יום רביעי, 18.09.2024 שעה 11:52
אסף מרגלית

איזה מזל שיש כדורגל אירופי

דעה: בעוד שברחבי היבשת מתקיימים משחקי עונה וקיים מתח אדיר טרם קביעת האלופות, אצלנו דאגו למתח מלאכותי עם שיטת הקיזוז

איזה כיף להיות אוהד כדורגל בימים שכאלו, כל הליגות נכנסות לישורת האחרונה שלהן, והשנה יותר מבכל השנים הקודמות ישנם מאבקים אימתניים כמעט בכל הליגות הגדולות של אירופה על האליפות.

בלי קשר לתוצאה במשחק העונה של הפרמייר ליג ב"אולד טראפורד" בין מנצ'סטר יונייטד לצ'לסי, המאבק שם חי, נושם ובועט עד לשניה האחרונה בין הקבוצות הללו, שברור שלא ילקקו דבש מול אף יריבה גם במשחקים הבאים ועוד יאבדו נקודות.

לקרב האנגלי חייבים להוסיף השנה צלע שלישית במאבק האליפות וזוהי ארסנל, חניכיו של ארסן ונגר שנוצחו בכל ארבעת המשחקים שלהם מול צ'לסי ומנצ'סטר, נותרו בתמונה בזכות יכולתם לנצח את הקבוצות הקטנות, בניגוד ליריבות. מישהו מכם יכול להמר איך תיגמר סאגת האליפות בממלכה? גם אני לא.

נסרי ופברגאס (רויטרס)
נסרי ופברגאס, יכולים לזכות מההפקר במשחק בין היונייטד לצ'לסי (רויטרס)

אחת הליגות המרתקות ביותר היא ה"לה ליגה" הספרדית, שם מתנהל מירוץ צמוד של ראש בראש בין שתי היריבות הוותיקות, ריאל מדריד וברצלונה, שישחקו ביניהן בסוף השבוע הבא במשחק שייערך ב"סנטיאגו ברנבאו".

ריאל, שגייסה לטובת החזרת האליפות את מיטב כוכבי אירופה במה שנקרא פרוייקט הגלאקטיקוס השני, כבר הודחה באופן מפתיע מליגת האלופות ע"י ליון, במה שהיווה עבורה מכה קשה ביותר ועכשיו לא תרצה לאבד גם את תואר האליפות המקומי, כשבנוסף לכך עומדת ברקע התבוסה שהנחילו הקטלונים לריאל באיצטדיונם הביתי במדריד בשנה שעברה, 6:2.

רונאלדו חוגג את שער היתרון בברנבאו (רויטרס)
כריסטיאנו רונאלדו, לא הביאו אותו לברנבאו כדי להעביר עוד עונה (רויטרס)

הבונדסליגה היא ללא ספק אחת הליגות היותר מרגשות ואטרקטיביות שקיימות, הקהל ממלא את האיצטדיונים, שערים רבים נכבשים בכל מחזור ומחזור ובכל שנה אנו חוזים בקרב צמוד עד השניה האחרונה על תואר האליפות.

בשנה שעברה חזינו בוולפסבורג המפתיעה זוכה בכתר האליפות במחזור האחרון תחת הדרכתו של המאמן המצליח פליקס מאגאת', שעזב בתום העונה וכעת מוליך את שאלקה למקום הראשון ואולי לתואר אליפות שני ברציפות שלו עם שתי קבוצות שונות.

גם בגרמניה המצב דומה לאנגליה, כשהמשחק בין שאלקה לבאיירן מינכן אמנם מהווה משחק עונה אך לכולם ברור שהמשחק הזה לא יחרוץ גורלות במאבק האליפות הזה, שאלקה נראית הטובה יותר, אך בליגה כמו הגרמנית, כל קבוצה יכולה לנצח כל יריבה עד לשלבי הסיום.

קוראני (רויטרס)
פליקס מאגאת' עם קוראני, עשוי לזכות באליפות שניה ברציפות (רויטרס)

גם כאן קיימת עדיין צלע שלישית למאבק האליפות, והיא לברקוזן. הקבוצה שמגיעה מפרבר בעיר קלן הוליכה את טבלת הבונדסליגה במשך כל הסיבוב הראשון ללא הפסד, אך היא מידרדרת בסיבוב השני כהרגלה ונראה כי כעת תנסה כרגיל לשמור לפחות על המקום השלישי והמקום בליגת האלופות בעונה הבאה, לברקוזן זכתה בעבר ולא בכדי לכינוי NEVERKUSEN (נוורקוזן) בעקבות רצף הכשלונות שלה.

מי חשב שהליגה האיטלקית תספק דרמה השנה? גם בעונה הזו היה נראה שאינטר שטה לעבר אליפות נוספת בראשותו של ז'וזה מוריניו, אבל משהו קרה לנראזורי מאז תחילת השנה האזרחית החדשה והפער קוזז אט אט וכעת מתקיים בסרייה א' מאבק צמוד בין שלוש קבוצות, אינטר, רומא ומילאן, היריבה העירונית.

לוקה טוני (GettyImages)
לוקה טוני, רומא חזרה בגדול למאבק האליפות (GettyImages)

רומא, שניצחה את אינטר בסוף השבוע שעבר, מפגרת אחריה כעת בנקודה אחת בלבד ומקדימה את מילאן בשתיים, בקרב שנראה כי יימשך ממש עד לסיום.

כל הקרבות הצמודים בליגות שציינו מתגמדים אל מול מה שקורה בליגה הצרפתית, שם ישנן שלוש קבוצות שנמצאות בראש הטבלה עם מספר נקודות זהה: בורדו, מונפלייה ואוקזר, כשליל וליון מפגרות אחריהן רק בשתי נקודות ומארסיי בשלוש, כשלזכותה עדיין שני משחקים חסרים, אותם תצטרך להשלים.

גם לאלופה בורדו ישנם שני משחקים שהיא צריכה להשלים, אולם כבר נוכחנו השנה בליגה המשוגעת הזו שהכל יכול לקרות והנקודות לא יבואו בקלות לחניכיו של לורן בלאן, שעסוקים עדיין בליגת האלופות.

גורקוף בורדו (רויטרס)
שחקני בורדו חוגגים, עדיין פייבוריטים אבל פשוט זה לא יהיה (רויטרס)

ובעוד בכל היבשת ישנו מתח טבעי הרי שאצלנו, בארץ זבת חלב ודבש דואגים לייצר מתח מלאכותי עם שיטת קיזוז הנקודות שהומצאה השנה. בכל עונה אחרת היתה מכבי חיפה עכשיו אלופה בליגה בת 30 מחזורים עם שני סיבובים כשהיא מוליכה בשמונה נקודות על הפועל ת"א כשנותרו שני מחזורים לסיום.

אולם השנה הוחלט על שיטת קיזוז הנקודות בחצי ועוד מאבקי פלייאוף, מה שמבטיח קרב צמוד על האליפות גם אצלנו עד לשריקה האחרונה, אלא אם כן תעשה מכבי חיפה צדק ותנצח את משחק העונה בפלייאוף מול הפועל ת"א בקרית אליעזר ותגמור את הסיפור כבר שם.

יניב קטן מברך את רפאלוב (עמית מצפה)
יניב קטן ורפאלוב, חייבים לעשות צדק ולגמור את הסיפור מול הפועל (עמית מצפה)

אחרי שכל זה ייגמר, בל נשכח שמחכים לנו גמרים מרגשים בליגת האלופות והליגה האירופית, והדובדבן שבקצפת, השנה ממתין לנו המונדיאל הגדול שייפתח ב-11/6 בדרום אפריקה. אז מי אמר שלא שווה להיות אוהד כדורגל?    

הכתוב הינו טור דעה          

אסור לפספס
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
נגןהמסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
המסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
נגןהצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
הצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר