יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:40
שי לב

הפועל ת"א תעבור את קאזאן

דעה: קצב ההבקעה של האדומים, הטקטיקה של גוטמן, הפאניקה של הרוסים והאוהדים בבלומפילד ידחפו את הפועל בדרך למהפך. אוהד מכבי חיפה מאחל בהצלחה

אחרי שלאכזבתי הרבה מכבי ת"א לא הצליחה לנצח את הפועל בדרבי האחרון, ניסיתי לבדוק ביני לבין עצמי האם באירופה אני דווקא לצדם של האדומים. מסתבר שמעבר לעובדה שאני מאחל להם בהצלחה, הגעתי למסקנה שהם הולכים לעבור את קאזאן ביום חמישי הקרוב למרות ההפסד 3:0 בחוץ. למה? יש לכך לא מעט סיבות.

קצב ההבקעה של הפועל: הפועל ת"א של 2010 היא קבוצה סופר משומנת והראיה לכך היא העובדה שהיא מובילה בבטחה את טבלת הכיבושים בליגה למרות העונה המדהימה של יריבתה הירוקה.

הדבר בא לידי ביטוי לא רק בכמות השערים, אלא גם ביכולת לכבוש מספר שערים תוך מספר דקות, בדיוק כפי שקרה בדרבי האחרון ובמשחק הבלתי נשכח מול נתניה בבלומפילד (שלושה שערים והחמצת פנדל מהדקה ה-83 עד לסיום). עובדה זו תעמוד לצדם של האדומים מול קאזאן, שכן אחרי השער הראשון אני סמוך ובטוח שחניכיו של גוטמן ישימו את הרגל על הדוושה וידעו להוסיף עוד אחד ושניים בזמן קצר.

הפועל חוגגת (רועי גלדסטון)
שחקני הפועל חוגגים בדרבי. יכולים לכבוש מספר שערים תוך דקות (רועי גלדסטון)

פסיכולוגיה, פסיכולוגיה, פסיכולוגיה: שחקני קאזאן אינם מנותקים מהמציאות לראיה דבריו של מגן הקבוצה, אשר אמר כי הם מודעים למה שהפועל עשתה מול נתניה. כל עוד הפועל תצליח להבקיע שער מוקדם יחסית היא תצליח להכניס לפאניקה את שחקני קאזאן, שלמרות התוצאה הבטוחה מהמשחק הקודם, הלחץ כולו עליהם. תוסיפו לכך את העובדה שהפועל מסוגלת להבקיע מספר שערים תוך מספר דקות ותקבלו תמונה אופטימית יחסית.

אלי גוטמן: למרות שכתבתי כאן לפני מספר ימים שגוטמן הוא מאמן טקטיקן שאינו מביא תארים (ומעייף...), באירופה הסגנון הזה עובד הרבה יותר טוב. כשכל משחק הופך למשימה בודדת המאמנים הטקטיים באים הרבה יותר לידי ביטוי, זאת בניגוד למאמנים שיודעים לזכות באליפויות, אשר ניחנים במשהו נוסף מלבד הטקטיקה (פסיכולוגיה מסויימת, אישיות שמתאימה לשחקנים, שיטה שמאפיינת מועדון וכו').

אלי גוטמן מתדרך את שכטר. הטקטיקה שלו טובה לאירופה (רועי גלדסטון)
אלי גוטמן מתדרך את שכטר. הסגנוןשלו טוב לאירופה (רועי גלדסטון)

גוטמן הוא בדיוק מסוג המאמנים שיידעו לצלוח משימה ספציפית, אפילו אם היא סופר קשה כמו במקרה זה, וראינו את זה היטב בשלב הבתים הראשון שם הפועל היתה קבוצה אירופאית לכל דבר ועניין.

בלומפילד: האצטדיון היפואי מאיר פנים פעם אחר פעם לקבוצות ישראליות באירופה, ובתור אוהד מכבי חיפה, שזכה לראות את קבוצתו משחקת שם בגביע אופ"א, אני יכול להעיד שמבחינת אפקט הקהל מדובר באצטדיון הטוב ביותר בארץ ללא כל צל של ספק.

אני בטוח ש-15 אלף אדומים ירימו את האצטדיון ביום חמישי וינסו לגרום לבלתי אפשרי להתרחש, כאשר השחקנים של גוטמן יצטרכו להבקיע לפחות שלושה שערים ב-90 דקות. את העידוד המדהים של האדומים ראינו בדרבי כשהם היו רק כשליש אצטדיון - מפחיד בשביל שחקני קאזאן לחשוב מה יהיה פה ביום חמישי.

אוהדי הפועל ת&qout;א בבלומפילד.  (רועי גלדסטון)
אוהדי הפועל ת"א בבלומפילד. מפחיד בשביל קאזאן (רועי גלדסטון)

פנסיונרים: שחקני קאזאן ניצחו את המשחק הראשון ברוסיה בייחוד הודות להפועל ופחות בזכות עצמם. הפועל נכנעה מראש בשל הפרש של לא פחות מ-45 מעלות ממזג האוויר בארץ והתנאים לא ממש היו תנאים. הליגה ברוסיה תיפתח בקרוב אך כרגע הפנסיונרים של קאזאן לא ממש ב'מוד' של קצב משחק שוטף והדבר יבוא לידי ביטוי גם במשחק הקרוב. כולנו ראינו את הקצב המצויין של שחקני הפועל בדרבי כשהתנאים היו אופטימליים מבחינתה, ואלו בהחלט חדשות רעות עבור קאזאן.

יכול להיות שאחרי כל מה שאמור לעיל קאזאן תבקיע שער אחרי חמש דקות וכל המלל הרב יהיה שווה לקליפת השום. מצד שני, מגיע להפועל להמשיך עוד שלב באירופה כי היא קבוצה מצויינת וכנגד כל הסיכויים היא גם מסוגלת לעשות זאת. יש לה לפחות ברכת הצלחה אחת מאוהדי מכבי חיפה שהיא במקרה ממני, עבדכם הנאמן. ביום חמישי, יאללה הפועל. נשתמע.

הכתוב הינו טור דעה

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר