יום רביעי, 23.04.2025 שעה 03:58
ONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורט
ערן סלע

אנדרסון ואיידסון הגיעו במאני-טיים

ערן סלע בטור אישי ל-ONE: החוסן המנטאלי והאנרגיות מהקהל הובילו את מכבי קדימה, אבל בשלבים האלה המומנטום מדבר. הלחץ האמיתי מתחיל מול פילזן

שני מחזורים בתוך הטופ 16 אין קבוצה בבית ו' שמקדימה את האחרת ולו בקצה האף, והקבוצות מדרג האיכות 3 (מכבי) ו-4 (פילזן) מנצחות את הקבוצות מספר 1 (ריאל)  ו-2 (סיינה). רואים את זה גם בבתים האחרים: פנאתינאיקוס מפסידה פעמיים, ברצלונה סופגת הפסד ראשון, סופוט מנצחת ב-20 הפרש במלאגה ופרטיזן מעל כולן.

המסקנה המיידית ידועה מזמן: שלב הבתים ביורוליג ארוך ומייגע מדי, ובמקרים רבים אינו מייצג את העתיד להתרחש בשלבים הקצרים יותר בהמשך העונה, כמו הטופ 16 ושלב ההצלבה, שבנויים מאוד על מומנטום של קבוצה כזו או אחרת, שלא לדבר על הפיינל פור עצמו.

לאורך העונה דיברנו על הקושי של אנדרסון ואיידסון להתבטא זה לצד זה בו-זמנית, ועל המקרים המעטים מדי שבהם זה קרה. הפעם, מול ריאל, עם התחושה שהמאני-טיים כבר כאן וכל משחק הוא קריטי, השניים הצליחו לעשות את זה באופן יוצא מהכלל הרבה בזכות היכולות הפנטסטיות שלהם, אבל בין השאר כיוון שההגנה של ריאל על שחקנים בעמדה מספר 3 לוקה בחסר, נתון שהוכח פעם אחר פעם לאורך העונה מול יריבות אחרות.

איידסון ואנדרסון (אמיר לוי)
איידסון ואנדרסון. "עשו את זה באופן יוצא מהכלל במאני-טיים" (אמיר לוי)

את הפוטנציאל של מכבי לנצל את האתלטיות שלה ליכולת הגנתית גבוהה ראינו כבר מהרגע הראשון של העונה. לאזמה, פישר, פרקינס, אנדרסון ואחרים שמרו מצויין כל אחד לחוד וגם ביחד. התקפית, 22 נקודות מפישר ולאזמה היו בונוס מבחינת מכבי במשחק הזה, אבל לנוכח חסרונו של פליפה רייס והעובדה שהקו הקדמי של ריאל אינו קשוח במיוחד, נתון מסוג זה התבקש ואכן יצא לפועל.

הנקודה הכי מעודדת מבחינת מכבי היא היכולת לשחק בלי עליות וירידות משמעותיות מדי לאורך משחק שלם מול יריבה טובה. ריאל אמנם רצה פה ושם בלי מענה מצד מכבי, אבל אלה היו ריצות קצרות והחוסן המנטאלי המתפתח, יחד עם האנרגיות מהקהל, איפשרו למכבי ולגרשון להיות ערניים ולעמוד צעד אחד קדימה כל הזמן לעומת ריאל ומסינה, שיצאו משטחי הנוחות הרגילים שלהם, שבהם הם אלה שמכתיבים קצב.

עמדת הפוינט גארד היא הסיפור המוזר והמעניין של העונה במכבי: ויזנייבסקי פותח בחמישייה באופן קבוע, בעוד פרקינס הוא הרכז המשמעותי מבין השניים וגם זה שמסיים. בעיני רבים הוא עדיין חידה, לפעמים גם לגבי השחקנים שלצידו, אבל היתרונות שלו ובעיקר הרעב הגדול להצליח שומרים את מכבי קרוב גם כשהיא לא מנצחת כמו שקרה בוויטוריה, מוסקבה וסיינה.

פרקינס מול ריאל. הצלע השלישית במשולש שצריך לקחת את מכבי הלאה (אמיר לוי)
פרקינס מול ריאל. הצלע השלישית במשולש שצריך לקחת את מכבי הלאה (אמיר לוי)

פרקינס הוא מעכשיו, ולמעשה כבר מספר שבועות, הצלע השלישית שאמורה לבוא לביטוי מלא לצד אנדרסון ואיידסון. מכבי צריכה לקוות שהשלושה האלה יקומו על הצד הטוב שלהם לכל משחק מעתה והלאה, כדי שתוכל לבוא מלמטה ולהגיע למעלה. אם זה מה שיקרה, יהיה לה סיכוי טוב לעבור הלאה.

עם זאת, צריך לזכור: ההפסד ב-4 הפרש לסיינה שניתן למחיקה על ידי מכבי בהיכל נוקיה, מתקזז פחות או יותר עם הניצחון ב-5 הפרש על ריאל, שניתן בהחלט למחיקה מצד הספרדים בגומלין אצלם בבית. במילים אחרות, הכל נותר פתוח ומעכשיו לא רק כישרון ואנרגיות קובעים אלא גם כושר משחק נתון של קבוצה כזו או אחרת לאורך פברואר. עכשיו, כשהכל רגוע ושווה בין כולן, כבר ברור שהלחץ האמיתי מתחיל בשבוע הבא במשחק ביתי נגד אפס פילזן.

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובותלקריאת כל התגובות הוספת תגובה
ישנן 43 תגובות ב-31 דיונים
הוסף תגובה
בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש
31
מכביסט07/02/2010 16:48
איך לא אחי תראה: מכבי מנצחת את אפס בבית בין 10-15 ככה ובחוץ מנצחת (כמו ברומא) מנצחת את סיינה בבית יותר ממה שהפסידה- כמו שאמרת ונותנת לריאל פייט בספרד אבל מפסידה בין 1-7 שיהיה בהצלחה למכבי
השב   •  00
30
מכביסט07/02/2010 16:44
בקשר לשארפ שעדיין יישאר שחקן והוא יכול גם לעזור זה אחלה אני מסכים איתך אבל בקשר לשנה הבאה לדעתי צריך להביא שתי גארדים אחרים במקום ויז ואולי איידסון (שחקנים כמו גורדון מציבונה, לנגפורד מחימקי, וודס מסופוט) ובגבוהים להוסיף ללאזמה ופישר עוד ביג מן ואיזה ישראלי אפילו לנסות את אליהו שוב ולהכל איזה רכז ישראלי כמו נעימי
השב   •  00
29
אייל06/02/2010 10:46
ממש אנליסט.
קודם תראה ששבוע הבא נגד פילזן יש המשכיות ליכולת הזאת.
ואז תוכל לחשוב על ההצלבה.
השב   •  00
28
12306/02/2010 01:21
השב   •  00
27
תום05/02/2010 17:33
ראינו את פישר עושה פוסט אפ וראינו את לאזמה חודר לסל בצעד וחצי שני מהלכים שלמעשה פתחו את המשחק ואפשרו לאנדרסון ולאיידסון לנוע בחופשיות בהתקפה.

השב   •  00
26
אוהד מכבי05/02/2010 17:06
בהצלבה כמה משחקים יש שלוש או חמש תודה לעוזרים
השב   •  00
קיבוצניק מלידה05/02/2010 20:58
בשלב ההצלבה זה הטוב מ3. מקווה שעזרתי:)
השב   •  00
מכביסט07/02/2010 14:06

השב   •  00
25
משה הצהוב05/02/2010 15:33
וויזנייבסקי משליט בעיקר שיעמום על המשחק.
הבחור משחק לרוחב, בלי תכלס. רק בגללו אידסון ואנדרסון לא משחקים טוב ביחד.
כי אנחנו רואים שכאשר פרקינס על הפרקט, גם אידסון וגם אנדרסון טובים.
כי פרקינס כן משחק תכלס, וכן מחפש לשחק לעומק.
אומנם פרקינס מפוזר לפעמים, אבל לדוגמא אתמול, וויז איבד יותר כדורים ממנו.
השב   •  20
24
יובל05/02/2010 15:24
שני נצחונות על פילזן יביאו את מכבי כמעט בוודאות לשלב הבא. פילזן תצא מהמרוץ עם 3 הפסדים+ שני משחקים קשים מול ריאל וסיינה, שיהיו גם הן חייבות לנצח אחרי ההתכתשות הקרובה ביניהן בשני המחזורים הקרובים.
אם מכבי תנצח את השניים הקרובים ונצא בהנחה שסיינה וריאל יתקזזו ביניהן עם ניצחון והפסד לכל אחת, זה יביא את מכבי למצב שהיא ביתרון של שתיים על פילזן, שלא תוכל כבר לעקוף אותה, וביתרון של נקודה אחת על סיינה וריאל.
זה יביא את מכבי למצב שבו נצחון ביתי על סיינה יבטיח לה את השלב הבא.
גם אם תפסיד בפחות מ-4 וגם סיינה וגם מכבי יפסידו במחזור האחרון, מכבי עדיין תעלה.
השב   •  11
23
מכבי בטוב ובפחות טוב.05/02/2010 13:49
השב   •  00
22
מכבי בטוב ובפחות טוב.05/02/2010 13:39
האם לדעתכם יש איזה שחקן שצריך לעזוב את מכבי? וא"כ מי? לדעתי רצוי שכולם ימשיכו כדי שסוף סוף יהיה פה חיבור חזק והמשכיות, ואז ישחקו הרבה הרבה יותר יפה, כמובן שצריך להוסיף עוד איזה שחקן טוב, וכמובן עוד ישראלי, [מישהוא אמר אלישי כדיר?] ובקשר לרדק שארפ חייבים להשאיר אותו במועדון, ויש לי רעיון - עוזר מאמן, [בעיקר מנטאלי] + עוזר לגור שלף בעיקר בגזרת הזרים, אתם מסכימים איתי?! הצביעו כחול, תגיבו ותגידו את דעתכם.
השב   •  181
21
מכבי בטוב ובפחות טוב.05/02/2010 13:31
לכל אוהדי ירושלים וחיפה.. שתוקפים את מכבי כל הזמן, אני מחכה ליום שבו נדע שצריך את העידוד שלנו כדי לנצח אותכם, אני בהחלט רוצה שתהיו קבוצה טובה וחזקה, שמנצחת אותנו, [לפעמים כמובן] אנחנו לא באמת נהנים לנצח אותכם, זה לא חכמה לדבר כל היום נגד מכבי, אלא פשוט תיתנו קונטרה, תביאו אלטרנטיבה יציבה, אני ראיתי את המשחק הראשון של ירושלים במלחה כשאירחה קבוצה אירופית ומלחה לא היה מלא, וזה לדעתי בושה וחרפה לא ייתכן שקבוצה שרוצה לרוץ בצמרת ולהוות אלטרנטיבה למכבי או סתם להיות קבוצה משמעותית, לא תדע לטפס, אם אתם רוצים שמכבי תהיה בגובה שלכם תטפסו איליה אבל אל תנסו להוריד אותה לרמה איליכם, אשמח לשמוע את דעתכם הצביעו כחול.. אם אתם מסכימים איתי..
השב   •  60
20
רז בולקובשטיין05/02/2010 13:23
לא מסכים עם הכל. בהחלט אנדרסון ואיידסון הם השחקנים החשובים אך וויזנבסקי משליט שקט ורוגע על שאר השחקנים שסביבו בגלל שהוא ממעט לעשות שטויות, בניגוד לפרקינס. פרקינס מביא את הצד האקזוטי של הרכז, ולכן חייבים את שניהם. הנתונים מהצבע דווקא חשובים וייתנו הרבה ביטחון ללאזמה ופישר בהמשך. צריך סנטר כבד? אחרי אתמול כולם כבר יודעים שזה לא חובה, כמות הקליעה מהצבע תלויה יותר ביום של הרכזים מאשר של פישר ולאזמה, שניהם שחקנים מעולים.
השב   •  02
19
אוי אוי אוי אוי אללן אנדרסון05/02/2010 11:43
אל תדבר שטויות , אם אתה לא מבין בכדורסל אז אל תכתוב פה.
לאלן אנדרסון אין סיומת ? אולי זה השחקן הכי טוב באירופה כיום אם הסיומת הכי טובה שיש .
לא סתם הוא מוביל את הטופ16 עם 32 נק'' מדד (המשחק הזה 40 נק'' מדד !! זה המון)
השב   •  21
18
מור05/02/2010 11:29
אתה צודק בכל מילה שאמרת.
השילוב הנהדר הזה של אנדרסון אידסון ופרקינס יכול לשבור הרבה קבוצות גדולות(ריאל מדריד).
אתמול היה  משחק יוצא מן הכלל של שלושתם ושל מכבי בכלל רק שימשיכו על הגל הזה ובעזרת ה'' ננצח גם שבוע הבא בהיכל.
בהצלחה.
השב   •  40
17
שחר05/02/2010 10:07
השב   •  03
מכביסט05/02/2010 10:42
השב   •  00
16
אוהד מכבי כברשנים05/02/2010 10:02

בהנחה שמכבי תנצח את כל  משחקי הבית, היא צריכה לגנוב ניצחון חוץ בפילזן כדי להבטיח את העלייה, אחרת יהיה משחק על הפרשים וזה יכול להיות כואב מאוד.

השב   •  10
15
אמיר05/02/2010 09:55
השב   •  10
14
שייקה05/02/2010 09:41
מכבי תנצח את פילזן בהפרש גדול משתפסיד לה בחוץ וגם את סיינה בהפרש גדול מאשר הפסידה לה במחזור הראשון+ תפסיד לריאל בחוץ בהפרש גדול משניצחה ותסיים בסופו של דבר שניה בבית אחרי ריאל.תגובתכם בבקשה?
השב   •  101
יוקו05/02/2010 10:27
אבל עליה ממקום שני היא לא להיט.
מכבי נגד ברצלונה ללא יתרון ביתיות זה התעללות .ממש ככה.

אבל מי חשב על לעלות עד אתמול.
השב   •  00
אוי אוי אוי אוי אללן אנדרסון05/02/2010 11:44
השב   •  00
הבורר05/02/2010 15:18
ריאל יכולה גם להפסיד לאחרות ולרדת מראשות הבית או לחילופין מכבי יכולה להפתיע לטובה או לרעה. קשה להאמין שכל הקבוצות ישיגו 3 נצחונות בית ו-3 הפסדי חוץ
השב   •  00
13
יופי פישר!!05/02/2010 09:11
סוף סוף ראינו במכבי כמה קטלני יכול להיות הציוות של אנדרסון ואידסון שפשוט חרכו את הפרקט. חייבים לציין גם את פרקינס, בלותנטאל ומעל כולם דיאור פישר שהוכיח שעם גבוה אמיתי מכבי יכולה לעשות צרות צרורות גם לקבוצה עמוקה כמו ריאל. לדעתי יש מקום לשחק יותר עם הצוות פישר- לאזמה כשגם לגרין יכולה להיות תרומה בצבע. באירופה לא משחק אף שאקיל אוניל והגבוהים של מכבי פשוט לא נופלים מהם.

כל זמן שמכבי תשחק חכם, קבוצתי, שאנדרסון ואידסון ישחקו אחד בביל השני, מכבי תיראה נפלא כמו אתמול. מה שחשוב כרגע זו ההמשכיות. שבוע הבא פילזן באה בכושר מצוין לת"א. חייבים להיות דרוכים!
השב   •  81
12
ערן05/02/2010 09:10

מכבי הוכיחה שנים שהיא הקבוצה באירופה הכי טובה עם הגב לקיר.
אתמול היהת אוירה מושלמת בנוקיה.
כל הכבוד לכולם!

השב   •  40
11
רונן05/02/2010 08:25
מכבי אומנם ניצחה , אבל ניצחה בהיכל וב-5 נקודות בלבד ובסופו של דבר זה בוודאי לא קבוצה לפיינל פור.
השב   •  02
?06/02/2010 21:05
כנראה ששכחתה שמדובר בריאל מדריד(30 מילון יורו אחרי רכש)וחוץ מזה עד השחק במדריד יש למכבי עוד שני משחקי בית שאם תנצח אותם זה כבר מסבך את הבית אז תן כבוד!
השב   •  00
10
מכבי05/02/2010 07:12
מכבי ת"א מושלמת
השב   •  71
משחק מצוין של מכבי05/02/2010 09:26
פשוט למדו להפוך את החסרונות ליתרונות.
השב   •  00
מכבי05/02/2010 09:55
בידיוק כמו שנה שעברה שאחרי משחק אחד טוב של די בראון אמרו שהוא טוב ואחרי זה כולם גילו איזה בלוף אתה לא יכול להגיד אחרי המישחק הראשון ביורוליג שמכבי מושלמת אחרי שכל ההכנה היא היתה גרועה
השב   •  02
9
מכבי05/02/2010 07:08
יאלה מכבי
השב   •  60
הפועל לחזור למחילות!05/02/2010 09:25

השב   •  10
8
פארקר05/02/2010 03:24
המשחק היום שבו מכבי ניצחה ניצחון חשוב לקראת המאני טיים בטופ 16.אבל צריך לזכור שזה היה ניצחון ביתי הפרש קטן ולא משמעותי(בוודאי שמדובר בריאל מדריד)אנדרסון שחקן טוב פלוס וכמו שפיני אמר עליו שחקן שמזכיר יכולות אן.בי.אי אבל רק מזכיר ותו לא חסר לו את הזריקת הפדואי אומנם יש לו אתלטיות ניתור מהמקום(גם מהשלוש.)אבל חסר את הסיומת!
ובענין אחר קצת להזכיר את אנדרסון לפארקר זה אסון ספורטיבי הכי גדול שיכול להיות פארקר הוא השחקן הכי טוב שהיה באירופה בעשור האחרון יציבות.קליעה.כידרור.ניתור.ואיך לא ההטבעות הנפלאות שלו ממרחק.על הפנים של השומרים עליו!בקיצור כבודו במקומו מונח(קליבלנד כבר אמרנו?!)
השב   •  42
מכבי05/02/2010 09:51
השב   •  10
7
מסינה05/02/2010 02:03

ערן, אחרי כל משחק של מכבי אני מחכה למאמר שלך שתמיד מביא ניתוח פשוט ומדוייק של המצב. אתה לא ממהר לקבור ולא ממהר להמליך.
בקשר למשחק, אני בהחלט מסכים לגבי פרקינס. לבחור יש כישרון ענק אך הוא לוקה בכמה חסרונות - הוא נוטה לאיבודים מיותרים, הוא מחזיק בכדור יותר מדי זמן והוא חסר ביטחון בזריקה מבחוץ (ומהעונשין). בשני משחקים האחרונים הוא במגמת שיפור בכל אחד מהתחומים. לגבי וויז, לא נעים מהבנאדם - הוא באמת רוצה, אבל הוא לא מסוגל לייצר מהלכים לעצמו ולחבריו וחסר ביטחון בזריקה לשלוש  ביורוליג. כרגע נראה שהיתרון היחידי שלו הוא ביכולת שלו ללחוץ את היריב, שבשילוב עם פרקינס גורמת להגנת פרימיטר משובחת. אנדרסון הזכיר היום סופרסטאר של קבוצות אנ בי איי ביכולת שלו לקחת על עצמו את המשחק ולהשתלט עליו בכל האספקטים. הוא התרכז בלפרגן (במיוחד לאיידסון) ועדין ידע מתי ללכת בעצמו לסל.
לסיכום, הבית פתוח לגמרי ואפילו המקום הראשון נראה בר השגה. קיים תסריט בו מכבי תסיים ראשונה (צריכה לשמור על הבית - אפשרי בהחלט, ולגנוב משחק חוץ) ופרטיזן תסיים שנייה בבית המקביל (פנא הפסידה כבר פעם שנייה, וזה עוד לפני ששיחקה מול ברצלונה!). במקרה כזה, ביום בהיר אפשר אפילו לראות את הפיינל פור באופק

השב   •  100
מכבי05/02/2010 09:48
אני מהתחלה אמרתי שמכבי יכולה לעלות אבל אחרי ניצחון אחד להגיד שהיא תגיעה לפינל פור? קודם שתעלה גם זה לא בטוח
השב   •  01
6
אלאעסם05/02/2010 01:38
השב   •  60
5
אלאעסם05/02/2010 01:27
השב   •  00
4
אנונימי05/02/2010 00:57

אתם תראו.השחקנים נתנו הכל סבבה אבל זה יהיה חד פעמי כי כל כך חפרו להם שזה משחק על החיים ששבוע הבא יבואו שאננים עוד פעם מול פילזן.ואני לא מבין איך קבוצה שהשקיעה כל כך הרבה כסף והביאה מאמן כמו מסינה,מגיעה בקושי 20 שעות לפני המשחק ובקושי מתאמנת באולם.בגלל זה כל ההחטאות שלוש האלה ,פשוט בושה וחרפה מה שקורה בריאל מדריד.

השב   •  03
3
אוהד05/02/2010 00:45
אין לי מה להגיב מעבר לזה
שמאמר כל כך טוב נידרש
שכמות התגובות תהיה מעבר לאחת.
השב   •  40
2
shimon05/02/2010 00:34
good article eran
השב   •  20
1
כחול צהוב בנשמה05/02/2010 00:10
השב   •  100
אסור לפספס
נגןכמה זמן לוקח למסי להגיע מהבית לאצטדיון?
כמה זמן לוקח למסי להגיע מהבית לאצטדיון?
נגןטופ: חגיגת יום ההולדת של נטע אלחמיסטר
טופ: חגיגת יום ההולדת של נטע אלחמיסטר
נגןכמעט מחצי מגרש: הבן של רוני עם שער ענק
כמעט מחצי מגרש: הבן של רוני עם שער ענק
נגןעולם האספנות בשוק מהקלף הזה של רונאלדו
עולם האספנות בשוק מהקלף הזה של רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל Winner
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוק' מונדיאל 26 (אירופה)
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה צרפתיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים
ONE CHAMPIONSHIP