יום שישי, 13.09.2024 שעה 22:04
איציק אהרונוביץ

השיטה החדשה של בכר החייתה את דין דוד

אהרונוביץ בטור ל-ONE: אם פיירו יהיה טוב, הכל יהיה בסדר אצל חיפה. המאמן למד דבר חדש וזה שאפשר לתת לילד בן 18 לשחק. טבריה צריכה עומק כדי לשרוד

הפתעה של ברק בכר. סוף כל סוף אחרי שנים לא מעטות, מאמן מכבי חיפה לקח שחקן מהנוער. קוראים לו איאד חלאילי. האמת היא שזה לא מתאים לברק. הוא מעולם לא התייחס לשחקני נוער שקשורים לאגודה. הם רק הושאלו, ולא קיבלו במה בקבוצה הבוגרת. כל מה שמעניין את בכר זה תארים, אליפויות וגביעים ומבחינתו בצדק.

אבל בכדורגל כמו בכדורגל, אחרי שעבר את טבילת האש באירופה בכוכב האדום, בכר הבין שאפשר לתת לשחקנים בני 18 לשחק, כיוון ששם הוא העלה שני שחקנים כאלו בהרכב. זה הישג גדול מבחינתו. כשהוא ראה את חלאילי באימונים, הוא אמר לעצמו: “למה לא? יש לו זריזות, מהירות, אחד על אחד נהדר, בוא ניתן לו”.

מה שמזכיר לי שלפני מספר חודשים, בערב מצטייני העונה של ONE, ישבו לידי בשולחן, ענאן חלאילי, אמו, אביו וסבתו. ענאן אמר לי: “יש לי אח בנוער, יותר טוב ממני, תשים עליו עין”, אביו הנהן בהסכמה. ענאן צדק וכבר במחזור הראשון של הליגה, איאד קיבל את חולצת ההרכב. לדעתי הוא גם לא אכזב. רואים שיש לו כישרון גדול. השאלה שנשאלת היא האם ברק בכר ימשיך לתת לחלאילי הקטן להיות גדול כמו אחיו. 

דין דוד ואיאד חלאילי (עמרי שטיין)דין דוד ואיאד חלאילי (עמרי שטיין)

אבל ברק בכר צריך להבין עוד משהו. כשאתה משחק בכנף ימין עם שחקן שיש לו אחד על אחד מצוין, תכונה חשובה לשחקן כנף, אבל בצד שמאל אתה משחק עם קני סייף שהוא מגן שמאלי, יש בעיה. סייף נאלץ לרוץ הלוך וחזור את כל המגרש, לעשות גם את תקפיד הכנף וגם את תקפיד המגן, עד שבסופו של דבר נפל מהרגליים. כי אי אפשר לעשות קילומטרז’ כזה גדול, למעלה ולמטה. אתה מגיע לדופק מאוד גבוה. כשאתה עולה למעלה, אתה לא יכול לחזור ולשמור על חביבאללה, שעשה לסייף בית ספר במספר מקרים. 

לכן בכר צריך להחליט, אתה רוצה את חלאילי בהרכב? תחפש לך שחקן כנף שמאל. יש מועמד מעולה בשם דולב חזיזה ושחקן נפלא בשם עילאי חג’ג’. הם יכולים לפתור את כל הבעיות, זאת למרות שיש לך שני חלוצים נפלאים שיכולים להכריע את המשחק בכל רגע נתון כפי שעשו הערב. 

לדין דוד היה משחק גדול. זה מגיע אחרי המפגש מול מכבי נתניה בשבוע שעבר, אז דוד סיפק אולי את משחקו הגרוע ביותר במכבי חיפה. הוא לא עשה כלום, לא מצא את עצמו, התברבר בלי סוף וזה נראה היה שהוא בלי חשק לשחק כדורגל. היום זה היה סיפור אחר לגמרי וזה קרה בזכות הסגנון החדש של בכר. איך קוראים לסגנון, מאוד פשוט, ‘תנו לפיירו את הכדור’. אם פיירו לא יהיה מספיק חד ויאבד את הכדורים, מכבי חיפה לא תגיע לכלום. אבל לפיירו מספיק שתיים או שלוש פעולות בשביל להכריע משחקים. הוא הצליח בגדול בבישולים לדין דוד ובעוד מספר פעולות.

תנו את הכדור לפיירו (עמרי שטיין)תנו את הכדור לפיירו (עמרי שטיין)

אבל לא לעולם חוסן, יהיו משחקים בהם פיירו ינטרל את עצמו או שינטרלו אותו בקלות, כיוון שכבר למדו לשחקן נגדו. נגד החלוץ של חיפה לא צריך מוח, צריך רק כוח. בכדורגל הישראלי, אין בלמים שיכולים לקחת אותו, כי הוא שומר על הכדור חזק מאוד, הולך בגובה ומחפש למסור לדין דוד, כפי שעשה היום בשני הבישולים. שיתוף פעולה ממדרגה ראשונה כבר במשחק הראשון. 

הפועל טבריה עשתה מאמצים גדולים. השחקנים שלה שמרו, ניהלו משחק ראש בראש מול מכבי ולא חפשו לרדת לעשות בונקר. הם ניסו לשחק כדורגל, אבל הגדול בדקה ה-45 שבר אותם. ארבעת החילופים של טבריה הם לא חילופים של ליגת העל. אם היא רוצה להישאר בליגה, טבריה צריכה עומק ואין לה. מטבע הדברים במחצית השנייה לא יישאר לה כח.

כמה שחקנים שיש לשים אליהם לב. מחמוד ג’אבר לא שיחק ואיתן אזולאי לא היה קיים עד הדקה ה-30. לעומתם עלי מוחמד היה מספר 1 על המגרש. לא הפסיק לרוץ, לחלץ, לדרבל, ואפילו הכין מצב ענק לדיא סבע שהחטיא. יש בעיה עם עבדולאיי סק, שכרגע מרסק את הקבוצה. יש בעיה עם שריף כיוף שחסר ביטחון לחלוטין, יכול להיות שזה גם בגלל הבלם. מעניין לראות איך שון גודלברג יחזור מהפציעה. אחת מנקודות האור הגיעה מכיוונו של אולכסנדר סירוטה, שנתן סימנים טובים ולכן בחיפה צריכים להיות אופטימיים. 

אולכסנדר סירוטה, נקודת אור (שחר גרוס)אולכסנדר סירוטה, נקודת אור (שחר גרוס)

שורה תחתונה – ניצחון ענק למכבי חיפה. אבל מי שישים לב לדקויות של המשחק, יבחין כי אצל הירוקים ישנם עדיין הרבה דברים שלא דפקו. למכבי חיפה יש המון עבודה. זה רק משחק ראשון. 0:4 בקלי-קלות, אבל השאלה מה יהיה בהמשך. בסופו של דבר, תנו את הכדור לפיירו ואם הוא יהיה טוב, תהיו רגועים הכל יהיה בסדר.

אסור לפספס
נגןמרגש: אבי ריקן פורש ונפרד מעולם הכדורגל
מרגש: אבי ריקן פורש ונפרד מעולם הכדורגל
נגןתאילנד: ספיד עושה תאונה ברחוב עם טוקטוק
תאילנד: ספיד עושה תאונה ברחוב עם טוקטוק
נגןהסיפור מאחורי הכלב שהפך לכוכב פוצ'יוולי
הסיפור מאחורי הכלב שהפך לכוכב פוצ'יוולי
נגןראוי או בזוי? האוהד תפס ילד שברח ליציע
ראוי או בזוי? האוהד תפס ילד שברח ליציע
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר