יום שישי, 13.09.2024 שעה 21:55
אבי נמני

במכבי טרם הבינו את המכה של עזיבת מילסון

אבי נמני בטור אישי ל-ONE: לצהובים אין תחליף הולם והם חסרי פתרונות בחלק הקדמי. המאמן ביצע חילופים מאוחרים, גם בסגל הזה צריך להיראות טוב יותר

אחרי ההדחה המאכזבת של מכבי תל אביב בשבוע שעבר במסגרת מוקדמות ליגת האלופות, הגיעו הערב (שלישי) המכבים מתל אביב לליטא למשחק נוח מאוד על הנייר וגם על כר הדשא במסגרת הליגה האירופית נגד פניבז’ס שסוגרת את הטבלה בליגה הליטאית.

המאמן ז’רקו לאזטיץ’ ושחקניו הגיעו עם סגל יותר רחב ועמוק למשחק הראשון במסגרת הליגה האירופית, כאשר חמישה שחקנים חזרו לרוטציה של הצהובים מהנבחרת האולימפית. בנוסף לכך, הישאם לאיוס ואיסוף סיסוקו חתמו בסוף השבוע וגרמו לכך שרף הציפיות הולך וגובר, לראות מכבי תל אביב אחרת מאשר בשני המשחקים הראשונים במסגרת ליגת האלופות  מול סטיוואה בוקרשט, שעם כל התירוצים של חיסרון בשחקנים, היכולת ההתקפית בשני המשחקים מול הרומנים הייתה חלשה מאוד.

ז'רקו לאזטיץ' וטייריס אסאנטה (האתר הרשמי של מכבי ת"א)ז'רקו לאזטיץ' וטייריס אסאנטה (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

לקראת המפגש הערב מול יריבה חלשה מאוד, הייתה לכולנו ציפייה גדולה לראות מכבי תל אביב אחרת. במציאות, ראינו שינויים משמעותיים בהרכב של הצהובים, בעיקר בחלק הקדמי, כאשר השלישייה הפותחת  של לאזטיץ’ הורכבה משגיב יחזקאל, הישאם לאיוס ודור תורג׳מן, כאשר זהבי ישב על ספסל המחליפים. 

פתיחת המשחק של המכבים הייתה מושלמת, עם שער יתרון מוקדם אחרי שתי דקות של דור פרץ עם בעיטה נפלאה לחיבורים מחוץ לרחבת ה-16, ושער שני של דור תורג׳מן בדקה התשיעית לאחר אסיסט של פרץ. היה נראה שהצהובים בדרך לבליץ מוחץ, אך דווקא מאותו רגע מכבי תל אביב קפאה על שמריה, קצב המשחק ירד פלאים ובנוסף, הצהובים לא סיפרו שום איום על השער הליטאי. חוסר איכות בפעולות המכריעות באזור רחבת ה-16 של הליטאים הורידה אותנו למחצית עם תוצאה טובה ויכולת פושרת. 

הייתי בטוח שלקראת המחצית השנייה לאזטיץ’ יבצע שינויים מתבקשים על מנת להכניס שחקנים טריים שיזרימו אנרגיות חדשות אצל הצהובים הרדומים, אבל על כר הדשא ראינו חילופים מאוחרים ויכולת מאכזבת בכל מה שקשור למשחק ההתקפה השבלוני של שחקני מכבי ת”א, שלא הצליחו לייצר שום פעולה איכותית באזורים המסוכנים, דבר שחוזר על עצמו כבר משחק שלישי ברציפות. לכך יש להוסיף שער מצמק של הליטאים לאחר טעות של אופיר דוידזאדה שאיבד כדור באזור רחבת ה-16 של הצהובים, טעות שעלתה לקבוצתו ביוקר והחזירה את המארחת למשחק משום מקום.

השחקני הצהובים חוגגים (האתר הרשמי של מכבי ת"א)השחקני הצהובים חוגגים (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

לאזטיץ לומד אמנם את הקבוצה תוך כדי תנועה, אבל הפקת הלקחים והסקת המסקנות צריכה להיות יותר מהירה. גם לאזטיץ’ וגם מכבי ת״א לא הפנימו עדיין את המכה הקשה שהצהובים ספגו במעבר של מילסון לכוכב האדום. מכבי תל אביב הייתה תלויה בעונה שעברה באופן מוחלט בשחקן הכנף האנגולי שהיה מעל הליגה בכמה רמות, כשכרגע אין להם תחליף הולם ופתרונות בחלק הקדמי.

אחרי הערב, יותר מכל רגע אחר, לאזטיץ’ מבין ששחקן שובר שוויון בחלק הקדמי זאת פעולה מתבקשת והכרחית, על מנת לייצר תחרותיות בין שחקני החלק הקדמי ובעיקר להפוך את הצהובים ליותר איכותיים עם שחקן שבפעולה אישית מנצח משחקים, את זה עדיין חסר ללאזטיץ’, וזה יותר מבולט לעין של כולנו.

אני מקווה בשביל מכבי ת”א שבמשחקים הבאים נראה קבוצה יותר תוססת, דינמית ובעיקר איכותית מבחינה התקפית. חובה לתת למאמן זמן להתאקלמות בסיר הלחץ הצהוב, אבל מצד שני גם הוא צריך להבין שגם עם הסגל הקיים שהוא עדיין לא מושלם, אנחנו רוצים ומצפים לראות מכבי תל אביב אחרת, הרבה יותר איכותית, מאורגנת ובעיקר עם תשוקה בדרך לבתים של הליגה האירופית.

אסור לפספס
נגןמרגש: אבי ריקן פורש ונפרד מעולם הכדורגל
מרגש: אבי ריקן פורש ונפרד מעולם הכדורגל
נגןתאילנד: ספיד עושה תאונה ברחוב עם טוקטוק
תאילנד: ספיד עושה תאונה ברחוב עם טוקטוק
נגןהסיפור מאחורי הכלב שהפך לכוכב פוצ'יוולי
הסיפור מאחורי הכלב שהפך לכוכב פוצ'יוולי
נגןראוי או בזוי? האוהד תפס ילד שברח ליציע
ראוי או בזוי? האוהד תפס ילד שברח ליציע
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר