יום שלישי, 01.10.2024 שעה 22:29
צביקה שרף

זו הבמה לניצחון גם על צסק"א

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: מכבי ת"א השתפרה והתחזקה, שחקני הספסל היו יעילים, ואחרי ניצחון במשחק מפתח - זה הזמן לגבור גם על הרוסים במבחן הקרוב

מכבי תל אביב הגיע למשחק הביתי מול באיירן מינכן עם מספר מטרות. קודם כל ניצחון ושמירה על הבית נגד הקבוצות הגדולות, ובטח נגד היותר חלשות, היא חובה כדי להתמודד על העליה לפלייאוף. יאניס ספרופולוס הטמיע בקבוצה את שיטתו, ועכשיו צריך לשמר אותה, לשמור על יציבות ושאפתנות ולשמור גם על רמה הגנתית גבוהה בכל הרכב ובכל מצב בפרקט. 

המאמן לא חוסך ברוטציות ארוכות וכל שחקן מקבל את הזמן שלו. מעבר לכספי שכבר לפני המשחק הוחלט שהוא לא משחק, תוך כדי המשחק מכבי ת”א סבלה מפציעותיהם של וולטרס ודיברתלומאו, וזו יכולה להיות תקלה, אבל אלופת ישראל התגברה עליה די בקלות. רק השבוע ציין המאמן כי דיברתולומאו קיבל צ’אנס גדול יותר ובצורה מתוכננת לא הובא רכז אחר, וכאן בבת אחת שני הרכזים נפצעו, ואז ווילבקין לקח את מושכות הריכוז יחד עם זוסמן. 

יובל זוסמן חוגג (איציק בלניצקי)יובל זוסמן חוגג (איציק בלניצקי)

לאחר משחק שוטף בשני הרבעים הראשונים עם תרומה מצוינת של בלאק ושל מחליפו בעמדת הסנטר, האנטר, גם ווילבקין ובראיינט הראו כושר קליעה טוב, אם כי דורסי שבר מפעם לפעם את המשחק השוטף הקבוצתי עם זריקות קצת קשות ופגיעה בשטף הקבוצתי. עם זאת, ברבע השלישי לפתע רכות הגנתית ומספר זריקות רעות אפשרו לגרמנים לרוץ 0:12 ו-2:19, ואז מהובלה של 22 הפרש, פתאום ירדה התוצאה לשמונה הפרש בלבד ומפלס הלחץ קצת עלה בסוף הרבע השלישי.

כאן, מכבי ת”א נאלצה להתמודד עם לחץ החמישייה שספרופולוס החליט לשלוח במצב הזה, והיא כללה את האנטר וקלויארו בעמדות הפנים ודורסי, בראיינט וזוסמן. הצהובים שיפרו קודם כל את ההגנה בהובלתו של זוסמן, ששיבש ושמר מצוין על הגארדים הגרמנים וכך לאט לאט מכבי ת”א חזרה שוב והעלתה את ההובלה ל-12 הפרש. היעילות של האנטר, זוסמן, בראיינט ועבודת ההגנה של קלויארו נתנה לספרופולוס לא לשתף בדקות האלה את בלאק ואייסי, שני שחקני הפנים שלו שעלו בחמישייה הראשונה,  ואת ההכרעה ברבע הרביעי אחרי החולשה וצמצום הפער על ידי הגרמנים ברבע השלישי ביצעו שני השחקנים האלה ביחד עם זוסמן, שבנוסף להגנה שלו הצליח גם בכמה פעולות התקפיות שחיכינו ממנו.

ג'ייק כהן חוגג עם יובל זוסמן (איציק בלניצקי)ג'ייק כהן חוגג עם יובל זוסמן (איציק בלניצקי)

אלופת ישראל פתחה שוב את ההפרש לניצחון. מכבי ת”א עם 77 נקודות, וכבר ראינו ממנה תצוגות התקפיות טובות יותר, אבל 55 נקודות ספיגה זה קרדיט גדול מאד להגנה הצהובה. הקבוצה הראתה שוב אופי מול יריבה גרמנית שנמצאת במקום ה-14, יש כאן דוגמה מול יריבה גרמנית שמייצגת מועדון גדול, שבשנה שעברה היה שוויוני לצהובים במאבק על המקום בשמינייה הראשונה.

מכבי ת”א הראתה כמה היא השתפרה והתחזקה, ועכשיו מגיעים למבחן מסוים במאבק עם צסק”א מוסקבה, אלופת היורוליג של השנה שעברה, שאמנם לא שולטת בליגה כמו בשנים האחרונות אבל מראה חוסר יציבות לצד הפסדים מביכים לווילרבאן ולאולימפיאקוס בבית. אחרי זה הגיע ניצחון מדהים בשבוע שעבר בברצלונה וניצחון קשה אחרי הארכה בבית נגד ז’לגיריס, אבל הערב זה משחק מפתח בדרך של מכבי לחלק העליון של הטבלה במרוץ לפלייאוף, וזו הבמה בשבוע הבא לניצחון על צסק”א.

סקוטי ווילבקין חוגג (איציק בלניצקי)סקוטי ווילבקין חוגג (איציק בלניצקי)
אסור לפספס
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
נגןהאם קונדה הוא המתלבש הטוב בעולם הכדורגל?
האם קונדה הוא השחקן האופנתי ביותר בעולם?
נגןמעלים הילוך: זהבי מכפכף את אלעד מדמון
מעלים הילוך: זהבי מכפכף את אלעד מדמון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר