
אנדדרסן לוזר ברגעים שצריכים אותו פשוט להעיף הביתה פיני מראה אדישות וחוסר בטחון אולי מכבי בסופו של דבר תיקח אליפות עדיין חסר את החשק והרצון(ראה פרטיזן)שהייה למכבי.וחבל אני אוהד גדול של מכבי אבל מרגיש שמשהו חסר.
השב   •  11
26
FIREBALL15/05/2010 15:54
לדעתי יעשו חכם בהנהלת מכבי ת"א..אם יתנו את המושכות למישהו אחר צעיר כמו למשל לדרוקר עם עוזר גודס או שמיר..כאשר עונה אחת פיני יהיה מנהל מקצועי..כי הוא חתום לעונה נוספת במכבי..א ני מסכים שחלק מהצלחת קבוצה זה המאמן לטוב וגם לרע..ופה אנחנו למדים שפיני עייף ואין לו את החדווה לאמן ולמשחק עצמו..מכבי חייבים מאמן אחר! שבוע טוב ומבורך לכולם!!
השב   •  01
אלון15/05/2010 20:22
הוא מאמן ענק, הטוב באירופה לדעתי. הוא בונה קבוצות מכלום, טקטיקן ענק, ומנהל המשחק הטוב באירופה.
פיני זו הבעיה האחרונה של מכבי. שיישאר כמה שבא לו.
השב   •  10
25
פיני עשה את שלו15/05/2010 00:04
מכבי תתעלה ותיקח את האליפות בהליכה אבל פיני גרשון שמעון מזרחי שארפ
ואנדרסון חייבים ללכת הבייתה.
בשנה הבאה המאמן צריך להיות דרוקר ולהחזיר את שאראס יותם ניקולה טל ואליהו,יור הקבוצה צריך להיות פדרמן.
השב   •  05
24
גושן14/05/2010 17:27
תגובה 7 זה הכי נכון חוץ מעובדה אחת לא נכונה שפיני כן עלה לטופ 16 אבל לא עלה להצלבה. פיני בר לא בא רעב למשחקים ואת ההוכחה לזה רואים בסדרה נגד בני השרון. אחרי כל ניצחון שניים ישר יש ירידת מתח והחשקנים לא משחקים בטירוף לאורך זמן
השב   •  10
23
אלון14/05/2010 16:57
כשאתה משווה בין שחקנים, אל תביא סטטיסטיקה ושטויות כלו. תתייחס לתכלס, לצורת משחק. קלדרון מול הפלרין (נו באמת)
תפסיק להתייחס לישראלים כאילו הם הכי טובים בעולם. תכף תביא לנו נתון שהשחקנים שלנו עולים על לברון ג''יימס כיום, ומייקל ג''ורדן ולארי בירד בעבר.
תשמע פיני, אני רוצה פעם אחת, אבל פעם אחת, לראות תגובה שלך בנושא מכבי. אתה שם סמל של אימפריה, של מסורת, אז תתייחס אליו. אם אתה אוהד ישראלים יותר ממכבי, יש לך האופציה לשים סמל של נבחרת ישראל, כי אתה מביך את האוהדים והמועדון עצמו.
בקשר לתגובה שלך, כנראה שאם המאמנים הישראלים לא נותנים דקות לישראלים, אז הם יודעים מה הם עושים. הרי אתה לא טוב מהם לא? אתה לא רואה אימונים וכו''. יותר חכם מפיני האמיתי אתה בטוח לא.
השב   •  21
פיני14/05/2010 17:50
אלון, אתה כרגיל מתנהג בצורה פנאטית בה אתה מתייחס לכל דבר כאילו נאמר בגנות מכבי.
כרגיל אתה גם לא מתייחס לעובדות.

בשני ה"כתגובות" שהבאתי אני מספר את סיפור הכישלון הישראלי.
שים לב, ישראלי לא רק מכבי.

הכישלון נובע בעיקר מחוסר דקות והזדמנויות.
הראיתי בחלק הראשון שהיה פוטנציאל אבל למרות שהפוטנציאל היה טוב יותר בישראל דווקא התפתח יותר בספרד וביוון.
בחלק השני הבאתי דוגמאות שמראות איך זה קורה.
התוכן הראה שהשחקנים היוונים והספרדים (לאו דווקא הטובים ביותר מנבחרות אלו) קיבלו הרבה יותר דקות ובגיל הרבה יותר מוקדם (ברמות הגבוהות) ביחס למקביליהם הישראלים.

מתוך המצב הנוכחי לא ניתן להסיק כלום. צריך להסתכל על העבר, וזה מה שעשיתי.

מאמני ישראל אינם יודעים טוב יותר. הם אנושיים וטועים. [וגרשון הוא Overated].
גם אני לפעמים טועה. לפעמים.
בזה אני לא טועה. :)
השב   •  11
פיני14/05/2010 17:52
אלון, אתה כרגיל מתנהג בצורה פנאטית בה אתה מתייחס לכל דבר כאילו נאמר בגנות מכבי.
כרגיל אתה גם לא מתייחס לעובדות.

בשני ה"כתגובות" שהבאתי אני מספר את סיפור הכישלון הישראלי.
שים לב, ישראלי לא רק מכבי.

הכישלון נובע בעיקר מחוסר דקות והזדמנויות.
הראיתי בחלק הראשון שהיה פוטנציאל אבל למרות שהפוטנציאל היה טוב יותר בישראל דווקא התפתח יותר בספרד וביוון.
בחלק השני הבאתי דוגמאות שמראות איך זה קורה.
התוכן הראה שהשחקנים היוונים והספרדים (לאו דווקא הטובים ביותר מנבחרות אלו) קיבלו הרבה יותר דקות ובגיל הרבה יותר מוקדם (ברמות הגבוהות) ביחס למקביליהם הישראלים.

מתוך המצב הנוכחי לא ניתן להסיק כלום. צריך להסתכל על העבר, וזה מה שעשיתי.

מאמני ישראל אינם יודעים טוב יותר. הם אנושיים וטועים. [וגרשון הוא Overated].
גם אני לפעמים טועה. לפעמים.
בזה אני לא טועה. :)
השב   •  11
המבקר הרשמי14/05/2010 22:04
אתה בא ומאשים את אלון בפאנטיות ושלמעשה אתה בא בטענות לאב דווקא למכבי,אלה למנטליות הישראלית ולמאמניה.
אבל אז כל בעל בינה שקורא את טוקבק 4 רואה מול עיניו את רשימת השחקנים הנ"ל=אליהו גרין הלפרין בורשטיין.
כולם שחקני מכבי בהווה או בעבר.
תסתכל טוב טוב במראה לפני שאתה פונה בגישה מתנשאת  על טוקבקים אחרים.
עכשיו בשביל הכיף בו באמת נעבור שחקן שחקן:
אליהו ממכבי ת"א עבר לאחת הקבוצות הגדולות בספרד{הליגה הטובה באירופה להיום בכדורסל},ומקבל שם סכומי כסף שהלוואי על כל ישראלי שמשחק בנבחרת ישראל{נעימי אוחיון כדיר וכו'' וכו''}
הלפרין ממכבי עבר לאולימפיאקוס אחת מ-2 הקבוצות הטובות ביוון ואחת החזקות באירופה{הגיעה לגמר היורוליג השנה},וגם הוא כדוגמתו של אליהו מקבל סכומי כסף מכובדים עד מאוד,למרות שאחרי שנתיים במועדון הבינו שהלפרין לא מתאים לרמות הגבוהות{פרשנים יוונים אומרים זאת},וינאקיס והצוות המקצועי למעשה עוד לפני סיום העונה כבר ויתרו עליו בליגה והוא לא מתלבש,וגם ביורוליג קיבל מספר דקות עלוב {גרין משחק יותר מימנו}.אתה מדבר על עובדות אז אלו הם עובדות.
בורשטיין יאמר לזכותו הצליח מאוד במכבי והיה הישראלי המוביל שלה במשך השנים הגדולות,אך לצערו ולצערנו פציעה ארוכה וממושכת פגעה בו והוא לא כלכך הצליח להשתקם מימנה עד החודשים האחרונים בקבוצתו החדשה שבספרד{ככה לפחות רושמים למרות שקבוצתו לא מככבת שם}.ככה שבורשטיין קיבל את כל הקרדיט שאפשר לתת לשחקן ישראלי,והוא החזיר כמובן בחזרה ביכולת מקצועית,אבל אתה יודע שלפעמים פציעות וגיל משחקים תפקיד חשוב במקצוע הזה וזהו גורלו להיום{ועדיין הוא משחק בליגה הטובה באירופה,רק ואך ורק כי הוא שחקן כלכך מוערך מימיו במכבי! !הרי לא נשכח שכמעט שנתיים הוא לא שיחק בגלל הפציעה אז. . .}
לגבי גרין כפי שרבים יודעים בישראל לא צומחים סנטרים גדולים בכמות של פיסטוקים,ולצערנו גרין הוא סנטר שבהחלט מתאים לליגה הישראלית אך לאירופה אני מסופק מאוד שהוא יכול להיות סנטר מרכזי בקבוצה שרוצה להגיע לפיינל פור כל שנה.
אני בהחלט מאמין בפיני גרשון כדי להבין שאם הוא לא מאמין בגרין מקצועית אז יש סיבה לכך,הרי עדיין פיני גרשון מאמן קצת אבל קצת יותר מוערך מפיני הטוקבקיסט.
השב   •  11
פיני14/05/2010 23:10
אלון, בדיוק כמוך, התייחס לרמת השחקנים היום והתייחס לכך שהשחקנים שהבאתי כדוגמא משחקים במכבי.

אני אשאל שאלה פשוטה.
היות והשחקנים הישראלים הבולטים משחקים במכבי. איזה שחקן הייתי אמור להביא בדוגמא שלי? שחקן מהמתנ"ס בכפ"ס?

גם אתה, כמו אלון, לוקח את המצב כיום ומחליט שזה מהשמיים.
הבאתי דוגמאות ואתם מתעלמים מהן. [קל, אך קצת הופך את הדיון לחסר טעם].

ובכן זה לא מהשמיים. הסיבה להבדלים בין שחקני המדינות כיום נובע מכך שהשחקן הישראלי מקבל את ההזדמנויות שלו בגיל מבוגר יותר וכמות הדקות שהוא מקבל בהזדמנויות אלו קטנה יותר. [כמו שכבר רשמתי שוב ושוב עם דוגמאות].

פיני יכול להיות מוערך [בצדק או שלא], אבל זה לא הופך את כל החלטותיו לנכונות. כמו-כן, גם לא האשמתי רק אותו.

עובדתית, בספרד ויוון בנבחרות (צעירות) פחות טובות הצמיחו שחקני יורוליג ו-NBA, ובארץ נכשלים (עד כדי מקרים נדירים).

אני מניח שבתגובה הבאה שלך שוב תתעלם ותכתוב שאני נגד מכבי, ושוב תתייחס ליכולת השחקנים היום.
אבל, אני כבר רגיל.
השב   •  11
המבקר הרשמי15/05/2010 06:35
אך אחרי התגובה הזאת אני כבר מבין עם מי אני מתעסק.
אני ארשום לך שוב=מה אתה רוצה? ?כל השחקנים שציינת שהצטיינו בנבחרת הצעירה,להיום משחקים בקבוצות מהטובות באירופה! !איפה אני לא ברור?הם כולם הגיעו לטופ אוף דה טופ! !מה לא?
הלפרין=באולימפיאקוס! !{ומה שקורה לו שם לא קשור לשום מאמן או תרבות ישראלית. . .ולא משנה האם מבחינתך הוא מצליח שם או לא}
אליהו=ויטוריה! !{אחת הטובות בספרד ובאירופה}
בורשטיין=כיכב בשנות השיא באחת הקבוצות הטובות באירופה מכבי ת"א! !{והכי טובה באירופה בתקופת השיא של בורשטיין,פציעה ארוכה וממושכת פגעה בו}  
גרין=נמצא באחד מהמועדונים הטובים באירופה אך לא מצליח{והוא היחיד מבין כולם שאפשר להתווכח לגבי הצלחתו/אי הצלחתו במועדון. . .אך בל נשכח שהייתה לו פציעה ממושכת בגב,גם זאת צריך לציין}
כספי=בנבא! !
אז מה?מה רע?מה הכישלון הכלכך גדול?מה?
מארק גאסול שכחת לציין לא הצליח במכללות בארה"ב ורק כשעבר לקבוצה הקטלונית ז''ירונה{מישהו מכיר את הקבוצה הנ"ל?} הוא פרץ.
קלדרון גם שכחת לציין שאת ההצלחה שלו בויטוריה בגיל צעיר מבחינת דקות הוא צבר רק בגלל פציעה שהשביתה את אלמר בנט שהיה הכוכב של טאו באותן שנים. .  .לדעתי זה נתון קריטי לעליית מספר הדקות,לא? ?
עוד נתון מאוד חשוב זה שבספרד ישנן 4 קבוצות שמשחקות ביורוליג.
יוון 3 קבוצות. . .  
עכשיו פיני בנימה אישית במקום ישר לחפש מה אני לא מבין{ועד כמה אתה חכם וצודק},תקרא טוב את מה שכתבתי,תוריד קצת מסגנון הכתיבה המתנשא שלך,ואם עדיין לא הבארתי את עצמי מספיק תקן אותי ותסביר לי למה אתה צודק ואני לא. . .הרי בסופו של דבר אני כמוך,מציין עובדות! ! 
השב   •  00
פיני15/05/2010 13:52
1. מצטער שנפגעת אך, עובדתית, בעיקר אלון אך גם אתה, מתייחסים כל הזמן לזה שהדוגמאות שאני מביא הם ממכבי ולא לתוכן.

2. שניכם בתגובות הקודמות (פרט לאחרונה) לא התייחסתם לתוכן ההסברים אלא למצב השחקנים היום, ולזה שהמאמנים צודקים "תמיד".
ציטוטים לדוגמא:
"קלדרון מול הפלרין (נו באמת)",
"אם המאמנים הישראלים לא נותנים דקות לישראלים, אז הם יודעים מה הם עושים". [אגב זה מחזק את טענותיי לכך שלא מקבלים דקות]

3. כספי לא במשוואה שהעליתי משתי סיבות.
אחת, הוא לא שיחק בנבחרות הצעירות האמורות.
הסיבה השנייה היא שהדקות שקיבל היו בזכות מהלך גאוני של הוריו שחתמו על חוזה דרקוני שחייב לתת לו דקות.

4. אכן, הלפרין בורשטיין ואליהו משחקים/שיחקו בקבוצות גדולות ומצליחים.
הלפרין ואליהו פרצו רק לאחר הזדמנות ממאמן זר. [הלפרין בקבוצה בחו"ל]

עדיין, כולם קיבלו את הבמה בגיל יחסית מאוחר ובכמות דקות מועטה ביחס ליוונים/ספרדים.

5. זה לא מעניין תירוצי הפציעות. גרין רוב הזמן היה בריא. בטח בגיל 24 כשהגיע למכבי. גיל בוא הדוגמאות שהבאתי כבר כיכבו ולא רק קיבלו הזדמנות.

6. גם לגבי הפציעות שסייעו לשחקנים מחו"ל ההסבר דומה.
נו אז? קלדרון זה שחקן אחד שאף אחד לא יודע להגיד מה היה קורה אם לא. מה אם היתר? מה אם שחקני העלית של השחקנים מאותן נבחרות שבכוונה לא הבאתי?

7. איך אתה מסביר את העובדות? משתי נבחרות על ישראליות ששחקניהן קיבלו פחות הזדמנויות ובגיל מבוגר יותר וע"י מאמנים זרים (ברוב המקרים) יש 3 שחקני יורוליג בולטים יחד וזהו. בנבחרות המקבילות שסיימו מתחת לישראל יש לפחות 3 שחקנים מנבחרת [10 סה"כ ביוון ו10 בספרד].
הבולטים (ויש כמה) מכל נבחרת בסטטוס הרבה יותר טוב.

8. זה לא מעניין שיש רק קבוצה אחת ביורוליג. היא כמו יתר הקבוצות לא נותנות הזדמנויות לישראלים [למשל נאור בי"ם ועוד].

סיכומו של עניין זה לא מקרי ש"אין ישראלים טובים". שחקנים שלא מקבלים במה לא יכולים לבלוט. [וזה שוב לאו דווקא לרמת היורוליג אלא גם ברמת הליגה - אשמת כל הקבוצות].
השב   •  00
אלון15/05/2010 16:16

קודם כל, באמת תפסיק עם הטון המתנשא שלך. דבר שני,יש מצב אתה מסכם את כל הדברים שלך בשלושה משפטים ולא חופר כי אני כבר מאבד אותך כשאני קורא.
הלפרין, כספי, אליהו ובורשטיין קיבלו הזדמנויות בגיל מוקדם. מאמן זר? ממש לא. הלפרין קיבל הזדמנויות עוד בשנת 04 הן במשחק מול ג''לגיריס והן בפיינל פור, והן בעונה עצמה לעתים. אליהו קיבל הזדמנויות עוד לפני שהוא הגיע למכבי, בגליל, כשוהא היה כ"כ צעיר, ע"י עודד קטש, וב-07 הוא פרח במכבי, ב08 ללא ספק שרף עשה טעות, וב-09 הוא קיבל הזדמנויות, והרבה. כנ"ל הלפרין לפי השנים, וכנ"ל כספי. לולא הדקות שהם קיבלו במכבי, הם לא היו מגיעים לשום קבוצה באירופה, בייחוד לא לNBA.
עכשיו שאלה לי אליך, הישראלים המובילים, כספי, אליהו והלפרין, היו אולי השחקנים הבולטים ביותר במכבי בשלוש השנים שלאחר התפרקות השושלת של 06. מה קרה בשלוש השנים האלה כשהישראלים קיבלו הרבה הזמדנויות? ומה קרה לפני כשהם קיבלו לא משהו הזדמנויות?

השב   •  00
אלון15/05/2010 16:19
אם זה לא קשור למכבי, למה כל כתבה שקשורה לישראלים של מכבי או למכבי אתה מציג את הסיפורי היסטוריה המשעממים שלך?
השב   •  00
פיני15/05/2010 17:05
1. ע"מ שנוכל לדון במשהו אתה צריך לפחות לקרוא ולהגיב עם הקשר.אני אחזור שנית (אעתיק ממקודם כי עייפתי.)

א. כספי לא במשוואה שהעליתי משתי סיבות.
אחת, הוא לא שיחק בנבחרות הצעירות האמורות.
הסיבה השנייה היא שהדקות שקיבל היו בזכות מהלך גאוני של הוריו שחתמו על חוזה דרקוני שחייב לתת לו דקות.

ב. אכן, הלפרין בורשטיין ואליהו משחקים/שיחקו בקבוצות גדולות ומצליחים.
הלפרין ואליהו פרצו רק לאחר הזדמנות ממאמן זר. [הלפרין בקבוצה בחו"ל]

עדיין, כולם קיבלו את הבמה בגיל יחסית מאוחר ובכמות דקות מועטה ביחס ליוונים/ספרדים.

הדקות שהלפרין קיבל ב-2004 זה בדיחה.
אפשר באותה מידה להגיד ש"אבן" או מה-שמו שקיבל השנה 2 דקות באיזה משחק קיבל הזדמנות.
הדגמתי מה היא הזדמנות אצל היוונים והספרדים.

ב. איך אתה מסביר את העובדות? משתי נבחרות על ישראליות ששחקניהן קיבלו פחות הזדמנויות ובגיל מבוגר יותר וע"י מאמנים זרים (ברוב המקרים) יש 3 שחקני יורוליג בולטים יחד וזהו. בנבחרות המקבילות שסיימו מתחת לישראל יש לפחות 3 שחקנים מנבחרת [10 סה"כ ביוון ו10 בספרד].
הבולטים (ויש כמה) מכל נבחרת בסטטוס הרבה יותר טוב.

ג. זה לא מעניין שיש רק קבוצה אחת ביורוליג. היא כמו יתר הקבוצות לא נותנות הזדמנויות לישראלים [למשל נאור בי"ם ועוד].

סיכומו של עניין זה לא מקרי ש"אין ישראלים טובים". שחקנים שלא מקבלים במה לא יכולים לבלוט. [וזה שוב לאו דווקא לרמת היורוליג אלא גם ברמת הליגה - אשמת כל הקבוצות].

הדגשתי את האזכורים לכך שהבעיה היא בכל הקבוצות בליגה.

לגבי כך שבעיקר הבאתי דוגמאות של שחקני מכבי:
אני אשאל שאלה פשוטה.
היות והשחקנים הישראלים הבולטים משחקים במכבי. איזה שחקן הייתי אמור להביא בדוגמא שלי? שחקן מהמתנ"ס בכפ"ס?

מקווה שהפעם תקרא [גם עם ארוך] ואז תגיב.
אין לי שום רצון להתנצח או להתנשא אלא לנהל דיון ענייני שבו מגיבים על עובדות ולא כותבים בלי לקרוא וממציעים עובדות.
השב   •  00
אלון15/05/2010 19:46
אם כספי לא שיחק בנבחרות הצעירות זו סיבה לא לדבר עליו? החוזה הזה שאתה מדבר עליו לפי מיטב זכרוני הופר מספר פעמים.
הלפרין, אליהו ובורשטיין קיבלו הזדמנויות בגילאים צעירים ממאמנים ישראלים.
אל תגזים.. הלפרין קיבל מעט דקות באותה עונה, ולאחר שתי עונות הוא קיבל הרבה מאד הזדמנויות, וגם בעונות שלאחר מכן, כשהוא היה צעיר.
אני מסביר את העובדות כך שאתה לא יכול לקבוע לפי שני משחקים שגרין טוב מגאסול.
מכבי השנה נתנה מספיק הזדמנויות לפניני שקיבל המון דקות, לבלות'' שקיבל המון דקות, לימונד שותף לעתים באירופה והרבה מאד בליגה. גרין אתה יודע את דעתי הביקורתית כלפי פיני (השני), אבל בסה"כ קיבלו מספיק דקות הישראלים במכבי.
אין ישראלים טובים בגלל שלא מקבלים במה? כולם קיבלו במה, וגדולה. הלפרין, אליהו, כספי ובורשטיין, בגילאים צעירים.
לא ענית לי על מה שכתבתי בנוסף, אני מצפה שבנוסף לזה שאני מגיב לך תענה על מה שאני כותב לפני ולא תחזור על שני משחקי ההיסטוריה מול ספרד ששיכנעו אותך שגרין טוב מגאסול והלפרין מקלדרון.
השב   •  00
פיני15/05/2010 23:44
מצטער, אבל אני לא מבין.
אני לא מבין על מה אני לא עניתי. אשמח אם תחזור על הנקודות.

לגבי כספי.
לא רלוונטי לדיון.
רק אציין לגבי החוזה, שאולי לא עמדו בו בצורה מלאה (אני לא בטוח שלא עמדו בו), אך עדיין, הסיבה שקיבל את הדקות שקיבל היתה אך ורק בגלל החוזה הנ"ל.
אם היו מפרים את החוזה, וההפרה היתה בוטה אז הם היו נתבעים.
לכן, גם אם היתה הפרה היא לא היתה בוטה, ומכאן זכה לדקות רציניות וזאת הסיבה שהחוזה היה גאוני.
אגב, שמתי לב שאנחנו (מכבי) לא נפגענו מזה שישראלי (כספי) שיחק.

לגבי הנבחרות הצעירות.
לא מדובר על סטייה קטנה של מזל.
זה לא רק משחק אחד שניצחו מקרית את ספרד ויוון. הם סיימו במקום השני !

בנוסף, זה לא סטייה קטנה שבספרד גדלו 10 שחקנים בכירים (יורוליג ו-NBA) ובישראל רק שלוש (ופחות בכירים).

זה גם לא סטייה קטנה שמכל הרשימה רק בורשטיין היה זה שקיבל הזדמנות ממאמן ישראלי.

לגבי זה שהלפרין קיבל הזדמנות - תבדוק. אתה טועה. אני בדקתי.

לגבי אליהו - אנחנו מדברים על ליגה בכירה. יש הבדל, תסכים איתי, בין היורוליג לליגה הישראלית. ביורוליג קיבל ההזדמנות מספאחיה.

לגבי מה מכבי עשתה השנה - זה לא קשור לדיון. [ואני חושב שלא עשתה מספיק]
הדיון - מה הסיבה לכך שישראל לא מצליחה להצמיח שחקנים מקומיים.

אגב, שוב כמו שכבר ציינתי - הבעיה היא בליגה כולה.
במכבי מדובר ביכולת להצמיח שחקנים ברמת יורוליג ומעלה (הרמות בהן היא משחקת), בשאר הקבוצות מדובר על פיתוח שחקני ליגה מצויינים. [ומשם, אולי, למכבי והלאה]
השב   •  00
המבקר הרשמי16/05/2010 01:50
קודם כל תודה על התגובה האחרונה שמוכיחה שאתה בןאדם מתורבת שרוצה בשיח,ולכן אמשיך לחדד את הנקודות שלי.
אתה רושם איך אני יכול להסביר שיש רק 3 שחקני יורוליג ישראלים מצליחים בניגוד ליוון וספרד שיש 10 ומעלה,ואני אגיד לך נקודה שכבר ציינתי קודם ועכשיו אחדד אותה:לספרד ויוון יש יותר נציגות באירופה ולכן הליגות שם יותר חזקות,יותר תחרותיות,יותר משווקות עם יותר אופציה ומבחר של קבוצות לשחקן המקומי לשחק כמות דקות מכובדת ובמקביל להיות בליגה תחרותית וחזקה  ובמפעל אירופאי.הגיוני לא?
בקשר לפציעות זה מאוד משמעותי.
 כדורסל זה ספורט פיזי שכל פציעה פוגעת בשחקן ,וככל שהפציעה קשה וארוכה יותר כך גם הקריירה של השחקן מושפעת מימנה{יש שחקנים שניבאו להם גדולות ועקב פציעות לא הגיעו למה שהעתיד חזה להם}.אל תשכח שקריירה של שחקן כדורסל היא לא כל כך ארוכה.
עכשיו בו ניזכר מי מינף את הקריירה של אליהו אחרי שצביקה שרף באופן אישי ניסה לחסל?כן זה היה אדון פיני.
איפה ומתי בורשטיין היה כוכב בקבוצה הכי טובה באירופה באותן שנים?אכן כן ,אצל פיני.
לגבי הלפרין רק שתדע שהיה במכבי קונצנזוס שחובה לתת לו דקות משחק{פדרמן הוא זה שדחף את זה}.תשאל את פיני,הוא סיפר את זה ביציע העיתונות,והוכיח את דבריו בנתונים סטטיסטים של כמות דקות.
אז למרות! !חוות דעת מקצועיות מאנשים קצת יותר מקצועיים ממני וממך  גם ביוון וגם בישראל על כך שלהלפרין יש  מוסר עבודה מאוד גבוה והוא נעים הליכות,אך בסופו של דבר הוא ברגעים החשובים בורח מהכדור! !מפחד לקחת אחריות! !וכאחד שראה אותו זה נכון מאוד{וכן יש אותו סל מול ריאל}.
תשמע אם כבר אולימפיאקוס השנה למרות טענתך שעד לאחרונה הוא הצליח שם,  פשוט מחקו אותו.בליגה הוא בכלל לא בסגל,ובאירופה בפיינל פור שיחק 5 דקות ב2 משחקים.
זה מראה על חוסר אמון בשחקן מבחינה מקצועית,ולא ע"י מאמן ישראלי.
עוד נקודה היא שבליגת ווינר יש את החוק הרוסי שמחייב 2 שחקנים ישראלים להיות על המגרש,אז ככה בליגה המקומית הם כן מקבלים את הבמה.
יש בעיה שאתה לא נוגע בא והיא רמת וגודל האולמות בארץ שרובם מכילות 1000-2000 צופים ולכן הם לא מקובלים לארח באירופה.
ביום שקופל ומנהלת הליגה באמת יחפשו איך לשדרג את הקבוצות לרמה
השב   •  00
פיני16/05/2010 10:38
1. אני לא טוען שפציעה לא משפיעה.
א. אני כן טוען שגרין בגיל 24, כשהגיע למכבי, לא היה פצוע, וזו לא היתה הסיבה. האמת, עד לאחרונה לא היתה לו בעיית גב, וגם איתה הוא יכול לתת כמות דקות יפה.
ב. אני כן טוען שזה שבנט נפצע יכול להיות שהאיץ את השילוב של קלדרון, אבל יכול גם להיות שזה לא קשור.
עובדתית - הבאתי יותר מדוגמא לשחקן אחד (ולאו דווקא הטובים ביותר) לכן הטיעון שלי על דקות משחק אינו תלוי בקלדרון.

2.לגבי זה שיש פחות קבוצות וזה יותר קשה, אני מסכים, אבל זו אינה הסיבה.
תנסה לחשוב על שחקן ישראלי שקיבל הזדמנות (ראשונה ביורוליג) ממאמן ישראלי, כאשר השחקן הנ"ל לא היה עלה תאנה.
הכוונה, שאף קבוצה לא יכולה להרשות לעצמה לשחק בלי מקומי. הקהל יתמרד, כמו שקרה השנה עד שהם נתנו לפניני לפתוח בחמישיה (ועדיין לתת לו פחות דקות ממחליפו בלות'').

3. שאלה נוספת בנושא דומה; בשנים הראשונות של הלפרין במכבי, מי היה השחקן הישראלי שקודם במקומו במכבי? אף אחד. בורשטיין כבר היה כוכב במכבי.
כך שזה שהטיעון שלא יכלו לקדם אותו בגלל שבארץ רק מכבי ביורוליג לא תקף.

4. אליהו קיבל את הבמה (יורוליג) מספאחיה. על זה אין עוררין (אני מקווה).
הוא הוכיח את עצמו מעל ומעבר.
זה שקיבל אח"כ במה מפיני זה מתבקש, זה לא לתת הזדמנות, כי הוא כבר הוכיח את עצמו. מצד שני, כמו שאמרת מאמן ישראלי אחר חסם אותו שנה קודם, ולמרו תשהוכיח את עצמו.

5. לגבי הלפרין - רשמתי את הדקות שקיבל. מה שאתה אומר זה פשוט לא נכון. ההזדמנות האמיתית ביורוליג ניתנה לו בלובליאנה (36 דקות).
שוב, אחרי שהוכיח את עצמו, לתת לו דקות במכבי זה לא נקרא לתת הזדמנות. אגב, כשחזר שנה אח"כ למכבי, מי שנתן לו את הדקות היה מאמן זר (ספאחיה).
לגבי יכולותיו - אין עוררין. לא כל שחקן חייב להיות Go2Guy. אני גם חושב שמגזימים עם הביקורת עליו בהקשר זה.
אגב, גם השנה למרות קבוצת המליונים והעומס בעמדה שלו וכן למרות מיעוט הדקות בסוף השנה הוא שיחק כ-14 דקות למשחק. בכל מקרה, זה לא קשור לנושא - פיתוח מקומיים.
למה הוא נמחק? אני לא בטוח בסיבה. אבל זה לא מעניין.
[נקודה ארוכה. :)]

6. לגבי חוק רוסי - משתמשים במתאזרח
השב   •  00
פיני16/05/2010 12:01
חבל שהם לא דואגים להפוך את זה לבד לשתי תגובות.

בכל מקרה נקצר את ההמשך.

דקות ליגה, כשמשחקים במכבי, לא תורמות כלום, כי זו רמה נמוכה (ביחס ליורוליג) וגם ללא תחרות. האימון כבר יותר מאתגר.

היה עוד, אבל אני כבר לא זוכר.

בוקר טוב [את זה אני כן זוכר :) ]
השב   •  00
אלון16/05/2010 18:13

אני לא מבין למה אתה מצפה. ספאחיה בא בעונת 07 ושיתף את אליהו שנחשב כבר אז לכישרון אדיר. נכון זה היה ספאחיה, אבל ראוי לציין שקטש פיתח אותו ונתן לו את הצ''אנס הגדול בגליל, ואולי אם ספאחיה לא היה ומאמן ישראלי אחר הוא היה מקבל הזדמנות.
את העובדה שספאחיה היה אי אפשר לשנות, אבל אם היה מאמן ישראלי אתה לא יכול לקבוע שאליהו לא היה מקבל דקות משחק. גם הלפרין.
ספאחיה היה מאמן, אבל זה היה יכול להיות כל אחד אחר.

השב   •  00
אלון16/05/2010 18:15
כשהלפרין, אליהו, וכספי קיבלו במה בגיל מוקדם, בעונות 07-08-09 הם היו השחקנים המובילים של מכבי, אולי מלבד אליהו ב-08. בעונות האלה לאן מכבי הגיעה? ובעונות שקודמות ל-06 שכמעט ולא שותפו ישראלים (צעירים!) לאן מכבי הגיעה?
השב   •  00
פיני16/05/2010 21:12
כל שנה לגופה.
באחת השנים הם הגיעו לגמר היורוליג.

בכל אופן, זה לא העניין.
גם וויצ''יץ'' שיחק בשנים ההן.
זה הופך אותו לשחקן רע?

לכל שנה יש את הסיפור שלה, וזה שהיו בה ישראלים דומיננטים בטח לא פגע בקבוצה.

להזכירך - "בשנת ספאחיה", לא יכלו להביא זרים בגלל המבצע בצפון (שתיים במחיר אחד - מלחמת לבנון).
שנה אח"כ עם שרף - גמר יורוליג [קצת יותר טוב ממה שהגיעו השנה.

ומכאן גם ניתן לקפוץ לצד השני.
השנה לא היו ישראלים דומיננטים בכלל והשנה היתה נוראית !
האם זה אומר שאסור לשלב זרים?
לא. האמת והאידאל נמצא באמצע.

צריך להיזהר מלקחת את מה שמספרים המאמנים והתקשורת בארץ.
לא תמיד צריך להאמין להם.
זה שמאמנים ישראלים מפחדים לפתח שחקנים מקומיים זה עובדה.
השב   •  00
פיני16/05/2010 21:56
מה היה קורה אם לא ספאחיה היה המאמן?
סביר להניח שמה שקורה כל הזמן אצל מאמנים ישראלים.

דוגמאות?:
1. אליהו - שחקן שהוכיח את עצמו מעל ומעבר (מצטיין חודש ביורוליג) הפך לפוסטר אצל שרף.
2. הלפרין - שלא קיבל ההזדמנות ב-4 שנים (ייתכן שאיני מדייק במס'' אבל זה לא העיקר) שלו במכבי לפני שקיבל ההזדמנות בלובליאנה.
3. כספי - שלמרות החוזה (גאוני כבר אמרתי) קיבל פחות דקות יורוליג מבלות'' (רק אחד מהם היה שחקן NBA ומצליח שם. זה אותו אחד עם הפוטנציאל הגדול יותר).
4. לימונד - שחקן מוביל באותה נבחרת צעירה של הלפרין, שכבר קיבל במה ביורוליג בלה-מאן, לא קיבל הזדמנות במכבי (כאמור הזדמנות לפחות 15 דקות בממוצע כמו ביוון ובספרד. זמן שניתן באמת להראות מה אתה מסוגל לעשות)
5. שחקני ליגה מאותן נבחרות - אין אפילו הרבה שחקני ליגה מובילים מאותן נבחרות. המאמנים שהיום בליגה מחר במכבי ולהפך.
הקבוצה היחידה שנותנת במה לישראלים היא גליל ולא בגלל המאמנים אלא בגלל אסטרטגיה של הבעלים שאינו יכול להתמודד תקציבית בצורה אחרת. לכן, מעדיף להשקיע בישראלים צעירים.
שים לב, שיחסית לתקציבים שלהם הם מצליחים מעל ומעבר.

בקיצור - הבעיה היא במאמנים הישראלים שלא נותנים הזדמנויות לשחקנים ישראלים. [כמו שאתה יכול לראות - אני לא נגד מכבי]
השב   •  00
22
שמעון עזר14/05/2010 15:33
שלום לעירן היקר, לצערי שחקיה הזרים של מכבי אינם טובים השנה מהשחקנים הזרים של יריבותיה בארץ. איני מבין למה הפרשנים מתלהבים מאידסון? מה טוב בלזמה? והיכן בכלל זה אנדרסון? פישר הוא פרווה. ויז הוא קלע טוב ל-3 אך רכז בינוני ברמה האירופית. ונקודת האור היחידה הוא פרקינס - שנה שעברה בחיפה. היתרון של מכבי הוא רק בישראלים וזה - לא תמיד מספיק.
השב   •  10
21
אבני14/05/2010 14:53
אחלה טור
השב   •  10
20
אוריה14/05/2010 12:35
דווקא יש פה ביקורת ברורה מאוד על הצוות של מכבי. לא חושב שצריך לנתח כל משחק בנפרד בתוך סדרה. המבט צריך להיות כללי.
השב   •  00
19
יובל;14/05/2010 12:05
אם אתה לא מנתח את המשחק או מסיק מסקנות לגבי שחקנים ?! מאמר מיותר.
השב   •  00
18
אורן14/05/2010 10:55
כולם אומרים שזה ביגלל שהם באו לא מוכנים, שאננים ועוד חארטות אחרות אז אני אומר שבני השרון באו שאננים לשני המשחקים הקודמים ועובדה כי כשהם רצו הם לקחו וניצחו את קבוצת הפח של מכבי פעמיים!!
כל הכבוד בני השרון!! כל המדינה איתכם!!
השב   •  24
ירוק כהה14/05/2010 18:45
ברור שזה תלוי רק במכבי ולא באף מועדון אחר שעומד מולה.

מכבי פירקה את כל הליגה לגורמים, ועוד ברוב המשחקים היא עלתה בהילוך שישי.

על זה תוסיף את עיניין הפלייאוף- כשהיא באה מוכנה לבני השרון היא ניצחה אותה בהפרש של 55 נקודות!

אנחנו מדברים על מקום 8 בליגה שבה מכבי פירקה קבוצות ממקום 2 עד מקום אחרון..

קשה לשמור על מוטיבציה אחרי שאתה מנצח כל מה שזז ובלייאוף מפרק ב 55 הפרש.. גם בלי שתרצה אתה בא שאנן, לא מוכן, ובטוח שתנצח בהליכה כמו במשחקים הקודמים. לכן הדבר היחיד שמכבי צריכה זה לא אימונים (כמובן שגם זה) אבל הדבר העיקרי הוא הכנה מנטלית. למחוק מהראש את כל התבוסות שגרמה לאחרות במהלך השנה כולל בפלייאוף ולבוא לשחק נקי. כל הפלייאוף כולל חצי הגמר כולל האליפות עצמה תלויים רק שאיך מכבי מגיעה מנטלית כי מבחינת כושר וכישרון אין בכלל כוחות
השב   •  130
17
יהלום14/05/2010 10:21
קודם כל תן שמכבי תפסיד אחר כך יהיה הרבה יותר קל בנוקיה אנחנו עומדים מול כל קבוצה בליגה שווה בשווה חוץ ממכבי שבשביל לנצח אותם אתה צריך לתפוס אותם ביום רע יאלה נתניה עוברים תחצי גמר בע''ה שנגיע לגמר אמן
השב   •  10
16
Ufnik14/05/2010 09:38
יהיו בנוקיה 8000 אוהדים שלנו, של נתניה ושל הירדנים ישעודדו את נתניה נגד מקקי
השב   •  21
15
שמואל14/05/2010 09:35
מכבי ת"א של השנה זו היא קבוצה
לפי עונות פעם חם פעם קר
דעתי צריך להביא עוד 2 3 שחקני טובים כמו ברצלונה
השב   •  00
14
אוהד מכבי14/05/2010 08:41
חוץ ממשחק אחד או שנים פיני לא הכין את הקבוצה בכלל. גם נגד פארטיזן בעיקר במשחק הראשון היה צריך לקחת את השחקנים במחצית ולהרגיע אותם וכך במשחקים נגד בני השרון, אם יכולת כזאת מכבי לא תיקח אליפות. יש לה את השחקנים הכי טובים אבל מנטאלית על הפנים
השב   •  10
13
הפנתרים השחורים!!14/05/2010 02:25
עוד משחק יעלה למכבי יותר כסף וה11000 לא יכסו הוצאות שש המשחק וזה לקחת סיכון מוות או חיים בשביל שמעון מה אתה ילד מישהו נוראמלי מפסיד משחק גם אם משחק אימון ודווקא בגלל שמכבי נגד הפליאוף היא צריכה לדרוס להוכיח שהפליאוף טעות אבל כול עוד היא מפקששת זו סיבה טובה להנהלת הכדורסל יש עניין
השב   •  20
אדמוניני14/05/2010 18:36
דווקא בגלל שמכבי רוצה פלייאוף הוגן היא אמורה להפסיד משחק או שניים ולא להביס כמו שעשתה בליגה הסדירה. ככה הנהלת הכדורסל תראה שאפילו מכבי יכולה כאילו לפקשש בפלייאוף, כי קופל תמיד אמר שלנצח את מכבי אפשר רק בפיינל פור
השב   •  00
12
אחד מי יודע14/05/2010 02:12
השב   •  00
11
אחד מי יודע14/05/2010 02:12
למרות כל העסקנים למרות הכל איזה כיף היה הרבה זמן לא נהנתי ככה ואין קשר להפסד של מכבי
השב   •  10
10
משה14/05/2010 01:00
ערן סלע, אתה בעצם רוצה להגיד שהקבוצה שקולעת יותר סלים היא הקבוצה שתנצח? חבל רק שפיני גרשון לא שמע על הטריק הזה שגילית, אם היה שומע, מכבי הייתה מנצחת בכל משחק!
על חומותייך עיר דוד הפקדתי שומרים
השב   •  50
9
דודו אטושי14/05/2010 00:41

השב   •  51
אדמוניני14/05/2010 18:32
השב   •  50
8
אוהד14/05/2010 00:13
תגידו מה שתגידו מכבי מורידים את הרגל מהגז רק בשביל עוד הכנסות מהמשחק החמישי .. אני יכול להתערב איתכם שהמשחק האחרון יהיה לא אחר מאשר ניצחון קליל של מכבי
השב   •  46
מ .א14/05/2010 00:20
ערן סלע מה זה חדש לך אני ידעתי לפני המשחק שהם יפסידו בכוונה בשביל משחק חמישי זאת לא פעם רשונה שזה קורה
השב   •  02
7
אביב13/05/2010 23:57
פיני גרשון שובר את כל השיאים השליליים מאז שהוא חזר מיוון: הוא הפסיד תואר ראשון בישראל בעונה שעברה כשהפסיד לנהריה בגביע המדינה, אחר כך לא עלה לטופ 16 בשנה שעברה, עכשיו הוא מפסיד פעמיים בסדרה אחת לבני השרון והוא היחיד שהקבוצה שלו איבדה יתרון ביתיות בשלב ההצלבה ביורוליג ולא עלה לפיינל פור. בהמשך לכל זה אני לא אופתע אם מכבי לא תזכה באליפות העונה.
השב   •  90
דרור14/05/2010 00:38

השב   •  00
יוסי14/05/2010 08:24
הגיע הזמן שאיזה אוהד מכבי יקום ויזהה את הבעיה ! שהיא כמובן השמן השחצן !
אם אתם רוצים טיפוח ישראלים תחזירו את ספחיה !
השב   •  21
6
לקבוצת בני השרון13/05/2010 23:22
כל סדרות הפלייאוף נגמרו, שלוש עולות מתוך 4 לפיינל פור כבר יש וכל הליגה מתפנה ביום שני לצפות במשחק של מכבי ת"א ובני השרון ומחזיקה אצבעות חזק חזק חזק לקבוצה של דן שמיר שהיא תיהיה העולה האחרונה. בהצלחה
השב   •  76
5
יוסי13/05/2010 23:01
מכבי לא כזו קבוצה שמתי שהיא רוצה היא מנצחת ! היא נתקלה בסידרה נגד מאמן שעולה על השמן באיכויותיו שמקזז את יתרון שחקני מכבי וכופה סידרה שקולה !
השב   •  128
.ס.ג14/05/2010 09:34
בליגה שלנו המשחקים כן תלויים אך ורק במכבי.
הבעיה היא שבצד השני עומד גאון הכדורסל -דן שמיר. שכבר לקח למכבי תארים עם הפועל.

לצערי במקרה הזה כלום לא יעזור לדנשה. מכבי יבואו להרביץ ולעשות פרובוקציות.
אם השופטים לא יוותרו, ולא יתנו למכבי (פניני כבר אמרתי?) לשחק מלוכלך אז אולי בכל זאת יהיה לדנשה ובנה"ש סיכוי לשחק נגד נתניה.
השב   •  30
4
פיני13/05/2010 22:39
בכתבה-תגובה ("כתגובה") הקודמת שלי הבאתי את סיפור הכישלון בגידול שחקנים מקומיים על אף יכולותיהם.
השוויתי בעומק הכמותי שהתפתח בנבחרות ספרד ויוון אל מול הנבחרת הישראלית בנבחרות הצעירות המצויינות של שנת 2000 ו-2004.
המסקנה המתבקשת - הבעייה אינה בפוטציאל הכמותי אלא בטיפוחו.

ב"כתגובה" הנוכחית אעבור להציג את מאפיין הכישלון - בעיקרו זמן המשחק.
להלן הדוגמאות;

מארק גאסול (בן 25) - בגיל 19 (במדי ברצלונה) קיבל כ- 4 דקות בממוצע ביורוליג. שנה אח"כ (גיל 20) שיחק מעל 16 דקות.
כיום משחק ב-NBA כשחקן פותח.
פליפה רייס (בן 30) - בגיל 20 קיבל כ-16 דקות ביורוליג (במדי אסטודיאנטס). שנתיים אח"כ שיחק 25 דקות ביול"ב.
מספר שנים שחקן פנים מוביל ביורוליג.
חוזה קלדרון (בן 29) - בגיל 21 קיבל 21.5 דקות יורוליג (במדי ויטוריה). כיום משחק ב-NBA.
פניוטיס וסילופולוס (בן 26) - בגיל 20 קיבל כ-20 דקות ביול"ב. בגיל 21 קיבל 20 דקות ביורוליג.
ואלה אפילו לא השחקנים הבולטים ביותר שיצאו מנבחרות אלו!

ועכשיו בוא נראה למה זכו ארבעת הישראלים הבולטים באליפויות הנ"ל:
אליהו (בן 24) - בגיל 21 (בזכות מאמן זר) קיבל 21 דקות בירוליג. שנה לאחר מכן מאמן ישראלי נתן לו 10 דקות בלבד.
גרין (בן 30) - בגיל 24 (!) זכה ל-10 דקות ביורוליג. אח"כ אף פחות.
הלפרין (בן 26) - בגיל 20 קיבל 6 דקות ביורוליג. בגיל 21 קיבל 10 דקות יורוליג.
בגיל 22 קיבל 36 דקות! (הא, זה לא היה במכבי אלא בלובליאנה.)
בורשטיין (בן 30) - בגיל 22 זכה ל-20 דקות. והמשיך לקבל כ-23 דקות לערב עד הפציעה.

מה כל אחד יכול לראות - באירופה השחקנים הטובים התפתחו בעקבות כמות דקות משמעותית מגיל צעיר.
מנגד, היחידי שניתן לומר עליו את זה בארץ זה בורשטיין, ועדיין בכ-שנתיים איחור ביחס לאירופאים.
אליהו מהווה הדוגמא הטובה ביותר - ימאמן זר נתן לו את הזדמנות הפריצה בגיל צעיר ומאמן ישראלי עצר אותו.
ולא - 6-10 דקות (בדקות מתות) זה לא הזדמנות להתפתח עבור הלפרין.

מסקנה - הבעייה היא במאמנים הישראלים שלא מאמינים בשחקן הישראלי ובעקבות כך חוס
השב   •  100
יושיע13/05/2010 23:16
כנ"ל כל שחקן ספרדי שהבאת.
השב   •  03
פיני14/05/2010 00:48
1. הבאתי יותר מדוגמא אחת לשחקנים אירופאים שהצליחו בעקבות זה שקיבלו דקות בגיל צעיר.
לא הבאתי את הטובים ביותר מהאליפויות האמורות - פאו גאסול, ודיאמנטידיס למשל נשארו בחוץ.
2. בצד הישראלי - התופעה בולטת. אין דקות והתוצאה אין שחקנים בשלים.
אילו שכן קיבלו יותר דקות הצליחו יותר.
אחד מהם (אליהו) קיבל ההזדמנות ממאמן זר.
3. אין לי כוונה להסיט את הנושא לשחקן זה או אחר.
4. מקווה שהיה מספיק קצר בשבילך.
השב   •  21
3
להעיף את אנדרסון13/05/2010 22:39
פחות מדי קולע
השב   •  60
2
צהוב13/05/2010 22:36
1 : הלפרין , לני אוקיץ'' או מקאלב
2 : פרקינס , לימונד
3 : בלות''נטאל , פניני , אידסון
4 : ג''פרסון וגרין
5 : פישר וראדוליצה
הסגל הזה הוא הכי ריאלי שיכול להיות . מפני שוויז לא מתאים למכבי זה גדול עליו , לאזמה שחקן נחמד שלא יכול להוביל קבוצה לפיינל פור .. באמת שחבל עליו בן אדם מדהים , אנדרסון אין על מה לדבר חייב לעוף בדחיפות !
מאריץ'' למכבי לא יגיע .. שחקן שהביי אאוט שלו 1.5 מיליון דולר מינימום לא יגיע למכבי בשום מצב . אליהו לא יגיעו גם בשום מצב למכבי גם אם הוא רוצה .. החוזה שלו מסובך מידי וטאו לא ישחררו אותו . הלפרין נראה כבר בדרך למכבי והכסף שמקאלב דורש הוא לא בשמיים . עם הסגל הזה מכבי תוכל לרוץ חזק בשנים הקרובות משום שזה סגל יחסית צעיר . נמאס כבר כל שנה לשנות סגל ולכתוב כאן סגלים שונים !!
השב   •  90
פיני13/05/2010 22:55
החמישיה שלך הגיונית בסה"כ.
אם זאת, יש לציין שפרקינס הוא לא בדיוק סקנד גארד, וגרין הוא סנטר. נמוך יחסית, אבל סנטר.

מעבר לכך, שיחררת, כרצוי, הרבה כסף וניתן לנצל אותו יותר טוב לדעתי.

איך? ע"י השקעה בשחקן פנים מהשורה הראשונה.
אגב, אם מאריץ'' מוחתם לשלוש שנים אז יותר נכון לחשב את השחרור כ-חצי מליון לשנה.  וזה פחות נורא.
כן, זה יקר, אבל כשלא בונים לרוחב, כמו שבגדול עשית , זה אפשרי.

לגבי ג''פרסון, זה קצת הימור.
הייתי מביא עוד שחקן עם פוטנציאל ככדיר, וכך מסתכן פחות.

אבל, בסה"כ זה נשמע סביר ביותר.
יפה
השב   •  20
1
הומו13/05/2010 22:21

השב   •  72
אסור לפספס
נגןקבלו הצצה למוזיאון הפרטי של איתי שכטר
קבלו הצצה למוזיאון הפרטי של איתי שכטר
נגןרגע לפני הקלאיסקו: יאמל מפתיע עם לוק חדש
רגע לפני הקלאסיקו: ימאל מפתיע עם לוק חדש
נגןאושר דוידה מרגיש מה זה להיות בהריון
אושר דוידה מרגיש מה זה להיות בהריון
נגןיש רק דרך אחת לצאת מפה: הייתם מצליחים?
יש רק דרך אחת לצאת מפה: הייתם מצליחים?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל Winner
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוק' מונדיאל 26 (אירופה)
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה צרפתיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים
ONE CHAMPIONSHIP