יום רביעי, 03.07.2024 שעה 03:05
עוד טורים של נמרוד בורודה
נמרוד בורודה

אבדיה מגיע לחבר את פורטלנד

דעה: הנציג שלנו ב-NBA עוזב את וושינגטון ומתחיל מחדש, כשכעת זה הזמן שלו להראות שהוא בעל הבית, לחבר את החלקים ואולי לקבל את ההכרה שמגיעה לו

בשבוע שעבר אוהדי הכדורסל ואוהדי הספורט בישראל ככלל התעוררו לבשורה מרעישה שכנראה שמי ששמע עליה כבר במהלך הלילה, לא באמת הצליח להירדם. שעתיים לפני פתיחת דראפט 2024, דני אבדיה עבר לפורטלנד טריילבלייזרס תמורת מלקולם ברוגדון, הבחירה ה-14 שהפכה לבוב קרינגטון ובחירה נוספת ב-2029, שעשו את דרכם לוושינגטון.

דווקא לאחר עונתו הרביעית במועדון מהבירה, בה ביצע פריצה משמעותית והפך לאחד משחקני המפתח עם ממוצעים מצוינים של 14.7 נקודות למשחק, 7.2 ריבאונדים למשחק, 3.8 אסיסטים למשחק, 0.8 חטיפות למשחק, 0.5 חסימות למשחק, 50.6% לשתיים, 37.4% לשלוש ולא פחות מ-30 דקות בערב, אבדיה “ננטש” בפעם הראשונה בקריירה. לא סתם בארה”ב הגיבו בתדהמה וטענו ש“זו, החלטה פשוט נוראית של הנהלת הוויזארדס, הלם כמה שההחלטה הזו רעה”.

אז נתחיל דווקא בקבוצה אותה אבדיה עזב ונקווה לא לדבר עליה יותר לעולם לאחר מכן. אין ספק שהתקופה בוושינגטון עשתה לדני טוב מאוד. הוא הצליח בתקופה יחסית קצרה של ארבע שנים בליגה לשחק לצד סופרסטארים כמו בראדלי ביל וראסל ווסטברוק ומצד שני להוביל קבוצה חסרת כישרון, אופי ומוטיבציה לנצח. בעקבות כך, הוא ספג את תכונות האופי מהמנטליות של הכוכבים, יישם את חלקן על עצמו והציג זאת בפנינו על המגרש בעונה האחרונה. אי היה אפשר לפספס את ההתקדמות האדירה שלו בפן המנהיגותי, ביציבות, בשליטה בכדור, בסיומת והכי חשוב, במנטליות. בקיצור, היה טוב, וטוב מאוד שהיה.

בראדלי ביל, דני אבדיה וקריסטפאס פורזינגיס (רויטרס)בראדלי ביל, דני אבדיה וקריסטפאס פורזינגיס (רויטרס)

ועכשיו נעבור ליעד החדש, פורטלנד טריילבלייזרס. במבט ראשוני רואים קבוצה יחסית אפורה שסיימה את העונה האחרונה במאזן של 21 ניצחונות ו-61 הפסדים ובמקום האחרון במערב החזק. אמנם המאזן של פורטלנד דומה לשל וושינגטון, אך אין ספק שהשאיפות של שני המועדונים שונות לחלוטין. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא הטרייד של דני אבדיה, בו פורטלנד ויתרה על שתי בחירות דראפט בשביל שחקן שלם ובשל שיוכל לחבר את כל החתיכות למקשה אחת חזקה.

בבחירה השלישית בדראפט 2023 בחרו הטריילבלייזרס את סקוט הנדרסון, רכז צעיר ואתלטי שכנראה שבכל דראפט אחר שאין בו את ויקטור וומבניאמה, היה נבחר במקום הראשון או השני. בעונתו הראשונה סקוט איכזב בגדול ונראה שהוא לא מבין מה תפקידו על המגרש. הכוכב של הקבוצה הוא אנפרני סימונס, כישרון עולה שכבר נחשב לאחד הקלעים הטובים בליגה, אך עוד לא הצליח לעשות את קפיצת המדרגה שתהפוך אותו לכוכב גם ברמת הליגה. בנוסף אליהם מצטרף גם האתלט האדיר בן ה-21 שיידון שארפ שבעיקר מנסה לייצר דאנקים ויראליים ודיאנדרה אייטון, הסנטר חסק החשק שכבר הספיק לשחק בגמר ה-NBA במדי פיניקס ואף לשחק טוב מאוד.

דני אבדיה (רדאד ג'בארה)דני אבדיה (רדאד ג'בארה)

לעומת הוויזארדס, הפוטנציאל בפורטלנד הוא באמת אדיר. נראה שיש שם פאזל מרשים, בו חסרה החתיכה המרכזית באמצע שתשלים את התמונה. לשם אמור להיכנס דני, הוא אמור להיות הדבק של הקבוצה הזו, השחקן שגורם לכולם לעשות הגנה ומכוון כל שחקן לתפקיד לו הוא מיועד. בגיל 24 בלבד, דני מגיע לקבוצה חדשה כשחקן מנוסה. אם הוא ינחיל בקבוצתו החדשה את העובדה שהוא “בעל הבית”, אולי נראה את הכל מתחבר ואת פורטלנד הופכת לקבוצה. ודני? אולי סוף סוף יזכה להערכה שמגיעה לו גם בארצות הברית.

דני אבדיה מתאמן חזק לקראת העונה החדשה
אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
יורו 2024 ראשי יורו
פנטזי יורו
משחק הניחושים
לוח משחקים להדפסהכדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים