יום ראשון, 06.10.2024 שעה 05:13
חיים רביבו

מכבי ת"א תכריע את גורל האליפות

חיים רביבו בטור אישי ל-ONE: אם אלישע ושחקניו ינצחו את הצהובים, הכל פתוח. הפועל וחיפה היו חייבות לשחק במקביל. דגלאס דה סילבה שחקן העונה שלי

במשחק המוקדם של המחזור רק הפועל ת"א הגיעה נחושה כדי לנצח את המשחק וזה מה שקיבלנו על המגרש. מעבר לעניין הרצון של שחקני הפועל, צריך לתת לקבוצה הזו את הקרדיט - זו קבוצה שמאוד קשה לשחק מולה העונה.

בנוסף, שחקני אשדוד אולי היו עם הראש במשחק חצי גמר הגביע ביום שלישי ושחקן שיודע שיש לו בעוד שלושה ימים משחק על העליה לגמר הגביע מעדיף לקחת פחות סיכונים בכניסות לכדור או במאמץ שהוא ייתן על המגרש.

אבל זה לא מה שהכריע את המשחק. בסה"כ שחקני אשדוד ניסו והשתדלו, אבל הפועל ת"א חזקה מאוד, שיחקה מצויין וידעה לנצל את המצבים שיצרה. אם הבלם שלה, דגלאס דה סילבה, מבשל שניים וגם מבקיע אחד זה מראה עד כמה הוא טוב העונה.

מבחינתי, אם הפועל ת"א תזכה בסופו של דבר בתואר האליפות, הוא שחק העונה. אני מאוד מקווה בשביל הפועל שהיא תצליח להשאיר אותו ואשמח לראות את ההתאחדות פועלת במרץ כדי לסדר לו אזרחות שתסלול את דרכו לנבחרת שלנו כמה שיותר מהר.

אבל יש עניינים שמטרידים אותי, כמו העבדה שמכבי חיפה תשחק רק ביום שני אחרי המשחק של הפועל. אם היה עליה לחץ, אין ספק שהוא גדל. אני לא נכנס לשיקולים של מי קובע מתי ייערך כל משחק, אבל למען הספורטיביות וההגינות, הפועל ומכבי חיפה היו חייבות לשחק במחזור הזה. במקביל, חד וחלק.

דה סילבה חוגג (אלעד ירקון)
דה סילבה. צריך לסדר לו אזרחות (אלעד ירקון)

אני לא יודע איך השחקנים של חיפה יתפקדו במשחק חוץ קשה שמחכה להם מול מכבי ת"א. מה שאולי יכול לבוא מעט לעזרתם היא העובדה שבית"ר ירושלים הפסידה ופחות מאיימת על המקום השלישי של מכבי ת"א. יחד עם זאת, מכבי תבוא משוחררת. נראה מה ישפיע יותר.

בשורה התחתונה, אני חושב שלא בית"ר או אשדוד יכריעו את האליפות, אלה רק מכבי ת"א. אם חיפה תעבור את המשחק מול מכבי ת"א בשלום, הכל פתוח. אסור לחיפה לחשוב בכלל על הפרש השערים מהפועל במשחק הזה - רק לחשוב על ניצחון.

יהיה מעניין לראות איך אלישע יעלה במשחק הזה ומה הוא ישדר לשחקנים שלו עם ההרכב שיציב. אם הוא יפתח עם ארבייטמן, או עם כמה קשרים יתקוף ישפיע על איך שהקבוצה תיראה. אני חושב שאסור לחיפה להשתגע מבחינת ההימור על ההתקפה כי מכבי ת"א מסוכנת.

אלישע לוי (עמית מצפה)
אלישע לוי. מעניין לראות מה הוא ישדר לשחקנים מול מכבי ת"א (עמית מצפה)

אני לא יודע מי תזכה בסופו של דבר, אבל אם הפועל ת"א תעשה את זה, מגיע לה והיא תהיה אלופה ראויה. זה לא משנה את העובדה שהקיזוז לא ספורטיבי ואני מתנגד לשיטה הזו לחלוטין. השיטה לא הוגנת הכניסה את חיפה ללחץ ומחקה לה את הפרש שהיא יצרה בזכות.

הפועל פתחה את העונה עם המשברון, חיפה לצערה הגיע למשברון הזה בסיום העונה. בכל מקרה, השיטה הזו נקבעה עוד לפני שהעונה יצאה לדרך, כל הקבוצות היו מודעות לכך מראש ולכן אם הפועל תזכה בסופו של דבר, מגיע לה.

אני בטוח בכל שאבי לוזון ואנשי ההתאחדות יחזרו בהם ויבטלו את הקיזוז מהעונה הבאה. מבחינתי, הפלייאוף יכול להישאר, כי הוא מסדר לנו סדרה של משחקי צמרת מעניינים בסיום הליגה, אבל שישאירו את הפלייאוף ללא הקיזוז.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר