יום שישי, 11.10.2024 שעה 08:21
אבי נמני

צעד אחד קדימה, ארבעה אחורה

אבי נמני בטור אישי ל-ONE: רן בן שמעון חייב לטפל בטעויות הכרוניות שחוזרות על עצמן - חוסר אחריות ואיבוד ריכוז. אנחנו לא לומדים מטעויות העבר

בערב שבו מדברים לאורך מהדורת החדשות המרכזית על התקיפה ההולכת וקרבה של מדינת ישראל באיראן, בשבוע שבו מדינת ישראל חווה פיגועים בתוך ערי ישראל, בחודש שבו המדינה החליטה סוף כל סוף לפגוע בחיזבאללה, בשנה שבה מדינה שלמה נמצאת במלחמה מסביב לשעון, אנחנו נמצאים לצערי במלחמת קיום אמיתית ומתמשכת בלי לנסות למצוא מילים מעדנות ומרגיעות.

אנחנו נמצאים בקרב הישרדות אמיתי שבו אנחנו ננצח, כשהכדורגל בסיטואציה הקיימת נדחק הצידה, למרות שאנחנו כרגע במוקדמות ליגת האומות שזה לא הקמפיין הכי נחשק שיש, אבל עם הגרלה אטרקטיבית בבית עם צרפת, איטליה ובלגיה. במציאות נורמלית הקמפיין הנוכחי היה הופך לחגיגת ענק עם פסטיבל כדורגל בישראל, אך בשל המצב הביטחוני אין אישור לארח משחקים בישראל ומשחקי הבית של הכחולים-לבנים הועתקו לבודפשט בירת הונגריה ולכן במציאות של מלחמה על אדמת ישראל, הכדורגל בכלל ונבחרת ישראל בפרט מאבדים באופן טבעי את הבמה המרכזית. 

רן בן שמעון (ראובן שוורץ)רן בן שמעון (ראובן שוורץ)

על כר הדשא הנבחרת של רן בן שמעון הגיעה כמובן כאנדרדוג במיוחד כאשר הנבחרת הישראלית סבלה הערב (חמישי) מחיסרון קריטי של 6-8 שחקני הרכב פוטנציאליים שנעדרו עקב פציעות, רן בן שמעון אלתר מהחומר הקיים מערך שמרני עם לחץ גבוה בחלק המגרש של הצרפתים, עם רצון וציפייה ליציאה להתקפות מעבר מסוכנות. בצד של נבחרת הטריקולור שהגיעה למפגש הערב ללא אנטואן גריזמן שפרש מנבחרת צרפת וכמובן ללא השחקן הטוב בעולם קיליאן אמבפה שבלעדיו נבחרת צרפת רחוקה מלהרשים. 

המחצית הראשונה נפתחה עם שער יתרון של הצרפתים כאשר אדוארדו קמאבינגה בבעיטה לא חזקה מחוץ לרחבת ה-16 חומקת מבין ידיו של עומרי גלזר וחודרת לרשת הישראלית לאחר טעות גדולה של עומרי שהכניסה את הצרפתים למשחק. הנבחרת שלנו הייתה יחסית די מסודרת מבחינה הגנתית במכלול הקבוצתי אבל כלל לא הייתה קיימת מבחינה התקפית, למעט התקפת מעבר אחת איכותית במחצית הראשונה כאשר אוסקר גלוך הכניס כדור עומק לתנועה של עומרי גנדלמן לעומק רחבת צרפת עם נגיחה מדויקת לרשת.

שחקני נבחרת ישראל בסיום המשחק (ראובן שוורץ)שחקני נבחרת ישראל בסיום המשחק (ראובן שוורץ)

שער שוויון נהדר שלנו שנתן לנו תחושה שאנחנו חוזרים למשחק, אבל כפי שקרה במשחקים הקודמים – מיד ספגנו שער שני מרגלו של כריסטופר אנקונקו לאחר רשלנות במרכז ההגנה הישראלית עם טעות משולשת שהתחילה עם כיסויי לא נכון של עיליי פיינגולד, חיפוי מאוחר של עידן נחמיאס ותזמון מוטעה ביציאה של גלזר. הצרפתים חוזרים ליתרון קליל במחצית ראשונה בינונית של דשאן ושחקניו. 

המחצית השנייה התנהלה בקצב נמוך עם שליטה אופטית של הצרפתים שהחזיקו אמנם בכדור, אבל לא ממש סיכנו את שערו של גלזר ונראה שהחילופים של נבחרת צרפת עם מאטאו גנדוזי ובראדלי ברקולה שהבקיעו שני שערים נהדרים בדקות הסיום הכריעו את המאבק באופן מוחלט. אלה היו שערים מעצבנים שנכבשו די בקלות מה שלא מתאים לרמות הללו, מה שלצערי מחזיר אותנו פעם נוספת לימים לא נעימים עבור הכדורגל הישראלי עם תחושה שאנחנו לא לומדים מטעויות העבר.

מתן בלטסקה (ראובן שוורץ)מתן בלטסקה (ראובן שוורץ)

בנוסף נבחרת ישראל נראתה עייפה מאוד במחצית השנייה והחילופים של המאמן לא הצליחו להביא לשינויי בקצב המשחק ובוודאי לא באיכות הן מבחינה הגנתית ובעיקר מבחינה התקפית. נבחרת ישראל איכזבה מאוד כאשר השחקנים שלנו לאורך כל המחצית השנייה כלל לא הגיעו לאזור רחבת ה-16 של מייק מנאן שוערה של נבחרת צרפת. בנוסף לא היה לנו על כר הדשא מי שיעצור את הסחף וההידרדרות שלנו בדקות הסיום של המשחק, מה שגרם למפלה מאכזבת בסיום שהגיעה לתבוסה מיותרת, שהייתה יכולה להימנע. 

אם להיות הוגנים – ההרכב הראשון של נבחרת ישראל הערב כלל לא מעט שחקנים שקיבלו הזדמנות בשל מכת פציעות חריגה ורחבה ולמרות האכזבה מהתוצאה, אני מקבל את התבוסה הערב בצורה פרופורציונלית. בן שמעון מצד אחד חייב להפיק לקחים ולהסיק מסקנות מחצי הכוס המלאה ומהדברים הטובים המעטים שהיו בשלושת המשחקים הראשונים בקמפיין, אבל חובה על רן לא להתעלם מחצי הכוס הריקה.

עידן נחמיאס עולה לנגיחה (ראובן שוורץ)עידן נחמיאס עולה לנגיחה (ראובן שוורץ)

המאמן חייב במקביל להגיב, לתקן ולטפל בטעויות הכרוניות שחוזרות על עצמן במשחקים האחרונים בדמות איבוד ריכוז, חוסר אחריות וחוסר ערנות שבולט בדקות קריטיות במהלך המשחק. עם הפנים קדימה לקראת איטליה, בן שמעון יהיה חייב לתת לנבחרת צ’אנס יותר גדול מבחינה התקפית, לא על חשבון משחק הגנה. המאמן חייב להוציא מהסגל הקיים את המקסימום, מה שנראה עדיין רחוק משם.

אסור לפספס
נגןאת אח של אנדריק מתחבא בשטיח כבר ראיתם?
את אח של אנדריק מתחבא בשטיח כבר ראיתם?
נגןצ'אבי אלונסו בוחר: אינייסטה או זידאן?
צ'אבי אלונסו בוחר: אינייסטה או זידאן?
נגןמצא שיטה מגעילה לבזבז עוד זמן במשחק
מצא שיטה מגעילה לבזבז עוד זמן במשחק
נגןעכשיו למכירה: הבית שהיה שייך לכריסטיאנו
עכשיו למכירה: הבית שהיה שייך לכריסטיאנו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר