יום רביעי, 23.10.2024 שעה 00:50
איציק אהרונוביץ

כרגע חיפה יכולה ללכת לים

איציק אהרונוביץ בטור אישי ל-ONE: למאמן אין שום שליטה על הקבוצה, ואם היה מדובר במאמן אחר כבר הייתי קורא לו להתפטר. השחקנים בירוק מפונקים

ברק בכר נכשל וזה לא מהיום וזה גם לא מיום שבת נגד מכבי תל אביב, הוא נכשל כבר נגד סבאח במוקדמות הקונפרנס ליג כשהפסיד 3:0 במשחק ביתי (בחוץ). הוא נכשל כאשר שחרר את שימיץ’ וטען שהוא לא שחקן, לא בלם ולא אחראי. הביא את פדראו וסק, הפרה הקדושה שלו חזרה, ואיתם בשני משחקים ספג חמישה שערים.

לברק בכר אין שום שליטה על הקבוצה, מכבי חיפה לא קבוצתית, אין בה שום דבר קבוצתי. יש לה את דין דוד שהוא סקורר וכמובן את דיא סבע, שהכין לו כדור נהדר לגול, וג’אבר שעשה מעבר נפלא. חוץ מזה, מכבי חיפה לא מאורגנת, לא מסודרת, לא שומרת קרוב.

איך זה ייתכן שקבוצה כמו בית”ר ירושלים מחזיקה 60 אחוז בכדור ומכבי חיפה בקושי 40 אחוז במחצית הראשונה. בית”ר ירושלים היו יכולים להבקיע שלושה שערים בחצי הראשון, הגיעו למצבים קורצים ופשוט בעטו לידיים של שריף כיוף. פעם אחת, בעיטה שלומיאלית של טוואמסי ובפעם הרביעית, הוא כבר בעט לרשת, ואני שואל את עצמי - איפה היה אנסימבה, סק וכמובן פיינגולד, שלא שמר על טוואמסי וזה לא בפעם הראשונה במחצית הראשונה.

ויטאל אנסימבה (אורן בן חקון)ויטאל אנסימבה (אורן בן חקון)

איך ברק בכר נותן לאנסימבה לשחק? מה, הוא לא מבין כדורגל? הוא לא יודע שהוא חלש, שהוא גרוע, שהוא תמיד מאחר לכדורים, שעוברים אותו בקלות, שהוא לא תורם בהתקפה ובטח לא בהגנה? אז למה הוא מרכיב אותו? מאיזה סיבה? הוא נכשל גם איתו, ואני כבר לא מדבר על נהואל וסברינה.

זה משחק שני שעלי מוחמד גרוע, מאבד כדורים בלי סוף, לא מארגן את המשחק, לא מניע את הקבוצה, חסר אחריות, לא עובר שחקנים,נכנס עם הראש בקיר. ובכר בחוץ, לא מגיב כאילו הוא בבלאק אאוט ולא במשחק. וכשאתה רואה את ברק יצחקי, הוא הוציא בלם, עשה חילופים התקפיים וניצח בגדול.

על השוער של מכבי חיפה שריף כיוף כבר דיברתי רבות. אמרתי שהוא לא מתאים לקבוצה אלופה או שרוצה לקחת אליפות, והיום הוא קיבל גולים כאילו בעטו או נגחו ממגרש אחר לגמרי, אבל צריך להגיד את האמת, לקבוצה של פלייאוף עליון הוא כן מתאים. איך יכול להיות שבועטים לו מ-22 מטרים לפינה והוא לא מגיע לכדור? 

שריף כיוף (עמרי שטיין)שריף כיוף (עמרי שטיין)

פעם קראתי לזה ידיים קצרות. הוא יוצא לכדור גובה בקרן ותופס אוויר, ומוזי הקטן נוגח לרשת. לאן הגענו? הרי יש שני בלמים מגדלורים, ושאני זוכר את שימיץ’ כאן, לא היה מצב שמישהו ייקח כדור גובה, וגם כיוף לא היה צריך לצאת כי כל כדור היה בראש של שימיץ’ בזמנו. 

בקיצור, מכבי חיפה חייבת לחזור להיות קבוצתית, כי כרגע היא שומרת רחוק מבית”ר ירושלים, שמניעה את הכדור איך וכמה שהיא רוצה, והלבנים רחוקים שלושה מטר מהצהובים ונותנים לשחקן את הזמן להסתכל, להוביל להסתובב, לתת פס, ובמכבי חיפה מסתכלים ומביטים, הם משקרים בשמירה.

ברק בכר לא נראה טוב, אם זה היה מאמן אחר אולי הייתי קורא לו להתפטר כבר היום. אין לו שום שליטה על הקבוצה, בכל מה שהוא עושה הוא נכשל, כרגע מכבי חיפה יכולה ללכת לים. שש נקודות הפרש ממכבי ת”א, המשחק החסר כבר שוחק היום. חיפה מובילה 1:2 וברק יושב בשקט ולא מגיב, הוא רואה מה קורה במגרש ורק עכשיו לא הייתה ברירה הוא הכניס את סייף ורפאלוב להציל את המולדת. לא היה שחקן אחד שניסה להניע, להרגיע ולארגן, גם כשליאור נכנס.

ברק בכר (רדאד ג'בארה)ברק בכר (רדאד ג'בארה)

הפועל חדרה מגיעה ביום שני לטרנר. חיים סילבס ידוע בבונקרים שלו, יכול להיות שמכבי חיפה צריכה שקבוצות לא יתקפן אותה, אלא שרק יסתגרו וחיפה תוכל לשחק חופשי. כי כרגע, קבוצה של מפחדת מחיפה תיתן לה בראש. בגדול אני אומר, שקבוצה שלא תפחד לשחק התקפי מול מכבי חיפה, תנצח אותה. 

זה משום שמכבי חיפה לא שומרת, לא אגרסיבית, לא מחלצת, היא מפונקת. אין כדורגל כזה שקבוצה שומרת שלושה מטר מהיריבה, ולכן היריבה משחקת בצורה חופשית בלי הפרעה. אין דבר כזה שזה מה שאתה עושה שהכדור אצל היריבה אצל מכבי חיפה, אין דבר כזה. כנראה היא סומכת על האיכות שיש לה, אבל היום לא הייתה האיכות, האיכות הייתה בבית”ר ירושלים.

אסור לפספס
נגןאתם תצליחו לעמוד באתגר של מירן בוזגלו?
מי יצליח לעמוד באתגר של מירן בוזגלו?
נגןכל הרגעים הקורעים מהערוץ של כריסטיאנו
כל הרגעים הקורעים מהערוץ של כריסטיאנו
נגןזאת פאדיחה: חגג שער בזמן שהמשחק המשיך
זאת פאדיחה: מול המצלמות חגג שער שלא היה
נגןהמנות האהובות על רונאלדו בכל עיר ששיחק
המנות האהובות על רונאלדו בכל עיר ששיחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל Winner
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר