יום שישי, 20.09.2024 שעה 14:55
חיים רביבו

ברכות ללוזון, עכשיו לעבודה

חיים רביבו בטור אישי ל-ONE: מגיע ללוזון להמשיך אך יש דברים שדורשים טיפול, בהם עניין השירות הצבאי ובחירת מאמן לנבחרת - ברקוביץ' ראוי לצ'אנס

מגיע לאבי לוזון. בארבע השנים האחרונות האיש הזה הצליח, לדעתי, לשנות כמה דברים חשובים ולרשום גם הישגים. זה לא שאני חושב שהמערכת החדשה של הליגה היא טובה במיוחד, אבל מבחינת גיוסי כספים, הכנסת דם חדש של מאמנים צעירים שהיו שחקני עבר לנבחרות וגם דם צעיר להנהלת ההתאחדות, הוא עשה עבודה באמת טובה.

ועכשיו לדברים שדורשים טיפול רציני כדי לשפר את המצב.

בסופו של דבר ממש לא משנה כמה קבוצות ישחקו בליגת העל. 12 או 16 קבוצות, הבעיה היא חוסר היכולת של חלק מהקבוצות להעמיד תקציבים סבירים גם אם הן איכשהו "עוברות" בבקרה. אנחנו נתקלים גם השנה בלפחות 3-4 קבוצות שפשוט אין להן כסף, כי אין להן הכנסות.

אולי הנקודה המעיקה ביותר לקבוצות הבינוניות והקטנות, כמו למשל מ.ס אשדוד, אותה הנקודה שאני וג'קי בן זקן פחות רוצים להשקיע כספים בגללה, היא הוצאות השיטור הכבדות. אפילו במשחקים נגד קבוצות גדולות, מהם אנחנו מצפים לעשות רווח (כי מול השאר אין בכלל על מה לדבר), הוצאות השיטור עבור מספרים גבוהים ביותר של שוטרים משאירים לנו רווחים זעומים של 30-40 אלף שקלים – זה לא שווה את המאמץ וזה חייב להשתנות.

מעבר לזה אני חושב שיהיה נכון לצמצם כאן את מספר הזרים. רבים מהם לא משדרגים משמעותית את הקבוצות ותופסים מקומות של צעירים שיכולים להיות הרבה יותר טובים מהם. אני חושב שיהיה נכון לצמצם את מספר הזרים לשלושה וכך אלה שבכל זאת ישחקו פה יהיו ככל הנראה גם איכותיים יותר. נוסף על כך חשוב להעביר הקלות באמצעות שרת הספורט בתחום המיסוי של השחקנים הזרים, שנופל כמובן שוב על רק על בעלי הקבוצות.

ג´וניור ויסה באימון בית&qout;ר. להוריד את מספר הזרים (יעל מרגלית)
ג´וניור ויסה באימון בית"ר. להוריד את מספר הזרים (יעל מרגלית)

בעניין הנבחרת אנחנו צריכים לקחת דוגמא ממדינות כמו קרואטיה, בלגיה וממדינות רבות נוספות באירופה שנותנות במהירות רבה יותר אזרחות לשחקנים זרים מצטיינים ובאמצעותם משדרגות את נבחרותיהם. אני לא טוען שפתאום כל זר צריך לקבל פה אזרחות, אבל שחקנים כמו שורה אובארוב, ג'ובאני רוסו, גוסטבו בוקולי ואחרים היו יכולים לעזור לנו מאוד ופספסנו אותם בגדול. אם רוברטו קלאוטי, שלדעתי עוד יעזור לנו לא מעט, לא היה מתחתן עם ישראלית, גם הוא לא יכול היה לשחק במדי הנבחרת.

נקודה חשובה נוספת שדורשת שינוי היא השירות הצבאי של שחקנים צעירים המשחקים בחו"ל ואני מדבר כמובן על בן סהר וגיא אסולין. עם כל הכבוד, סהר לא ינצח את המלחמה הבאה של ישראל בלבנון או איפה שלא תהיה. שחקן כמוהו או כמו אסולין, שהתקבלו למועדונים גדולים מליגות בכירות באירופה, מוטב שיצברו שם ניסיון ויהפכו לספורטאים שנוכל להתגאות בהם. את התמורה נקבל מהם בנבחרת. הם יוכלו למלא שירות סמלי בקונסוליות שלנו באותן מדינות ושלום על ישראל - אני בטוח שנפיק מהם הרבה יותר תועלת אם זה מה שהם יעשו במקום לשרת כש.ג. או כטבחים.

בן סהר באספניול. עדיף נציג בספרד מטבח בצה&qout;ל (רויטרס)
בן סהר באספניול. עדיף נציג בספרד מטבח בצה"ל (רויטרס)

ועוד בעניין הנבחרת, אני חושב שזו תהיה טעות גדולה ביותר של אבי לוזון אם הוא ימשיך להיצמד רק לאופציית המאמן הזר. ראינו כבר מספיק מאמנים זרים שכשלו עם הנבחרת ולא עשו שם דבר מיוחד כאן. חבל על הכסף הגדול שיישפך, כי אף מאמן זר לא יצליח ללמוד את המנטליות של השחקנים פה טוב יותר ממאמן ישראלי. מה שאנחנו צריכים זה מאמן עם אומץ שיכתיב גישה התקפית לנבחרת כמו בתקופתו של שלמה שרף, איתו הצלחנו להגיע הכי קרוב שאפשר למונדיאל כשאבי נמני (!) משחק כמגן שמאלי ועם שחקנים כמו אלון חזן, איל ברקוביץ', אנוכי, אלון מזרחי ורבים אחרים שהיו בעלי אופי התקפי.

יש מספיק אופציות טובות מבחינת מאמנים ישראלים. אני תומך במינויו של אייל ברקוביץ', למרות שהרבה מדברים על בעיית חוסר הניסיון שלו. גם לפפ גווארדיולה לא היה שום ניסיון עם קבוצה בוגרת לפני שקיבל את ברצלונה הגדולה וזכה איתה בטרבל מדהים. זה לא שכל המאמנים המנוסים עד היום הצליחו להביא אותנו להישג משמעותי. אני מאמין שההתקפיות והאומץ של אייל ברקוביץ' ראויים לצ'אנס אמיתי, כי הבעיה העיקרית שלנו היא לא טכניקה וכישרון, אלא בעיית אופי וחוסר ווינריות שדבק בנו לצערי כבר שנים.

אייל ברקוביץ´ (עמית מצפה)
אייל ברקוביץ´. "ההתקפיות והאומץ שלו ראויים לצ'אנס אמיתי" (עמית מצפה)

גם בית הנבחרות - הקמת אקדמיה ומתקנים איכותיים לנבחרות שלנו בווינגייט הוא רעיון טוב, אבל איזה ילד מוכשר מדימונה למשל יקבל צ'אנס במקרה כזה?! מוטב שהכסף יושקע קודם באקדמיות נוער בפריסה ארצית רחבה עם דשא סינטטי ובשידרוג המגרשים האיומים של ליגת העל לפני שמתחילים מלמעלה.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר